ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Jakość jest tym czego brak oznacza straty dla wszystkich”
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
PROGRAM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA GIMNAZJÓW
Co to jest TIK?.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Jak pomagać dziecku w nauce?
Raport o stanie szkoły Zespół Szkół w Bratkowicach.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Co chcieliśmy osiągnąć?
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 26 czerwca 2014 r.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
System edukacji w Polsce
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Wyniki ankiety nt. zajęć wychowania fizycznego w ZSE.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Gimnazjum im. Stefana Gołębiowskiego w Bieżuniu 2015/2016 przygotowanie i przeprowadzenie ankiety: Beata Cimochowska, Beata Kowalska wykresy i prezentacja:
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Klasa dziennikarska – I A Jeżeli masz duszę humanisty, temperament dziennikarza, poszukujesz inspiracji, cechujesz się otwartym umysłem i chcesz rozwijać.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Ankieta o lekcji matematyki RK. Klasy 6 28 osób wypełniło ankietę, niektórzy nie chcieli.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Imię i nazwisko nauczyciela
Co chcieliśmy osiągnąć?
Imię i nazwisko nauczyciela
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI

WSTĘP Ankieta została przeprowadzona w celu uzyskania zwrotnej informacji na temat pracy szkoły, atmosfery w szkole, zainteresowania przedmiotami, oceny pracy nauczycieli. Ankietę wypełniło 59 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum.

CZY LEKCJE SĄ DLA CIEBIE INTERESUJĄCE? .

KTÓRE LEKCJE NAJBARDZIEJ LUBISZ? Oceń w punktach skali od 1 do 5 – język polski

KTÓRE LEKCJE NAJBARDZIEJ LUBISZ? Oceń w punktach skali od 1 do 5 – historia i społeczeństwo

KTÓRE LEKCJE NAJBARDZIEJ LUBISZ? Oceń w punktach skali od 1 do 5 – sztuka

KTÓRE LEKCJE NAJBARDZIEJ LUBISZ? Oceń w punktach skali od 1 do 5 – język angielski

KTÓRE LEKCJE NAJBARDZIEJ LUBISZ? Oceń w punktach skali od 1 do 5 – matematyka

KTÓRE LEKCJE NAJBARDZIEJ LUBISZ? Oceń w punktach skali od 1 do 5 – przyroda

KTÓRE LEKCJE NAJBARDZIEJ LUBISZ? Oceń w punktach skali od 1 do 5 – technika

KTÓRE LEKCJE NAJBARDZIEJ LUBISZ? Oceń w punktach skali od 1 do 5 – informatyka

KTÓRE LEKCJE NAJBARDZIEJ LUBISZ? Oceń w punktach skali od 1 do 5 – wychowanie fizyczne

KTÓRE LEKCJE NAJBARDZIEJ LUBISZ? Oceń w punktach skali od 1 do 5 – religia

KTÓRE LEKCJE NAJBARDZIEJ LUBISZ? Oceń w punktach skali od 1 do 5 – godzina wychowawcza

Kiedy lekcje są według ciebie interesujące ? Gdy nauczyciel jasno tłumaczy poruszane zagadnienia – 32 uczniów. Gdy na lekcji korzystasz z pomocy dydaktycznych – 10 uczniów. Gdy nauczyciel chętnie wyjaśnia zgłaszane przez Ciebie problemy – 24 uczniów. Gdy masz okazję pracować samodzielnie – 12 uczniów. Gdy pracujesz w małej grupie – 26 uczniów. Gdy tylko słuchasz i nic nie musisz robić – 17 uczniów. Gdy masz możliwość pokazania swoich wiadomości i umiejętności – 27 uczniów. Gdy otrzymujesz dobre oceny – 32 uczniów.

O lekcjach z ilu przedmiotów możesz powiedzieć, że: Poruszane na nich zagadnienia są jasno tłumaczone.

O lekcjach z ilu przedmiotów możesz powiedzieć, że: Materiał jest zbyt trudny i niewiele można zrozumieć.

O lekcjach z ilu przedmiotów możesz powiedzieć, że: Jest na nich należyta dyscyplina, porządek, i atmosfera sprzyjająca uczeniu się.

O lekcjach z ilu przedmiotów możesz powiedzieć, że: Zgłaszane przez Ciebie problemy są na nich chętnie wyjaśniane.

O lekcjach z ilu przedmiotów możesz powiedzieć, że: Gdy napotkasz trudności w uczeniu się możesz liczyć na pomoc nauczyciela.

O lekcjach z ilu przedmiotów możesz powiedzieć, że: Dużo się na nich nauczyłeś / nauczyłaś.

O lekcjach z ilu przedmiotów możesz powiedzieć, że: Nauczyciel stara się zaciekawić przedmiotem, jest twórczy, pomysłowy, ma ciekawe podejście do przedmiotu, którego uczy.

O lekcjach z ilu przedmiotów możesz powiedzieć, że: Nauczyciel często przynosi pomoce dydaktyczne, materiały dodatkowe, pomagające zrozumieć treści nauczania.

O lekcjach z ilu przedmiotów możesz powiedzieć, że: Nie masz czasu na nudę, gdyż nauczyciel wymaga od Ciebie dużego zaangażowania.

Oceń swój udział w lekcjach w bieżącym roku szkolnym Zazwyczaj mam odrobione wszystkie prace pisemne – 29 uczniów. Jestem zawsze przygotowany do wszystkich lekcji – 24 uczniów. Często na prośbę nauczyciela przygotowuję do lekcji dodatkowe materiały – 23 uczniów. Często pomagam nauczycielom w przygotowaniu na lekcję pomocy dydaktycznych – 12 uczniów. Pod kierunkiem nauczycieli przygotowuję planszę, gazetki i inne pomoce – 18 uczniów. Gdy temat lekcji jest interesujący, sięgam po dodatkowe materiały, by poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie – 23 uczniów. Zawsze przynoszę na lekcje podręczniki i zeszyty ćwiczeń – 36 uczniów. W domu często korzystam z podręczników i rozwiązuję zadania w zeszytach ćwiczeń – 32 uczniów.

Czy potrafisz samodzielnie odrobić pracę domową ?

Czy nauczyciel odbiera w czasie lekcji telefon komórkowy ?

Czy nauczyciel odbiera w czasie lekcji telefon komórkowy ? Na jakim przedmiocie ?

Podsumowanie Nauczyciele powinni zwrócić większą uwagę na dyscyplinę, porządek i atmosferę sprzyjającą uczeniu się na zajęciach. Nauczyciele powinni być bardziej twórczy, pomysłowi, by bardziej zainteresować ucznia swoim przedmiotem. Uczniowi z trudnościami w nauce powinna być częściej udzielana pomoc. W czasie zajęć lekcyjnych nauczyciele powinni częściej korzystać z pomocy dydaktycznych. W czasie lekcji uczniowie i nauczyciele mają zakaz korzystania z telefonów komórkowych. Przedmioty najbardziej lubiane przez uczniów: godzina wychowawcza, wychowanie fizyczne, religia, informatyka i historia.

Dziękuję za uwagę Joanna Żurek