CENTRUM KSZTAŁCENIA I DZIAŁANIA PARTNERSTWA W KLASTRZE RES COMMUNIS Warsztaty w ramach projektu:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Advertisements

Socjologia rynku pracy
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Jacek Posłuszny Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie Możliwości finansowania projektów oświatowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Umiejętność konsultacji społecznych na styku inwestycje - środowisko drogą do zrównoważonego rozwoju PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Grupa tematyczna - PANEL EKSPERTÓW Technologie dla ochrony środowiska Zabrze, 26 październik 2006 Kierownik grupy Jan BONDARUK GŁÓWNY INSTYTUT GÓRNICTWA.
Zakłady Chemiczne w Polsce Kluczowe kwestie
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007–2013 Urząd Marszałkowski Województwa.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Regionalny Program Operacyjny (RPO) województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
elektroniczna DEMOKRACJA LOKALNA IN STATU NASCENDI Krzysztof Ciupis
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AS-CONSULTING Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces - Henry Ford.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
Różnorodność, polityka równych szans zarządzanie różnorodnością
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Umowa o dofinansowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kryteria wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Wpływ warunków.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
NAUKA DLA BIZNESU INNOWACYJNA FARMACJA Prezentacja projektów realizowanych w ramach działań Uczelni Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
Możliwości dofinansowania działalności szkół podstawowych z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego pomoc w zasięgu ręki Dorota Kobylec Regionalny Ośrodek EFS w Krakowie Fundacja Instytut Studiów Strategicznych.
Prezentacja założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście ogłaszanych przez WUP konkursów Kazimierz Tęczar Kazimierz Tęczar Wicedyrektor Wojewódzkiego.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
Wsparcie szkoleniowo- doradcze realizowane w ramach projektu Razem dla Północnego Mazowsza.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
PUBLIC RELATIONS.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemia Pszczyńska Szkolenie pt.: Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw – przygotowywanie dokumentacji aplikacyjnej.
Propagowanie rozwoju Planu Działań na rzecz Zrównoważonego Wykorzystania Energii w Wielkopolsce, Poznań, października 2012r. Dlaczego warto wdrażać
SKUTECZNE SŁUŻBY NA EURO Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskie w ramach Europejskiego.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Wieprz, r. ZAGADNIENIA TWORZENIA LGD W ŚWIETLE.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Projekt Strategii Rozwoju Województwa Wielkopolskiego do roku 2020
Seminar AGENT ZARZĄDZANIA WIEDZĄ I INNOWACJAMI REF: ES1-LE Szczecin, dnia Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania.
Działanie 6.2 Rozwój kultury i zachowanie dziedzictwa kulturowego.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Pomorze 2030 – scenariusze rozwoju i kluczowe technologie Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Informacja nt. projektu Gdańsk, listopad 2009 r.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – konkursy w 2010 roku - Prowadząca: Martyna Sawicka Gdańsk,
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rola ekonomii społecznej w aktywnej integrac j i Prowadzi: Krzysztof M argol Zajęcia prowadzone w ramach projektu POKL /12 Przez projekt.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Zapis prezentacji:

CENTRUM KSZTAŁCENIA I DZIAŁANIA PARTNERSTWA W KLASTRZE RES COMMUNIS Warsztaty w ramach projektu:

Co to jest oddolna inicjatywa lokalna ? projekt o zasięgu lokalnym, skierowany do określonej grupy docelowej (mieszkańców gmin wiejskich, wiejsko–miejskich i miast do 25 tys. mieszkańców), zakładający udział grupy docelowej w formułowaniu założeń i realizacji projektu, wsparcie musi wynikać z potrzeby społeczności lokalnej, służyć rozwiązaniu problemu zdiagnozowanego przez tą społeczność.

Zasada Empowerment Oddolne inicjatywy lokalne wpisują sięw realizację zasady empowerment czyli udziału grup napotykających na problemy społeczne w identyfikacji potrzeb i zakresu wsparcia na etapie przygotowania i realizacji projektu. Zasada empowerment jest stosowana w celu zaangażowania się i podniesienia rzeczywistej zdolności tych grup do wpływania na sprawy, które ich dotyczą i zwiększenia w ten sposób efektywności projektów.

Odbyte spotkania z obywatelami, w trakcie których omawiano kwestię potrzeby społeczności lokalnej / projektu (liczba spotkań, liczba uczestników, wpływ spotkań na projekt) Stanowiska przedstawicieli gmin, sołectw, dzielnic, osiedli, którzy wspierają projekt Informacja o podmiotach i instytucjach deklarujących udział / współuczestnictwo w projekcie (nie chodzi tu o formalne partnerstwo) W treści powinny się znaleźć informacje :

Gdzie znajdziemy dotacje na oddolna inicjatywę w POKL ? Działania: 6.3 Inicjatywy lokalne na rzecz podnoszenia aktywności zawodowej na obszarach wiejskich 7.3 Inicjatywy lokalne na rzecz aktywnej integracji 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich

7.3 Projekty przyczyniające się do integracji społecznej mieszkańców obszarów wiejskich; Wsparcie inicjatyw lokalnych o charakterze informacyjnym, szkoleniowym i promocyjnym (np. w formie szkoleń, spotkań, seminariów) mających na celu przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu mieszkańców obszarów wiejskich; Rozwój dialogu, partnerstwa publiczno społecznego i współpracy na rzecz rozwoju zasobów ludzkich na poziomie lokalnym.

9.5 Tworzenie i wsparcie działalności inicjatyw skierowanych na pobudzenie świadomości środowisk lokalnych i ich zaangażowanie w działania na rzecz rozwoju edukacji na terenach wiejskich i podnoszenia poziomu wykształcenia mieszkańców obszarów wiejskich; Projekty przyczyniające się do podnoszenia poziomu wykształcenia i kwalifikacji mieszkańców na obszarach wiejskich oraz rozwoju usług edukacyjnych na tych obszarach; Działania informacyjno-promocyjne, szkoleniowe, doradcze podnoszące świadomość mieszkańców obszarów wiejskich w zakresie korzyści płynących z kształcenia i szkolenia.

Wniosek CEL PROJEKTU Cel projektu jest bezpośrednią odpowiedzią na problem. PROBLEM CEL

Cel projektu zasada SMART (konkretny, mierzalny, akceptowalny- trafny, realny - rzeczywisty, ujęty w ramy czasowe), dobrze sformułowany cel odpowiada na pytania: co, gdzie, kiedy, dla kogo zostanie zmienione w wyniku realizacji projektu, cel powinien być zgodny z celami statutowymi organizacji/instytucji, Uwzględnia zasadę równości szans, na podstawie zidentyfikowanego problemu, zaczyna się od słów pokazujących zmianę (np. zwiększenie, zmniejszenie, stworzenie, wyeliminowanie, zbudowanie ).

Grupa docelowa Charakterystyka grupy docelowej: 1.Kim są osoby z grupy docelowej (w tym płeć)? 2.Ile mają lat? 3.Jak liczna jest grupa docelowa? 4.Jaki mają status na rynku pracy, ewentualne w danej społeczności? 5.Jakie problemy/bariery dotykają tej grupy (uzasadnienie wyboru grupy)? 6.Jak będzie się odbywała rekrutacja grupy docelowej? (kroki i kryteria rekrutacji)

Opis działań Opis musi pokazać w jaki sposób działania przyczynią się do rozwiązania problemu 1. Co będzie realizowane? – rodzaje podejmowanych działań. 2. Jaki jest cel szczegółowy? 3. W jaki sposób działanie będzie realizowane (metoda)? 4. Do kogo działanie jest skierowane? (kto uczestniczy). 5. Jaka kadra będzie zaangażowana? (merytorycznie i organizacyjne).

Co zawiera opis działań ? 1.Czy proponowane wsparcie ma charakter kompleksowy? 2.Dlaczego przewiduje się realizację takich działań? 3.Czy wsparcie ma charakter nowego rozwiązania/dobrej praktyki? 4.Czy wykorzystywane będą nowoczesne techniki i technologie? 5.Czy zapewnione będzie równouprawnienie płci? 6.Jaki będzie wpływ projektu na zrównoważony rozwój? 7.Czy projekt jest zgodny z działaniami lokalnymi?

Dobry harmonogram Cechy harmonogramu: kluczowy element projektu, pozwala przewidzieć czas realizacji projektu i poszczególnych działań, jest ściśle powiązany z działaniami.

Rezultaty Twarde – czyli dotyczące konkretnych umiejętności jakie nabyli beneficjenci ostateczni, np. : podniesienie kwalifikacji x osób np. w zakresie języka angielskiego (testy wiedzy) przyswojenie wiedzy x osób np. nt. działalności organizacji pozarządowych (materiały szkoleniowe, listy obecności) zwiększenie wiedzy x osób np. na temat opracowywania dokumentów aplikacyjnych (cv i listy motywacyjne grupy docelowej) nabycie umiejętności np. prowadzenia samochodu przez x osób (potwierdzenie zdania egzaminu).

Rezultaty Miękkie – czyli dotyczące niewymiernych, subiektywnych korzyści związanych odczuwaniem, np: zwiększenie poczucia własnej wartości przez min. x osób (wywiady - ewaluacja) zyskanie nowych znajomości przez min. x osób (obserwacja, ankiety) zwiększenie motywacji do podnoszenia kwalifikacji min. x osób (opinie ekspertów) zwiększenie otwartości grupy docelowej (obserwacja - ewaluacja)

Wskaźniki Wskaźniki - każdy rezultat musi zostać ściśle określony liczbowo w odniesieniu do zmiany, która dokonała się w wyniku realizacji projektu Źródła weryfikacji: rezultat = udowodniona zmiana, dokumenty potwierdzające zmianę, (listy obecności, kart doradcze, sprawozdania, ewaluacja, opinie itd.)

Budżet Cechy budżetu: musi być opracowany rzetelnie i realnie, jest finansowym odzwierciedleniem działań, musi być spójny z harmonogramem.

Budżet należy ująć wszystkie planowane wydatki, należy określić koszt każdego z wydatków możliwie najdokładniej, należy określić koszty własne (jeśli dotyczy), należy podsumować koszty, należy skontrolować podsumowanie i wnieść ewentualne poprawki w projekcie budżetu.

Zarządzanie projektem Opis kadry: stanowiska osób zaangażowanych w projekt i zakres ich obowiązków w projekcie, doświadczenie i kwalifikacje zespołu projektowego, czas pracy (wielkość etatu/szacunkowa liczba godzin) i forma zatrudnienia, sposoby komunikacji kadry. Zespół zarządzający i zarządzanie projektem: Koordynator projektu – odpowiada za całość przedsięwzięcia, Członkowie i członkinie zespołu zarządzającego (asystent, księgowy, inne osoby), Opis sposobu komunikacji i podejmowania decyzji oraz kto jest odpowiedzialny za monitoring i ewaluację projektu.

Logika projektu Ciąg przyczynowo - skutkowy Możliwy do realizacji Spójny wewnętrznie (poszczególne elementy) Zgodny z założeniami PO KL

Logika projektu Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu Cel projektu (główny i szczegółowe) Opis grupy docelowej Charakterystyka wsparcia (planowane działania) Harmonogram realizacji Rezultaty Budżet Zarządzanie projektem oraz charakterystyka Wnioskodawcy

Zasady horyzontalne Zagadnienia horyzontalne PO KL zasada równości szans, zasada rozwoju społeczeństwa informacyjnego, zasada zrównoważonego rozwoju, zasada rozwoju lokalnego, zasada partnerstwa zasada innowacyjności i współpracy ponadnarodowej,

Zasada równości szans konieczność planowania grupy docelowej, monitorowania wskaźników osiągania rezultatów oraz analiza wskaźników w podziale (kobiety/mężczyźni), zaprogramowanie odpowiednich działań na rzecz bezpośredniego wspierania równych szans wszystkich grup, w szczególności kobiet i mężczyzn w życiu zawodowym i rodzinnym, udział organizacji i instytucji zajmujących się promowaniem równouprawnienia kobiet i mężczyzn w procesie planowania i realizacji projektów, Projekty muszą przyczyniać się do wyrównywania szans pomiędzy wszystkimi grupami społecznymi w zakresie życia zawodowego!

Zasada zrównoważonego rozwoju wykorzystanie lokalnych (regionalnych) zasobów, a nie sprowadzanie ich z zewnątrz; wykorzystanie w pierwszym rzędzie zasobów odtwarzalnych; poszukiwanie i wybieranie rozwiązań, które nie niszczą środowiska naturalnego; ochrona i racjonalne wykorzystanie posiadanego dziedzictwa kulturowo - przyrodniczego; uznanie więzi społecznych za podstawę stosunków społecznych i gospodarczych; ścisła współpraca administracji publicznej z organizacjami gospodarczymi i pozarządowymi. Rozwój społeczno - gospodarczy z poszanowaniem środowiska przyrodniczego!

Rozwój lokalny Wykorzystanie potencjału turystycznego, kulturowego, historycznego i przyrodniczego poprzez rozwój i poprawę stanu infrastruktury turystycznej, wypoczynkowej, a także obiektów kulturowych; Zwiększenie atrakcyjności obszarów wiejskich dla inwestorów lokalnych i inwestorów zewnętrznych; Tworzenie przyjaznego środowiska dla rozwoju mikroprzedsiębiorstw; Poprawa jakości środowiska; Zapobieganie problemom społecznym. Zgodność z zapisami lokalnych/regionalnych/ branżowych dokumentów strategicznych!

Ocena projektu Ocena zgodności projektu z celami PO KL Głównym celem Programu jest wzrost poziomu zatrudnienia i spójności społecznej, ma być osiągnięty poprzez realizację 6 celów strategicznych: Podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo. Zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego. Poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce. Upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy. Zwiększenie potencjału administracji publicznej w zakresie opracowywania polityk i świadczenia usług wysokiej jakości oraz wzmocnienie mechanizmów partnerstwa. Wzrost spójności terytorialnej.

Ocena potencjału Elementy potencjału wnioskodawcy pod kątem realizacji projektu: Doświadczenie w realizacji podobnych działań (zakres merytoryczny/ grupa docelowa) Zaplanowana do realizacji projektu kadra: –Doświadczenie –Wykształcenie –Komplementarność –Dostosowana do specyfiki działań Zakres działań w projekcie a dotychczasowe doświadczenie Partnerstwo - łącznie potencjał

Ocena budżetu Na co warto zwrócić uwagę w budżecie? Koszty wynikają z działań/zadań Koszty są spójne z harmonogramem Szczegółowe koszty jednostkowe Wynagrodzenia, to koszty ubruttowione (podatek, zus pracownika, zus pracodawcy) W partnerskich projektach koszty są wyższe Realne koszty (rynkowe) Koszty są powiązane z rezultatami Niestandardowe koszty - muszą być uzasadnione

Ocena trwałości projektu Elementy trwałości projektu Kompleksowe wsparcie Rezultaty możliwe do wykorzystania Tematyka projektu a zakres działalności wnioskodawcy Wypracowane metody pracy/narzędzia Wdrożone metody pracy/narzędzia Zastosowanie profesjonalnej ewaluacji Strona www Nabywanie praktycznych, przydatnych umiejętności przez grupę docelową Profesjonalizacja projektodawcy

Ocena merytoryczna spełniający wszystkie kryteria formalne Wniosek spełniający wszystkie kryteria formalne przekazywany jest do OCENY MERYTORYCZNEJ Dokonywana jest ona w oparciu o: HORYZONTALNE OGÓLNE KRYTERIA HORYZONTALNE (zgodność z prawodawstwem krajowym, zgodność z politykami wspólnotowymi w tym równością szans) MERYTORYCZNE OGÓLNE KRYTERIA MERYTORYCZNE (jakość projektu, beneficjent, finansowanie) STRATEGICZNE SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA STRATEGICZNE (preferowanie pewnych typów projektów – premia punktowa)

Kryteria merytoryczne Kryteria merytoryczne odnoszą się do jakości wniosku i sprawdzane są odrębnie w sześciu polach Cele projektu20 pkt. Cele projektu - 20 pkt. Grupy docelowe projektu 15 pkt. Grupy docelowe projektu - 15 pkt. Działania15 pkt. Działania- 15 pkt. Rezultaty i produkty projektu25 pkt. Rezultaty i produkty projektu - 25 pkt. Potencjał wnioskodawcy i sposób zarządzania projektem10 pkt. Potencjał wnioskodawcy i sposób zarządzania projektem - 10 pkt. Wydatki projektu15 pkt. Wydatki projektu - 15 pkt. musi w każdym z nich otrzymać przynajmniej 60% Projekt musi w każdym z nich otrzymać przynajmniej 60% dopuszczalnej liczby punktów, aby uzyskać rekomendację.