Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice, 5.12.2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Advertisements

PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Australia.
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie ile uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważne jest.
Młodzieżowa szkoła dziennikarstwa Opracowanie: Wiktoria Krugłowska, Magdalena Ciuma Opiekun: Wioletta Rafałowicz 1.
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Małgorzata Pietroczuk
– poradnik dla babci i dziadka”
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W ZRĘCINIE poczet sztandarowy szkoły kącik patrona szkoły.
Zastosowanie Internetu
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Szkoła marzeń.
Prezentacja multimedialna dla uczniów klas pierwszych
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
1. H ISTORIA NASZEGO RADIOWĘZŁA. W 2005r. w ramach projektu edukacyjnego Puchatek z inicjatywy dyrekcji szkoły i ówczesnego samorządu, podjęto działania.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
TIK w szkole.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
Szkoła w chmurze.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Z Tikiem zawsze bezpiecznie, zdrowo i ekologicznie SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
Na lekcjach Pani Barbara Czech zapoznała uczniów naszej klasy z ideą programu Szkoła z Klasą 2.0. Zadaniem każdego ucznia było zapoznanie się w domu z.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Biblioteka szkolna.
Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło rok szkolny 2009/2010 Rokiem Historii Najnowszej.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
xHTML jako rozszerzenie HTML
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Planowanie trasy.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Sieci komputerowe. Nowe technologie komputerowe
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Szkoła Podstawowa w Matysówce
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
Bezpieczny Internet
Temat 5: Elementy meta.
Biblioteka szkolna z centrum multimedialnym jest miejscem dostępu do Internetu oraz zasobów edukacyjnych i źródeł informacji. Zespół Szkół Technicznych.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Informacje podstawowe
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Dzień bezpiecznego Internetu
Biblioteka Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stopnicy Działalność Cele biblioteki Regulamin Dokumenty audiowizualne Regulamin Internetowego Centrum Informacji.
Witamy W bibliotece szkolnej Z espołu S zkół H andlowych w Sopocie.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Moja Szkoła .
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Zapis prezentacji:

Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,

TIK TECHNOLOGIE INFORMACYJNO- KOMUNIKACYJNE już są obecne w naszym życiu – i tym prywatnym, i tym szkolnym. Dzięki nim możemy nie tylko świetnie się bawić, ale także zdobywać i rozwijać wiedzę, sprawdzać swoje umiejętności, komunikować się między sobą i z naszymi nauczycielami a oni z kolei z naszymi rodzicami

Szkoła z klasą 2.0 Współpraca włącz się! Edycja 2012/13

Udział TIK w edukacji jest coraz większy. Także w tej sferze aktywności potrzebne są więc jasne reguły i dlatego chcielibyśmy, aby w naszej szkole powstał KODEKS 2.0, który określiłby zasady mądrego korzystania z możliwości, jakie stwarza współczesna technika.

Pracownie komputerowe Obecnie znajdują się w sali numer 2 i 3. W pracowni nr 2 znajduje się 12 komputerów podłączonych do sieci internetowej. W pracowni nr 3 znajduje się 11 komputerów podłączonych do sieci internetowej.

Sala nr 2

SALA nr 3

Sala nr 2

W pracowniach odbywają się lekcje informatyki, zajęć komputerowych i innych przedmiotów. Na lekcjach można korzystać z Internetu.

Nasza szkolna strona

ICIM Od stycznia 2008 roku biblioteka szkolna wyposażona została w nowoczesne Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej (ICIM). Inwestycja ta była możliwa dzięki projektowi Ministerstwa Edukacji Narodowej współfinansowanemu przez Europejski Fundusz Społeczny oraz dzięki zaangażowaniu w projekt Dyrekcji ZSO w Myśliszewicach

Strona biblioteki szkolnej

ICIM ICIM zostało wyposażone w 4 stanowiska komputerowe oraz urządzenie wielofunkcyjne. ICIM oferuje uczniom i nauczycielom dostęp do Internetu poza systemem lekcyjnym w celu samodzielnego kształcenia, zdobywania i przetwarzania informacji dostępnej w sieci Internet.

Stanowiska komputerowe w ICIM

Blog Szkolny 2012/2013 autorki: Magdalena Sałek i Magdalena Pająk

Propozycje klas do kodeksu 2.0

Klasa III gimnazjum A 1.Uczniowie mają prawo do posiadania telefonów komórkowych w szkole i korzystania z nich w czasie przerwy; 2.W naszej szkole funkcjonuje radio Węzeł ( muzyka na przerwach); 3.Nauczyciele wykorzystują na lekcji tablicę interaktywną, telewizor oraz komputer minimum raz w tygodniu. 4.Nauczyciele zadają prace domowe z zastosowaniem różnych programów komputerowych (np. prezentacje, filmy); 5.W naszej szkole wykorzystujemy narzędzia TIK do realizacji projektów uczniowskich i gimnazjalnych. 6.Wykorzystujemy laptopy, rzutniki znajdujące się w szkole na lekcjach odbywających się poza salami komputerowymi w celu wykorzystania TIK ( minimum raz na 2 tygodnie); 7.Prowadząc dyskusje nie obrażamy innych osób i szanujemy ich zdanie; 8.Tablety zamiast tradycyjnych książek; 9.Porozumiewanie się nauczycieli i uczniów za pomocą poczty EduPack;

Propozycje do kodeksu 2.0 klasy III B gimnazjum 1.W naszej szkole uczniowie mają możliwość korzystania z komputerów znajdujących się w bibliotece na każdej przerwie. 2.Uczniowie naszej szkoły na przerwach mogą używać telefonów komórkowych zaś w czasie lekcji są one wyciszone. 3.W naszej szkole działa Wi-Fi. 4.Nauczyciele przesyłają uczniom dodatkowe zadania za pomocą poczty elektronicznej EduPack. 5.Uczniowie naszej szkoły przygotowują się do lekcji wykorzystując programy multimedialne, korzystają z Internetu przestrzegając praw autorskich. 6.W naszej szkole organizowany jest dzień z komputerem.

Propozycje do kodeksu 2.0 klasa II gimnazjum b 1.W naszej szkole uczniowie zawsze podają źródło, czyli adresy internetowe stron, z których korzystali, przygotowując się do lekcji i odrabiając prace domowe. 2.Nasi nauczyciele podają uczniom adresy wiarygodnych i ciekawych stron internetowych. 3.Uczniowie naszej szkoły zawsze zwracają uwagę na netykietę. 4.Nasi nauczyciele przygotowują prezentacje multimedialne, które uatrakcyjniają lekcje, używają tablicy interaktywnej (dzięki temu lekcje są ciekawsze). 5.Uczniowie korzystają z przydatnych programów internetowych, które ułatwiają im pisanie notatek, tworzenie prezentacji multimedialnych czy obliczanie danych zagadnień. 6.Nie kopiujemy bezmyślnie czyjejś pracy opublikowanej w Internecie. 7.Stosujemy zasadę ograniczonego zaufania, nie udostępniamy swoich danych osobowych w sieci. 8.Połączenie komputerów szkolnych siecią WI-FI ułatwiłoby szybkie docieranie do potrzebnych wiadomości (komputer z dostępem do Internetu na biurku nauczyciela). 9.Powszechna dostępność kserokopiarki dla uczniów

1.W naszej szkole wiele zajęć prowadzonych jest z użyciem komputerów oraz narzędzi TIK. 2.Nauczyciele zadają pracę domową z wykorzystaniem Internetu. 3.W naszej szkole uczniowie używają laptopów lub tabletów zamiast zeszytów. 4.Uczniowie naszej szkoły mają dostęp do szkolnego kodu wi-fi. 5.Uczniowie naszej szkoły mogą drukować potrzebne informacje na lekcje w szkole. 6.W naszej szkole mamy ksero dostępne każdego dnia. 7.Uczniowie naszej szkoły posiadają tablety zamiast książek. 8.Uczniowie mają możliwość korzystania ze szkolnych komputerów przed i po lekcjach. 9.Uczniowie naszej szkoły przestrzegają praw autorskich, korzystając z materiałów umieszczonych w sieci, podają ich autora i dokładny adres strony www. II gimnazjum A

Klasa I gimnazjum 1. Uruchamiamy radiowęzeł w szkole (muzyka podczas przerw, komunikaty, informacje) 2. Nauczyciele i uczniowie mają wyłączone telefony podczas zajęć. W szkole jest wyznaczone miejsce w którym uczeń może wykonać rozmowę telefoniczną. 3. Używamy komputerów podczas "zwykłych" lekcji! 4. Każdy uczeń ma tablet zamiast książek. 5. Podczas zajęć w-f korzystamy z muzyki (mp3, mp4) 6. Więcej nauki poprzez zabawę z wykorzystaniem komputerów w pracowniach informatycznych.

PUNKTY DO DEBATY

1.W naszej szkole uczniowie mają możliwość korzystania z komputerów znajdujących się w bibliotece na każdej długiej przerwie.

2.Nauczyciele przesyłają uczniom dodatkowe zadania za pomocą szkolnej poczty elektronicznej.

3. W naszej szkole uczniowie zawsze podają źródło, czyli adresy internetowe stron, z których korzystali, przygotowując się do lekcji i odrabiając prace domowe.

4. Uczniowie naszej szkoły zawsze zwracają uwagę na netykietę.

5. Stosujemy zasadę ograniczonego zaufania, nie udostępniamy swoich danych osobowych w sieci.

6. W naszej szkole organizowany dzień z komputerem. Otwarte drzwi pracowni komputerowej dla wszystkich.

7. Uczniowie mają możliwość korzystania ze szkolnych komputerów po lekcjach.

8. Nauczyciele i uczniowie mają wyciszone telefony podczas zajęć.

9. Uczniowie korzystają z przydatnych programów internetowych, które ułatwiają im pisanie notatek, tworzenie prezentacji multimedialnych czy obliczanie danych zagadnień.

10.Uruchamiamy radiowęzeł w szkole (muzyka podczas przerw, komunikaty, informacje)

11. Więcej nauki z wykorzystaniem komputerów na lekcjach.

12. Nasi nauczyciele wykorzystują tablicę interaktywną.

DEBATA SZKOLNA

przygotowa ł a: Jolanta Rozi ń ska zdj ę cia: zrobic-tik-zrobic