Marta Orzechowska Przedszkole Samorządowe Nr 29 30 – 217 Kraków ul. Pigonia 2a.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
Advertisements

Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Dzień Zdrowego Śniadania Kraina Owocowa – Klasa IIA.
O PTYMISTYCZNI R ODZICE Przedszkola Samorządowego Nr 35 Wesołe w Białymstoku.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
Podsumowanie ćwiczeń Justyna Zajączkowska gr.KrDZTo1011 Justyna Zajączkowska Justyna Zajączkowska.
ANNA DEC Grupa KrZZTo2011.
KAMPANIA DRUGIE ŻYCIE w XIV LO w Krakowie. Harmonogram akcji: 1)Zajęcia warsztatowe dla uczniów (wykład nauczyciela biologii, praca uczniów w grupach.
Kolejna gra mająca na celu pokazanie świata kierowców ścigających się w nielegalnych ulicznych wyścigach podrasowanymi do granic możliwości samochodami.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Regularnie, co najmniej raz w semestrze, odwiedzamy DPS w Jaworze, a także Dom Małego Dziecka w Jaworze. Wyjazdy te są w programie Szkolnego Klubu Wolontariatu.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
Prawa Dziecka.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Naszym głównym celem podczas przeprowadzonych zajęć było:
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Tutoring luty- marzec 2011.
Antonie de Saint-Exupery
Jeżdżę z głową.
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Władza lokalna w Polsce
Jan Paweł II orędownik prawdy
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
JANUSZ KORCZAK.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Bezpieczeństwo na drodze
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
To śmieszne...
Janusz Korczak.
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
MAŁE PRZEDSZKOLE W CZERNICACH BOROWYCH
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Cześć!!! Jesteśmy trzyosobową grupą. W listopadzie zbieraliśmy informacje, dotyczące zwierząt dzikich zamieszkałych koło naszych domów. Zapraszamy do.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Bezpieczny Internet
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
PUNKT PRZEDSZKOLNY W DĄBROWICY
KLUBY NAUKOWE. Jaka jest istota serwisu uniwersytetdzieci.pl?
Sprawozdanie z Akcji „Przedszkolak bezpieczny w środowisku”
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Zapis prezentacji:

Marta Orzechowska Przedszkole Samorządowe Nr – 217 Kraków ul. Pigonia 2a

R ozwój dziecka i jego samodzielność stawia przed rodzicami i wychowawcami wciąż nowe wymagania i konieczność wyposażania go w umiejętność przewidywania niebezpieczeństw i zagrożeń, unikania ich, a jeśli zaistnieją - w zdolność radzenia sobie z trudną sytuacją. Małe doświadczenie życiowe, niewielki zasób wypróbowanych technik radzenia sobie z problemami oraz niewykształcone zachowania w trudnych, niecodziennych sytuacjach powodują, że dzieci pozostają bardzo często w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia i są bezradne wobec rodzących się problemów. Niezwykle ważnym zadaniem stojącym przed dorosłymi, którzy mają wpływ na wychowanie młodego pokolenia, jest kształtowanie takich postaw i zachowań dzieci, które umożliwią im unikanie zagrożeń, minimalizowanie ich oraz szukanie obrony i pomocy.

A by to osiągnąć, trzeba z dzieckiem rozmawiać, jednak rozmowy takie nie są łatwe i wymagają pewnych umiejętności. Dlatego z wielka radością dołączyliśmy do kolejnej akcji z cyklu Akademia Zdrowego Przedszkolaka – Przedszkolak Bezpieczny w Środowisku. W oparciu o przesłane przez Akademię materiały edukacyjne w połowie maja rozpoczęliśmy realizację czterotygodniowych warsztatów, w trakcie których dzieci poznawały sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych i niebezpiecznych.

O realizacji programu Przedszkolak bezpieczny w środowisku rodzice zostali powiadomieni za pomocą plakatu zawierającego ideę akcji oraz kącika zdrowego przedszkolaka, który znajdował się na głównym korytarzu przedszkola. W kąciku zamieszczone były artykuły nawiązujące tematycznie do realizowanej akcji. Program umożliwił również budowanie dobrych relacji z rodzicami i pozyskanie ich jako sojuszników w realizacji działań wychowawczych i profilaktycznych, prowadzonych przez nauczycieli.

N ajwięcej niebezpieczeństw czyha na nas w naszych domach, dlatego też w pierwszym tygodniu dzieci poznawały niebezpieczne przedmioty, które znajdowały się w ich otoczeniu, poznawały miejsca do których nie powinny się zbliżać i uczyły się czego nie mogą robić pod nieobecność rodziców. Poznały również ważne numery telefonów alarmowych oraz jakie służby ratownicze pomagają w sytuacjach zagrożenia.

W iele emocji przedszkolakom dostarczyła wizyta w pobliskiej Jednostce Straży Pożarnej.

D rugi tydzień poświęcony został nauce zasad prawidłowego zachowania się zarówno podczas aktywności poza domem, jak i w kontaktach ze zwierzętami. Dzieci dowiedziały się, że nie wolno zaczepiać zwierząt i potrafią przyjąć bezpieczną pozycję żółwik w razie agresywności psa. Słuchając aktywnie bajki Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka – bezpieczeństwo w czasie zabawy dzieci przypomniały sobie zasady obowiązujące podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym. Największym zainteresowaniem cieszyły się zabawy ruchowe inspirowane bajką.

N iespodzianką dla przedszkolaków były odwiedziny aspirant Jankowskiej, policjantki, która o zapobieganiu niebezpieczeństwom wiedziała wszystko.

B ezpieczeństwo w ruchu drogowym przyświecało nam podczas trzeciego tygodnia. Zasady ruchu drogowego, poruszania się pieszych i rowerzystów po ulicy oraz właściwego przechodzenia przez jezdnię nie miały dla dzieci tajemnic. Zabawy przy piosence Czerwone światło- stój były okazją do aktywnego włączenia się w ruch drogowy, przedszkolaki kierując swoimi pojazdami przypominali sobie nawzajem o zasadach obowiązujących na drodze Każda niebezpieczna sytuacja była od razu zauważana i korygowana w formie mandatów, które tworzyły w trakcie zabaw.

B ardzo istotna jest umiejętność bezpiecznego zachowania się w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi, a także ustalania granic intymności. Dzieci wzbogaciły swoją wiedzę o możliwościach własnego ciała, dowiedziały się czym jest przestrzeń osobista, a także dlaczego nie przekraczanie jej jest tak ważne dla każdego z nas. Rozpoczęliśmy od omawiania części ciała, a w trakcie zajęć organizowanych i zabaw swobodnych wykonaliśmy ćwiczenia wg metody Weroniki Sherborne mające na celu poznanie możliwości własnego ciała. Bajka Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka poznają granice intymności zachęciła do rozmów na ten temat. Każde zajęcia w przeciągu tych czterech tygodni kończyły się znanymi i lubianymi Dziecięcymi masażykami.

N a zakończenie akcji w starszych grupach przeprowadzony został Quiz wiedzy – Bezpieczny przedszkolak. Dzieci z trzech grup rywalizowały o zdrowe nagrody odpowiadając na pytania, z wiedzy, którą utrwalały uczestnicząc w programie.

W związku ze zbliżającymi się wakacjami każda grupa przygotowała plakat Moje bezpieczne wakacje. Plakaty te ozdobiły hol przedszkola, jednocześnie zawierając przesłanie towarzyszące akcjiPrzedszkolak bezpieczny w środowisku.