Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Advertisements

SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Nazywam się Kacper Składowski. Mam 19 lat. Chodzę do trzeciej klasy Technikum Elektronicznego w ZESPOLE PONDGIMNAZJALNYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Socjologia rynku pracy
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Szkolenie pracownika nowoprzyjętego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
1 COMPANY PRIVATE 1 EDUKACJA DLA PRZEMYSŁU PRZEMYSŁ DLA EDUKACJI Janusz Zakręcki Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Mielec, 7 grudnia 2009r.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Podstawy programowania
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Program wspomagający sekretariat Korespondencja. Wprowadzenie Instytucja dla którego ma być aplikacja pracuje w sieci Ethernet. Serwery pracują na systemie.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO Powiązania sektora handlu i usług elektronicznych z rynkiem pracy.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
WSTĘPNY MODEL WIELOKULTUROWEJ BIBLIOTEKI. Ramy modelu Filary wielokulturowej biblioteki: Współpraca Włączanie Wzmacnianie Widoczność Sposoby działania.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
I DLACZEGO POTRZEBNA JEST WSPÓŁPRACA ? wychowywanie I DLACZEGO POTRZEBNA JEST WSPÓŁPRACA ? Rola rodzica temperowanie zastosowanie prawd weryfikowanie.
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Przepis na skuteczną motywację HR Meeting Warszawa, 21 listopada 2012 roku.
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
STOP PORNOGRAFII !!.
T44 Przepisy bhp podczas wytwarzania części maszyn.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
Ewa Amghar, Barbara Bułat BIBLIOTEKARZ – ZAWÓD Z PRZYPADKU, Z PRZYMUSU CZY Z MARZEŃ? MOTYWY WYBORU ZAWODU PRZEZ PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI JAGIELLOŃSKIEJ.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
Wieloletnia Prognoza Finansowa – realność i użyteczność doświadczenia związane z wdrożeniem nowej instytucji.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE GRUPA II
Weronika Schneider. Na fotografiach widać obecne budynki Polpharmy.
Wsparcie szkoleniowo- doradcze realizowane w ramach projektu Razem dla Północnego Mazowsza.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Centrum Rozwoju Regionalnego Republiki Czeskiej Konferencja Podsumowująca Interreg IIIA Czechy - Polska 16 lutego 2007, Ołomuniec RNDr. Ivo Ryšlavý Vinohradská
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
„Psychologia w sprzedaży. Jakie techniki stosują handlowcy?”
Propagowanie rozwoju Planu Działań na rzecz Zrównoważonego Wykorzystania Energii w Wielkopolsce, Poznań, października 2012r. Dlaczego warto wdrażać
SKUTECZNE SŁUŻBY NA EURO Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskie w ramach Europejskiego.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Przyczyny, przejawy, skutki
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Konferencja DOBRE PRAKTYKI I METODY SKUTECZNEJ AKTYWIZACJI OSÓB DOJRZAŁYCH W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM Gdynia, dnia 5 listopada 2013 r.
Seminar AGENT ZARZĄDZANIA WIEDZĄ I INNOWACJAMI REF: ES1-LE Szczecin, dnia Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Opracowywanie wspólnych celów Trzeba dawać, żeby brać
Inspektor – Ekran główny. Inspektor informacje Wszelkie dane z Kolekcjonera są oczywiście automatycznie udostępniane modułowi Inspektor. Pozwala to Inspektorowi.
Rola ekonomii społecznej w aktywnej integrac j i Prowadzi: Krzysztof M argol Zajęcia prowadzone w ramach projektu POKL /12 Przez projekt.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji Wykład IV

Adaptacja Adaptacja społeczno-zawodowa (wprowadzenie do pracy) to proces przystosowania nowego pracownika do stanowiska i środowiska pracy, którego celem jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania w obszarze zawodowym i społecznym

Wymiary adaptacji do pracy Wymiar zawodowy Wymiar społeczny

Wymiar zawodowy Przystosowanie się do treści i warunków pracy Przystosowanie się do wewnętrznego podziału pracy, technologii, organizacji pracy

Wymiar społeczny Akceptacja norm i zasad współpracy w zespole, stylu kierowania, kontaktów ze współpracownikami; Akceptacja misji i podstawowych wartości, którymi kieruje się firma.

Potrzeby nowych pracowników Doświadczenia przed podjęciem pracy Zmiana pracy  stres Brak pewności siebie

Rodzaje adaptacji Adaptacja spontaniczna Adaptacja kierowana (zorganizowana)

Działania adaptacyjne Wprowadzanie i włączanie Przedstawienie zespołowi Wstępne szkolenie Praca nad pierwszym zadaniem Przegląd postępów Szkolenia drugiej rundy Zadania dodatkowe Uzgodnienie planu rozwoju i kluczowych celów

Wprowadzanie Dzień pierwszy: Przedstawienie wprowadzających i wyjaśnienie pracownikom ich służbowej zależności

Wprowadzenie Stanowisko pracy: Umowa o pracę, wynagrodzenie Obowiązki Oczekiwania Zależności Współpracownicy BHP Godziny pracy, rozkład dnia, urlopy, etc. Umowa o pracę, wynagrodzenie Miejsce pracy Struktura organizacji

Wprowadzenie Pierwszy tydzień: Zwiedzanie działów, spotkania, rozmowy Zapoznanie z misją organizacji, celami strategicznymi Wewnętrzne procedury

Wprowadzenie Pierwszy miesiąc: Przez cały okres – opiekun, mentor Komunikacja w organizacji Warunki zatrudnienia (możliwości szkoleń, planów rozwoju) Przez cały okres – opiekun, mentor

Włączanie Zwyczaje panujące w zespole pracowniczym Procesy grupowe Socjalizacja

Metody wprowadzania Bezpośrednia rozmowa z przełożonym Specjalne szkolenie i rozmowa prowadzone przez wyznaczone do tego osoby Materiały pisemne (foldery, broszury, instrukcje, podręczniki) Zaznajomienie z oprogramowaniem używanym w organizacji

Zadania opiekuna nowoprzyjętego pracownika Zapoznanie go z bliższym i dalszym otoczeniem stanowiska pracy Ułatwienie nawiązywania kontaktów z dotychczasowymi pracownikami, przyszłymi partnerami Fachowe wprowadzenie w zdania Skłanianie do samodzielnego myślenia i działania Zachęcanie do inicjatywy i wydajnej pracy Ocenianie osiągnięć w podnoszeniu kwalifikacji Pomoc w sytuacjach kryzysowych