Problemy komunikacyjne na terenie gminy Czaplinek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rachunkowość zajęcia nr 7
Advertisements

Polityka turystyczna państwa
Analiza Stanu bezpieczeństwa pieszych, w tym dzieci do lat 14 oraz innych niechronionych uczestników ruchu na drogach województwa podkarpackiego w trzech.
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE ćwiczenia /art..13 UPE/
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Umiejętność konsultacji społecznych na styku inwestycje - środowisko drogą do zrównoważonego rozwoju PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY.
1 COMPANY PRIVATE 1 EDUKACJA DLA PRZEMYSŁU PRZEMYSŁ DLA EDUKACJI Janusz Zakręcki Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Mielec, 7 grudnia 2009r.
o stanie sieci dróg publicznych na terenie Gminy Czaplinek
Gmina Komańcza Komańcza 166 tel/fax
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków dr Stanisław Grygierczyk Gliwice, r. IV Seminarium zadania badawczego.
Śląski Oddział Wojewódzki NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA z siedzibą w Katowicach Kształtowanie się nakładów finansowych na świadczenia zdrowotne w latach.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
Projekt Edukacja na rzecz ochrony środowiska jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PL2003/ Phare 2003 Organizacje.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Władza lokalna w Polsce
TURYSTYKA WIEJSKA SZANSĄ ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA TURYSTYKA WIEJSKA NA DRODZE DO KOMERCJALIZACJI Kielce, 9 kwietnia 2010 r.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
Planowanie strategiczne w ośrodkach innowacji i przedsiębiorczości Marzena Mażewska SOOIPP.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
DARCZYŃCY GMINA BOREK WLKPGMINA GOSTYŃGMINA KROBIA GMINA PIASKI GMINA POGORZELA GMINA PONIEC POWIAT GOSTYŃSKI GMINA PĘPOWO.
1 Charakterystyka Województwa Wrocław wg stanu na dzień 31 października 2006 roku RAPORT O WYNIKACH RESTRUKTURYZACJI PROWADZONEJ W OPARCIU O USTAWE.
Kontrakt wojewódzki w Gminie Wąsosz w latach
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
Wieloletnia Prognoza Finansowa – realność i użyteczność doświadczenia związane z wdrożeniem nowej instytucji.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kryteria wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
1 AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU POWIATU CHRZANOWSKIEGO I warsztat strategiczny Chrzanów, 18 października 2005 r.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Wpływ warunków.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Święto Plonów Sękowice 2008 Festyn odbył się dnia r. Budżet projektu: Całkowita wartość projektu – 7.561,53 zł w tym: środki EFRR – 6.427,29.
Podsumowanie wdrożonych środków finansowych w ramach 4 osi priorytetowej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Europejski Fundusz Rolny.
Stan wdrażania funduszy strukturalnych w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata w Podregionie Północnym województwa łódzkiego.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata Zaawansowanie prac nad Strategią Rozwoju.
Program Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A Czechy - Polska Wałbrzych, 21 lutego 2006 r.
Centrum Rozwoju Regionalnego Republiki Czeskiej Konferencja Podsumowująca Interreg IIIA Czechy - Polska 16 lutego 2007, Ołomuniec RNDr. Ivo Ryšlavý Vinohradská
Seminarium końcowe INTERREG IIIA Czechy – Polska , Ołomuniec, Hotel Flóra Fundusz Mikroprojektów w Euroregionie Glacensis Euroregion.
Procedura wydania opinii o zasadności realizacji projektów z zakresu budowy sieci szerokopasmowych finansowanych z funduszy strukturalnych Warszawa.
Biznes plany w ramach PO RYBY Przemysław Osiński, r.
Unia Europejska Przekraczamy granice Euroregion Nysa
INWESTYCJE W ROKU Remonty dróg Na cząstkowy remont wszystkich utwardzonych dróg gminnych w 2012 roku przeznaczono kwotę ,00 zł
Rozszerzenia granic miast w latach Adam Misiuwianiec Z-ca Dyrektora Departament Administracji Publicznej MSWiA.
Procedura zaskarżania aktów administracyjnych według prawa polskiego Jolanta Kochanowska – Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska Frankfurt nad Odrą,
STREFA PŁATNEGO PARKOWANIA PROPOZYCJA ZMIAN. Strefa PPP dziś
Projekt Strategii Rozwoju Województwa Wielkopolskiego do roku 2020
Działanie 6.2 Rozwój kultury i zachowanie dziedzictwa kulturowego.
USPOŁECZNIENIE PROCESU PLANOWANIA STRATEGICZNEGO W WOJEWÓDZTWIE WARMIŃSKO-MAZURSKIM OLSZTYN, 16 LUTY 2012.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Sopot Wczoraj i dziś Historia Sopotu sięga wczesnych czasów średniowiecza, kiedy to w obrębie dzisiejszego miasta w gęstwinie bukowego lasu położone.
INWESTYCJE NA DROGACH POWIATOWYCH w roku Uroczyste otwarcie wiaduktu drogowego nad linią kolejową w m. Ciosmy odbyło się w dniu 28 listopada 2013.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Bezpieczny na drodze.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Dla rozwoju infrastruktury i środowiskaDla rozwoju infrastruktury i środowiska.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Dla rozwoju infrastruktury i środowiskaDla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

Problemy komunikacyjne na terenie gminy Czaplinek Sierpień 2008

Drogi w dokumentach programowych Gminy Czaplinek Strategia Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Gminy Czaplinek na lata 2002 – 2017 Plan Rozwoju Lokalnego dla Gminy Czaplinek na okres 2004 – 2006 z zakreśleniem wizji na lata 2007 – 2013 Lokalny Program Rewitalizacji OBSZARU CENTRALNEGO MIASTA CZAPLINKA Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Czaplinek

Ogólna charakterystyka sieci dróg przebiegających przez Gminę Czaplinek Kategoria drogi Km % Krajowe 16,14 6,01 Wojewódzkie 51,64 19,23 Powiatowe 94,09 35,03 Drogi zarządzane przez Gminę Czaplinek 106,73 39,73

Bieżące utrzymanie (zł) ŚRODKI FINANSOWE PRZEZNACZONE PRZEZ GMINĘ CZAPLINEK NA INWESTYCJE I UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I WEWNĘTRZNYCH   Drogi gminne Drogi wewnętrzne Bieżące utrzymanie (zł) Inwestycje (zł) Razem 2006 79 000 26 100 105 100 143 800 - 2007 84 890 361 685 446 575 87 523 28 788 116 311 2008 PLAN 100 000 1 121 000 1 221 000 660 000 760 000

DROGI KRAJOWE Droga nr 20 - Czaplinek STAN PRZED INWESTYCJĄ W 2007 r. GDDKiA oddział w Szczecinie wykonała przebudowę skrzyżowania przez budowę ronda na Placu 3–go Marca INWESTYCJA ZAKOŃCZONA W TRAKCIE PRZEBUDOWY STAN PRZED INWESTYCJĄ

DROGI KRAJOWE Droga nr 20 - Czaplinek W 2008 r. GDDKiA wykonała remont odcinka chodnika na ul. Złocienieckiej

Najpilniejsze zadania do wykonania: DROGI KRAJOWE Najpilniejsze zadania do wykonania: Droga nr 20 Czaplinek – brak ciągu pieszego od ul. Kamiennej do ul. Komunalnej, bardzo niebezpieczne przejście dla pieszych, Gmina złożyła wniosek o wykonanie przejścia dla pieszych poniżej bariery energochłonnej.

Najpilniejsze zadania do wykonania: DROGI WOJEWÓDZKIE Najpilniejsze zadania do wykonania: Droga nr 163 – ul. Drahimska – wjazd do Czaplinka – potrzeba wykonania nowej nawierzchni bitumicznej oraz remont chodników

Najpilniejsze zadania do wykonania: Droga nr 163 DROGI WOJEWÓDZKIE Najpilniejsze zadania do wykonania: Droga nr 163 ul. Wałecka - potrzeba wykonania nowej nawierzchni bitumicznej oraz przebudowy studzienek kanalizacyjnych w obrębie skrzyżowania z ul. Rzeźnicką

Ulice Długa i Drahimska DROGI WOJEWÓDZKIE Droga nr 163 Ulice Długa i Drahimska

Najpilniejsze zadania do wykonania: DROGI WOJEWÓDZKIE Najpilniejsze zadania do wykonania: Droga nr 163 Broczyno - brak chodnika

DROGI WOJEWÓDZKIE Najpilniejsze zadania do wykonania: Droga nr 163 Machliny - brak chodnika

DROGI WOJEWÓDZKIE Najpilniejsze zadania do wykonania: Droga nr 163 Machliny - brak ciągu pieszego

DROGI POWIATOWE Najpilniejsze zadania do wykonania: skrzyżowanie ulicy Polnej i Szczecineckiej w Czaplinku - pilna przebudowa muru oporowego w obrębie skrzyżowania

DROGI POWIATOWE Najpilniejsze zadania do wykonania: Droga Czaplinek – Czarne Małe – Łysinin Wymagana przebudowa drogi – wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej. Obecny stan jest katastrofalny.

DROGI GMINNE Najpilniejsze zadania do wykonania: Budowa dróg na osiedlu mieszkaniowym Wiejska - I etap planowany do wykonania w 2008 roku obejmuje ulicę Lipową.

CZAPLINEK – główny węzeł komunikacyjny Środkowego Pomorza Zachodniego

ZAGROŻENIA: pogarszający się stan budynków mieszkalnych (ekspertyzy techniczne), 1/3 miasta ul. Długa-Drahimska-Polna zabytkowe zabudowania w strefie konserwatorskiej A i B, wąskie uliczki i chodniki, nie usprawniony przejazd na skrzyżowaniu ul.Polna – Szczecinecka, ponadto bardzo duże zagrożenie związane z transportem niebezpiecznych ładunków, chodniki, szczególnie na ul. Drahimskiej znajdują się już na 1,5 m pod parapetami okiennymi, brak zainteresowania inwestorów naszym terenem, głównie z powodu złego stanu technicznego dróg i braku perspektyw poprawy ich stanu w najbliższych kilku latach.

DOTYCHCZASOWE DZIAŁANIA w temacie budowy obwodnicy dla miasta Czaplinka: kwiecień 2006 r. - petycja mieszkańców ul. Wałeckiej (droga wojewódzka Nr 163), ul. Dąbrowskiego (droga krajowa Nr 20), ul. Polnej (droga powiatowa), ul. Długiej i ul. Drahimskiej (droga wojewódzka Nr 163) do władz centralnych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych oraz parlamentarzystów. marzec – maj 2007 r. - prośba władz Gminy o udzielenie odpowiedzi na petycję mieszkańców. czerwiec 2007 r. – powstał Obywatelski Komitet Budowy Obwodnicy. stały lobbing – spotkania, narady, sesje, konferencje, media. kwiecień 2008 r. – Sesja Rady Miejskiej nt. Oceny stanu sytuacji dróg na terenie gminy Czaplinek, ze szczególnym uwzględnieniem tematu –modernizacja drogi powiatowej Czaplinek – Czarne Małe. maj 2008r. – konferencja nt. stanu sieci dróg na terenie gminy Czaplinek.

PRZYGOTOWANE DOKUMENTY : koncepcja przebiegu obwodnicy dla drogi krajowej Nr 20 i drogi wojewódzkiej nr 163 umieszczona na mapach w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Czaplinek (UCHWAŁA NR XXVII/194/2001r. RADY MIASTA I GMINY W CZAPLINKU z dnia 28 września 2001 r.) Marzec 2008 r. - Gmina zakupiła mapy sytuacyjno – wysokościowe do celów opiniodawczych dla terenu obejmującego planowany przebieg obwodnicy dla miasta Czaplinka i przekazała je do Wydziału Planowania Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, z prośbą o podjęcie wspólnych działań zmierzających do opracowania koncepcji budowy obwodnicy dla miasta Czaplinka, ze szczegółowym opracowaniem I etapu budowy dla drogi wojewódzkiej nr 163.

Obwodnica Czaplinka Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Czaplinek - określono realizację obwodnicy drogowej miasta Czaplinka od strony zachodniej w ciągu drogi wojewódzkiej 163 Wałcz–Czaplinek–Kołobrzeg łączące ponadto drogę krajową nr 20 Czaplinek–Szczecinek i drogę wojewódzką nr 171 Czaplinek– Barwice

OCZEKIWANIA MIESZKAŃCÓW: I ETAP: - opracowanie dokumentacji budowlanej - uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - wykonanie studium wykonalności - uzyskanie decyzji lokalizacyjnej uzyskanie pozwolenia na budowę UMIESZCZENIE ZADANIA  W PLANIE  INWESTYCYJNYM ZARZĄDU DRÓG WOJEWÓDZKICH I ZABEZPIECZENIE ŚRODKÓW na realizację w najbliższych latach. II ETAP: - przystąpienie do podobnych prac dla budowy obwodnicy drogi krajowej Nr 20 dla kolejnych odcinków.

POSTULATY DO PARLAMENTARZYSTÓW, RZĄDU, WŁADZ WOJEWÓDZKICH Zmienić system zarządzania drogami, szczególnie dotyczy to bieżącego utrzymania, oczyszczania i standardów zimowego utrzymania dróg. Uporządkować stan formalno-prawny dróg wg poszczególnych kategorii pod warunkiem, że dany odcinek dotychczasowej drogi powiatowej zostanie przekazany Gminie z odpowiednią pulą środków finansowych na niezbędny remont. Zwiększyć udział środków FORG z 30% do 40%, zmienić zasady dot. technologii wykonania nawierzchni, uwzględniając rozwiązania tańsze w tych sytuacjach, gdzie nie przewiduje się na remontowanej drodze stałego transportu ciężkiego. Zwiększyć kontrolę na drogach powiatowych i gminnych Inspekcji Transportu Drogowego, wyniki kontroli na wszystkich drogach w Gminie udostępniać władzom gminnym – Gminnym Centrom Zarządzania Kryzysowego. Powrócić do formuły subwencji drogowej z obowiązkiem wydatkowania jej tylko na utrzymanie dróg. Zwiększyć, szczególnie dla powiatów udział w dochodach z akcyzy.

POSTULATY DO PARLAMENTARZYSTÓW, RZĄDU, WŁADZ WOJEWÓDZKICH Zobowiązać ustawowo Powiaty do wydatkowania np. 50% na drogi powiatowe, z wpływów opłaty skarbowej pobieranej przez wydziały komunikacji. W budżecie Państwa wydzielić rezerwę budżetową przeznaczoną na współrealizację zadań drogowych samorządów powiatowych i gminnych. W RPO wydzielić obowiązkowo minimum 20% środków na realizację projektów na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich. Obecny podział jest rażąco niski w stosunku do potrzeb. Uwzględnić we wszystkich dokumentach strategicznych i programowych Państwa ważną rolę dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich dla rozwoju nie tylko danej gminy, powiatu czy regionu, ale ważną dla rozwoju społeczno-gospodarczego kraju. Przeznaczyć dodatkowe środki na modernizację dróg w gminach i powiatach położonych na obszarze NATURA 2000. Uwzględnić w procedurach przyjmowania wniosków o dofinansowanie preferencje dla wniosków gmin i powiatów położonych na obszarze Natura 2000.

Dziękuję Państwu za uwagę