NOWY SPOSÓB WYSTAWIANIA OCENY Z ZACHOWANIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasa 4c Klasa 4c.
Advertisements

Nasza szkoła Matylda Burszta 2006.
GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Lp. Zachowania pozytywne Punkty + Częstotliwość
Szkoła Podstawowa im. Św. Kingi w Popowicach
Chłopcy: 13 Dziewczynki : 8 Wychowawca : mgr Łukasz Naczke
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
Testy semestralne w naszej szkole!
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Wyniki nauczania w ZSZ Nr 1 im. Wł. Korżyka w Rykach
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Zmiany w statucie Gimnazjum
DZIEŃ NA TAK „Tak” dla Wyobraźni 20 marca 2013 r.
Z 7 szkolnych lat Wczoraj do ciebie nie należy. Jutro niepewne... Tylko dziś jest twoje. JP II.
PUNKTOWY SYSTEM. Istota tego systemu polega, na tym ze każdy uczeń otrzymuje na wstępie 200 punktów, które może odpowiednio powiększyć lub utracić. Jasno.
KLASA VC PODSUMOWANIE II PÓŁROCZA
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Marek Białoń Witold Naglik
zmiany oceny z zachowania w Statucie Gimnazjum nr 2
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Wewnątrzszkolny system oceniania
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Prawa i obowiązki ucznia
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Opracowanie: mgr Tomasz Durawa
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Przedszkola.
CZĘŚCI SKŁADOWE OCENY Z ZACHOWANIA:
Uczniowie z najwyższą średnią ocen w I półroczu
Projekt opracowany przez Lucynę Łuczak we współpracy z: Małgorzatą Zych Elżbietą Wawrzyniak Joanną Stachowiak Bogumiłą Gudzowską OCENA Z ZACHOWANIA 2014/2015.
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
WEWN Ą TRZSZKOLNA PROCEDURA Oprac. Magdalena Dyszkiewicz WYDŁUŻANIE OKRESU EDUKACYJNEGO.
System edukacji w Polsce
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. ZŁOTA KSIĘGA.
Wewnątrzszkolny system oceniania
Małgorzata Kraśnianka i Czesława Musiał
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
Projekt opracowany przez
Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Lp. Zachowania pozytywne Punkty + Częstotliwość.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
APEL PODSUMOWUJĄCY WYNIKI KLASYFIKACJI ŚRÓDROCZNEJ W KLASACH IV - VI.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Ul. Pomorska – 202 Łód ź tel./fax
System edukacji w Polsce
Uczniowie wyróżniający się pod względem nauki i zachowania w klasach I – III Szkoła Podstawowa:
Małgorzata Kraśnianka i Czesława Musiał
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

NOWY SPOSÓB WYSTAWIANIA OCENY Z ZACHOWANIA Projekt opracowany przez Lucynę Łuczak we współpracy z: Małgorzatą Zych Elżbietą Wawrzyniak Joanną Stachowiak Bogumiłą Gudzowską

Przyjmuje się następującą skalę ocen z zachowania: wzorowe bardzo dobre dobre poprawne nieodpowiednie naganne

Składowymi oceny z zachowania są następujące elementy: Frekwencja 30% Ocena nauczycieli (wszystkich) 30% Ocena wychowawcy 30% Ocena klasy 5% Samoocena ucznia 5% Za frekwencję przyznawane są oceny od 1 do 6. Uczeń ocenia się sam w skali 1 do 6. Wychowawca również ocenia ucznia w skali od 1 do 6. Tam, gdzie ocenę wystawia kilka osób, brana jest pod uwagę średnia arytmetyczna przyznanych stopni (skala 1 do 6).

Do oceny frekwencji posługujemy się następującym kryterium: 6 100% frekwencja lub wszystkie nieobecności usprawiedliwione, do 3 spóźnień w semestrze 5 do 5 godzin nieusprawiedliwionych i / lub do 5 spóźnień w semestrze 4 od 6 do 15 godzin nieusprawiedliwionych i / lub od 6 do 10 spóźnień w semestrze 3 od 16 do 30 godzin nieusprawiedliwionych, powyżej 11 spóźnień w semestrze 2 od 31 do 50 godzin nieusprawiedliwionych w semestrze 1 od 51 godzin nieusprawiedliwionych w semestrze

Nauczyciele szkoły oceniają każdego ucznia w skali od 1 do 6 Nauczyciele szkoły oceniają każdego ucznia w skali od 1 do 6. Oceny wpisują na arkuszu przygotowanym dla każdej klasy. Uwzględniają w swej ocenie: Zachowanie na lekcji, przerwie, w świetlicy Aktywność pozalekcyjna Wywiązywanie się ze zobowiązań Udział i osiągnięcia w konkursach i zawodach Pomoc w organizacji imprez szkolnych Praca na rzecz szkoły Pełnienie funkcji w szkole Aktywność podczas realizacji projektu Stosunek do cudzej własności i mienia szkolnego Stosunek do innych osób Nieuleganie uzależnieniom Zachowanie poza szkołą Przestrzeganie regulaminu szkolnego

Fragment przykładowego arkusza z ocenami nauczycieli L.p Imię i nazwisko Ucznia Bogumiła Gudzowska Małgorzata Zych Joanna Stachowiak Marzena Rudzińska Małgorzata Sabik Wojciech Juncewicz Elżbieta Wawrzyniak Angelika Szczepańska Emilia Potaszyńska Lucyna Łuczak Leszek Potas Margareta Przysmak Piotr Karalus Katarzyna Piotrowska Irena Pawlak Beata Krzywiecka Edward Hryniewicz Dariusz Silczak Tomasz Wawrzyniak Elżbieta Michalska Bogusława Rogóż Mirosław Zych Jolanta Michajluk Joanna Tymofiejew Paweł Gudzowski Beata Korecka Średnia ocen 1 A A 5 4 3 2 6 3,38 B B 3,50 C C 4,35 D D   3,00 E E 5,00 F F 3,75 7 G G 3,36 8 H H 1,00 9 I I 10 J J

Wychowawca klasy w swej ocenie uwzględnia: Praca na rzecz klasy Aktywność podczas realizacji projektu Pełnienie funkcji w klasie Stosunek do cudzej własności i mienia szkolnego Udział w zajęciach szkolnych i pozaszkolnych Stosunek do innych osób Zachowanie na lekcji, przerwie, w świetlicy Nieuleganie uzależnieniom Aktywność pozalekcyjna Przestrzeganie regulaminu szkolnego Wywiązywanie się ze zobowiązań Pomoc kolegom Udział i osiągnięcia w konkursach i zawodach Przestrzeganie prawa Pomoc w organizacji imprez szkolnych Zachowanie poza szkołą Realizacja projektu(klasa druga i trzecia)

Ocena klasy i samoocena powinna mieć miejsce po dyskusji przeprowadzonej w klasie. Może ta ocena być przeprowadzona tak, jak ocena nauczycieli. Można wydrukować listę klasy w tylu egzemplarzach, ilu jest uczniów. Każdy uczeń ocenia swoje koleżanki i kolegów oraz siebie, nie wiedząc, jaką ocenę wystawili mu pozostali. Wychowawca oblicza średnią każdego ucznia. Może w tym celu posłużyć się przygotowanym arkuszem.

W przypadku udowodnienia uczniowi : - kradzieży - picia alkoholu Uczeń, który bez uzasadnionych przyczyn (np. długotrwała choroba) nie przystąpił do realizacji projektu, nie może otrzymać zachowania wzorowego , bardzo dobrego i dobrego na świadectwie ukończenia gimnazjum. W przypadku udowodnienia uczniowi : - kradzieży - picia alkoholu - stosowania oraz rozprowadzania środków odurzających - pobicia - lub innego czynu noszącego znamiona przestępstwa uczeń otrzymuje ocenę naganną bez względu na wyżej wymienione kryteria.

Ocenę z zachowania wystawiamy na podstawie średnie ważonej wyliczonej w arkuszu: wzorowe powyżej 5,5 bardzo dobre 4,51 ÷ 5,5 dobre 3,51 ÷ 4,5 poprawne 2,51 ÷ 3,5 nieodpowiednie 1,5 ÷ 2,5 naganne poniżej 1,5

Fragment przykładowego arkusza z ocenami we wszystkich kategoriach L.p. Nazwisko i imię ucznia Frekwencja 30% Wychowawca 30% Nauczyciele 30% Klasa 5% Samoocena 5% Średnia ważona Ocena 1 A A 2 3 3,38 5 3,02 poprawne B B 3,50 4 3,15 C C 4,35 3,60 dobre D D 3,00 3,70 E E 5,00 3,90 6 F F   3,75 1,13 7 G G 3,36 1,01 8 H H 1,00 0,30 9 I I 10 J J

Dziękuję za uwagę.