Analiza wyników Sprawdzianu szóstoklasisty 4 kwietnia 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Zadania i łamigówki matematyczne.
Małgorzata Pietroczuk
MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.
Matematyka Indian Autorzy: Patrycja Sidelnik Katarzyna Dudek.
Zastosowanie Internetu
Katarzyna Kopeć Nauczyciel matematyki w klasach pierwszych i drugich w Gimnazjum w Miłkowicach.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Raport z badań. Jeśli badania nie są należycie zakomunikowane, to wszelkie starania dotyczące zachowania procedur staja się bezużyteczne. Funkcje raportu:
III. Proste zagadnienia kwantowe
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. T. Kościuszki w Staszowie.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwiecień 2011 r.. Sprawdzian jest egzaminem przeprowadzanym w szóstej klasie szkoły podstawowej. Jest on powszechny i obowiązkowy.
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Jak przygotować prezentację multimedialną?
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
WYNIKI I PRÓBNEGO MIĘDZYPRZEDMIOTOWEGO TESTU KLAS 6.
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
ALGORYTM.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Opinie warszawiaków na temat organizacji UEFA EURO 2012 Warszawa, sierpień 2011 Opracowanie: Urząd m.st. Warszawy Centrum Komunikacji Społecznej.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie Łódź,
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
LOSY ABSOLWENTÓW 2010 GIMNAZJUM IM. KS. ANNY Z PRZEMYŚLIDÓW W SIECHNICACH.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej? – informacje dla rodziców.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Ewa Amghar, Barbara Bułat BIBLIOTEKARZ – ZAWÓD Z PRZYPADKU, Z PRZYMUSU CZY Z MARZEŃ? MOTYWY WYBORU ZAWODU PRZEZ PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI JAGIELLOŃSKIEJ.
Par Jocelyne GIASSON Ch. 6 : Makroprocesy Czytanie ze zrozumieniem.
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Zadania związane z obliczaniem procentów
RÓŻNE SPOSOBY ROZWIĄZANIA TEGO SAMEGO ZADANIA NA RÓŻNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Próbna matura z matematyki Piotr Ludwikowski. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Temat 5: Elementy meta.
Temat 6: Elementy podstawowe
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Moja Szkoła .
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zapis prezentacji:

Analiza wyników Sprawdzianu szóstoklasisty 4 kwietnia 2013 r.

Informacje ogólne o uczniach 4 kwietnia 2013 r. do sprawdzianu przystąpiło 15 szóstoklasistów (6 dziewczynek i 9 chłopców), co stanowiło 100 % uczniów. 13 uczniów pisało sprawdzian na arkuszach standardowych S-1-132, jeden uczeń dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących oraz jedna uczennica dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 4 kwietnia 2013 r. do sprawdzianu przystąpiło 15 szóstoklasistów (6 dziewczynek i 9 chłopców), co stanowiło 100 % uczniów. 13 uczniów pisało sprawdzian na arkuszach standardowych S-1-132, jeden uczeń dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących oraz jedna uczennica dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.

Informacje ogólne o uczniach Zestaw zadań pisało 13 uczniów bez dysfunkcji (w tym dwoje uczniów z opinią PPP o dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do możliwości psychofizycznych, dwoje uczniów dwa razy powtarzających kiedyś klasę, dwoje uczniów raz powtarzających, troje uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja rozwojowa), w tym jeden ze stwierdzonym ADHD.) Zestaw zadań pisało 13 uczniów bez dysfunkcji (w tym dwoje uczniów z opinią PPP o dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do możliwości psychofizycznych, dwoje uczniów dwa razy powtarzających kiedyś klasę, dwoje uczniów raz powtarzających, troje uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja rozwojowa), w tym jeden ze stwierdzonym ADHD.)

Informacje o sprawdzianie Zestaw składał się z 26 zadań, sprawdzających poziom opanowania umiejętności; czytania, czytania, pisania, pisania, rozumowania rozumowania wykorzystania wiedzy w praktyce. wykorzystania wiedzy w praktyce. Zawierał 20 zdań zamkniętych wielokrotnego wyboru i 6 otwartych. W sumie uczeń mógł uzyskać 40 punktów. Na rozwiązanie wszystkich zadań uczniowie mieli 60 minut, a w przypadku uczniów z dysfunkcjami czas ten został wydłużony o dodatkowe 30 minut.

CZYTANIE Czytanie sprawdzano 10 zadaniami. Za pomocą pytań od 1-6 sprawdzono stopień zrozumienia tekstu popularnonaukowego M. Nagajowej Sztuka dobrego pisania i mówienia. Tekstem do zadań 7-10 był wiersz J. Ratajczaka Słowa ze słownika. Za ich wykonanie uczeń mógł otrzymać 10 punktów. Średni uzyskany wynik za tę umiejętność to 6,69 pkt.

PISANIE Pisanie sprawdzano 2 zadaniami, z których jedno polegało na napisaniu listu zachęcającego koleżankę/kolegę do przeczytania ciekawej książki, a drugie na uzasadnieniu, dlaczego należy poprawnie mówić i pisać. Za ich wykonanie uczeń mógł otrzymać 10 punktów. Średni uzyskany wynik za tę umiejętność to 5,54 pkt.

ROZUMOWANIE Sprawdzano 6 zadaniami. Uczeń mógł uzyskać za ich rozwiązanie maksymalnie 8 punktów. Uczniowie mieli wskazać liczbę podzielną przez 9, ustalić kolejny termin powtarzanej regularnie czynności, ustalić najmniejszą liczbę składników sumy tworzonej z liczb odpowiadających nominałom monet, wyznaczyć i porównać pola powierzchni podłóg w dwóch pomieszczeniach. Średni uzyskany wynik za tę umiejętność to 3,62 pkt.

KORZYSTANIE Z INFORMACJI Korzystanie z informacji sprawdzano 4 zadaniami, za rozwiązanie których można było otrzymać 4 pkt. Średni uzyskany wynik za tę umiejętność to 2,31 pkt. Uczeń musiał udzielić informacji na podstawie schematycznego rysunku trasy i rozkładu jazdy autobusu (zad ) W zadaniu 18. wykorzystać informacje z regulaminu biblioteki do wyznaczenia terminu spełniającego określone warunki.

WYKORZYSTANIE WIEDZY W PRAKTYCE Wykorzystywanie wiedzy w praktyce sprawdzano 4 zadaniami, za które można było uzyskać 8 pkt. Średni wynik za rozwiązanie zadań z tego obszaru wyniósł 3,54 pkt. Sprawdzano, czy uczeń potrafi wykonywać obliczenia dotyczące wagi, powierzchni i objętości oraz ułamka danej liczby i potrafi wykorzystać zależności między liczbami naturalnymi do wyznaczenia rozwiązania zadania.

Procent punktów uzyskanych przez zdających w Szkole Podstawowej w Czaplach, województwie kujawsko-pomorskim i w kraju w obszarach standardów wymagań – zestaw S-1-123

Średnie wyniki szkoły na skali staninowej w latach

Rekomendacje Egzekwować u uczniów wypowiadanie się pełnym zdaniem, zachęcać do tworzenia przez nich wypowiedzi kilkuzdaniowych na dany temat. Egzekwować u uczniów wypowiadanie się pełnym zdaniem, zachęcać do tworzenia przez nich wypowiedzi kilkuzdaniowych na dany temat. Podejmować z uczniami rozmowy wymagające przemyśleń i wyrażania własnych opinii. Podejmować z uczniami rozmowy wymagające przemyśleń i wyrażania własnych opinii. Dbać o wzbogacanie słownictwa poprzez własną dbałość o estetykę i formę wypowiedzi w rozmowach z dziećmi Dbać o wzbogacanie słownictwa poprzez własną dbałość o estetykę i formę wypowiedzi w rozmowach z dziećmi Kontrolować poprawność zapisów w zeszytach uczniowskich. Kontrolować poprawność zapisów w zeszytach uczniowskich. Podczas różnych zajęć pracować nad stroną językową uczniowskich notatek. Podczas różnych zajęć pracować nad stroną językową uczniowskich notatek. Wykorzystywać różne źródła informacji (tabele, wykresy, przypisy, diagramy, mapy, teksty źródłowe) na wszystkich przedmiotach nauczania. Wykorzystywać różne źródła informacji (tabele, wykresy, przypisy, diagramy, mapy, teksty źródłowe) na wszystkich przedmiotach nauczania. Ćwiczyć od najmłodszych klas obliczenia typu: ilość, cena, wartość. Rozwiązywać zadania złożone dotyczące obliczeń pieniężnych. Ćwiczyć od najmłodszych klas obliczenia typu: ilość, cena, wartość. Rozwiązywać zadania złożone dotyczące obliczeń pieniężnych. Ćwiczyć różnego typu obliczenia zegarowe i kalendarzowe. Ćwiczyć różnego typu obliczenia zegarowe i kalendarzowe. Pracować nad odczytywaniem kontekstów różnorodnych tekstów, np. poetyckich, popularnonaukowych oraz wyciąganiem wniosków na podstawie zawartych w tekstach przesłanek. Pracować nad odczytywaniem kontekstów różnorodnych tekstów, np. poetyckich, popularnonaukowych oraz wyciąganiem wniosków na podstawie zawartych w tekstach przesłanek. Wprowadzać ćwiczenia związane z odczytywaniem intencji autora tekstu, ze szczególnym uwzględnieniem użytych środków stylistycznych. Wprowadzać ćwiczenia związane z odczytywaniem intencji autora tekstu, ze szczególnym uwzględnieniem użytych środków stylistycznych. Zwielokrotnić zadania, polegające na rozpoznawaniu charakterystycznych cech i właściwości figur. Zwielokrotnić zadania, polegające na rozpoznawaniu charakterystycznych cech i właściwości figur. Zwrócić uwagę na wykorzystywanie w sytuacjach praktycznych własności liczb. Zwrócić uwagę na wykorzystywanie w sytuacjach praktycznych własności liczb. Zaplanować i przeprowadzić spotkania z psychologiem, mające na celu zmniejszenie wpływu stresu na uczniów przed ważnymi wydarzeniami. Zaplanować i przeprowadzić spotkania z psychologiem, mające na celu zmniejszenie wpływu stresu na uczniów przed ważnymi wydarzeniami. Pracować z uczniami zdolnymi, prowadzić działania mające na celu zwiększenie ich odporności na stres. Pracować z uczniami zdolnymi, prowadzić działania mające na celu zwiększenie ich odporności na stres.