WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja
Wprowadzenie Proponuję Wam wycieczkę po okolicy, w której mieszkacie. Jest to region pełen niespodzianek, ciekawostek przyrodniczych i kulturowych.
Zadanie Waszym zadaniem jest ciekawe zaprezentowanie swojego miejsca zamieszkania. W tym celu podzielicie się na następujące grupy: gawędziarzy, rycerzy, dworzan, przyrodników. Każda grupa wybierze lidera, który będzie informował mnie o postępach pracy. Jemu będę przekazywała wskazówki i rady. Na wykonanie zadania każda grupa ma dwa tygodnie. Wyniki swojej pracy przedstawicie w formie opowiadania i rysunków - na forum klasy. Ocena pracy zależy od spełnienia kryteriów podanych w tabeli ewaluacyjnej.
Proces Grupa gawędziarzy Odszukajcie legendę o Będzinie: zapiszcie znalezioną legendę w formie opowiadania, podzielcie legendę na cztery części, do każdej części narysujcie ilustrację. Grupa rycerzy Odszukajcie historię zamku Będzińskiego: zapiszcie znalezioną historię w formie opowiadania, narysujcie cztery ilustracje do historii zamku. Grupa dworzan 1. Odszukajcie historię Pałacu Mieroszewskich: napiszcie historię w formie opowiadania, narysujcie cztery ilustracje do historii Pałacu. Grupa przyrodników odszukajcie zdjęcia i krótkie informacje na temat roślin i zwierząt występujących w Będzinie: opiszcie rośliny i zwierzęta w formie opowiadania, narysujcie cztery rośliny i zwierzęta występujące na terenie Będzina. Polecam źródła, które podane są w następnym slajdzie.
Źródła Wykonując opracowanie możecie korzystać z poniższych stron internetowych: http://www.bedzin.pl http://pl.wikipedia.org/wiki/Pałac_Mieroszewskich http://www.muzeum.bedzin.pl/ http://www.zamek.bedzin.pl/ http://www.zamkipolskie.com/bedzin/bedzin.html http://zamki.res.pl/bedzin.htm
Zawartość merytoryczna Zaangażowanie grupy, umiejętność współpracy Ewaluacja Podstawowe (1 punkt) Pełne (2 punkty) Rozszerzone (3 punkty) Ilość punktów Zawartość merytoryczna Bardzo pobieżne opracowanie tematu. Temat przygotowany prawidłowo. Nieliczne błędy ortograficzne. Wymienione wszystkie wymagane informacje. Bezbłędnie. 1 - 3 Wrażenie wizualne Prezentacja mało ciekawa, brak przygotowania. Prace plastyczne nieestetyczne. Prezentacja ciekawa, starannie wykonana. Prace plastyczne wykonane estetycznie. Wzorowa, oryginalna prezentacja, przedstawienie informacji w interesujący sposób. Prace plastyczne wykonane różną techniką, estetycznie. Zaangażowanie grupy, umiejętność współpracy Brak zaangażowania wszystkich członków grupy. Zaangażowanie wszystkich członków grupy. Małe nieporozumienia i różnica zdań. Zaangażowanie wszystkich członków grupy. Wzorowa współpraca. Prezentacja mało ciekawa. Brak pewności siebie u prowadzącego prezentację. Prezentacja ciekawa, ale brak dobrego przygotowania uczniów. Bardzo ciekawa prezentacja, wszystkie zadania wykonane z dużym zaangażowanie. Razem ilość punktów 12 Oceny: celujący – 12pkt, bardzo dobry – 11- 9pkt, dobry 8-6pkt, dostateczny 5 - 3pkt, dopuszczający- 2 -1pkt, nie przewiduje się oceny niedostatecznej.
Konkluzja Dziękuję wszystkim za przedstawienie ciekawych opowiadań i rysunków. Wspaniale wykonaliście zadanie. Mam nadzieje, że praca pozwoliła wam poznać lepiej miasto, w którym mieszkacie i z chęcią będziecie poznawać wiele innych ciekawych miejsc, które zostały jeszcze nie odkryte w waszej okolicy…