Szkoła Podstawowa Nr 5 w Chełmie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W roku szkolnym 2012/2013 szkoła przygotowała: koła przedmiotowe i zainteresowań z poszczególnych przedmiotów, pomoc psychologiczno-pedagogiczną, indywidualizację
Advertisements

GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Oddział Terenowy nr 86 Polskiego Towarzystwa Dysleksji w Olecku
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
WPROWADZENIE Uczeń klasy II Maciej Kowalski uczestniczył w wypadku komunikacyjnym w dniu r. w którym zginęły 2 osoby- starsi koledzy.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Jestem psychologiem i doradcą zawodowym. Zapraszam wszystkich, którzy chcą z kimś życzliwym porozmawiać o swoich problemach Jako psycholog Diagnozuję
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
„Dajmy dzieciom skrzydła
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna wspomaga szkołę w realizacji zadań wychowawczych Opracował zespół w składzie: Joanna Brzoskowska PP-P Nr 2 Gdańsk,
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Nowa szansa.
Beneficjenci uczniów 75 szkół wiejskich zlokalizowanych w:
ZAŁOŻENIA I REALIZACJA PROJEKTU SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
z Oddziałami Integracyjnymi
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Dydaktyka ogólna.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z elementami terapii pedagogicznej
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Realizacja programu rozwojowego
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
ZESPÓŁ NAUCZYCIELI DO PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W STALOWEJ WOLI.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleśnickim poprzez zrealizowanie 33 rocznych planów wspomagania (RPW)
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
,,Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista.” Albert Einstein.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bystrzycy Kłodzkiej wchodzi w skład utworzonego Zespołu Placówek o nazwie Powiatowe Centrum Doradztwa i Poradnictwa.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa Nr 5 w Chełmie

Od września 2010 r. Szkoła Podstawowa Nr 5 w Chełmie w partnerstwie z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną Nr 2 w Chełmie realizuje Projekt

264 110 zł Budżet projektu obejmuje kwotę z czego do tej pory wykorzystano już 77 410 zł

Kadra zarządzająca Koordynator projektu: Artur Winkiewicz Specjalista ds. monitoringu i sprawozdawczości: Krystyna Dyczko Opiekun grup: Eliza Kobelska Specjalista ds. terapeutycznych: Małgorzata Czarnecka Osoba do kontaktów roboczych: Ewa Jakubowicz - Machajska

Kadra pedagogiczna: Ewa Kryszczuk Anna Śmiech Wanda Jurzysta Ewa Wasil-Parol Elżbieta Kosicka Małgorzata Kaper Maria Wójcik

Kadra pedagogiczna: Anna Milaszkiewicz Bożena Medolińska Bożena Libucha Urszula Wójtowicz Anna Weremczuk Elżbieta Zakrzewska-Makaryczew

Kadra terapeutyczna: Bożena Michalak – pedagog Renata Krycka – pedagog Barbara Ostrowska – psycholog Joanna Buczak – nauczyciel sztuki Beata Walczuk – nauczyciel sztuki Ewa Bedlińska – nauczyciel sztuki Elżbieta Podolanko – nauczyciel sztuki

CEL PROJEKTU pomoc uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się tj. dysleksją, dysgrafią, dysortografią i dyskalkulią oraz ryzykiem dysleksji.

Co to jest dysleksja?

Udział w projekcie jest szansą na: wzajemne poznanie się, przełamanie onieśmielenia, pokonanie bariery dystansu fizycznego, autoprezentację przed grupą, zwiększenie motywacji do nauki, zwiększenie poziomu wiedzy i możliwości edukacyjnych poprawę koncentracji i uwagi, doskonalenie umiejętności.

Zajęcia odbywają się w: Sali D

Sali E

Sali E1

Zajęcia wzbogacone są w atrakcyjne pomoce dydaktyczne i multimedialne.

Atrakcyjne pomoce dydaktyczne ułatwiają osiągnąć cel

Zajęcia prowadzone są w grupach

Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych nauczycieli i terapeutów

Efekty pracy dzieci

Prezentację wykonała: Krystyna Dyczko