W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Działania przed debatą- happening
Działania przed debatą- tablica informacyjna i ankieta
I CZĘŚĆ – DYSKUSJA PANELOWA Zaprezentujemy, co już zrobiliśmy dla ekorozwoju.. Rzetelną ocenę skuteczności naszych działań i pierwsze pomysły na dalszą aktywność uczniów. Co chcemy osiągnąć w tej części dyskusji?
Sama oszczędność- wyłączajmy tryb czuwania urządzeń część obliczeń ekspertów Jeżeli rocznie jedna osoba będzie wyłączała tryb czuwania w jednym urządzeniu - zaoszczędzi 17,50 zł W Poznaniu jest mieszkańców- (30 czerwiec 2010) Jeśli połowa poznaniaków będzie oszczędzać to rocznie uzbiera kwotę: 17,50 zł* osób = ,50 zł
II CZĘŚĆ – DYSKUSJA PLENARNA Odpowiemy na pytanie: Jakie destrukcyjne działania człowieka na środowisko najwięcej nas kosztują? Znaleźć pomysły jak temu zapobiegać lub to ograniczyć/zmienić? Co chcemy osiągnąć w tej części dyskusji?
III CZĘŚĆ – DEBATA ZA I PRZECIW Odpowiemy na pytanie: Czy uczniowie są dostatecznie poinformowani i zachęcani do udziału w akcjach ekologicznych prowadzonych w naszej szkole? Zawsze może być lepiej dlatego, w zależności od wyniku dyskusji, propozycje kosmetycznych lub diametralnych zmian w sposobie informowania i zachęcania uczniów do działania. Co chcemy osiągnąć w tej części dyskusji?
Pierwsze skutki debaty- akcja Nie marnujmy pieniędzy Oszczędzajmy energię w ZSE. W kwietniu 2013 sprawdzimy ile pieniędzy marnujemy w ZSE nie wyłączając sprzętów elektronicznych lub pozostawiając na stand-by. Wyłącz światło kiedy wychodzisz ostatni z pomieszczenia, Nie zostawiaj sprzętów na stand-by, Przypomnij innym o akcji oszczędzania energii kiedy widzisz, że ją marnuje. Już rozpoczęliśmy