Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Opieka stacjonarna w Małopolsce Stan obecny, tendencje, perspektywy
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
ZBYSZKO PRZYBYLSKI SZPITAL POWIATOWY WE WRZEŚNI SPÓŁKA Z O.O.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Konferencja prasowa Zarządu Województwa Lubuskiego r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Informacje w zakresie możliwości poprawy sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia współfinansowana z Unii Europejskiej.
Układ wniosku Część A – identyfikacja projektu i wnioskodawcy Część B – charakterystyka projektu Część C - efekty realizacji projektu Część D – część
Otoczenie prawne rozwoju prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce Trzy główne ograniczenia w rozwoju prywatnych ubezpieczeń szpitalnych – informacja.
System opieki zdrowotnej - stan obecny i perspektywy
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Görlitz, 30 Maja 2012 Projekt "Śnieżka - opracowanie koncepcji pasażerskiego transportu publicznego.
POLITYKA SPÓJNOŚCI 2020 UNIA EUROPEJSKA TO NIE PROCEDURY, TO EFEKTY Nie używać wszędzie szpadla, czyli inteligentny rozwój Die Europäische Union wird nicht.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie
Czynniki zmian czyli, co od czego zależy. Co wpływa na wyniki spzoz? 1/2 1. Czynniki ekonomiczne 2. Czynniki polityczne, prawne i fiskalne 3. Czynniki.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Zamiast wstępu prowadzenie działalności edukacyjnej promocja i popularyzacja zasobów informacyjnych prowadzenie studiów i badań w regionie rozpoznawanie.
Definicja Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia – system zdrowotny to wszystkie organizacje, zakłady i instytucje, których zadaniem są działania.
K ONFERENCJA KONSULTACYJNA P ROGRAM W SPÓŁPRACY I NTERREG P OLSKA – S AKSONIA K ONSULTATIONSKONFERENZ K OOPERATIONSPROGRAMM I NTERREG P OLEN – S ACHSEN.
Projekt COMENIUS eCommerce S2S Uczenie się przez całe życie Lebenslanges Lernen Dieses Projekt wird von der EU gefördert. / Projekt jest finansowany przez.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
FUNDUSZE EUROPEJSKIE ŹRÓDŁA INFORMACJI. Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich.
Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich
Lubuskie Regionalne Obserwatorium Terytorialne Zielona Góra, 21 listopada 2013r. Magdalena Balak-Hryńkiewicz Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy.
FUNDUSZE EUROPEJSKIE ŹRÓDŁA INFORMACJI. Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gorzów Wielkopolski 04 – r. Zasady kontraktowania.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
ZDROWE ŁÓDZKIE Plan działań z zakresu profilaktyki chorób i promocji zdrowia dla województwa łódzkiego.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Projekt "Almas House in Poland" Klaster Innowacyjna Medycyna Październik 2015.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
OFERTA INFORMACYJNA STATYSTYKI PUBLICZNEJ DLA REGIONU URZĄD STATYSTYCZNY w ZIELONEJ GÓRZE Łagów, dnia 14 maja 2015 r. Iwona Goździcka.
Zielona Góra, 9 grudnia 2015 roku Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
Ein Projekt im Rahmen des „Operationellen Programms für grenzübergreifende Zusammenarbeit Sachsen – Polen 2007–2013” Projekt w ramach „Programu Operacyjnego.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Projekt „Rozwój kompetencji pielęgniarskich” realizowany w ramach
Ministerstwo Zdrowia - decyzja o lokalizacji bazy w Gorzowie Wlkp. - POIiŚ: zakup śmigłowca- medicoptera (29 mln zł) Marszałek Województwa Lubuskiego.
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Konsultacje społeczne projektu
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach konkursu dla Działania 7
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Lubuska Rada Zdrowia, 31 sierpnia 2018
„Sieć szpitali” – wykonanie ryczałtu w lubuskich szpitalach
Zapis prezentacji:

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013 Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

Marschallsamt der Wojewodschaft Lubuskie (Lebuser Land) Lebuser Strategie des Gesundheitswesens für die Jahre 2010 – 2013 Marschallsamt der Wojewodschaft Lubuskie (Lebuser Land)

Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013 Cel nadrzędny: Poprawa zdrowia i jakości życia mieszkańców województwa lubuskiego, jako czynnika rozwoju społeczno-ekonomicznego. 3

Lebuser Strategie des Gesundheitswesens für die Jahre 2010 – 2013 Übergeordnetes Ziel: Verbesserung von Gesundheit und Lebensqualität der Einwohner der Wojewodschaft Lubuskie als Faktor der gesellschaftlichen und wirtschaftlichen Entwicklung. 4

Cele strategii Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

Ziele der Strategie Marschallsamt der Wojewodschaft Lubuskie (Lebuser Land)

Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013 Cel strategiczny A: Poprawa efektywności funkcjonowania systemu ochrony zdrowia Cel operacyjny A.1. Poprawa jakości usług medycznych Cel operacyjny A.2. Poprawa organizacji świadczenia usług zdrowotnych – optymalne wykorzystanie zasobów Cel operacyjny A.3. Optymalizacja wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na ochronę zdrowia Cel operacyjny A.4. Poprawa funkcjonowania systemu informacji i wiedzy o ochronie zdrowia 7

Lebuser Strategie des Gesundheitswesens für die Jahre 2010 – 2013 Strategisches Ziel A: Verbesserung der Wirksamkeit des Gesundheitssystems Operationelles Ziel A.1. Verbesserung der Qualität von Leistungen Operationelles Ziel A.2. Verbesserung der Organisation von Leistungserbringung und optimale Nutzung von Ressourcen Operationelles Ziel A.3. Optimalisierung der Nutzung von Finanzmitteln für Gesundheitswesen Verbesserung des Informationssystems und der Kenntnisse vom Gesundheitswesen 8

Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013 Cel strategiczny B: Zwiększenie bezpieczeństwa zdrowotnego społeczeństwa Cel operacyjny B.1. Rozwój systemu ratownictwa medycznego Cel operacyjny B.2. Zapobieganie negatywnym skutkom zdrowotnym narażenia na szkodliwe czynniki fizyczne, chemiczne i biologiczne środowiska Cel operacyjny B.3. Zapobieganie zagrożeniom wynikającym z zanieczyszczenia żywności Cel operacyjny B.4. Zapobieganie skutkom zanieczyszczeń znajdujących się w wodzie przeznaczonej do spożycia przez ludzi 9

Lebuser Strategie des Gesundheitswesens für die Jahre 2010 – 2013 Strategisches Ziel B: Erhöhung der Gesundheitssicherheit der Gesellschaft Operationelles Ziel B.1 Entwicklung des Rettungsdienstes Operationelles Ziel B.2 Verhinderung negativer Auswirkungen von physischen, chemischen und biologischen Schadstoffen Operationelles Ziel B.3 Vermeidung der sich aus der Verseuchung von Lebensmitteln ergebenden Gefahren Operationelles Ziel B.4 Verhinderung der Trinkwasserverschmutzung 10

Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013 Cel strategiczny C: Dostosowanie opieki zdrowotnej do dynamiki długookresowych trendów demograficznych; Cel operacyjny C.1. Poprawa zdrowia kobiet w wieku rozrodczym oraz noworodków i niemowląt Cel operacyjny C.2. Poprawa zdrowia dzieci i młodzieży Cel operacyjny C.3. Poprawa stanu zdrowia populacji dorosłej Cel operacyjny C.4. Poprawa jakości i skuteczności opieki geriatrycznej. Cel operacyjny C.5. Zapewnienie właściwej opieki osobom niepełnosprawnym Cel operacyjny C.6. Zapewnienie właściwej opieki osobom chorym psychicznie Cel operacyjny C.7. Zapewnienie właściwej opieki osobom uzależnionym 11

Lebuser Strategie des Gesundheitswesens für die Jahre 2010 – 2013 Strategisches Ziel C: Anpassung des Gesunheitswesens an die langfristigen demographischen Trends Operationelles Ziel C.1. Verbesserung der Gesundheit von Frauen im fortpflanzungsfähigen Alter sowie von Neugeborenen und Säuglingen Operationelles Ziel C.2. Verbesserung der Gesundheit von Kindern und Jugendlichen Operationelles Ziel C.3. Verbesserung der Gesundheit von Erwachsenen Operationelles Ziel C.4. Verbesserung der Qualität und Wirksamkeit der geriatrischen Pflege Operationelles Ziel C.5. Sicherstellung einer entsprechenden Pflege für Behinderte Operationelles Ziel C.6. Sicherstellung einer entsprechenden Pflege für Geisteskranke Operationelles Ziel C.7. Sicherstellung einer entsprechenden Pflege für Süchtige 12

Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013 Cel strategiczny D: Promocja Zdrowia i kształtowanie prozdrowotnych postaw mieszkańców województwa lubuskiego Cel operacyjny D.1. Profilaktyka zdrowotna i propagowanie zdrowego stylu życia. 13

Lebuser Strategie des Gesundheitswesens für die Jahre 2010 – 2013 Strategisches Ziel D: Förderung der Gesundheit und gesunder Lebensweise der Einwohner der Lebuser Wojewodschaft Operationelles Ziel D.1. Prophylaxe und Förderung des gesunden Lebensstils 14

Wdrażanie strategii Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

Umsetzung der Strategie Marschallsamt der Wojewodschaft Lubuskie (Lebuser Land)

Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013 Realizatorami Lubuskiej Strategii Ochrony Zdrowia na lata 2010-2013 są: - Samorząd Województwa Lubuskiego; - Samorządy powiatowe i miasta na prawach powiatu; - Samorządy gminne, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które pełnią funkcję organów założycielskich samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej; - Środowiska powołane do kreowania rozwoju poszczególnych dziedzin medycyny (grupy ekspertów, towarzystwa naukowe, zarządzający zakładami opieki zdrowotnej, zwłaszcza szpitalami, itp.); - Samorządy zawodów medycznych, w tym samorząd lekarski oraz samorząd pielęgniarek i położnych; - Lubuski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Zielonej Górze - Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim; - Konsultanci wojewódzcy; - Wojewódzkia Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gorzowie Wielkopolskim, - Lubuskie Centrum Zdrowia Publicznego w Gorzowie Wielkopolskim; - Zakłady opieki zdrowotnej, indywidualne i grupowe praktyki lekarskie, praktyki pielęgniarskie; - Szkoły wyższe - i inne podmioty nie ujęte 17

Lebuser Strategie des Gesundheitswesens für die Jahre 2010 – 2013 Die Lebuser Strategie des Gesundheitswesens 2010-2013 wird durch folgende Akteuere umgesetzt: - Gebietskörperschaft Lebuser Wojewodschaft; - Kreise und kreisfreie Städte; - Gemeinden mit besonderer Berücksichtigung der Gemeinden, die Träger von öffentlichen Krankenhäusern sind; - Für die Entwicklung der einzelnen Medizindisziplinen zuständige Gremien (Expertengruppen, wissenschaftliche GEsellschaften, Krankenhausmanager usw.); - Träger der berufsständischen Selbstverwaltungen der Ärzte, des Pflegepersonals und der Hebammen; - Lebuser Niederlassung des Nationalen Gesundheitsfonds in Zielona Góra - Lebuser Wojewodschaftsamt in Gorzów Wielkopolski; - Wojewodschaftliche Konsultanten; - Wojewodschaftliche Station für Sanitär- und Epidemiologieschutzin Gorzów Wielkopolski, - Lebuser Zentrum für Öffentliche Gesundheit in Gorzów Wielkopolski; - Krankenhäuser, Arztpraxen, gemeinschaftliche Arztpraxen, Pflegepersonalpraxen; - Hochschulen - Sonstige 18

Źródła finansowania Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

Finanzierungsquellen Marschallsamt der Wojewodschaft Lubuskie (Lebuser Land)

Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013 Podstawowe źródła finansowania zadań składki na ubezpieczenie zdrowotne, będące w dyspozycji LOW NFZ; budżet samorządu Województwa Lubuskiego; środki pochodzące z funduszy Unii Europejskiej i inne środki pomocowe; środki finansowe ZOZ w tym samorządów powiatowych i gminnych; środki pochodzące z partnerstwa publiczno – prywatnego; środki budżetu państwa przeznaczane na realizację NPZ i programów resortowych; środki pochodzące z kredytów, umów leasingowych. 21

Lebuser Strategie des Gesundheitswesens für die Jahre 2010 – 2013 Wichtigste Finanzierungsquellen Krankenkassenbeiträge, die vom Nationalen Gesundheitsfonds Zielona Góra verwaltet werden; Haushalt der Wojewodschaft Lubuskie (Lebuser Land); EU- und andere Fördermittel; Finanzmittel der Kreise und Gemeinden; PPP-Mittel; Mittel aus dem Staatshaushalt für nationale und ministerielle Gesundheitsprogramme; Kredite, Leasingsvertäge usw. 22

Dziękuję za uwagę. Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

Vielen Dank für Ihre Aufmerksamkeit. Marschallsamt der Wojewodschaft Lubuskie (Lebuser Land)