Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum w Pszczółkach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzic jako doradca zawodowy
Advertisements

Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE 2014
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Technikum Usług Fryzjerskich (na podbudowie szkoły podstawowej, gimnazjalnej) ZAWÓD: Technik usług fryzjerskich.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spotkanie z rodzicami i uczniami
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO w CIECHANOWIE ul. Kopernika 7 tel
Problemy rynku pracy..
REKRUTACJA 2007 szkoły ponadgimnazjalne zasady rekrutacji.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zachodniopomorskie Centrum Edukacyjne
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Adrianna Romaniec prezentacja końcowa Grupa 1015
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Czynniki potrzebne GIMNAZJALIŚCIE przy wyborze szkoły marzeń
Co dalej Gimnazjalisto ?
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum w Pszczółkach ID grupy: 96/16 Opiekun: Łukasz Jahnke Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Już dziś pomyśl o swojej przyszłości Semestr/rok szkolny: Semestr II 2010/2011

Już dziś pomyśl o swojej przyszłości…

Informacje o naszym regionie Gmina Pszczółki leży w województwie pomorskim, w południowej części powiatu gdańskiego. Gmina znajduje się w odległości ok. 23 km od Gdańska i ok. 10 km od Tczewa. Przebiega przez nią droga krajowa nr 1, linia kolejowa na trasie Gdynia – Warszawa, a od niedawna również autostrada A1.

Gmina w liczbach Gmina zajmuje obszar około 50 km 2, co stanowi 6,2% powierzchni powiatu gdańskiego. Liczba mieszkańców zamieszkujących dziewięć sołectw, wchodzących w skład gminy wynosi 8954.

Problem bezrobocia w Polsce Podobnie jak pozostałych częściach kraju, również nasz region zmaga się z problemem bezrobocia, a w szczególności z brakiem pracy dla młodych ludzi, absolwentów szkół ponad gimnazjalnych oraz uczelni wyższych. Obecnie stopa bezrobocia w Polsce wynosi około 11,7%, co oznacza, że ponad 1 mnl 800 tys. Polaków jest bez pracy.

Problem bezrobocia w woj. pomorskim Stopa bezrobocia w województwie pomorskim wynosi obecnie około 11,7%, czyli ponad 100 tysięcy osób poszukuje pracy, z czego 2445 zamieszkuje powiat gdański.

Już dziś pomyśl o swojej przyszłości W dobie trwającego kryzysu gospodarczo - ekonomicznego oraz problemu bezrobocia, który dosięga coraz większej liczby osób, już na etapie najwcześniejszej edukacji należy zastanowić się jak pokierować swoim życiem, aby w przyszłości znaleźć zatrudnienie w zawodzie, który spełni nasze oczekiwania, ambicje i zapewni godziwe wynagrodzenie.

Kończąc edukację w gimnazjum, młody człowiek staje na rozdrożu co dalej… Wybór jest trudny ponieważ od niego może zależeć przyszłość i to co osiągniemy w dorosłym życiu.

Kończąc naukę na etapie gimnazjum mamy kilka ścieżek do wyboru Co po gimnazjum? Kończąc naukę na etapie gimnazjum mamy kilka ścieżek do wyboru 3 letnie Licea 2-3 letnie Szkoły Ogólnokształcące Zasadnicze 3 letnie Licea 4 letnie Technika Profilowane

To, jaki kierunek edukacji wybierzemy, jest jedną z ważniejszych decyzji jakie podejmujemy na początku swojej drogi rozwoju, dlatego warto zastanowić się czy aby na pewno szkoła, którą wybiorę spełni moje oczekiwania…

3 – letnie Liceum ogólnokształcące Dla osób niezdecydowanych co do tego co chcą robić w przyszłości ten wybór wydaje się być najsensowniejszy. Licea ogólnokształcące są w stanie zaoferować nam szereg profili np. matematyczny, humanistyczny, które mogą pomóc nam określić dalszą drogę rozwoju naszych zainteresowań. Absolwent liceum ogólnokształcącego, po zdaniu egzaminu maturalnego, może podjąć naukę w szkole policealnej lub szkole wyższej.

3 – letnie licea profilowane Nauka w tego typu szkole trwa trzy lata i tak jak w przypadku Liceum Ogólnokształcącego kończy się egzaminem maturalnym, z tą różnicą, że liceum profilowane jest ukierunkowane również na naukę zawodu w 14 profilach: chemicznym badaniu środowiska, ekonomiczno – administracyjnym, elektronicznym, elektrotechnicznym, kreowaniu ubiorów, kształtowaniu środowiska, leśnictwie i technologii drewna, mechanicznych technikach wytwarzania, mechatronicznym, rolniczo – spożywczym, socjalnym, transportowo – spedycyjnym, usługowo gospodarczym i zarządzaniu informacją.

4 – letnie technika Alternatywą wobec liceów ogólnokształcących i profilowanych jest technikum. Ukończenie tego rodzaju szkoły umożliwia uzyskanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe (po zdaniu egzaminu zawodowego), a także przystąpienie do egzaminu maturalnego. Absolwenci mogą kontynuować naukę w technikach uzupełniających lub podjąć studia na uczelniach wyższych.

2 – 3 – letnia szkoła zasadnicza Dla absolwentów gimnazjum, którzy chcą jak najszybciej rozpocząć pracę zawodową, najlepszym wyborem będzie Zasadnicza Szkoła Zawodowa, która bezpośrednio kształci młodych ludzi na poziomie czeladniczym, zgodnie z profilem placówki. Po ukończeniu nauki można zdobyć dyplom poświadczający kwalifikacje zawodowe, zdając egzamin zawodowy przed Okręgową Komisją Egzaminacyjną.

Ciężki wybór… Jak widać oferta edukacyjna, dla kończących gimnazjum jest dosyć bogata, ale wybór której drogi umożliwi nam najlepszy start w dorosłość…

Wybierając szkołę ponad gimnazjalną warto wybiec jeszcze dalej w przyszłość i zastanowić się co dalej? Czy to ostatni etap mojej edukacji czy mam zamiar jeszcze bardziej pogłębić zdobytą, w szkole średniej, wiedzę? Warto wiedzieć, że w dzisiejszych czasach pracodawcy poszukują wysoce wykwalifikowanych pracowników, którzy będą w stanie spełnić wysokie wymagania rynku pracy.

Prognozowane Top 10 poszukiwanych zawodów w 2011 roku Inżynier budowlany Kierownik budowy Konstruktor maszyn Eksperci od reklamy i sprzedaży internetowej Moderator dyskusji internetowych Programiści Pracownicy działu IT (Information technology – technologia informacyjna) Budowlańcy z wykształceniem zawodowym Kasjerzy Księgowi i finansiści

Jak widać z tego zestawienia, największe zapotrzebowanie jest na absolwentów wyższych uczelni technicznych, więc może warto podążać w tym kierunku? Wybór należy do ciebie młody człowieku, ale…

Już dziś pomyśl o swojej przyszłości…

Prezentacja powstała w oparciu o materiały zgromadzone podczas spotkań grupy projektowej 96/16-p-g1 w publicznym gimnazjum w pszczółkach Autorzy: Nikoletta Jędrzejewska Adrianna Wnuk Kamil Lewsza Piotr Ruszniak Karol Szarmach Grzegorz Juchniewicz Tomasz Grabowski Mikołaj Pawłowski Tomasz Januszewski Łukasz Cyrzan Opiekun: Łukasz Jahnke