Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Australia.
Advertisements

W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie ile uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważne jest.
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Małgorzata Pietroczuk
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
PROCENTY.
Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
Zastosowanie Internetu
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
OD SAMORZĄDU SZKOLNEGO DO … czyli czym jest Samorząd?
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Jak przygotować prezentację multimedialną?
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Wydział Badań i Analiz ZHP – Spis 2006 Stan liczebny ZHP na podstawie spisu 2006.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Prezentacja Przygotowana w ramach projektu KOMPETENCJE KLUCZOWE DROGĄDO KARIERY współfinansowanego.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Ruch niejednostajny Wykres zależności Wykres w zależności od prędkości susającego zająca (1) i poruszającego się żółwia (2) od czasu trwania ruchu.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
WYNIKI ANKIETY GUMOWY SUROWIEC. PYTANIE 1. Rodzaj gospodarstwa domowego, które reprezentujesz. 13 osób reprezentuje gospodarstwo wiejskie (A) 61 miejskie.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
Nasz absolwent na wyższej uczelni
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
- powtórzenie wiadomości
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Skala i plan mgr Janusz Trzepizur.
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Elementy geometryczne i relacje
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: III Liceum Ogólnokształcące w Ostrowie Wielkopolskim ID grupy: 97/27_mf Opiekun: Krystyna Chmielewska Kompetencja: Matematyczno- fizyczna Temat projektowy: Statystyczny uczeń naszej szkoły Semestr/rok szkolny: 2010/2011

STATYSTYCZNY UCZEŃ NASZEJ SZKOŁY

Wśród uczniów naszej szkoły przeprowadziliśmy ankietę, która pozwoliła nam zebrać informacje na ich temat. Uczniowie z sześciu klas odpowiadali na pytania dotyczące: nauki, czasu wolnego, rozrywki tudzież sportu. Zebrane dane wraz z wnioskami przedstawiamy w niniejszej prezentacji. Przy opracowywaniu danych korzystaliśmy z podstawowych pojęć statystycznych.

Dominanta (zwana też modą) jest to liczba, która powtarza się najwięcej razy w danym zbiorze. Rozstęp jest najprostszą miarą rozproszenia (zmienności). Jest niczym innym jak różnicą między wartością maksymalną a minimalną naszego zbioru obserwacji. Jeżeli dane statystyczne zapisane są kolejno od najmniejszej do największej to mówimy, że zostały przedstawione w szeregu statystycznym prostym, inaczej szeregu szczegółowym. Mediana to wartość środkowa danych statystycznych, liczba, którą dla zestawu danych uporządkowanych od wielkości najmniejszej do największej obliczamy ze wzoru. Mediana ustala miarę tendencji centralnej danych. Mediana nie musi być liczbą należącą do zestawu danych.

Wariancja jest podstawową miarą zmienności obserwowanych wyników. Wariancja informuje o tym, jak duże jest zróżnicowanie wyników w danym zbiorze wyników (zmiennej). Inaczej mówiąc, czy wyniki są bardziej skoncentrowane wokół średniej, czy są małe różnice pomiędzy średnią a poszczególnymi wynikami czy może rozproszenie wyników jest duże, duża jest różnica poszczególnych wyników od średniej. Odchylenie standardowe jest podstawową miarą zmienności obserwowanych wyników. Informuje o tym, na ile wyniki się "zmieniają", tzn. czy rozrzut wyników wokół średniej jest niewielki czy wielki. Aby obliczyć odchylenie standardowe możemy skorzystać z wcześniej obliczonej wariancji

JAK SPĘDZAMY WOLNY CZAS PO SZKOLE? Z udzielonych odpowiedzi wynika, że 58% uczniów naszej szkoły spędza swój wolny czas czynnie, natomiast 42% biernie.

Uczniowie w bierny sposób najwięcej czasu spędzają następująco:

Natomiast czynnie: uprawiając sport, spotykając się ze znajomymi bądź w inny sposób.

Ponad połowa uczniów naszej szkoły uczęszcza na zajęcia dodatkowe, treningi itp.

Powodem do zmartwienia jest to, że aż 39% ankietowanych uczniów uważa swój wolny czas za źle wykorzystany. Natomiast 61% ankietowanych dobrze wykorzystuje swój wolny czas.

Zadowalającą informacją jest fakt, że aż 20% ankietowanej młodzieży należy do takich organizacji jak harcerstwo, wolontariat. Wiąże się z tym praca na rzecz innych ludzi i niesienie im pomocy. UczęszczającyNieuczęszczający %80%

JAK WYKORZYSTUJEMY KOMPUTER? Co najczęściej robisz przy komputerze? Dominantą jest: Kontaktowanie się ze znajomymi

Ile czasu dziennie spędzasz przed komputerem?

A oto przedstawienie danych w tabeli: Poniżej 1hok. 24% 1-2h36% 2-3h27% 3-5h6% Powyżej 5h7%

Czy posiadasz w domu pirackie oprogramowania? Rozstęp: R = X max – X min = 95 – 29 = 66

Czy masz konto na NK/FACEBOOKu bądź innym portalu społecznościowym?

60 uczniów 41 uczniów 45 uczniów Zadanie Na podstawie diagramu oblicz, ile procent uczniów odpowiedziało, że posiada konto na Facebook-u i NK? Obliczenia: % 92 - x % x = 55,42% Odpowiedź: 55,42% uczniów odpowiedziało, że posiada konto na obu portalach.

W przeprowadzonej ankiecie brało udział 166 licealistów. Prawie połowa z nich najczęściej spędza czas przy komputerze kontaktując się ze znajomymi oraz słuchając muzyki. Aż 55% ankietowanych uczniów posiada konto na Facebook-u oraz na NK. Tylko 13 osób nie posiada konta na żadnym portalu społecznościowym. ¾ licealistów spędza powyżej 1h dziennie przed komputerem. Niestety ponad 60% uczniów posiada pirackie oprogramowania w swoim domu. Wnioski

ILE CZASU POŚWIĘCAMY NA NAUKĘ, ROZRYWKĘ, SPORT? Ile czasu dziennie poświęcamy na naukę? Średnia arytmetyczna: około 1 godzina i 30 min Dominanta: około 2h - 64 ankietowanych

Ile czasu dziennie poświęcamy na rozrywkę? Średnia arytmetyczna: około 2 godzin Dominanta: około 2h - 65 ankietowanych

Ile czasu dziennie poświęcamy na sport? Średnia arytmetyczna: około 1 godzina i 20 minut Dominanta: około 1h - 70 ankietowanych

JAK SPĘDZAMY WAKACJE? Co głównie robimy w wakacje?

Obliczenia procentowe Spotykamy się z przyjaciółmi 44% Wyjeżdżamy na wypoczynek 29% Pracujemy15% Siedzimy w domu12%

Jeśli w czasie wakacji wyjeżdżamy, to na jak długo?

Obliczenia procentowe 1 tydzień35% Więcej niż 2 tygodnie 30% 2 tygodnie29% Mniej niż 1 tydzień6% Nie wyjeżdżam0%

Wnioski Z przeprowadzonej ankiety wynika, że 100% uczniów naszej szkoły wyjeżdża na wypoczynek w wakacje, a najchętniej spędzamy czas z przyjaciółmi.

JAK SIĘ UCZYMY I SKĄD CZERPIEMY POTRZEBNE INFORMACJE? SKĄD NAJCZĘŚCIEJ CZERPIESZ POTRZEBNE INFORMACJE ODRABIAJĄC PRACĘ DOMOWĄ ? źródło: wykorzystanie Internet58% notatki z lekcji18% Podręczniki38% Prasa0%

Z KTÓRYCH ŹRÓDEŁ KORZYSTASZ NAJCZĘŚCIEJ PRZYGOTOWUJĄC SIĘ DO PRACY KLASOWEJ? źródło: wykorzystanie Internet5% notatki z lekcji50% Podręczniki45% Prasa0%

CZY KORZYSTASZ Z METOD SZYBKIEGO UCZENIA SIĘ?

JAK UCZYSZ SIĘ NAJCHĘTNIEJ ? rodzaj: wykorzystanie samemu75% z kolegą/koleżanką10% z korepetytorem5% podczas lekcji9% metoda e- learningową1%

Dominanta: W powyższych danych nie jesteśmy w stanie wskazać wartości dominanty, gdyż występujące dane nie powtarzają się w żadnym z pytań.

1. Odrabiając pracę domową 58% ankietowanych szuka rozwiązań na stronach internetowych, natomiast nikt nie sięga do prasy % uczniów na których została przeprowadzona ankieta przygotowując się do pracy klasowej korzysta z notatek z lekcji, natomiast tylko 5 % korzysta z Internetu. 3. Bardzo mało osób korzysta z metod szybkiego uczenia się, gdyż jest to zaledwie 22% % badanych uczniów najchętniej uczy się samemu. Liczba osób ucząca się z kolegą/koleżanką jak i podczas lekcji wynosi około ~ 10%.

Jak oceniamy Samorząd Uczniowski?

Jak oceniasz pracę Samorządu Uczniowskiego? Po zadaniu powyższego pytania większość ankietowanych pozostaje bez zdania, 40 % osób ocenia pracę SU dobrze, natomiast 5% osób nie jest zadowolonych z pracy SU. WNIOSEK: Większość społeczności uczniowskiej nie interesuje się życiem szkolnym lub nie jest odpowiednio poinformowana.

Ile osób z Samorządu Uczniowskiego jesteś w stanie wymienić? Z wykresu odczytać można, że dominantą jest wartość 4, czyli odpowiedź pozytywna, Po obliczeniach wynika, że uczeń średnio zna w przybliżeniu 3 osoby z SU, co także jest zadowalającym wynikiem, Po zastosowaniu odpowiedniego wzoru możemy się dowiedzieć, że medianą jest wartość 3,

CZY LUBIMY SWOJĄ SZKOŁĘ, JAK OCENIAMY SWOICH NAUCZYCIELI? Na pytanie odpowiedziało 159 uczniów. Czy masz w szkole grono przyjaciół?

Na pytanie odpowiedziało 170 uczniów. Czy czujesz się w szkole bezpieczny?

Na pytanie odpowiedziało 170 uczniów. Chętnie wracasz do szkoły po wakacjach?

Na pytanie odpowiedziało 160 uczniów. Czy są w szkole nauczyciele, których podziwiasz?

Na pytanie odpowiedziało 160 uczniów. Czego boisz się ze strony uczniów?

Na pytanie odpowiedziało 159 uczniów. Co Ci się najbardziej nie podoba w zachowaniu nauczycieli?

45 uczniów 41 uczniów 60 uczniów 13 uczniów Zadanie Na podstawie diagramu oblicz, ile procent ankietowanych odpowiedziało, że najbardziej nie podoba im się w zachowaniu nauczycieli brak wyrozumiałości. Obliczenia: % 60 - x % x = 37,74% Odpowiedź: 37, 74 % spośród ankietowanych uważa, że najbardziej nie podoba im się w zachowaniu nauczycieli brak wyrozumiałości.

Zadanie W przeprowadzonej przez nas ankiecie na pytania odpowiedziało: w zadaniu ; w zadaniu ; w zadaniu ; w zadaniu uczniów. Oblicz odchylenie standardowe liczby odpowiedzi: = 50, Odp. Odchylenie standardowe wynosi 50,246061

Wnioski: Tylko 0,07% uczniów nie ma przyjaciół w szkole. Aż 69% spośród ankietowanych ma wśród nauczycieli ludzi, których podziwia i są dla niego autorytetem. Prawie co szósty uczeń naszego liceum lubi wracać do nauki po wakacjach. 64% naszych kolegów i koleżanek nie boi się niczego z naszej strony. Ankietowanym najbardziej nie podoba się w zachowaniu nauczycieli brak wyrozumiałości.

TAK145 NIE8 NIE MAM ZDANIA 10 Czy akceptujesz odmienność innych ludzi? PROBLEM SUBKULTUR WŚRÓD MŁODZIEŻY

TAK28 NIE96 NIE WIEM 36 Czy uważasz się za osobę należącą do jakiegoś kręgu subkultury?

Z JAKĄ SUBKULTURĄ SIĘ UTOŻSAMIASZ ?

TAK29 NIE96 NIE WIEM 33 Czy uważasz, że fakt występowania subkultur jest problemem ?

Wnioski: Młodzież charakteryzuje się dużą tolerancyjnością, czego dowodem jest 89 % poparcie dla odmienności innych uczniów. Z drugiej strony wielu z nas samemu nie przyznaje się do przynależności do jakiegokolwiek kręgu subkulturowego. Dowodem tego jest około 60–70 % określenie się za byciem osobą nie przynależną! Pozytywnym przejawem jest również fakt, iż ponad 60 % z nas nie uważa faktu występowania subkultur jako problemu.

PREFERENCJE MUZYCZNE Dominanta: inna - 77 ankietowanych

Ulubioną przez uczniów stacją radiową jest: Dominanta: ESKA – 69 ankietowanych

Najchętniej bawimy się przy muzyce: Dominanta: Disco-polo – 75 ankietowanych

WZROST UCZNIÓW W NASZEJ SZKOLE Wzrost uczniów jest bardzo zróżnicowany w poszczególnych klasach naszej szkoły, dlatego dział tej prezentacji ma za zadanie zobrazować różnice we wzroście uczniów poprzez wykresy oraz dane statystyczne. Średnia arytmetyczna wzrostu uczniów we wszystkich klasach wynosi: 172,7cm. Obliczamy wariancję za pomocą wzoru: Zatem wariancja wynosi 14,5.

WYKRES ŚREDNIEJ ARYTMETYCZNEJ WZROSTU UCZNIÓW KLAS I-III

WYKRES ŚREDNIEJ ARYTMETYCZNEJ WZROSTU KOBIET I MĘŻCZYZN

Odchylenie standardowe Aby obliczyć odchylenie standardowe możemy skorzystać z wcześniej obliczonej wariancji. Zatem odchylenie standardowe wynosi: 3,8 Mediana i dominanta Mediana spośród uczniów wszystkich klas ankietowanych wynosi: 173cm, natomiast dominanta 170cm.

ŚREDNIA WAGA UCZNIÓW Z PODZIAŁEM NA PŁEĆ

ŚREDNIA WAGA STATYSTYCZNEGO UCZNIA Z PODZIAŁEM NA KLASY

ŚREDNIA WAGA STATYSTYCZNEGO UCZNIA NASZEJ SZKOŁY

Średnia arytmetyczna waga wśród ankietowanych wynosi 64,03, zatem obliczamy wariancję ze wzoru: Wariancja wynosi 17,5 Odchylenie standardowe wynosi 4,18 Mediana spośród wszystkich ankietowanych wynosi: 50kg Dominanta wynosi: 60kg

Czy jesteś zadowolony z wyboru szkoły? Większość ankietowanych jest zadowolona z wyboru III Liceum Ogólnokształcącego w Ostrowie Wlkp.

Czy jesteś zadowolony z wyboru profilu swojej klasy? Na wykresie kołowym można zauważyć że większość ankietowanych bo aż 49% jest zadowolona z wyboru profilu.

BIBLIOGRAFIA W. Krysicki, J. Bartos, W. Dyczka, K. Królikowska, M. Wasilewski: Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna w zadaniach, część 2. Statystyka matematyczna. Warszawa: PWN, 2006, s. 48. ISBN L.Filist, A.Malina, A.Solecka; Słownik encyklopedyczny – Matematyka; Wydawnictwo Europa; Wrocław 1998 Lech Chańko, Wojciech Babiański, podręcznik Nowa Era Matematyka, Warszawa