Zajęcia z wiedzy o społeczeństwie. Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Advertisements

Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
1 COMPANY PRIVATE 1 EDUKACJA DLA PRZEMYSŁU PRZEMYSŁ DLA EDUKACJI Janusz Zakręcki Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Mielec, 7 grudnia 2009r.
Na dzień dzisiejszy jedyną instytucją szkolną reprezentującą uczniów jest senat. Więc jak zwykły uczeń może decydować o losach szkoły? Wybierając swojego.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
Oto my- samorząd uczniowski. -JESTEŚMY JEDYNYMI REPREZENTANTAMI UCZNIÓW W SZKOLE -MAMY PRAWO DO ORGANIZACJI ŻYCIA SZKOLNEGO, UMOŻLIWIAJĄCEGO ZACHOWANIE.
1 Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty.
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
Projekt zmian w ustawie o systemie oświaty (marzec 2011 r.)
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Szkoła przyjaźnie wymagająca
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Nasz absolwent na wyższej uczelni
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE GRUPA II
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
ZACHOWANIA GODNE NAŚLADOWANIA
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
1 Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty.
Najważniejsze zmiany w rozporządzeniach dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Program Wychowawczy Zespołu Szkół Ogólnokształcacych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Skawinie.
CENTRUM KSZTA Ł CENIA USTAWICZNEGO w CIECHANOWIE ul. Kopernika 7 tel , fax
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 3 W POZNANIU SZKOŁA PODSTAWOWA NR 75 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3 Klasa 0.
Ostaszewo, 2 września 2011 roku.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Biblioteka Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stopnicy Działalność Cele biblioteki Regulamin Dokumenty audiowizualne Regulamin Internetowego Centrum Informacji.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY. PODSTAWA PRAWNA zUSTAWA Z DNIA 7 WRZEŚNIA 1991 R y O systemie oświaty zROZPORZĄDZENIE MENiS Z DNIA 7 STYCZNIA 2003 R yw sprawie.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
1 Warszawa; POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA I KSZTAŁCENIE SPECJALNE ZADANIA SZKOŁY W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Zajęcia z wiedzy o społeczeństwie

Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 roku

Przygotowanie do szkoły podstawowej Podstawówka (6 lat) od 6 roku życia Gimnazjum (3 lata) Liceum Ogólnokształcące 3 lata Technikum 4 lata Zasadnicza Szkoła zawodowa od 2 do 3 lat Zasadnicza Szkoła zawodowa od 2 do 3 lat Liceum dla Dorosłych Studia doktoranckie Studia I stopnia (licencjackie i inżynierskie Studia II stopnia uzupełniające magisterskie Liceum dla Dorosłych KURSYKWALIFIKACYJNEKURSYKWALIFIKACYJNE Studia magisterskie Np..prawo, psychologia Studia magisterskie Np..prawo, psychologia Szkoła Policealna Matura

Osoba po gimnazjum, chce zostać technikiem mechanikiem. Osoba po gimnazjum chce zostać weterynarzem. Osoba dorosła po zawodówce kosmetycznej chce zostać technikiem rachunkowości. Osoba w liceum chce zostać dziennikarzem. Osoba po 40 roku życia chce zdobyć zawód florysty.

Reformowanie systemu oświaty, Decydowanie o treści nauczania w szkołach, Określenie warunków wykonywania zawodu nauczyciela, Dopuszczenie podręczników do użytku szkolnego,

Kontrolują realizację założeń edukacyjnych w szkołach, Poszanowanie praw ucznia, Przestrzeganie przepisów nauczania języka mniejszości narodowych,

Prowadzenie szkół gmina przedszkolapodstawówkigimnazja powiat Szkoły ponadgmnazjalne

A. Umożliwienie zdobywania wiedzy i umiejętności B. Rozwój sprawności intelektualnej i zainteresowań, C. Nauka skutecznego porozumiewania się i efektywnego współdziałania w grupie, D. Rozwiązywanie problemów w sposób twórczy, E. Poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystywanie informacji, F. Posługiwania się technologią informacyjną, G. Wykorzystywanie zdobytej wiedzy i doświadczeń w praktyce, H. Planowanie, organizowanie i ocenianie procesu samodzielnego uczenia się,

Rozwijanie świadomości przynależności do grupy, społeczności lokalnej i narodu, Uczenie samodzielności, dociekliwości i wytrwałości w osiąganiu życiowych celów, Kształcenie postaw patriotycznych, Uczenie szacunku dla wspólnego dobra, Przygotowanie do życia w rodzinie, Kształtowanie obowiązkowości i poczucia odpowiedzialności, Uczenie rozpoznawania wartości, dokonywania wyborów i tworzenia hierarchii wartości, Nauka wyrażania własnych poglądów i brania pod uwagę opinii innych ludzi.

.

Statut reguluje zadania, strukturę organizacyjną i sposób działania podmiotów prawa publicznego. Określa się: Nazwę i typ szkoły, Organ prowadzący szkołę, Organy szkoły i ich kompetencję, Organizację szkoły, Zakres i zadania nauczycieli i innych pracowników, Zasady rekrutacji do szkoły Prawa i obowiązki uczniów

Regulamin ucznia WSO Programy wychowawcze i profilaktyki Wymagania edukacyjne, Szkolny zestaw programów nauczania i podręczników, Inne dokumenty

Prawa ucznia

Do zapoznania się z programem nauczania, wymaganiami edukacyjnymi, wewnątrzszkolnym systemem oceniania i statutem szkoły, Do właściwego zorganizowania procesu kształcenia, Do życzliwego i podmiotowego traktowania, Do swobodnego wyrażania myśli i przekonań, Do sprawiedliwego, jawnego i umotywowanego oceniania Do rozwijania zainteresowań, Do odpoczynku, Do pomocy ze strony wychowawcy, Do indywidualnego toku lub programu nauczania Do dodatkowych zajęć edukacyjnych, dydaktyczno- wyrównawczych, Do korzystania z odpowiednio wyposażonych pomieszczeń szkolnych (bibliotek, świetlic, gabinetów profilaktyki zdrowotnych, urządzeń sportowych i rekreacyjnych) Zapewnienia opieki i poczucia bezpieczeństwa

Przestrzegania przepisów i zasad obowiązujących w szkole, Wykonywanie poleceń dyrektora, nauczyciela i innych pracowników szkoły, Dbania o honor szkoły, poszanowania jej tradycji, godne reprezentowanie szkoły, Praca nad wzbogacaniem swojej wiedzy, Punktualne i systematyczne przybywanie na zajęciach szkolnych, aktywne uczestnictwo w nich, Konieczne usprawiedliwianie nieobecności i nadrabianie zaległości, Aktywny udział w życiu szkoły, Godne zachowywanie wobec pracowników szkoły oraz innych uczniów, Poszanowanie mienia szkolnego, Dbałość o estetyczny wygląd, o kulturę słowa.

Przypadki oczywistego naruszania praw ucznia: stosowaniu drastycznych form przemocy rówieśniczej stosowanie przemocy i molestowanie uczennic przez nauczycieli wykorzystywanie dzieci do wykonywania ciężkich prac fizycznych nieprawidłowość przy ocenianiu i promowaniu skreślenie z listy uczniów odnowa nauczyciela uzasadnienia oceny nieuwzględnianie potrzeb dzieci chorych i niepełnosprawnych

Do wychowawcy Inny nauczyciel, Do dyrektora szkoły Do rady pedagogicznej Do kuratorium oświaty

Upomnienie wychowawcy klasy Nagana dyrektora szkoły Zatrzymanie ucznia w szkole po zajęciach w celu naprawienia szkody Rada pedagogiczna może też: Podjąć uchwałę o skreśleniu z listy ucznia

Źródła: A. Janicki, W centrum uwagi, Warszawa Statut CKU w Białymstoku