Młodzież i jej autorytety

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BEZPIECZEŃSTWO – JESTEŚMY NA TAK !
Advertisements

Patron naszej szkoły Jan Paweł II.
„ABY NASZE SUMIENIA BYŁY PRAWE”
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
AUTORYTET.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
DIAGNOZA EDUKACYJNA.
Koniec wakacji – powrót do cywilizacji
Kompetencje wychowawcze polskich rodziców
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Analiza wyników ankiety
Prawa i obowiązki ucznia
PROJEKT EDUKACYJNY ,,CZY AUTORYTETY SĄ WŚRÓD NAS”?
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Czy autorytety są nam potrzebne?
JAN PAWEŁ II
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Czy jesteś osobą otwartą?
ABRAHAM.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
Czy autorytety są nam potrzebne i dlaczego?
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Wyniki ankiety OPRACOWANIE : mgr Anna Krzewniak
Powtórzenie materiału
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Czy autorytety są nam potrzebne?
Podsumowanie ankiety „Co wiesz o wolontariacie?”
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
WYKONAWCY PROJEKTU REMIGIUSZ ANDRZEJEWSKI BARTOSZ BUCIAK
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
…– myślę o najbliższych
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
STATYSTYKA W NASZEJ SZKOLE
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Zaangażowanie uczniów w demokrację i samorządność szkolną, czyli nauka demokracji i obywatelskiego działania Projekt Marcina Kaczmarka i Michała Wieczorka.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
Nastolatek w rodzinie i szkole - między katastrofą a sukcesem
Intuicjonizm etyczny George’a E. Moore’a
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
Komenda Powiatowa Policji
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
KIERUNKI ROZWOJU WSI OLSZYNA DOLNA LISTOPAD 2014r.
ANKIETA 1. Czy segregujecie odpady? 2. Czym są elektrośmieci? 3. Czy stanowią one zagrożenie dla środowiska i dlaczego? 4. Co należy zrobić ze zużytym.
ANKIE TA Liczba ankietowanych osób: 87 Pytania, na jakie odpowiadali uczniowie trzecich klas gimnazjum: 1. Jak się nazywa nasz aktualny prezydent? 2. Z.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Postawa asertywna.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Wychowawcy: Alicja Buczek i Magdalena Błaszczyk- Grzyb
Młodzi głosują! Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród licealistów z okazji Światowego Dnia Wyborów w 2012 roku mgr Paweł Raźny.
RELIGIJNOŚĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA A JEJ WPŁYW NA WYBÓR PRACY.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
,,JAK UCZYĆ PATRIOTYZMU W NOWEJ RZECZPOSPOLITEJ? ”
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
Św. Jan Paweł II - wzór mądrości
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
IM. IZABELI Z CZARTORYSKICH
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Zawody w moim najbliższym otoczeniu
Wyniki sondażu przeprowadzonego wśród mieszkańców gminy Raba Wyżna
Zapis prezentacji:

Młodzież i jej autorytety Opracowała: Magdalena Serafin

Ankieta przeprowadzona wśród losowo wybranych 34 uczniów z kilku klas Publicznego Gimnazjum im. Św. Jadwigi Królowej w Annopolu składała się z dziewięciu zadań. Jej celem było zdiagnozowanie postawy moralnej młodzieży oraz zagadnień dotyczących autorytetu. Analiza wyników pozwala wyciągnąć następujące wnioski.

1. Jak rozumiesz pojęcie autorytet? a) powszechnie uznana czyjaś powaga, wpływ, znaczenie; posłuch, poważanie, szacunek, respekt; b) człowiek mający duże poważanie ze względu na swą wiedzę lub postawę moralną, stawiany za wzór do naśladowania; c) w kontaktach międzyludzkich osoba mająca cechy przywódcze, z wysoką inteligencją emocjonalną lub charyzmą; d) osoba, której jesteśmy skłonni ulegać, podporządkowywać się i wykonywać jej polecenia. Pod pojęciem autorytetu 71% ankietowanych rozumie, że jest nią osoba mająca duże poważanie ze względu na swą wiedzę lub postawę moralną, stawiana za wzór do naśladowania. Natomiast 23% opowiedziało się za człowiekiem cieszącym się powszechnym uznaniem ze względu na powagę, wpływ, znacznie; posłuch, poważanie, szacunek, respekt.

2. Czy istnieje pojęcie autorytetów wśród młodzieży? a) tak, b) nie, c) nie wiem. 50% respondentów nie wie, czy ich koledzy opierają się w swym postępowaniu na autorytecie innej osoby, 29% twierdzi, że ich znajomi stawiają sobie za wzór do naśladowania innych, a 21% sądzi, że tak nie jest.

3. Gdzie młodzież poszukuje dzisiaj dla siebie autorytetów? a) w rodzinie; b) w szkole ; c) w najbliższym otoczeniu lokalnym; d) w telewizji i Internecie. Źródłem autorytetu dla ankietowanych są osoby z najbliższego otoczenia lokalnego oraz telewizji i Internetu (po 31%), 25% szuka jej w rodzinie, a tyko 13% w szkole.

4. Czym powinien cechować się autorytet, który chciałbyś naśladować (zaznacz trzy najważniejsze według ciebie cechy) uczciwość, słowność, pracowitość, prawdomówność, otwartość na zmiany i krytykę, rzetelność, patriotyzm, siła. Według ankietowanych osobę, którą chciałyby naśladować, powinna cechować uczciwość (94%) oraz pracowitość i prawdomówność (po 65%). Najmniejsze znaczenie dla uczniów ma otwartość na zmiany i krytykę, patriotyzm i siła.

5. Która spośród podanych osób jest dla ciebie autorytetem? Jan Paweł II, królowa Jadwiga Andegaweńska, Adam Małysz, rodzice, inna ………………………. 68% ankietowanych (23 osoby) za autorytet uznało Jana Pawła II. Dla 41% (14 uczniów)autorytetem jest rodzic. Tyko nieliczni przyznali, że wielkim poważaniem darzą królową Jadwigę Andegaweńską. Niektórzy wskazywali za godną naśladowania postać swoich kolegów i koleżanki a także znanych sportowców. Część uczniów autorytetem darzy zarówno naszego wielkiego rodaka jak i rodziców lub inne wymienione powyżej osoby.

6. Gdybyś mógł odnieść korzyści materialne zdradzając przyjaciela lub inną osobę, czy zdecydowałbyś się na taki krok? tak, nie. Na pytanie, czy gdyby mogli odnieść korzyść materialną, zdradzając przyjaciela lub inną osobę, zdecydowaliby się na taki krok, 29 osób, co stanowi 85% ankietowanych odpowiedziało, że nie.

7. Czy ratowałbyś życie innej osobie wiedząc, że tobie i twoim najbliższym grozi za to kara śmierci? Tak Nie Ponad połowa ankietowanych (21 uczniów – co stanowi 62%) ratowałoby życie innej osobie, mając świadomość, że jemu i najbliższym grozi z tego powodu kara śmierci. Pozostali nie odważyliby się na taki krok.

8. Czy dla odniesienia korzyści zdecydowałbyś się wstąpić do organizacji, której ideologia nie jest zgodna z twoimi przekonaniami? tak, nie. Ponad 65% respondentów (22 osoby) nie zdecydowałoby się wstąpić do organizacji, której ideologia nie jest zgodna z ich przekonaniami. Dla pozostałych ankietowanych uczniów korzyści, jakie mogą odnieść, są ważniejsze od zasad, którymi kierują się w życiu.

9. Co odczuwasz widząc ludzi niosących bezinteresowną pomoc innym: szacunek, podziw, zdziwienie, obojętność, inne ………………… . Większość gimnazjalistów odczuwa szacunek i podziw dla ludzi niosących bezinteresowną pomoc innym. Tylko nieliczni reagują w takich sytuacjach zdziwieniem lub zachowują się obojętnie.