Co może mały człowiek Rok Janusza Korczaka w Szkole Podstawowej nr 153 im. M. Skłodowskiej – Curie ul. Obr. Westerplatte 28 91-811 Łódź tel. 42 657 12 98
KOORDYNATORZY PROJEKTU Dorota Glinkowska – Szkudlarek Irena Nałęcka Joanna Chlewska Alicja Krupska Dorota Maciejewska Agnieszka Piekarska Jolanta Tułodziecka Ewa Wieczorek Anna Zajder REALIZATORZY
CELE PROJEKTU zainteresowanie uczniów życiem i twórczością Janusza Korczaka zapoznanie z prawami dziecka rozwijanie uzdolnień twórczych dzieci i młodzieży rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi na płaszczyźnie i w przestrzeni kształtowanie umiejętności wyrażania spostrzeżeń i emocji poprzez ekspresję słowno – plastyczną rozwijanie umiejętności wywiązywania się z podjętych zadań indywidualnych lub grupowych
Działania podjęte w ramach projektu
1.Happening Uczniowie ułożyli hasło „Rok Korczaka”. Wykorzystali do tego swoje ciała… …oraz zakrętki do butelek.
2. Wystawa poświęcona życiu i twórczości Janusza Korczaka 3. Głośne czytanie „Króla Maciusia Pierwszego”
4. Działania plastyczne Janusz Korczak w portrecie Król Maciuś Pierwszy w portrecie Kraina szczęśliwych dzieci - plakat Król Maciuś Pierwszy - kukiełki Widok z okna Janusza Korczaka – rysunki Prawa dziecka - rysunki
Janusz Korczak w portrecie Król Maciuś Pierwszy Janusz Korczak w portrecie Widok z okna Janusza Korczaka
5. „Europa to my” – projekt o prawach dziecka realizowany w ramach Koła Europejskiego
Co byś zrobił, gdybyś był Królem Maciusiem? 6. Działania literackie Listy do Pana Korczaka Co byś zrobił, gdybyś był Królem Maciusiem?
7. „Zrozumieć dziecko” – cykl zajęć poświęconych prawom dziecka, oparty na autorskich scenariuszach WYCHOWNIE DAWNIEJ I DZIŚ – METODY WYKORZYSTANE NA LEKCJACH WYCHOWAWCZYCH Metody korczakowskie Szafa rzeczy znalezionych Sąd koleżeński Rada samorządowa Półka Gazetka Plebiscyt życzliwości i niechęci Dyżury Skrzynka na listy Sklepik Tablica Sejm dziecięcy Metody współczesne Drama Stacje uczenia się E-learning Gra edukacyjna Projekt Mapa mentalna Kolaż Prezentacja
8. Działania teatralne
9. Impreza podsumowująca występy uczniów prezentacja multimedialna z realizacji projektu głośne czytanie „Króla Maciusia Pierwszego” przez aktora Teatru Nowego Sławomira Suleja otwarcie galerii prac połączone ze zwiedzaniem poczęstunek dla zaproszonych gości obdarowanie gości pamiątkową płytą z nagraniem występów dzieci
Patronat medialny objął Dziennik Łódzki Rezultaty projektu DLA UCZNIA wzrost poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości wyrażanie zdobytej wiedzy w twórczy i oryginalny sposób poznanie życia i twórczości Janusza Korczaka rozwój umiejętności pracy w grupie i planowania swoich działań rozwój umiejętności zbierania i przetwarzania informacji wzrost świadomości swoich praw DLA NAUCZYCIELA wzbogacanie warsztatu pracy sięganie po nowe metody i formy pracy poszukiwanie twórczych niekonwencjonalnych rozwiązań realizacja postulatu aktywnego uczestnictwa uczenia w procesie edukacyjnym współpraca i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami DLA RODZICÓW możliwość uczestniczenia w procesie edukacyjnym dziecka możliwość monitorowania postępów dziecka integracja ze środowiskiem szkolnym DLA SZKOŁY wzbogacenie oferty edukacyjnej placówki nawiązanie współpracy z instytucjami oświatowymi i kulturalnymi promocja szkoły Projekt powstał przy współpracy Miejskiej Biblioteki Publicznej Filia nr 6 i Łódzkiego Rynku Hurtowego „Zjazdowa” S.A. Patronat medialny objął Dziennik Łódzki
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Dziękujemy za uwagę! Małgorzata Dziedziurska Dorota Maciejewska Irena Nałęcka „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”