Badania podaży i popytu turystycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przygotował: Adrian Walkowiak
Advertisements

Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Ekologiczna żywność w naszej okolicy.
rachunkowość zajęcia nr 7
Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym Prowadzący: mgr. Łukasz Stokłosa.
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Polityka turystyczna państwa
Socjologia rynku pracy
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
Mikrootoczenie Przedsiębiorstwa Turystycznego.
Otoczenie naturalne przedsiębiorstwa
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka krajoznawcza
Obsługa ruchu turystycznego
Polityka turystyczna pańswa
OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO konwersatorium I
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
Turystyka zdrowotna.
CZAS W PÓŹNEJ NOWOCZESNOŚCI Problem czasu wolnego w kontekście czasu wolnego Socjologia czasu wolnego WYKŁAD II.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego
Strategie cenowe w przedsiębiorstwie turystycznym
TURYSTYKA W INTERESACH
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
POPYT I PODAŻ.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
fotografie - Marcel Cohen
Takie liczby to: {... -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5,... }
TURYSTYKA W POLSCE Katarzyna Joks Magdalena Angowska
Microsoft® Office EXCEL 2003
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
ROZUMIEMY SIĘ BEZ SŁÓW- MOWA CIAŁA EUROPEJCZYKÓW
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
Wykonała Sylwia Kozber
VLAN Sieć VLAN jest logicznym zgrupowaniem urządzeń sieciowych lub użytkowników niezależnie od położenia ich fizycznego segmentu.
Pęd Wielkością charakteryzującą ruch ciała jest prędkość. Zmiana ruchu, tzn. zmiana prędkości, wymaga pokonania oporu bezwładności. Miarą bezwładności.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
System gospodarki rynkowej
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Ruch jednostajny po okręgu Ciało porusza się ruchem jednostajnym oraz torem tego ruchu jest okrąg.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Filozofia kultury i naturalizm Piotr Makowski Instytut Filozofii Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Bazy danych w systemie SimCallCenter Krótkie omówienie wyboru baz danych stosowanych w CallCenter, integracja z zewnętrznymi bazami danych Czas 15 min.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
CIAŁO DOSKONALE CZARNE
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Białka Autorzy: Kamila Sałyga Weronika Kuźnia.
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
ANALIZA PORÓWNAWCZA UWARUNKOWAŃ ROZWOJU TURYSTYKI I WSPÓŁPRACY MIĘDZYREGIONALNEJ W POWIECIE CHEŁMSKIM, MIEŚCIE CHEŁM I TREBISZOWIE W ramach projektu pt.
Temat 6: Elementy podstawowe
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Informacje podstawowe
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Korzyści dla MSP ze współpracy z ISW. MSP współpracujące z ISW Przegląd korzyści Korzyści Dostęp do ekspertyz Rozwiązywanie problemów Badania Specjalistyczne.
Co to jest Brzeska Wieś Historyczna?
Finansowanie przedsiębiorczości akademickiej. Co wiesz o finansowaniu? Czy potraficie wymienić potencjalne źródła finansowania komercjalizacji badań?
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Zapis prezentacji:

Badania podaży i popytu turystycznego

Co to jest podaż turystyczna? Pojęcie to odnosi się do relacji między ilością produktów, jaką wytwórcy są skłonni oferować w danym momencie czasowym, a ceną. W przypadku podaży turystycznej chodzi więc o relację pomiędzy ilością produktów turystycznych, oferowanych w sprzedaży, a ich ceną. Wskazuje się na podaż pierwotną (dotyczącą dóbr przyrody i kultury) oraz wtórną (umożliwiającą wykorzystanie dóbr przyrody i kultury).

Co to jest produkt turystyczny? W najprostszym podziale to: atrakcje, szeroko rozumiane środki komunikacji oraz urządzenia i usługi recepcji Szczegółowiej wskazywać można na: rzeczy, usługi, wydarzenia, imprezy, obiekty, szlaki, obszary

Obszary badawcze podaży turystycznej Można sobie wyobrazić prosty numeryczny opis wymienionych komponentów podaży turystycznej (dane statystyczne, geograficzne itp.) Warto wspomnieć o kilku popularnych wskaźnikach i współczynnikach stosowanych w analizach podaży turystycznej: Wskaźnik Baretje’a i Deforta (wskaźnik funkcji turystycznej miejscowości) – liczna miejsc noclegowych do ogólnej liczby miejscowości Współczynnik Charvata (wskaźnik nasycenia bazą turystyczną), liczony jako liczba miejsc noclegowych na kilometr kwadratowy całkowitej powierzchni miejscowości

Badanie podaży turystycznej Jednak w przytoczonej definicji nie bez znaczenia pozostaje problem ceny, a więc wyliczeń kosztów poszczególnych produktów turystycznych w przeliczeniu na liczbę konsumentów i interwały czasowe (np. popularne „osobodni”) Warto jednak pamiętać, że istotnym elementem kształtującym realną sytuację rynkową danego produktu jest także sfera potencjalnych deklaracji. W procesie wywoływania danych wielokrotnie pyta się klientów i potencjalnych klientów o produkt, cenę, o ich walory, o sposób komunikacji, o ocenę promocji itp.

Co to jest popyt turystyczny Jest to gotowość klientów do nabycia określonej liczby produktów turystycznych po określonej w danym momencie czasowym cenie Źródłem popytu turystycznego są potrzeby turystyczne. To one w pierwszej kolejności stanowią główny punkt odniesienia Potrzeby turystyczne plasują się w szerokim kontekście kulturowym czasu wolnego i zmian zachodzących w tej sferze ludzkiej aktywności

Czynniki wpływające na popyt turystyczny Na popyt turystyczny wpływają takie czynniki, jak: dochód, czas wolny, urbanizacja, polityka turystyczna państwa, rozwój środków transportu, konkurencja wśród organizatorów wyjazdów, rozwój środków przekazu, zmiany psychospołeczne, walory turystyczne, polityka społeczna i polityka zagraniczna państwa Światowa Organizacja Turystyki wskazuje na ponad 130 czynników – powyższe są najpowszechniej występującymi

Badanie popytu turystycznego Ponownie to mogą być proste zestawienia statystyczne opisujące społeczno- demograficzne charakterystyki zbiorowości Ale i tu wymienić można dwa popularne wskaźniki, które ilustrują popyt turystyczny: Wskaźnik Schneidera (wskaźnik intensywności ruchu turystycznego), liczony jako liczba turystów korzystających z noclegów na 1000 mieszkańców stałych miejscowości Wskaźnik Deforta (wskaźnik funkcji turystycznej), czyli liczba korzystających z noclegów turystów na kilometr kwadratowy powierzchni całkowitej miejscowości

Badanie popytu turystycznego Warto jednak pamiętać, że istotnym elementem kształtującym realną sytuację rynkową danego produktu jest także sfera potencjalnych deklaracji. W procesie wywoływania danych wielokrotnie pyta się klientów i potencjalnych klientów o ich opinie o produkcie, cenie, mocnych i słabych stronach produktu, o sposób komunikacji, o ocenę promocji itp. itd.