Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Advertisements

Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Socjologia rynku pracy
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
1 COMPANY PRIVATE 1 EDUKACJA DLA PRZEMYSŁU PRZEMYSŁ DLA EDUKACJI Janusz Zakręcki Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Mielec, 7 grudnia 2009r.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
to dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa, wykraczająca poza związki rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
ZESPÓŁ SZKÓŁ w GDOWIE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt zmian w ustawie o systemie oświaty (marzec 2011 r.)
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Dominik Jedliński oraz Bartek Kurczab
Technik mechanik Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Henryka Pobożnego w Legnicy.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
LICZBA I STRUKTURA BEZROBOTNYCH NA TERENIE POWIATU GOSTYŃSKIEGO.
Ewa Amghar, Barbara Bułat BIBLIOTEKARZ – ZAWÓD Z PRZYPADKU, Z PRZYMUSU CZY Z MARZEŃ? MOTYWY WYBORU ZAWODU PRZEZ PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI JAGIELLOŃSKIEJ.
Podjęcia pracy przez osoby wyrejestrowane z ewidencji Powiatowego Urzędu Pracy w Radziejowie raport za rok 2011.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Wpływ warunków.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
Święto Plonów Sękowice 2008 Festyn odbył się dnia r. Budżet projektu: Całkowita wartość projektu – 7.561,53 zł w tym: środki EFRR – 6.427,29.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW INŻYNIER BUDOWNICTWA.
Weronika Schneider. Na fotografiach widać obecne budynki Polpharmy.
Powiatowy Urząd Pracy w Wolsztynie Obszar działania to gminy: Wolsztyn, Siedlec i Przemęt Liczba mieszkańców powiatu na dzień : osób
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Życiu TAK Śmierci NIE.
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sprawdź czy możesz zostać posłem Samobrony Test dla kandydatów
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich. Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich w SP 189 Oddziały 0 w naszej szkole prowadzone są od wielu.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Białogardzie ID grupy: 97/22_p_g1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: "Lokalny rynek pracy-szanse i zagrożenia dla absolwentow szkół regionu i Polski" Semestr/rok szkolny: 01/2010

Wprowadzenie Przedstawiamy informacje oraz wnioski dotyczące lokalnych możliwości po ukończeniu szkoły ponadgimnazjalnej, w której się uczymy. Opracowując wszelkie wyniki, posłużyliśmy się informacjami z Powiatowego Urzędu Pracy w Białogardzie oraz z danych z naszej szkoły.

Losy absolwentów ZSP Od roku szkolnego 2003/2004 pracownice szkolnej biblioteki prowadzą statystykę, w której zawierają losy absolwentów naszej szkoły. Wyniki przedstawione na wykresie dotyczą okresu od 2003/2004 do 2008/2009. Łączny udział ankietowanych do absolwentów wynosi 84,9%, co stanowi dość reprezentatywny udział w stosunku do całości.

Wnioski do wykresu Największy odsetek badanych uczniów kontynuuje naukę oraz podejmuje się pracy. Dowodzi to efektywności kształcenia w naszej szkole oraz chęci albo dalszego rozwoju, co w konsekwencji wprowadzi więcej wykwalifikowanych pracowników na rynek pracy, albo natychmiastowego wejścia na rynek pracy posiadając kwalifikacje na poziomie technika. Obie sytuacje są najbardziej pożądane w dzisiejszym świecie oraz zapewniają fachową kadrę pracowniczą.

Cechy powiatu białogardzkiego Do cech charakterystycznych dla powiatu białogardzkiego zaliczamy: · wysoki poziom bezrobocia na wsi, · trudności w znalezieniu zatrudnienia napotykane przez osoby w wieku powyżej 50 lat, · wysoki poziom bezrobocia długookresowego, · niski poziom wykształcenia i brak kwalifikacji, · sezonowe (zimowe) nasilanie się zjawiska, · trudna sytuacja ludzi młodych, często absolwentów szkół, wynikająca często z niechęci pracodawców do zatrudniania osób nie posiadających stażu pracy, · wysoki poziom ponownych rejestracji.

Struktura bezrobocia wg wieku

Struktura bezrobocia wg wykształcenia

Wnioski do struktury wg wykształcenia Wśród zarejestrowanych bezrobotnych nadal przeważającą większość 72,4% stanowiły osoby słabo wykształcone w liczbie 3671 osób – z wykształceniem gimnazjalnym, niepełnym gimnazjalnym, i zasadniczym zawodowym. W najkorzystniejszej sytuacji na rynku pracy są osoby o najwyższych kwalifikacjach zawodowych i posiadający dodatkowe umiejętności, jak np. znajomość języka obcego czy sprawne posługiwanie się komputerem. W końcu grudnia 2009r. w ewidencji bezrobotnych Urzędu zarejestrowanych było 172 osób legitymujących się wykształceniem wyższym, co stanowiło 3,3% ogółu zarejestrowanych bezrobotnych. W tym samym okresie zarejestrowanych było 397 osób bezrobotnych z wykształceniem średnim ogólnokształcącym (7,8%) oraz 824 osoby bezrobotne posiadające wykształcenie policealne i średnie zawodowe (16,2%).

Wnioski do struktur 1. Smutne zjawisko polegające na próbie wydłużania wieku emerytalnego z jednej strony a niemożliwością zatrudnienia młodych ludzi - w naszym regionie 44% bezrobotnych to ludzie do 34 lat. 2. Im wyższe wykształcenie to prawdopodobieństwo znalezienia pracy rośnie ale niepokojące jest, że aż 172 osoby z wyższym wykształceniem w naszym mieście nie ma pracy. 3. Instytucje typu CIS, kluby pracy itp. to kropla w morzu potrzeb - ich przepustowość roczna to ok. 120 osób. 4. Szkoły i ich oferta w niewielkim stopniu jest skorelowana z aktualnymi i rzeczywistymi potrzebami. Zazwyczaj rozwijane są kierunki najmniej kapitałochłonne.

Podsumowanie Wyraźnie widać, że sytuacja na lokalnym rynku pracy bynajmniej nie jest łatwa. Ciężko wbić się na rynek mimo, iż nawet posiada się odpowiednie kwalifikacje. Często przeważają sprawy typu doświadczenie zawodowe, a nie posiadane kwalifikacje tudzież ukończenie renomowanych uczelni. Brakuje pieniędzy na rozwój i tworzenie placówek edukacyjnych w odpowiednich pionach zapotrzebowania zawodowego. Miast tego, inwestuje się w kierunki, których jest znaczna nadwyżka. Dowodzi to, że jeżeli w taki sposób będzie dalej postępować gospodarowanie pieniędzmi oraz zasobami ludzkimi, to będziemy szukać w sąsiednich krajach potrzebnych nam fachowców na wzór Wielkiej Brytanii, Irlandii czy Francji.

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie