FIRST EDITION
You don't have to be great to get started, but you have to get started to be great. Nie musisz być świetny, aby zacząć, ale musisz zacząć, aby być świetnym. Les Brown §1. Organizator. I Konkurs Języka Angielskiego Track & Field organizowany jest przez II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Słupsku. §2. Cele konkursu. Celem konkursu jest: -wspieranie najzdolniejszych uczniów i umożliwienie prezentacji ich umiejętności językowych, -propagowanie języka angielskiego wśród młodzieży, -twórcza wymiana doświadczeń lingwistycznych wśród młodzieży oraz ich opiekunów, -zachęcenie do nauki języka angielskiego, -alternatywna forma ustnej komunikacji językowej, -obcowanie z kulturą krajów anglojęzycznych, -utrwalanie i wzbogacanie leksyki, -praca nad poprawną wymową, -przygotowanie uczniów do publicznych wystąpień – przezwyciężanie stresu i tremy, umiejętność zachowania się na scenie, stworzenie możliwości szlachetnego współzawodnictwa.
§3. Uczestnicy konkursu. Adresatem konkursu są uczniowie szkół gimnazjalnych miasta Słupska oraz Powiatu Słupskiego. §4. Przebieg konkursu. 1.Konkurs ma charakter wieloboju. 2.Do opiekunowie etapu szkolnego zgłaszają uczestników na adres Każda szkoła ma prawo zgłosić 1 zespół złożony maksymalnie z trzech uczestników. 3.Do zespoły przesyłają na adres interpretację przysłowia All mouth and (no) trousers. (objętość 50 4.Do organizator prześle informacje do szkół o zakwalifikowaniu się zespołu do konkursu. 5.Konkurs odbędzie się w II Liceum Ogólnokształcącym z oddziałami Dwujęzycznymi nr 2 w Słupsku o godz Oceny występów dokona jury, w którego skład wejdą: -Przedstawiciel szkoły organizatora, -Nauczyciel języka angielskiego, -Przedstawiciel samorządu uczniowskiego. 7.Ocenie podlegać będzie: a)Odgadnięcie hasła krzyżówek, b)Wypełnienie każdej krzyżówki w całości, c)Bezbłędne odczytanie transkrypcji fonetycznej, d)Wyjaśnianie pojęć – trafność definicji oraz poprawność gramatyczna i językowa podawanej definicji, Za każdy element (a-b) uczestnik może otrzymać od 0 do 2 punktów, za każdy element (c-d) uczestnik może otrzymać od 0 do 3 punktów. 8.W konkursie zostaną wyłonieni laureaci trzech pierwszych miejsc, którzy otrzymają nagrody. 9.Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy, a nauczyciele pisemne podziękowania. 10.Organizator nie pokrywa kosztów dojazdu uczestników.
§5. Zadania konkursowe: 1.Krzyżówka panoramiczna. 2.Krzyżówka tradycyjna. 3.Krzyżówka A - Z. 4.Literowanie wyrazów. 5.Odczytanie transkrypcji fonetycznej. 6.Wyjaśnienie / definiowanie wyrazów po angielsku. §6. Postanowienia końcowe. 1.Decyzje jury są ostateczne. 2.W sytuacjach nierozstrzygniętych decydujące znaczenie ma wartość językowa przesłanej przed konkursem interpretacji przysłowia (stopień trudności słownictwa, zgodność z wymaganiami egzaminacyjnymi egzaminu gimnazjalnego). 3.Uczestnik zezwala na wykorzystywanie i przetwarzanie zgłoszonych prac oraz informacji osobowych w karcie zgłoszeniowej na potrzeby konkursu. WZÓR 4.Lista zwycięzców oraz sprawozdanie z imprezy zostanie umieszczone na stronie internetowej
22 stycznia 2013 w auli naszej szkoły miał miejsce finał pierwszej edycji konkursu języka angielskiego Track & Field. Zadaniem uczestniczących w rozgrywkach uczniów gimnazjów ze Słupska i okolic było rozwiązanie szeregu zadań szaradziarskich w języku angielskim. Organizatorzy pragną serdecznie pogratulować Paulinie Dymce, Aleksandrze Kellas oraz Janowi Haryszynowi - uczniom gimnazjum Usteckiego Towarzystwa Oświatowego w Ustce - zajęcia 1 miejsca. 2 miejsce zajęli uczniowie publicznego gimnazjum w Ustce – Hanna Szczepaniak, Damian Kachniarz i Nikodem Olszacki. Uczennice Gimnazjum nr 3 – Maja Skawińska, Dorota Staniuk i Joanna Żywicka – zajęły 3 miejsce. Organizatorzy również gorąco dziękują uczennicom – Weronice Pyra, Lidii Werechowskiej oraz Wiktorii Wojtanek, które zadbały o plastyczną, graficzną i organizacyjną stronę konkursu oraz zadbały o wspaniałą atmosferę przygotowując pyszne pączki i ciasta. Szczególne podziękowania kierujemy do sponsorów nagród.