Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Zanim wybierzesz program nauczania
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
PREZENTACJA ZDJĘĆ Z PROGRAMU KLUCZ DO UCZENIA SIĘ MODUŁ- PROGRAM LITERACKI PROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 3- 4 LETNICH Grupa Stokrotki Prowadząca Edyta.
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
w okresie 1 lipca 2011 do 28 lutego 2013”
Optymistyczne Przedszkole
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się- rozwój umiejętności
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Program literacki Gąsienice
Adriana Otawa Przedszkole Bieńkowice
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
„KLUCZ DO UCZENIA SIĘ…” klucz do sukcesu dziecka
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Barbara Mokrosz Przedszkole Tworków.
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
- Agnieszka Janiszewska
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
Przedszkolanka.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Metody przygotowujące do nauki matematyki
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Język obcy w przedszkolu
By zaangażować innych w działalność wolontariatu stworzyliśmy tzw. Małą Skrzynkę Wielkich Pomysłów. W wyniku czego otrzymaliśmy wiele ciekawych pomysłów,
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Innowacja pedagogiczna
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec PRAKTYKA W RAMACH PROJEKTU Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec

W ramach praktyki nauczycielskiej projektu Klucz do uczenia się - rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w naszym przedszkolu w grupie najstarszej - Rekiny postanowiłyśmy realizować wszystkie trzy moduły: Konstrukcje Program literacki Matematyka sensoryczna. Dzięki szkoleniom przeprowadzonym przez panią E. Kordos realizowanie atrakcyjnych i ciekawych zajęć dla dzieci opartych na programie Klucz do uczenia się nie było żadnym problemem.

Z powodu dużej ilości dzieci grupa podzielona została na dwa zespoły, z którymi realizowany był ten sam tok postępowania. Zajęcia odbywały się codziennie, co dawało dwie sesje na dzień. Dzieci bardzo szybko przyzwyczaiły się do popołudniowych zajęć, same znając już harmonogram dnia dopytywały się z ciekawością, co też dziś przygotowała dla nich pani. Bardzo inspirujące okazało się realizowanie zajęć w dwóch grupach. Każde zajęcia były inne, a trudności jakie miały dzieci w jednej grupie często nie były żadnym problemem dla tych z drugiego zespołu.

KONSTRUKCJE Program ten rozwija dziecięce umiejętności: planowania, wyrażania swoich planów w sposób werbalny i wizualny, analizowania struktury przedmiotów oraz relacji pomiędzy poszczególnymi częściami. Atrakcyjne i interesujące ćwiczenia pomagają w rozwijaniu kluczowych zdolności poznawczych, wymagają łączenia analizy logicznej i rozumienia istoty symbolu. Dzięki nim dzieci stają się kreatywne i twórcze. Wymyślają własne sposoby rozwiązywania problemów W ramach praktyki realizując ten moduł przeprowadziłam 16 sesji (8 na grupę). Niektóre scenariusze okazywały się dłuższe i trudniejsze, należało poświęcić im więcej czasu i czasem rozdzielić na dwa zajęcia. Niektóre okazywały się bardzo łatwe, a dzieci nie miały żadnych problemów z wykonaniem poszczególnych zadań.

KONSTRUKCJE – ocena diagnostyczna

KONSTRUKCJE - model ducha.

PROGRAM LITERACKI Program ten realizuje określony zestaw procedur, które maja pomóc małym dzieciom w rozwinięciu upodobania do słuchania bajek, poznanie baśniowego języka oraz dogłębne zrozumienie struktury opowiadania. Jest to swoista „gramatyka bajek”. Bardzo ważne jest w tym module zaangażowanie emocjonalne i dzięki niemu odpowiednie skupienie na opowiadanej historii. Procedura pracy obejmuje następujące punkty: 1. Wprowadzenie do bajki. 2. Zrozumienie bajki. 3. Modelowanie kinestetyczne bajki. 4. Modelowanie wizualno-przestrzenne bajki. 5. Werbalizacja i teatralne przedstawianie bajki przy użyciu modelu wizualno-przestrzennego. Realizując ten moduł przeprowadziłam 16 sesji (8 na grupę) w których zdążyliśmy opracować bajkę pod tytułem „Rzepka” oraz rozpocząć opowiadanie „O chatce i jej mieszkańcach”.

PROGRAM LITERACKI

PROGRAM LITERACKI

PROGRAM LITERACKI

MATEMATYKA SENSORYCZNA Matematyka sensoryczna uczy dzieci jak rozpoznawać i posługiwać się podstawowymi normami sensorycznymi – kolorem, kształtem i rozmiarem. Za pomocą tych kulturowo ustalonych norm umożliwia im badanie przedmiotów i łączących je relacji. Kolejne sesje programu wprowadzają zagadnienia związane z systemami norm wykorzystywanymi w organizowaniu postrzegania. Dzieci dowiadują się na przykład o spektrum kolorów, kształtach geometrycznych i parametrach rozmiaru. W ramach modułu MATEMATYKA SENSORYCZNA zrealizowałam 18 (9 na grupę) sesji podczas których dzieci w zabawowy sposób zgłębiały podstawy królowej nauk. Sesje te starałam się uzupełniać licznymi zabawami i grami ruchowymi związanymi z tematem, dzięki czemu dzieci poprzez działanie szybko i łatwo przyswajały nową wiedzę.

MATEMATYKA SENSORYCZNA

MATEMATYKA SENSORYCZNA

Zajęcia realizowane w ramach praktyki potwierdziły zdanie, które miałam już przed rozpoczęciem kursu. Klucz do uczenia się to wspaniały program, który w odpowiedni, wystopniowany i przystępny sposób realizuje treści zgodne z podstawą programową oraz uwzględnia wymagania stawiane dzieciom kończącym przedszkole. Zajęcia prowadzone na podstawie wytycznych programu są dla dzieci atrakcyjne i interesujące. Wszystko to sprawia, że w naszej grupie moduły literacki, konstrukcje i matematyka sensoryczna realizowane będą w dalszym ciągu. A w przyszłości zamierzamy starać się o kolejne działy tego programu. Dziękuję za uwagę. Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec