Obsługa ruchu turystycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rachunkowość zajęcia nr 7
Advertisements

jako aktywna forma wypoczynku
Badania podaży i popytu turystycznego
Polityka turystyczna państwa
Socjologia rynku pracy
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
Otoczenie naturalne przedsiębiorstwa
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka krajoznawcza
Polityka turystyczna pańswa
OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO konwersatorium I
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
Turystyka zdrowotna.
CZAS W PÓŹNEJ NOWOCZESNOŚCI Problem czasu wolnego w kontekście czasu wolnego Socjologia czasu wolnego WYKŁAD II.
Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego
Zmienne otoczenia ekonomicznego przedsiębiorstwa turystycznego
TURYSTYKA W INTERESACH
Autorzy: Agnieszka Kuraj Natalia Gałuszka Kl. III c.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Podstawy programowania
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Opinie warszawiaków na temat organizacji UEFA EURO 2012 Warszawa, sierpień 2011 Opracowanie: Urząd m.st. Warszawy Centrum Komunikacji Społecznej.
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
Wykonała Sylwia Kozber
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
System gospodarki rynkowej
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Ruch niejednostajny Wykres zależności Wykres w zależności od prędkości susającego zająca (1) i poruszającego się żółwia (2) od czasu trwania ruchu.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Filozofia kultury i naturalizm Piotr Makowski Instytut Filozofii Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI PSYCHOLOGII UCZENIA SIĘ
Bezpieczeństwo na drodze
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Opracowała: Iwona Kowalik
Opracowała: Iwona Kowalik
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Ewa Amghar, Barbara Bułat BIBLIOTEKARZ – ZAWÓD Z PRZYPADKU, Z PRZYMUSU CZY Z MARZEŃ? MOTYWY WYBORU ZAWODU PRZEZ PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI JAGIELLOŃSKIEJ.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
Bazy danych.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
1 AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU POWIATU CHRZANOWSKIEGO I warsztat strategiczny Chrzanów, 18 października 2005 r.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
Nasza szkoła. Środowisko szkoły Środowisko szkoły społeczno - wychowawcze Środowisko szkoły społeczno - instytucjonalne.
PUBLIC RELATIONS.
Budowanie świadomości marki
„Psychologia w sprzedaży. Jakie techniki stosują handlowcy?”
ROZWÓJ CZŁOWIEKA.
Grupy użytkowników1 Administracja Sieciami komputerowymi Grupy użytkowników.
Procesy poznawcze WPROWADZENIE.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
PIENIĄDZE.
SERCE SPORTOWCA Zespół objawów fizjologicznej, odwracalnej adaptacji u trenujących sporty wytrzymałościowe.
Zapis prezentacji:

Obsługa ruchu turystycznego Konwersatorium II

Indywidualne determinanty wyjazdów turystycznych W licznych klasyfikacjach spotykanych w literaturze przedmiotu czynniki determinujące uczestnictwo w wyjazdach turystycznych najczęściej dzieli się na zewnętrzne, czyli takie, które oddziałują na konsumenta, oraz wewnętrzne, które charakteryzują konsumenta.

Indywidualne determinanty wyjazdów turystycznych Wśród czynników zewnętrznych można wyróżnić uwarunkowania o charakterze ekonomicznym, demograficznym, geograficznym oraz prawno-politycznym. Grupa czynników wewnętrznych to czynniki charakteryzujące konsumenta. Czynniki te można zakwalifikować do dwóch grup - pierwszej określającej profil społeczny konsumenta oraz drugiej określającej jego profil psychologiczny. Ponadto zalicza się tu także motywacje podróży.

Indywidualne determinanty wyjazdów turystycznych Czynniki zewnętrzne ekonomiczne Wśród czynników ekonomicznych podstawowe znaczenie dla konsumpcji turystycznej ma dochód, który można analizować w trzech aspektach: dochodów indywidualnych (wydatki na turystykę zależne od dochodu realnego - im poziom dochodów jest wyższy, tym wyższa jest skłonność do konsumpcji dóbr i usług turystycznych), dochodów w skali kraju, związanych z sytuacją ogólnogospodarczą (dochód narodowy, struktura dochodowa społeczeństwa, płace realne, stopa bezrobocia, bilans płatniczy), cen (ryzyko zbyt wysokich i zbyt niskich cen, różnice cen oferowanych przez firmy turystyczne w różnych krajach).

Indywidualne determinanty wyjazdów turystycznych Czynniki zewnętrzne demograficzne wiek (wpływa nie tylko na stopień aktywności, ale na preferowane jej formy, a także często na wymagania dotyczące standardu usług), pozycja i aktywność zawodowa (im wyższa jest pozycja i aktywność zawodowa, tym częstsze jest uczestnictwo w turystyce), poziom wykształcenia (wpływa z jednej strony na wielkość i strukturę potrzeb, a z drugiej na możliwości ich zaspokojenia; wraz ze wzrostem poziomu wykształcenia wzrasta poziom aktywności turystycznej).

Indywidualne determinanty wyjazdów turystycznych Czynniki zewnętrzne geograficzne miejsce zamieszkania potencjalnego turysty (często decyzje o wyborze miejsca docelowego podyktowane są chęcią zmiany otoczenia i wypoczynku w środowisku odmiennym od miejsca zamieszkania), wielkość ośrodka, z którego pochodzi potencjalny turysta (wśród mieszkańców dużych miast aktywność turystyczna jest zwykle wyższa niż wśród mieszkańców małych miasteczek i wsi), odległość między miejscem zamieszkania a miejscem docelowym (zależności pomiędzy odległością miejsca docelowego a miejscem zamieszkania).

Indywidualne determinanty wyjazdów turystycznych Czynniki zewnętrzne prawno-polityczne czynniki regulujące ruch turystyczny (system wizowy, przepisy celne oraz związany z nimi zakres kontroli na granicach), uregulowania prawne, m.in. na takich polach jak: ochrona konsumentów, zapewnienie konkurencji i ochrona rodzimych rynków, ochrona środowiska naturalnego.

Indywidualne determinanty wyjazdów turystycznych Czynniki wewnętrzne społeczne Oddziaływanie czynników społecznych można opisać w kilku podstawowych grupach, wśród których do najważniejszych zaliczyć można: rodzinę, grupy odniesienia i liderów opinii, status i pełnione funkcje społeczne, klasy i warstwy społeczne, kulturę i subkulturę, wzorce wydatkowania, modę.

Indywidualne determinanty wyjazdów turystycznych Czynniki wewnętrzne psychologiczne Należą do nich: osobowość, procesy poznawcze (percepcja, uczenie się, rozwiązywanie problemów), procesy aktywizujące (emocje, postawy i opinie).

Indywidualne determinanty wyjazdów turystycznych Motywy wyjazdów turystycznych Motywacje są to czynniki wewnętrzne natury psychicznej i fizjologicznej, świadome lub nieświadome, skłaniające do określonego działania. Dokładniejsza analiza motywacji pozwala na próbę odpowiedzi na pytanie, dlaczego konsumenci decydują się przeznaczyć część swoich dochodów właśnie na turystykę, a nie na inne dobra i usługi, które są dla turystyki konkurencyjne z powodu ograniczeń w dochodzie dyspozycyjnym. Określonym motywacjom mogą odpowiadać określone typy podróży (np. podróże służbowe, zdrowotne, sportowe, rekreacyjne, edukacyjne, rodzinne, etniczne, ekonomiczne, religijne).

Indywidualne determinanty wyjazdów turystycznych Motywacje należy traktować jako dynamiczny proces w zachowaniu nabywcy, który wypełnia lukę pomiędzy odczuwanymi potrzebami a decyzją o podjęciu działania czy dokonaniu zakupu. Potrzeba jest pożądaniem wartości użytkowych (dóbr materialnych i usług), wynikających z osiągniętego rozwoju gospodarczego i kulturalnego ludzkości. Relacje pomiędzy aktywnością turystyczną człowieka a systemem jego potrzeb przedstawia tabela 2.4.

Indywidualne determinanty wyjazdów turystycznych

Rodzaje ruchu turystycznego i formy jego obsługi Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego Etapy podróży turystycznej zawierają się w formule „5P”, obejmującej: przygotowanie do podróży, przejazd do miejsca docelowego, pobyt w miejscu recepcji turystycznej, przejazd powrotny do miejsca stałego zamieszkania, podsumowanie podróży turystycznej (powrót).

Rodzaje ruchu turystycznego i formy jego obsługi

Rodzaje ruchu turystycznego i formy jego obsługi Klasyfikacje ruchu turystycznego

Rodzaje ruchu turystycznego i formy jego obsługi

Rodzaje ruchu turystycznego i formy jego obsługi

Rodzaje ruchu turystycznego i formy jego obsługi Dodatkowo, połączenie kryteriów głównego celu wyjazdu i długości trwania pobytu pozwala na wyróżnienie: ruchu pobytowego (wczasy wypoczynkowe, wczasy z programem specjalistycznym, kolonie i obozy dla dzieci i młodzieży, wczasy profilaktyczne i lecznicze, caravaning), ruchu wycieczkowego (wycieczki turystyczno-krajoznawcze, wycieczki kulturalno-rozrywkowe, wycieczki specjalistyczne, turystyka kwalifikowana, kempingowa, obozy wędrowne, autostop), ruchu wycieczkowego i świątecznego (turystyka świąteczna i weekendowa).

Rodzaje ruchu turystycznego i formy jego obsługi Podstawowe rodzaje ruchu turystycznego i charakterystyczne dla nich formy obsługi Turystyka wypoczynkowa Turystyka poznawcza Turystyka kwalifikowana Turystyka w interesach (handlowa, biznesowa, kongresowa) Turystyka zdrowotna Turystyka motywacyjna Turystyka etniczna Turystyka wiejska Turystyka ekologiczna Turystyka religijna Ćwiczenie: proszę krótko scharakteryzować powyższe rodzaje ruchu turystycznego uwzględniając główne grupy osób w nich uczestniczących oraz preferowane, konieczne i uzupełniające formy obsługi.