Warhammer nie jest bynajmniej typowym bajkowym światem fantasy - cały czas wisi nad nim widmo zagłady (można więc mówić o dark fantasy). Północne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przygotował: Adrian Walkowiak
Advertisements

Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
Zapraszamy na obejrzenie prezentacji pt.:
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
HISTORIA (cz.1) Po raz pierwszy kontynent Australii został odkryty przez Europejczyków w XVI wieku. Byli nimi Portugalczycy. Australia ich jednak nie.
Wykonała Kinga Mleczak klasa 3b Szkoła Podstawowa w Opalenicy.
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Moim ulubionym miejscem jest Paryż
Baśń o wyspie i jej mieszkańcach
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka krajoznawcza
Wycieczka klas 1a i 1f na ziemię kielecką w dniach maja 2009 r.
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Copyright © 2007 Contact: Powered by SSP Interlokutor
AUTOR :WOJTEK NOWIK REPORTER : LUK SMIS PATRYK SORMAN PIOTREK COLO (KOLO)
Zastanówmy Się…...
Autor: Adam Początko. Zagadka Wież Hanoi stała się znana w XIX wieku dzięki matematykowi Édouard Lucasowi, który proponował zagadkę dla 8 krążków. Do.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Regularnie, co najmniej raz w semestrze, odwiedzamy DPS w Jaworze, a także Dom Małego Dziecka w Jaworze. Wyjazdy te są w programie Szkolnego Klubu Wolontariatu.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
Mężczyzna, wiek 92 lata, drobny, o szlachetnym wyglądzie, dobrze ubrany i starannie ogolony, o porządnie uczesanych włosach, który się budzi każdego.
fotografie - Marcel Cohen
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
Można powiedzieć, że nasi dziadowie, jeżeli chodzi o kuchnię i gotowanie byli dużo bardziej ekologiczni niż my czy choćby nasi rodzice. Potrawy były zazwyczaj.
Jutro Nie ma już żadnych zasad… John Marsden John Marsden.
KRAJ BASKÓW.
Zielone płuca Amazonii
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Ach te baby... Ach te baby....
PATRIOTYZM.
Chwila zadumy ! Moi drodzy, Wysyłam te słowa do wielu osób nie bacząc, czy ktoś jest wierzący czy nie... Dla mnie jest to przesłanie do Wszystkich......
Wykonała Sylwia Kozber
Antonie de Saint-Exupery
Jeżdżę z głową.
RELACJA NA ŻYWO POBYT TATUSIA W POLSCE Skrzyszów, 6 czerwca 2006 r.
System gospodarki rynkowej
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Ruch jednostajny po okręgu Ciało porusza się ruchem jednostajnym oraz torem tego ruchu jest okrąg.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Filozofia kultury i naturalizm Piotr Makowski Instytut Filozofii Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Opracowała Joanna Szpindor
Jan Paweł II orędownik prawdy
Teraz komputer ma prawie każdy, jeden w domu jeden w pracy. Ludzie bez komputera nie mogą żyć, te maszyny okropnie uzależniły ludzkość. W Internecie możemy.
„Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć”
P R O S T Y S K R O M N Y W I E L K I M Ą D R Y.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
To śmieszne...
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
ZŁUDZENIA OPTYCZNE Większe, mniejsze? Jest czy nie ma? Wygięte! ..?
Gol I GOL 2 Moje REFLEKSJE NA temat filmu. Film Gol - moim zdaniem - był bardzo ciekawy… Pokazał że nawet ci najsilniejsi zmieniają się pod wpływem pieniędzy…
Życiu TAK Śmierci NIE.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Co to jest Brzeska Wieś Historyczna?
w/g Grzegorz Gadomskiego
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Sprawdź czy możesz zostać posłem Samobrony Test dla kandydatów
Lui : Elle : KOBIETY MAJA ZAWSZE OSTATNIE SLOWO….
Zapis prezentacji:

Warhammer nie jest bynajmniej typowym bajkowym światem fantasy - cały czas wisi nad nim widmo zagłady (można więc mówić o dark fantasy). Północne i południowe bieguny to tak zwane Pustkowia Chaosu, gdzie z bram do innego wymiaru wylewają się zastępy demonów - żołnierzy Bogów Chaosu. Chaos jest motywem charakterystycznym dla Warhammera i w większości gier, których akcja dzieje się w tym uniwersum, gracze muszą w jakiś sposób przeciwstawić się temu pradawnemu złu, które nadaje mu mrocznego charakteru.

Rasy i narodowości dostępne w Warhammerze Ludzie Imperium (Empire) Bretonnia (Bretonnia) Kislev (Kislev) Elfy Elfy Wysokiego Rodu (High Elves) Mroczne Elfy (Dark Elves) Leśne Elfy (Wood Elves) Krasnoludy Krasnoludy (Dwarves) Krasnoludy Chaosu (Chaos Dwarves) Chaos Hordy Chaosu (Hordes of Chaos) Bestie Chaosu (Beasts of Chaos) Nieumarli Królowie Grobowców (Tomb Kings) Wampiry (Vampire Counts) Ogry Królestwa Ogrów (Ogres Kingdoms) Zielonoskórzy Orkowie i Gobliny (Orks & Goblins) Zwierzoludzie Skaveni (Skavens) Jaszczuroludzie (Lizardmen)

LUDZIE

IMPERIUM Imperium jest najwyżej pod względem technologicznym rozwiniętym ludzkim państwem. Tam rozwinęły się jedne z największych pomysłów technicznych. Mogą się pochwalić np. snajperką, granatami, broniami palnymi z magazynkiem a nawet czołgiem parowym. W Imperium dominuje wielu bogów. Najbardziej popularnym jest Sigmar, którego kapłani bitewni niezwykle sprawnie posługują się młotami. Mniej popularnym jest Ulrych, który jest imperialnym bogiem wojny.

BRETONNIA Kultura Bretonni wzorowana jest na średniowiecznej Francji – podobny jest język, nazwy miast, herby i godła, a tożsamość kraju, podobnie jak jego wizerunek wśród innych ludów Starego Świata, koncentruje się wokół jednego pojęcia: rycerstwo. Pierwszym królem Bretonnii był Gilles de Breton, a obecnie krajem włada Louen Leoncour. Wierzą w Panią Jeziora.

KISLEV Znajduje się w Starym Świecie na wschód od Imperium. Słynie w Starym Świecie jako pierwsza linia obrony w odwiecznej wojnie z Chaosem, jest domem enigmatycznych czarowników, zwanych Niosącymi Burze (w oryginale angielskim: Stormbringers) oraz jednostek wojskowych takich jak Skrzydlaci Lansjerzy, Legion Gryfona czy Legion Niedźwiedzia. Najbardziej przypomina dzisiejszą Rosję.

ELFY

ELFY WYSOKIEGO RODU Jedna z najstarszych i najmądrzejszych ras w świecie Warhammera. Prastare i dumne istoty od dziesięciu tysięcy lat rozwijały sztukę walki i wiedzę magiczną. W czasie gdy prymitywne plemiona ludzi i orków walczyły ze sobą, Elfy Wysokiego Rodu zakładały kolonie i rysowały mapy Ziemi, Morza i Nieba. Do nadejścia Czasu Zmierzchu, kiedy to pan Mrocznych Elfów zniszczył ich ojczyznę, Elfy stanowiły najpotężniejszą rasę, jaka kiedykolwiek stąpała po planecie. Mieszkają w Ulthuanie.

MROCZNE ELFY Zazwyczaj znajdują się w stanie konfliktu z innymi odmianami elfów, zwykle zamieszkują bagna, ciemne lasy lub jaskinie, także podziemia, cechują się często mrocznym i raczej złym charakterem. Perfekcyjnie opanowali czarną magię, potrafią też dobrze władać mieczami oraz kuszami. Przedstawia się je różnie: jako istoty o ciemnej (czarnej, grafitowej, fioletowej) skórze i włosach białych lub czarnych, oczach zaś czerwonych albo fiołkowych.

LEŚNE ELFY Zamieszkują las Athel Loren. Bardzo szanują przyrodę i nie pozwolą, by ktoś ją skrzywdził. W Athel Loren żyją razem leśnymi duchami, które objawiają się w postaci driad, bądź też potężnych drzewców. Podczas walki posługują się mieczami, włóczniami, lecz głównie łukami. Pod względem ataków dystansowych są niedoścignieni. Ich bogiem i jednocześnie przywódcą jest Orion.

KRASNOLUDY

KRASNOLUDY Choć niscy wzrostem, są najtwardszymi i najbardziej nieustępliwymi wojownikami i najlepszymi kowalami w świecie Warhammera. Powszechnie znana jest ich pożądliwość złota, kamieni szlachetnych i piwa. Nigdy nie wybaczają urazy, póki jej nie pomszczą, a i te nie chętnie wybijają sobie z pamięci. Nie używają magii - zamiast niej opanowali sztukę kucia magicznych run. Do walki używają niezwykle potężne machiny wojenne oraz niesamowite runy.

KRASNOLUDY CHAOSU Krasnoludy Chaosu są stosunkowo nieliczne, ich gospodarka opiera się na niewolnikach, głównie nieszczęśnikach porwanych ze swych wiosek przez członków plemion północy, którzy dostają w zamian broń dalece lepszą od tej którą oni sami produkują. Poza tym prowadzili eksperymenty których celem było wyhodowanie idealnej rasy niewolniczej. Niewolnicy są podstawą ich społeczeństwa. W przeciwieństwie do normalnych Krasnoludów ich wschodni krewniacy nie trudnią się pracą fizyczną. Zajmują się treningiem wojskowym, magią lub zgłębianiem technologii w gildii inżynierów która nie ma nic wspólnego ze skostniałą strukturą zachodnich krewniaków.

CHAOS

HORDY CHAOSU Są to bezwzględne i pozbawione własnej woli hordy wojowników chaosu. Budzą wśród innych strach i sieją terror wszędzie gdzie się znajdują. Ich szeregi zasilają krwiożercze demony, które posiadają niesamowitą moc destrukcyjną. Chaos wierzy w czterech bogów: Khorna, Nurgla, Theenza oraz Slanesha.

BESTIE CHAOSU Są to wojownicy chaosu tyle że są owłosieni futrem, zamiast stóp posiadają kopyta, a na głowie mają rogi. Ich szeregi zasilają budzące strach minotaury. Można by powiedzieć, że są to owłosieni wojownicy chaosu. Nie wierzą w bogów wyznawanych przez chaos.

NIEUMARLI

KRÓLOWIE GROBOWCÓW Królowie Grobowców są szkieletami, które nie mają natury napadać na twierdze krasnoludzkie, czy obozowiska chaosu. Oczywiście nie bez powodu. W przypadku wkroczenia na ich teren los nieszczęsnego jest raczej przesądzony. Zamieszkują odległe i niebezpieczne tereny pustynne i rzadkością jest, gdy opuszczają pustynie. Nie są sprawne w walce, lecz potrafią kopać i wykopywać się pod odziałem wroga robiąc przy tym ogromne zamieszanie. Do pomocy mają jeszcze wielkie skorpiony i katapulty wykonane z czaszek intruzów.

WAMPIRY Wampiry są armią wszystkiego, co umarło i powstało do życia po raz drugi, czyli zombie, ghule, szkielety. Wyjątkiem są nekromanci oraz wampiry, którzy występują jako bohaterowie. Wszystkie jednostki Wampirów budzą powszechny strach i mało kto wrócił od nich żywy. W dodatku w czasie walki nekromanci używają czarnej magii, dzięki której potrafią wskrzeszać umarłych, by ci walczyli dla Wampirów.

OGRY

KRÓLESTWA OGRÓW Ogry są rzadkością na polu bitwy. Zamieszkują odległe tereny górzyste Starego Świata oraz wyspę zwaną Albionem. Ogry pracują jako najemnicy i walczą dla tego, kto im więcej zaoferuje. Ich ogromnym minusem jest sporadyczne występowanie w górach i na wyspie Albion. Trudno jest je znaleźć.

ZIELONOSKÓRZY

ORKI I GOBLINY Choć orki i gobliny posiadają wiele różnic łączy ich jedna i chyba najważniejsza cecha – zielona skóra. Choć nie szczycą się inteligencją, niesamowita siła orków i tysiące goblinów wypełniają ową pustkę. Zielonoskórzy są typowymi „zbirami” tzn. napadają z wioski na wioskę i pozostawiają po niej same szczątki. Nie posiadają stałego miejsca zamieszkania.

ZWIERZOLUDZIE

SCAVENI Scaveni, są to zmutowane za sprawą spaczenia szczury. Zamieszkują kanały i wybudowały tam swoje społeczeństwo. Rozwinęły na tyle wysoki poziom inteligencji, że były w stanie wymyślić własną politykę. Utworzyli „Radę Trzynastu”, w której najmądrzejsze szczury decydują o losie społeczeństwa. Czasem rodziły się szczury z białym futrem. Białe futro u nich oznacza, że ktoś został wybrany przez Rogatego Szczura i oni zostają prorokami, bądź trafiają do Rady Trzynastu.

JASZCZUROLUDZIE Jaszczuroludzie, są to jak sama nazwa wskazuje jaszczury, które rozwinęły umiejętność chodzenia na dwóch nogach. Zostali stworzeni, aby dopełnić ich planu na Ziemi, lecz z powodu nadejścia Chaosu zostali wplątani w wojnę, która wyniszczyła ich antyczną cywilizację. Do walki używają mieczy i dmuchawek, które potrafią robić niesamowite szkody.Zamieszkują odległą puszczę zwaną Lustrią i nigdy nie wychodzą poza jej granice.

Lecz istnieje również wersja bardziej nowoczesna Lecz istnieje również wersja bardziej nowoczesna. Nazywa się ona Warhammer 40,000 w której wyginęło wiele ras, a przetrwali tylko ludzie, wojownicy chaosu i zielonoskórzy, a do walki używają pił mechanicznych, pistoletów wszelkiego rodzaju, gigantycznych robotów i destrukcyjnych machin. Na podstawie Warhammera powstało wiele innych gier figurkowych, gier komputerowych i książek, jedna gra karciana, 2 edycyjna gra fabularna i kilka gier planszowych.

KONIEC Autor: Michał Olech Klasa I gimnazjum Maj 2008 Źródła: wikipedia.pl wfrp.polter.pl