Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Advertisements

Demokracja w szkole.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Od bierności ku aktywności,
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Sejm Dzieci i Młodzieży
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Przedstawianie innym organom (radzie szkoły, radzie pedagogicznej, dyrektorowi) wniosków i opinii w sprawach dot. szkoły Możliwość redagowania i wydawania.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Kwiecień 2014 r. Debata.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Debata o samorządności uczniowskiej
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Samorząd Uczniowski.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
„SAMORZ Ą D UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU? ” 21 KWIETNIA 2010 DEBATA.
Jak działa demokracja w szkole?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Szkoła demokracji, czyli jak pomóc sobie i innym. XX Liceum Ogólnokształcące im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego – szkołą demokracji.
Zapis prezentacji:

Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.

Cechy dobrej debaty : Debata wynika z potrzeb uczniów Ciekawe materiały pomocnicze Wypracowanie konkretnych wniosków Udział ciekawych gości, ekspertów Większość osób zabiera głos w dyskusji

Duża liczba ciekawych wypowiedzi Udział uczniów, nauczycieli, dyrekcji, rodziców Ciekawy temat Debata jest dobrze rozpropagowana – dużo osób wie, że się odbędzie; dużo osób zna jej wyniki

Wnioski z debaty są konkretne i możliwe do wprowadzenia w życie Uczestnicy znają i przestrzegają zasady kulturalnej dyskusji

Cel debaty: Prezentacja potrzeb oraz wskazanie konkretnych pomysłów na współpracę w naszej szkole, zdobycie umiejętności debatowania.

to idea, która zakłada, że grupy społeczne same decydują o sobie Samorządność to idea, która zakłada, że grupy społeczne same decydują o sobie

Jakie korzyści daje szkolna samorządność ?

Uczy samodzielności w myśleniu i działaniu dodaje pewności siebie Uczy umiejętności obrony własnego zdania jak i zarówno kompromisu

Uczy współpracy Pomaga podejmować ważne decyzje, wymaga odpowiedzialności za własne czyny i słowa

Dzięki pracy w strukturach samorządowych młody człowiek zaspokaja swoje aspiracje społeczne, uczy się pomagać innym, stawać w obronie słabszych, samorealizuje się.

Najważniejsze kompetencje i zasady działania Samorządu Uczniowskiego

Samorząd tworzą wszyscy uczniowie szkoły. Samorząd może przedstawiać wszystkim organom szkoły wnioski i opinie dotyczące wszystkich spraw szkoły.

Samorząd dba o realizację podstawowych praw uczniów, takich jak: c) prawo do udziału w organizacji życia szkolnego, d) prawo do redagowania i wydawania gazety szkolnej, f) prawo do organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi szkoły, w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły,

Akcja przeprowadzone przez nasz Samorząd w bieżącym roku : Zbiórka funduszy i darów rzeczowych na rzecz Schroniska dla Zwierząt w Sosnowcu Zbiórka makulatury, z której pieniądze zostały przeznaczone na potrzeby szkoły

Akcje zostały przeprowadzone dzięki współpracy i pomocy uczniów.

Pomysły jak pomagać innym

Pomoc w nauce słabszym uczniom

Wymiana – czyli ja pomogę Ci z matmą, a Ty pomożesz mi z angielskim

Bez pomocy bliźnich sami nie dojdziemy do niczego. Mikołaj Gogol

Nasze gimnazjum włączyło się w projekt Młodzi Jałmużnicy Caritas Diecezji Sosnowieckiej.

Pokazali, że potrafią poświęcić swój czas, uwagę i zaangażowanie drugiemu człowiekowi.

Czy współpraca uczniów naszej szkoły z przedszkolakami, z podstawówką, Domem Seniora jest możliwa ?

Jak jeszcze możemy sobie pomóc ?

Jak zaangażować nauczycieli i uczniów w akcje charytatywne ?

Nasz Rzecznik Praw Ucznia – Pani Pedagog. Nasza pomoc.