Zaplanujemy Twoją karierę zawodową… Anglojęzyczne Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Lęborku 1992-2007.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Rodzic jako doradca zawodowy
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
Zasady konstruowania programów projakościowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Przykłady dobrych praktyk
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Zaplanujemy Twoją karierę zawodową… Anglojęzyczne Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Lęborku

OFERTA EDUKACYJNA Innowację łączymy z tradycją. Mając na uwadze dotychczasowe osiągnięcia i doświadczenia edukacyjne ASLO, analizując zmieniające się przepisy prawa oświatowego,w tym wymagania dotyczące nowej matury stworzyliśmy nowy ramowy program nauczania, który od września 2007 zapewnia każdemu uczniowi realizację podstawy programowej kształcenia ogólnokształcącego oraz umożliwia poszerzenie wybranego zakresu wiedzy w formach fakultatywnych w wymiarze łącznym 34 godzin zajęć tygodniowo w cyklu 3-letnim. Nowa oferta edukacyjna nie tylko daje podstawę rozwoju językowego, ale również w większym stopniu stwarza możliwość rozszerzenia programu z poszczególnych przedmiotów maturalnych realizowanych w bardzo małych zespołach międzyklasowych. Tym samym umożliwia realizację opracowanego dla każdego ucznia Indywidualnego planu kariery zawodowej.

OFERTA EDUKACYJNA L.p.Przedmiot Klasa 1Klasa 2Klasa 3 Cały rokI semestrII semestrCały rokfakultetyobowiązk owe 1.Język polski455 +2f Język angielski Język niemiecki4443f38 4.Historia f 5f 6f 5 5.Wiedza o społeczeństwie Wiedza o kulturze Matematyka f3 + 3f410 8.Fizyka222f 12f 16f 3 9.Chemia222 f3 10.Biologia222f3 11.Geografia222 f3 12.Technologia informacyjna222f 3f2 13.Przysposobienie obronne Religia Podstawy przedsiębiorczości Wychowanie fizyczne Godzina z wychowawcą RAZEM f f3589 Ramowy plan nauczania - ASLO

Zaplanujemy Twoją karierę zawodową. Nowatorski program skierowany do przyszłych maturzystów umożliwia zdiagnozowanie potrzeb indywidualnych ucznia z uwzględnieniem jego zainteresowań i predyspozycji psychofizycznych w celu wskazania konkretnych deficytowych zawodów bądź drogi kariery. Określenie po pierwszym roku nauki przez pedagoga szkolnego indywidualnej oceny zawodowej ucznia oraz wskazanie propozycji przyszłych kierunków kształcenia umożliwia opracowanie Indywidualnego planu kariery zawodowej dla każdego ucznia. W trakcie trzyletniej edukacji wyodrębnia się następujące etapy,które będą realizowane w semestrach. OFERTA PROGRAMOWA

KLASA I semestr I - Indywidualna ocena zawodowa semestr II - Klasyfikacja zawodów W klasie pierwszej,w pierwszym semestrze wszyscy uczniowie zostaną poddani badaniom diagnostycznym w celu określenia indywidualnej oceny zawodowej ucznia. Wyniki badań zostaną przedstawione zespołowi nauczycieli celem dostosowania formy i metod pracy do stwierdzonych deficytów rozwojowych uczniów. Uzupełnieniem informacji mogą stać się badania przeprowadzone na wniosek rodziców przez Poradnię Pedagogiczno-Psychologiczna w Lęborku oraz Powiatowy Urząd Pracy. Od drugiego semestru klasy I pedagog szkolny prowadzi preorientację zawodową w zakresie przedstawienia klasyfikacji zawodów i rynku pracy. Pedagog szkolny biorąc pod uwagę możliwości i zainteresowania ucznia przygotowuje propozycje kilku zawodów, które następnie przedstawia jako propozycje uczniowi i jego rodzicom. W trakcie trwania wakacji uczeń ma możliwość bliższego zapoznania się z wybranym i w przyszłości wykonywanym zawodem między innymi w ramach nie odpłatnego stażu absolwenckiego, bądź wolontariatu. Zaplanujemy Twoją karierę zawodową

KLASA II semestr I – Decyzje zawodowe semestr II – Plan kariery zawodowej Na początku klasy drugiej uczeń wraz z rodzicami konsultuje wybraną ścieżkę kariery, w tym wybór zawodu z Powiatowym Urzędem Pracy pod kontem atrakcyjności i możliwości zatrudnienia nie tylko w Polsce, ale również w krajach Unii Europejskiej. Po uzgodnieniach i dokonaniu wyboru zespół nauczycieli pod kierunkiem dyrektora szkoły przystępuje do opracowania Indywidualnego Planu Kariery Zawodowej. Opracowywany plan działania uwzględnia wprowadzenie indywidualnego toku nauczania w formie zajęć fakultatywnych, zajęcia i formy wspierające rozwój indywidualny, wybór przedmiotów maturalnych oraz poziomów egzaminacyjnych, ustalenie dalszego trybu kształcenia w oparciu o szkolnictwo wyższe. Wdrożenie Indywidualnego Planu Kariery Zawodowej odbywa się w klasie drugiej przed rozpoczęciem II semestru w drodze spisanego kontraktu przez zainteresowanego ucznia, jego rodzica i przedstawicieli szkoły. Zaplanujemy Twoją karierę zawodową

KLASA III semestr I – II Umiejętności indywidualne, przedsiębiorczość W klasie trzeciej szkoła kładzie duży nacisk na umiejętności indywidualne. Zarządzanie samym sobą jest umiejętnością indywidualną niezmiernie ważną w kreowaniu ról społecznych. Podniesienie świadomości o roli uczenia się tego jak się uczyć oraz zarządzaniu własnymi zasobami nastąpi w drodze realizowanych przez wychowawcę oraz pedagoga godzin wychowawczych i godzin preorientacji zawodowej. W ramach przedmiotu przedsiębiorczość uczniowie zapoznani zostaną z systemem gospodarczym Polski oraz krajów Unii Europejskiej. W planie zajęć duży nacisk położony zostanie na aktywność uczniów oraz wykorzystanie zdobytej wiedzy w formie realizowanych rzeczywistych i wirtualnych projektów. Dodatkowym wsparciem mogą być stosowane gotowe programy pilotażowe, programy językowe oraz realizowane wymiany międzynarodowe realizowane z jednostkami zewnętrznymi na mocy zawartych porozumień. Zaplanujemy Twoją karierę zawodową

Kontrakt społeczny-określa sposób współdziałania i wykonywania zadań w zakresie realizacji programu edukacyjnego przez wszystkich jej uczestników: ucznia, rodzica, przedstawicieli szkoły. Przystąpienie ucznia do Programu Zaplanujemy Twoją karierę zawodową jest dobrowolne. Podpisanie kontraktu przez strony stanowi motywację i zobowiązanie do uczestnictwa i aktywnego działanie przez strony projektu. Podpisanie kontraktu następuje najpierw w formie wstępnej na okres 1,5 roku, a następnie w formie docelowej w klasie II przed rozpoczęciem II semestru. Następstwem podpisanego kontraktu właściwego jest opracowanie i realizowanie Indywidualnego Planu Kariery Zawodowej. Zaplanujemy Twoją karierę zawodową

Ewaluacja-przedstawia ocenę podejmowanych działań z uwzględnieniem jej końcowego wymiaru - podjęciem pracy zgodnie z określoną ścieżką zawodową. Przez cały okres kształcenia strony kontraktu utrzymują kontakt oraz mogą podejmować wspólne działania. Wymiana spostrzeżeń oraz uwagi absolwentów umożliwiają wprowadzenie zmian koniecznych oraz modyfikacji do programu. Ocena końcowa wdrożonego projektu odbywa się na podstawie danych ilościowych o absolwentach podejmujących pracę zgodnie z zaplanowaną ścieżką kariery zawodowej. Autor programu: zaplanujemy Twoją karierę zawodową: Maciej Barański Zaplanujemy Twoją karierę zawodową