Język czy żargon?.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ramy kompetencyjne projektanta dydaktycznego kursów e-learningowych
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Katarzyna Szypuła-Sajon
Study in Poland Warszawa r. Dr Liliana Szczuka- Dorna.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
MATURA 2015.
B-learning na kierunku ‘dziennikarstwo i komunikacja społeczna’
(c) W. Cellary 2006, slide 1 Wojciech Cellary Katedra Technologii Informacyjnych Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Mansfelda 4, Poznań
Internet w pracy bibliotekarza
„Nowa Polszczyzna” „Nowa Polszczyzna”, metodyczny dwumiesięcznik dla nauczycieli języka polskiego (pięć numerów rocznie), pojawiła się na edukacyjnym rynku.
(na podstawie badań ankietowych)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Życiorys Urodzony: Wykształcenie:
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Dlaczego w XXI wieku edukacja będzie najważniejsza ?
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
(c) W. Cellary 2007, slajd 1 Wojciech Cellary Katedra Technologii Informacyjnych Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Mansfelda 4, Poznań
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
LOT Info SMS Prezentacja usługi.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
INSTITUTO ESPAÑOL BARCELONA
Biblioteki w elektronicznej gospodarce opartej na wiedzy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Witold Bołt m.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
Kształcenie ustawiczne szansą dla mieszkańców Wielkopolski POKL / Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Bezpieczeństwo w sieci
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Socjolingwistyka Podstawowe terminy i pojęcia dr Monika Rymaszewska
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Konspekt (plan metodyczny) a scenariusz
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
PROJEKT EDUKACYJNY – blog Pomoce z języka angielskiego Opracowanie: Agnieszka Osińska.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Fotoreportaż z zajęć unijnych „Rozwój przez nowoczesną edukację w szkołach Gminy Jaworze” Pierwszy etap zajęć.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
Kodeks 2.0 klasy 5 Rok szkolny 2013/2014.
Informator dla rodziców
J AK BUDOWAĆ SKUTECZNE KOMUNIKATY ? Wskazówki, które pomogą budować skuteczne komunikaty.
Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Animus” Kwiecień 2013.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej Rekrutacja 2016/17 © IV Liceum Ogólnokształcące, Poznań, 2016 r. Oferta edukacyjna Zakładka REKRUTACJA.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
Mobilność kadry nauczycielskiej
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
Rekrutacja 2018/19 Oferta edukacyjna
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Zapis prezentacji:

Język czy żargon?

na tak postawione pytanie każdy odpowie – Język czy żargon? na tak postawione pytanie każdy odpowie – oczywiście język ! Ale dlaczego? bo tak wypada bo tak jest ładniej bo mamy obowiązek dbać o mowę ojczystą wszystko prawda, ale ...

bardziej racjonalny powód Żargon ogranicza rozpowszechnianie wiedzy Dlaczego nie żargon? bardziej racjonalny powód żargon tworzy się na obszarach nowości żargon jest zrozumiały tylko dla nielicznych dlatego żargon ogranicza zakres społecznego oddziaływania nowości Żargon ogranicza rozpowszechnianie wiedzy i spowalnia rozwój

Druga strona medalu Neologizmy nowość wymaga nowych pojęć nowe pojęcia wymagają nowych terminów konieczny jest zatem stały rozwój języka – wzbogacanie o nowe terminy niezbędne do wyrażania nowości Neologizmy

Neologizmy jak tworzyć neologizmy? kalka z obcego języka (angielskiego) spolszczenie obcego terminu tłumaczenie semantyczne specyficzny termin @ - at @ - et dawniej takie terminy wymyślali naukowcy, dzisiaj młodzież @ - w @ - małpa

jak tworzyć neologizmy? e-kształcenie, e-edukacja, e-nauczanie! kalka z obcego języka (angielskiego) e-learning – niedopuszczalne spolszczenie obcego terminu e-lerning – zbyteczne brzydactwo tłumaczenie semantyczne e-kształcenie, e-edukacja, e-nauczanie!

Przykłady – lepsze i gorsze thread – wątek concurrency – współbieżność data mining – eksploracja danych interface – interfejs computer – komputer Otwarty problem mail – czytać mail, czy pisać mejl?

Problem gramatyki kupiłem kogo? co? namiot; co kupiłem? – namiot kupiłem kogo? co? rower; co kupiłem? – rower wysłałem kogo? co? mail; co wysłałem ? – mail odebrałem kogo? co? mail; co odebrałem ? – mail wysłałem kogo? co? SMS; co wysłałem ? – SMS wysłałem kogo? co? faks; co wysłałem ? – faks

Warsztaty Celem tych warsztatów jest wspólne poszukiwanie najlepszych terminów i wyjaśnień pojęć używanych w e-kształceniu

Forma warsztatów Podstawą jest Leksykon e-Nauczania pod redakcją R. Tadeusiewicza, R.S. Chorasia i R. Rudowskiego Materiał do „obróbki warsztatowej” jest podzielony na 8 zestawów pojęć:

Zestawy pojęć Zestaw 1. Nauczanie Zestaw 2. Treść Zestaw 3. Obiekty Zestaw 4. Wirtualność Zestaw 5. Komunikacja Zestaw 6. Osoby Zestaw 7. Działania Zestaw 8. Materiały

Praca warsztatowa Dwie fazy Faza własnej refleksji nad terminami i pojęciami Faza wspólnej dyskusji nad kontrowersyjnymi terminami i pojęciami

Zapraszam do pracy