Zarządzanie zespołami ludzkimi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Advertisements

Samoocena.
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Przejrzysta Polska 2007 Wynik ewaluacji PP 2007 PBS DGA Warszawa 19 kwietnia 2007r.
Metoda Development Center w praktyce
Indywidualne Plany Działania
system zarządzania zasobami ludzkimi
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Znaczenie podręcznika
Zarządzanie projektami – pojęcia
1 Informacja z działań w okresie XII08 – VII09 Agata Wiśniewska Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Warszawa, 8 lipca 2009 r.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Ocenianie w procesie pracy
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Kształtowanie motywacji pracowników
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
Najlepsi w HR- podnosimy kwalifikacje doradców personalnych
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
OCENA NAUCZYCIELA HOSPITACJE Irena Dzierzgowska Warszawa, luty 2005.
Na produkt finalny – innowacyjny model preinkubacji przedsiębiorczej osób 50+ składają się 3 produkty pośrednie Model prowadzenia doradztwa Model prowadzenia.
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Psychologia w zarządzaniu
Dydaktyka ogólna.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
Techniki,procedury,metody oceniania
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
Zarządzanie zasobami ludzkimi
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA
Ministerstwo Finansów
Zastosowanie techniki Motywacyjnej Analizy Potencjału Pracowniczego (MAPP) na bazie systemu w wersji MAPP3 Konferencja “Skuteczna rekrutacja – intuicja,
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Co to jest spacer edukacyjny?
C E L E Kielce r. XXIII Konferencja Szkoleniowa SDSiZ RP : SDSiZ RP K I.
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Działania edukacyjno - upowszechnieniowe w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich
System ocen pracowników
Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Ocenianie Pracowników
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
System ocen pracowniczych
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Departament Polityki Regionalnej Wyniki badania ewaluacyjnego: „Ocena systemu kryteri ó w wyboru projekt ó w zastosowanych w Regionalnym Programie Operacyjnym.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Indywidualne Plany Działania
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Motywacja w sporcie.
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

Zarządzanie zespołami ludzkimi Wykorzystanie narzędzi ZZL – procedura oceny

Funkcje oceniania – po co to robić? Informacyjna wiedza o pracowniku Wiedza o potencjale organizacji/zespołu wiedza pracownika o tym jak jest spostrzegany Motywacyjna Decyzyjna przesunięcia awanse szkolenia planowanie kariery

Formy ocen: Ocena sytuacyjna Ocena systemowa przypadkowa gorąca mimowolna Ocena systemowa zaplanowana zorganizowana metodyczna (procedury) systematyczna

Ocena nie może być oceną osoby ani oceną moralną Ocena nie może być oceną osoby ani oceną moralną. Ocenia się: zachowania, działania i ich skuteczność lub metody, formy zachowania czy wykonywania pewnych działań; ocenia się rolę, nie formułujemy natomiast ocen człowieka w ogóle

Czego powinna dotyczyć ocena? Kompetencje Formalne Merytoryczne Psychologiczne Wyniki Poziom (ilość) Sposób wykonania Jakość wykonania Motywacja Wysiłek Nakład czasu i pracy Wielkość ponoszonych kosztów pracy i obciążeń z nią związanych Ważna jest również hierarchia tych aspektów oceny. Czasami najważniejsze są wyniki czasami kompetencje. Filozofia wynagradzania: Każdemu wg potrzeb (komunistyczna – idealistyczna) Każdemu wg zasług (kapitalistyczna) ale co to są zasługi? Wyniki? Zaangażowanie (motywacja) czy kompetencje? Każdemu po równo (socjalistyczna)

Zasady skutecznego oceniania: Precyzyjne określenie przedmiotu oceny Jasność kryteriów oceniania Obiektywizacja procesu oceniania Odnoszenie się do zewnętrznych faktów, danych i dowodów Efektywność metody Zrozumiałość, przejrzystość, prostota, łatwość, ekonomiczność

Źródła informacji do oceny: Opinie nieformalne Obserwacje Kontaktów z innymi (pracownikami, klientami, ...) Polecanie przez innych w trudniejszych sytuacjach Arkusze ocen Rankingi Rekomendacje i plebiscyty popularności Kontakt z innymi – częstość rozmów z kolegami, czy jest w centrum uwagi, czy jest autorytetem i jakiego rodzaju czy jest znany poza firmą Polecanie – w sytuacji gdy potrzebna jest pomoc o kim inni myślą, mówią, wskazują Rankingi – listy w kolejności z punktu widzenia pewnego kryterium np. wielkości sprzedaży Plebiscyty – najbardziej lubiany, naj....

Procedura oceniania Cele ocen systemowych Warunki i procedury ocen Oceny cząstkowe Kryteria ocen Wagi kryteriów kumulacja Ocena globalna oceniani Komunikowanie ocen

Harmonogram procesu oceniania 3-6 miesięcy Przedstawienie zasad i kryteriów oceny Zebranie danych Samoocena Rozmowa oceniająca wstępna

Cele rozmowy oceniającej Omówienie: Osiągnięć i silnych stron zawodowych Porażek i słabych stron Możliwości awansu i rozwoju zawodowego Potrzeb szkoleniowych i zamierzeń w nabywaniu nowych umiejętności

Zasady prowadzenia rozmowy oceniającej Rozpoczynanie od inf. pozytywnej Opisywanie a nie ocenianie Trzymanie się konkretów Odnoszenie się do zachowania, które można zmienić Proponowanie alternatywnych rozwiązań Pozostawienie pracownikowi możliwości wyboru sposobów działania Omawianie tylko tych inf., z którymi pracownik się zapoznał Wspieranie a nie krytykowanie

Błędy w sztuce oceniania Brak obiektywizmu Etykietowanie Błąd Pigmaliona (samospełniająca się przepowiednia) Efekt pierwszego wrażenia Transfer stereotypu estetycznego Błąd tendencji centralnej Liberalizm lub nadmierna surowość Dogmatyzm

Błędy w sztuce oceniania – cd Zjawisko promieniowania Efekt Horna Efekt kontaktu Efekt ojcowski Błąd projekcji Błąd przeniesienia Efekt ostatnich wyników pracy Błąd atrybucji przyczynowych

Prawidłowe ocenianie jest rzeczywiście trudną sztuką