Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Dojrzałość szkolna dziecka
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Przedszkole Miejskie nr 44 w Sosnowcu
Wyrównywanie szans edukacyjnych
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
- Agnieszka Janiszewska
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
MĄDRY PRZEDSZKOLAK Projekt realizowany przez Stowarzyszenie „ Człowiek Człowiekowi…” Piotrowice 18 w Przedszkolu Samorządowym w Zawichoście na podstawie.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Wychowanie ekologiczne
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej” Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu

W okresie od września do grudnia 2012 w Przedszkolu Miejskim nr 12 w Sosnowcu realizowałam praktykę w ramach projektu „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej” - przeprowadziłam 48 sesji z Modułu Matematyka Sensoryczna 1 Dzieci analizowały przedmioty biorąc pod uwagę ich kolor, kształt i wielkość; Klasyfikowały przedmioty według cech, rozpoznawały i nazywały siedem kolorów spektrum; Rozwijały umiejętność grupowania, koncentrację i skupienie uwagi; Wykorzystywały symbole, wzbogacały zasób słownictwa czynnego o określenia matematyczne; Rozwijały koncentrację i skupienie uwagi, były chętne do wzajemnej pomocy; Świetnie się bawiły, nie mając oznak stresu związanego z nabywaniem nowych umiejętności.

Czynności podejmowane w ramach sesji przysparzały dzieciom wiele radości. Zadania nastawione są na sukces dziecka, co budowało w dzieciach pewność siebie i chęć powtórnego działania, poznawały pojęcia matematyczne wielozmysłowo. Uczyły się umiejętnie uzasadniać wybory, wykazywały się właściwym łączeniem abstrakcyjnych pojęć matematycznych z rzeczywistością, miały możliwości dokonywania zmian i przekształcania otoczenia.

Dzieci są bardziej uporządkowane w codziennych czynnościach i wykazują się lepszą organizacją, uczą się poprzez zabawę, zbierają doświadczenia manipulując przedmiotami, poznają zależności między przedmiotami, rozwijają koncentrację i skupienie uwagi, są chętne do wzajemnej pomocy.

Zajęcia były interesujące dla dzieci, co jest bardzo ważne żeby uaktywniać ich myślenie. Mnie było łatwo dostosować poziom pracy do możliwości każdego dziecka.

Z obserwacji dzieci mogłam wywnioskować, które nie radziły sobie np Z obserwacji dzieci mogłam wywnioskować, które nie radziły sobie np.: z porównywaniem wielkości, czy nazewnictwem. Wyłaniają się dzieci chętne do podejmowania nowych wyzwań, nie zrażające się drobnymi porażkami ale też dzieci, które wymagają ośmielania i wsparcia w działaniu.

Wnioski: Po przeprowadzeniu zajęć stwierdzam, że: Matematyka sensoryczna jest bardzo ważna na etapie uczenia matematyki dla dzieci w wieku przedszkolnym Uważam, że na pewno ułatwi dzieciom edukację w szkole.  Dzieci podczas zajęć rozwijały myślenie, nabywały umiejętności niezbędne do dalszego rozwoju. Metody zastosowane w programie stwarzały możliwości realizacji sesji zarówno z dziećmi młodszymi jak i starszymi ponieważ są przystępne dla każdej grupy wiekowej. Sądzę, że jest to plus projektu ponieważ pozwala wyrównywać szanse edukacyjne dzieci, które pochodzą z różnych środowisk i prezentują zróżnicowany poziom rozwoju. Zaletą są także ciekawe pomoce dydaktyczne, które przygotowane w odpowiedniej ilości umożliwiały samodzielną pracę każdego przedszkolaka. Jedyną wadą przypadku niektórych pomocy są niezgodne z podanymi w zajęciach odcienie kolorów co może wprowadzać trudności. Motywację dzieci do dalszych działań wzmacniały prawidłowo wykonane zadania. Podczas zajęć dzieci odczuwały radość i zadowolenie przez co podnosiły własną wartość.