WYSTĘPOWANIE WAD POSTAWY U ZACHODNIO-POMORSKICH UCZNIÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Krótka prezentacja na temat przemocy i pornografii
Advertisements

Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka zdrowotna.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Józefa Dietla i Przedszkole nr 21
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Regularnie, co najmniej raz w semestrze, odwiedzamy DPS w Jaworze, a także Dom Małego Dziecka w Jaworze. Wyjazdy te są w programie Szkolnego Klubu Wolontariatu.
Niedowaga, Nadwaga, Właściwa waga ciała
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
1.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
STAN REALIZACJI PORADNICTWA ZAWODOWEGO W LUBUSKICH SZKOŁACH stan za rok szkolny 2010/2011 Jesionka 27 – 28 marca 2012 r.
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida Czerwiec 2011.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak.
Bezpieczny Internet
OTYŁOŚĆ.
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
MOJE DZIECKO IDZIE DO SZKOŁY
ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 3 W POZNANIU SZKOŁA PODSTAWOWA NR 75 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3 Klasa 0.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Informacje podstawowe
KLIMAT PROWADZENIA BIZNESU W POWIECIE SOKÓLSKIM w latach prezentacja wyników ankiet przeprowadzonych wśród lokalnych przedsiębiorców.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Biblioteka Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stopnicy Działalność Cele biblioteki Regulamin Dokumenty audiowizualne Regulamin Internetowego Centrum Informacji.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
WYŻSZE UMIEJĘTNOŚCI – LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ. CELE PROJEKTU WPROWADZNIE INNOWACYJNYCH USŁUG EDUKACYJNYCH POWIĄZANYCH Z POTRZEBAMI RYNKU PRACY I ASPIRACJAMI.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

WYSTĘPOWANIE WAD POSTAWY U ZACHODNIO-POMORSKICH UCZNIÓW PROF. US DR HAB. DANUTA UMIASTOWSKA UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI

CZĘSTO CZASAMI SKUTKI

BADANI UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM – LATA 2008-2011

ODSETEK DZIECI Z WADAMI POSTAWY I DYSFUNKCJAMI W ROZWOJU SOMATYCZNYM W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM

ODSETEK DZIECI Z BOCZNYMI SKRZYWIENIAMI KRĘGOSŁUPA W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM

ODSETEK DZIECI Z WADAMI W OBRĘBIE STÓP W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM

ODSETEK DZIECI Z WADAMI KOLAN W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM

ODSETEK DZIECI Z PLECAMI OKRĄGŁYMI W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM

ODSETEK DZIECI Z INNYMI DYSFUNKCJAMI NARZĄDU RUCHU W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM

ODSETEK DZIECI Z OTYŁOŚCIĄ I NADWAGĄ W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM

CELE GIMNASTYKI KOMPENSACYJNO-KORYGUJĄCEJ Maria Kutzner-Kozińska CELE GIMNASTYKI KOMPENSACYJNO-KORYGUJĄCEJ skorygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile jest to możliwe, do stanu prawidłowego niedopuszczenie do powstawania wad postawy, gdy zaistnieją warunki sprzyjające ich powstaniu doprowadzenie sprawności fizycznej dziecka do stanu uznanego za prawidłowy

ROLA SZKOŁY W PRZECIWDZIAŁANIU WADOM POSTAWY U DZIECI I MŁODZIEŻY ELIMINOWANIE ZE ŚRODOWISKA tych czynników, które prowadzą do powstawania lub powodują pogłębianie istniejących już wad postawy i zaburzeń rozwojowych STWARZANIE JAK NAJLEPSZYCH WARUNKÓW PRACY uczniom dla przeciwdziałania wadom postawy PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI OŚWIATOWO-ZDROWOTNEJ i zapoznawanie rodziców i dzieci z podstawowymi zasadami ochrony zdrowia

WPROWADZANIE ZAJĘĆ Z PŁYWANIA KOREKCYJNEGO DO HARMONOGRAMU ĆWICZEŃ dla uatrakcyjnienia oddziały-wania kompensacyjno-korekcyjnego

WYRÓWNYWANIE UJEMNYCH WPŁYWÓW ŚRODOWISKA ZEWNĘTRZNEGO w domu i w szkole, poprzez zmianę niekorzystnych warunków, wprowadzanie ćwiczeń śród-lekcyjnych, optymalizację rozkładu zajęć

PEDAGOGIZACJA NAUCZYCIELI działania zmierzające do uświadomienia, motywo-wania i pomocy innym nauczycielom w celu stworzenia warunków do profilaktyki i ko-rekcji postawy uczniów

PEDAGOGIZACJA RODZICÓW - działania zmierzające do uświadomienia, motywo-wania i pomocy rodzicom w celu stworzenia warunków do profilaktyki i korekcji postawy dziecka w domu

MIEJSCE ZAJĘĆ Miejscem, gdzie mogą być realizowane zajęcia korekcyjne są wyposażone w sprzęt do ćwiczeń korekcyjnych: sala gimnastyczna sala do ćwiczeń korekcyjnych sale zastępcze miejsca przystosowane do ćwiczeń

PRZYRZĄDY SPECJALISTYCZNE DO ĆWICZEŃ ławka rehabilitacyjno-korekcyjna z podpórkami pod kolana ławka korekcyjno-lecznicza drabinka gimnastyczna z drążkiem składanym drabinka gimnastyczna z poduszką piersiową ławka gimnastyczno-korekcyjna z uchwytami na ręce i poduszką piersiową bieżnik gumowy typu „jeż”

PODSTAWOWE PRZYBORY DO ĆWICZEŃ kocyki laski gimnastyczne piłki ćwiczebne o różnej wielkości (np. gumowe, siatkowe, pingpongowe) woreczki wypełnione piaskiem lub grochem piłki lekarskie kółka ringo kółka „hula-hop” – obręcze rollery gumy – ekspandery ciężarki – hantle szarfy chorągiewki piłki rehabilitacyjne fit-ball o różnej wielkości skoczki ( piłki z uchwytem do skakania) physio-roll (wałki rehabilitacyjne, „podwójna piłka”) wałki z kolcami

„NATURALNE” PRZYBORY DO ĆWICZEŃ kamienie kasztany żołędzie liście piórka patyki

Komplet zawiera 4 sztuki taśm Komplet zawiera 4 sztuki taśm. Taśmy są koloru: czarna, niebieska, czerwona, zielona. Są pomocne przy ćwiczeniach zwiększających masę mięśniową i zakres ruchów. W łatwy sposób umożliwiają zwiększenie siły oraz koordynacji ruchowej. Stosowanie tego przyrządu obniża napięcie mięśniowe, redukuje uczucie zmęczenia oraz pobudza układ krwionośny, receptory stóp. Masażer do stóp jest wykonany z drewna.

Wielofunkcyjne urządzenie do ćwiczeń asymetrycznych w trzech płaszczyznach służy do korekcji wad postawy (skoliozy) oraz do stosowania w ćwiczeniach ogólnorozwojowych. Na wyposażeniu posiada dziesięć miękkich obciążników o wadze 1 kg zamocowanych na specjalnych zaczepach umożliwiając łatwa zmianę obciążenia.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ