Warsztat 2 Rola kultury organizacji w doskonaleniu funkcjonowania urzędu 26 lipca 2011 roku
Definicja kultury organizacyjnej Zespół norm, wartości oraz podstawowych założeń, które wyznaczają szczególny sposób zachowania się uczestników danej organizacji.
= Model kultury organizacyjnej (E. Schein) PRZEJAWY/ ZACHOWANIA OFICJALNIE GŁOSZONE WARTOŚCI UKRYTE PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA =
Składniki kultury organizacyjnej Mity Symbole Tabu Rytuały Język
Poziomy modelowania zmian Cel Po co? Dla kogo? Wizja i Cele Tożsamość Kto? Rola i Misja Dlaczego? Motywacja i Pozwolenie Wartości i przekonania Umiejętności Jak? Plany i Strategia Zachowania Co? Działanie i Taktyka Środowisko Gdzie? Kiedy? Kontekst i Ograniczenia
Kulturowe wsparcie zmian Cel ZMIANA NASTĄPI ZAWSZE Tożsamość ZMIANA MOŻE ALE NIE MUSI NASTĄPIĆ Wartości i przekonania Umiejętności Zachowania Środowisko
Jak obecne wartości kultury organizacyjnej oraz poziom tożsamości urzędników wspierają zmiany procesów i działania urzędu w takich obszarach jak: kreatywność, nastawienie pro klienckie, wysoka jakość, skuteczność oraz wydajność