Kredyt technologiczny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

Krajowa Izba Gospodarcza ul. Trębacka 4, Warszawa, tel.: , faks: IP-HERMES.pl.
Podsumowanie 2009 roku w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 sierpnia 2008 r. w sprawie programu Patent Plus – wsparcie patentowania wynalazków Patrycja.
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Stan sektora w regionach
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Platforma technologiczna lotnictwa
Rozwój kogeneracji w Polsce w świetle badania analizy
Kompatybilność finansowania dłużnego i grantowego przedsiębiorstw. Fakty i mity Dotacje z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Prezentacja współfinansowana.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Przykładowe projekty dofinansowane w ramach konkursu RPOWZ/1. 1
.. : : K R E D Y T T E C H N O L O G I C Z N Y : : I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program.
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
Propozycje zmiany zatwierdzonych kryteriów wyboru projektów dla Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Danuta Sokołowska Warszawa, 20.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
ROLA MSP W POLSKIEJ GOSPODARCE
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Pomorski Klaster ICT - sukces w praktyce
Partnerstwo publiczno – prywatne w nauce; współpraca MŚP – NOT - MNiSW Partnerstwo publiczno – prywatne w nauce; współpraca MŚP – NOT - MNiSW Naczelna.
Wsparcie na prace badawczo- rozwojowe i wdrażanie ich wyników oraz na inwestycje we wzornictwo przemysłowe Izabela Wójtowicz Warszawa, 9 czerwca 2009 r.
PRZEDSIĘBIORCZY NAUKOWIEC PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA NAUKOWIEC
POLSKA AGENCJA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw Działanie 2.3 – Inwestycje dla MŚP Tomasz.
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka na lata , Oś Priorytetowa 5 Dyfuzja Innowacji Działanie 5.3 Wsparcie ośrodków innowacyjności Utworzenie.
Zewnętrzne źródła finansowania przedsięwzięć innowacyjnych 9 marca 2009 r. Anna Rąplewicz Dyrektor ds. Edukacji, Doradztwa i Funduszy Europejskich Regionalna.
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Poddziałanie POKL – podstawowe informacje ogólnopolskie projekty otwarte Wojciech Szajnar Zespół Instrumentów Szkoleniowych.
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Fabryka Szlifierek „JOTES” S.A.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
WSPARCIE ROZWOJU POLSKICH PRZEDSIĘBIORC Ó W Część II Finansowanie MŚP Katowice, 15 maja 2012.
Program pilotażowy w województwie kujawsko-pomorskim PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I EFEKTY REALIZACJI PROGRAMU Michał Majcherek - Kierownik Projektu Pracodawcy.
Park Naukowo Technologiczny w Świerku Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach.
Pożyczki dla firm do zł oraz na rozpoczęcie działalności gospodarczej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Możliwości wspierania ze środków budżetu państwa działalności innowacyjnej przedsiębiorców branży elektrycznej - korzyść czy strata ? Warszawa, 2 grudnia.
Finansowanie inwestycji przez Beskidzki Bank Spółdzielczy maj 2010.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
1.
Doświadczenie Politechniki Rzeszowskiej w zakresie współpracy z przemysłem Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego.
Aeronet Czerwiec 2012 Marek Darecki,
Systemowe rozwiązania z zakresu innowacyjności
Innowacyjne Polskie Przedsiębiorstwa MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO.
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
1 Wspólna Inicjatywa Technologiczna dla Czystego Węgla Instrumenty finansowania UE wspierające rozwój inicjatyw technologicznych Konferencja Warszawa,
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Fabryka Osprzętu Samochodowego POLMO-Łódź
1 INWESTYCJE W INNOWACYJNE PRZEDSIĘBIORSTWA FUNDUSZ KREDYTU TECHNOLOGICZNEGO Piła, maj 2007 r.
Działalność Krajowej Grupy Poręczeniowej BGK Warszawa, październik 2009 r.
LUBUSKI FUNDUSZ PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH Lipiec - Sierpień 2014 r. Cykl spotkań „Pozadotacyjne instrumenty wsparcia lubuskich przedsiębiorców”
Śniadanie prasowe BGK i ZBP 29 sierpnia 2012 r. Kredyt technologiczny jako źródło finansowania innowacji – stan wdrażania i plany na przyszłość Marzena.
Kierunki i narzędzia kształtowania popytu na innowacje w perspektywie
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
ARP – biznes, rozwój, innowacje Poznań, 26 Listopada 2015 r. ARP S.A./ARP – biznes, rozwój, innowacje.
1 Zasady i tryb udzielenia przez BGK kredytów z Funduszu Kredytu Technologicznego.
Dr hab. inż., prof. nadzw. Witold Wiśniowski Dyrektor Instytutu Lotnictwa JAK POBUDZIĆ INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ NAUKI I GOSPODARKI – DOŚWIADCZENIA INSTYTUTU.
OŚRODEK TRANSFERU TECHNOLOGII
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Elżbieta Książek Poznański Park Naukowo-Technologiczny s
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Instrumenty zwrotne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego Kielce, 11 września 2018 r.
Kredyt na innowacje technologiczne
Zapis prezentacji:

Kredyt technologiczny … pierwsze wsparcie rozwoju nowoczesnej technologii w Avio Polska

Avio: ponad 100 lat historii od 1908 roku Avio rozpoczyna działalność jako część Fiata 2003 FiatAvio opuszcza Fiat Group i staje się 2011 Dzisiaj: 15% 85% Filie: - Regulus 60% - ELV 70% - Avio Inc. 100% Avio Polska 100% - Secosvim 100% - DutchAero 80% - AvioFix 60% - Polonia Aero 56% - Europropulsion 50% - ATLA 30% - Eurojet 21% - Turbo Union 20% - Arianespace 6% - Cira 5% Avio Group Companies wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

Przychody Avio w poszczególnych segmentach Przychody grupy w 2011 roku: ponad 2 miliardy € wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

20 oddziałów, ponad 6 tys. pracowników, dział R&D - 16% personelu 1 w Chinach: (Harbin) 2 w Holandii: (Eindhoven) 2 w Polsce: (Bielsko-Biala, Warszawa) 1 w Ameryce Północnej: (New Jersey) 4 przedstawicielstwa: Rzym (Włochy), Pekin (Chiny), Warszawa (Polska), Bruksela (Belgia) 7 we Włoszech: Turyn (2), Colleferro (Rzym), Brindisi, Pomigliano d’Arco (Naples), Acerra (Naples), AvioFix (Lecco) 3 w Ameryce Południowej: (Gujana Francuska, Brazylia) wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

Wiodąca pozycja na rynku #1 na świecie w projektowaniu i produkcji skrzyń przekładniowych #1 na świecie jako niezależny gracz w dziedzinie układów przeniesienia mocy do napędów turbośmigłowych i helikopterów Światowy lider w projektowaniu i produkcji silników turbinowych Rozwiązania Avio dla prezydenckiego śmigłowca w USA Re-design GE90-115B LPT (B777) LPT dla EJ200 i PW308 Wiodąca rola w pracach nad Genx dla B787 #1 w Europie w stałych systemach napędowych do rakiet P80 (główny silnik Vega) największy na świecie wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Zatrudnienie: ponad 400 osób (w tym ponad 90 inżynierów w centrum badawczo – rozwojowym) Łączne inwestycje w Polsce planowane do końca 2011 roku: ponad 200 mln złotych, Zakład Produkcyjny - wyspecjalizowany w produkcji modułów turbin do silników lotniczych i do napędów morskich Centrum Badawczo-Rozwojowe - wyspecjalizowane w projektowaniu i analizie inżynierskiej wysoko zaawansowanych technologicznie elementów silników lotniczych wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

Kamienie milowe rozwoju firmy w Polsce 2010 rok – podpisanie umowy z MNiSW na dofinansowanie budowy laboratorium badań lotniczych w Warszawie 2009 – wsparcie budowy linii produkcyjnej (GENX-2B) z POIG (wartość inwestycji: ponad 100 mln zł Kamienie milowe rozwoju firmy w Polsce 2008 - Budowa pierwszych prototypów części stałej LPT GENX-2B 2007 rok – wsparcie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na badania programu GENX – 2B (inicjatywa technologiczna 2006 rok – kredyt technologiczny z BGK wspiera wdrożenie nowej technologii 2003 rok – uruchomienie produkcji w Avio Polska 2001 rok – uruchomienie oddziału Avio w Polsce w Bielsku-Białej wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

Kredyt technologiczny Technologia: precyzyjne szlifowanie metali trudnoobrabialnych w dziesięciu płaszczyznach - HSCD Blohm powstała w 2002 roku w Niemczech Maszyny: Pięcioosiowe obrabiarki numerycznie sterowane tzw „CNC” z magazynem podręcznym narzędzi wymienianych automatycznie przez maszynę Znaczne zwiększenie precyzji i czasu obróbki (w tym czasów przezbrojeń) przy jednoczesnym zwiększeniu jakości produkcji Została zastosowana po raz pierwszy w Polsce przez Avio Polska w Bielsku Białej w 2007 roku Projekt: Wdrożenie innowacyjnej w skali światowej technologii obróbki komponentów silników lotniczych. wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

Kredyt technologiczny Wsparcie: Udzielone przez Bank Gospodarstwa Krajowego w 2006 roku w pierwszym konkursie dla beneficjentów kredytu technologicznego na podstawie ustawy „O wspieraniu niektórych form działalności innowacyjnej” z października 2005 roku. Wysokość kredytu ponad 4,2 mln złotych z możliwością umorzenia do 50% wartości kapitału w ciągu 5 lat Korzyści: Dzięki wdrożeniu nowoczesnej technologii obróbki umożliwienie produkcji najnowszych i wymagających niezwykle precyzyjnej obróbki podzespołów lotniczych. Dziś technologia ta służy do produkcji łopatek dyszowych turbiny niskiego ciśnienia silników: GE90 - największy obecnie silnik lotniczy świata – napędzający samoloty Boeing 777) CFM56 - najpopularniejszy silnik cywilny na świecie, napędzający samoloty Boeing 737 oraz Airbus 320 GeNX 2B – najnowszy silnik lotniczy świata napędzający samolot Boeing 747 – następce legendranego Jumbo =Jeta wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

Kredyt technologiczny w liczbach Wartość inwestycji: 5.896.077,35 PLN Wartość kredytu technologicznego: 4.233.322,00 PLN Wartości kapitału kredytu umorzone do dnia 31/01/2010 423.332,20 PLN w dniu 31/01/2008 846.644,40 PLN w dniu 31/01/2009 846.644,40 PLN Łącznie 50% umorzenia w ciągu niespełna 4 lat (ponad 1 rok wcześniej niż wymagania dla kredytu) Łączna wartość nowej sprzedaży w Avio Polska wynikająca z wdrożenia nowej technologii wyniosła do końca 2010 roku ponad 20.000.000 PLN , W kolejnych latach przewiduje się przychody z tytułu realizacji tego projektu w wysokości ok. 7 mln PLN rocznie. wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

Inicjatywa technologiczna jako następstwo kredytu technologicznego Projekt: Prace badawcze i rozwojowe modułu silnika GENX-2B – najnowocześniejszy silnik lotniczy świata Wsparcie: ponad 2 mln złotych przyznane decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dnia 28 czerwca 2007 roku Korzyści: Ulokowanie w Polsce pełnego projektu od etapu badań poprzez prototypowanie i wdrożenie do produkcji Obecnie modułu jest produkowany w zakładzie Avio Polska także przy użyciu technologii pozyskanej w ramach kredytu technologicznego w 2007 roku wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Działanie 4.4. POIG. Projekt: Inwestycja w linię produkcyjną modułów silnika GEnX -2B AvioPolska we współpracy z ATH w Bielsku-Białej wykonało prace badawczo-rozwojowe i projektowe prototypów łopatek dyszowych turbiny niskiego ciśnienia silnika turbowentylatorowego nowej generacji – GEnX-2B. Avio bierze udział w projekcie jako część międzynarodowego konsorcjum, którego liderem jest General Electric. Avio Polska otrzyma (na podstawie umowy podpisanej z PARP 28.08.2009) ponad 35 mln złotych wsparcia ze środków ERDF w ramach działania 4.4. POIG, dzięki czemu zainwestuje 100 mln złotych w nowoczesną linię do produkcji. Projekt Avio Polska był największym projektem w Polsce finansowanym w ramach tego działania w roku 2009. wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

Uwagi dla ubiegających się o kredyt technologiczny obecnie Kredyt jest udzielany przez banki komercyjne współpracujące z BGK będącym dysponentem funduszu kredytu technologicznego, Podmiotami uprawnionymi do otrzymania tego kredytu są tylko małe i średnie przedsiębiorstwa (niestety ) Kredyt jest udzielany na zasadach normalnego kredytu dla biznesu (potrzebny biznes plan, zabezpieczenia i co najmniej 25% wkładu własnego) Kredyt jest udzielany na wdrożenie określonej technologii, a nie na zakup pojedynczej maszyny lub zespołu niepowiązanych ze sobą środków trwałych Technologia nie może być starsza niż 5 lat Premia (czyli wartość części kapitału, który nie wymaga spłaty) może wynieść nie więcej niż: 50% kredytu w przypadku średnich 60% w przypadku małych i mikroprzedsiębiorców ale jej wartość wyniesie tyle ile wartość sprzedaży netto produktów i usług wprowadzonych na rynek w wyniku inwestycji technologicznej I nie może przekroczyć kwoty 4 mln złotych wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Efekty projektu i wdrożenia do produkcji silnika GEnX-2B przez AvioPolska Silniki zostały wprowadzone do produkcji w 2010 roku. Dzięki wsparciu finansowemu inwestycji mogą być produkowane w Polsce Przewidywana wartość inwestycji AvioPolska związanych z pracami badawczo-rozwojowymi, projektowaniem oraz wdrożeniem do produkcji to ponad 100 mln złotych Udział AvioPolska w tym projekcie oznacza zwiększenie zatrudnienia oraz nową sprzedaż szacowaną na 500 mln zł w ciągu 10 lat. Avio Polska otrzymało za ten produkt nagrodę Polski Produkt Przyszłości w roku 2009 oraz Nagrodę V-ce Premiera Ministra Gospodarki „E-CO2 Innowacja” za innowacyjność i pozytywny wpływ na redukcję gazów cieplarnianych wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Kolejne kroki Konsorcjum Politechniki Warszawskiej i Wojskowej Akademii Technicznej wraz z partnerami przemysłowymi Avio oraz WZL4 zamierza utworzyć pod Warszawą najnowsze i najnowocześniejsze na świecie laboratorium aerodynamiki przepływów turbinowych. Avio Polska jest liderem Śląskiego Klastra Lotniczego, Rozwój współpracy z partnerami przemysłowymi (WZL4 w Warszawie i WSK Kalisz) oraz polskimi jednostkami naukowymi i uczelniami wyższymi (PW, PŚ, WAT, IMP PAN, PCz, ILot etc.) Pozyskanie do Polski kolejnych projektów badawczych i przemysłowych na światowym poziomie technologicznym wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011

wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011 Dziękuję za uwagę wszelkie prawa zastrzeżone. © copyrights avio polska 2011