Metody jakościowe badań społecznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Tomasz Pieciukiewicz Rafał Hryniów
Inżynieria Oprogramowania 0. Informacje o zajęciach
LaTeX 0. Informacje o zajęciach
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Bezpieczeństwo państwa
Bezpieczeństwo państwa
Języki obce online - oczami studentów WSG.
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Telekomunikacja - seminarium
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Metody badawcze w socjologii
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
Statystyczne sterowanie procesem produkcyjnym
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o blogowaniu
dr inż. Michał Bujacz opiekun EiT
Decyzja Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów do publicznych.
Managing a Microsoft Windows Server 2003 Environment
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Literatura dla dzieci i młodzieży ćwiczenia
Literatura dla dzieci i młodzieży ćwiczenia
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Pedagogika ogólna.
Spotkanie informacyjne w dn Praktyki śródroczne w szkole
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Wdrażanie środków dla przedsiębiorstw w ramach RPO WD
Internet jako narzędzie badań
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Metody zbierania danych empirycznych
Techniki działań terrorystycznych kryteria zaliczenia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gimnazjum Nr 1 w Konstantynowie.
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Egzaminy pisemne Niemiecki (180 Min) Matematyka (135 Min) Pierwszy język obcy ( angielski) (45 Min)
Metody i techniki badań a socjologia ilościowa i jakościowa
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Mikroekonomia A Ćwiczenia nr 1.
Systemy Bazy Danych SBD
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
Międzynarodowe standardy sprawozdawczości finansowej i rachunkowości MSSF/MSR Wprowadzenie.
Charakterystyka powszechnie stosowanych metod badawczych
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Podstawy Prawa Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
PSYCHOKARTOGRAFIA w praktyce Adam Foland
MAS Rafał Hryniów. Agenda  Zasady  Referaty  Projekt  Kolosy.
Projekt: Elastyczne formy zatrudnienia – szansa na integrację zawodową niepełnosprawnej młodzieży Realizacja projektu: Projekt finansowany z.
Departament Polityki Regionalnej Wyniki badania ewaluacyjnego: „Ocena systemu kryteri ó w wyboru projekt ó w zastosowanych w Regionalnym Programie Operacyjnym.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Prawo Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
PRAWO URZĘDNICZE I ETYKA URZĘDNICZA
PRAWO URZĘDNICZE I ETYKA URZĘDNICZA
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Prawo Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Podstawy Prawa Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
FAQ: Zasady zaliczenia przedmiotu
Psychologia w Zarządzaniu
Zajęcia organizacyjne
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Metody jakościowe badań społecznych Informacje ogólne

zaliczenie Obecność – dozwolona 1 nieusprawiedliwiona nieobecność w semestrze Aktywność na zajęciach Pace domowe Referat – uczestnik kursu jest zobowiązany przygotować jeden referat w semestrze; Kolokwium wejściówki (tj, kartkówki z zadanej literatury) – punkty ujemne za brak zaliczenia

Prace domowe przeprowadzenie obserwacji i jej analiza; przeprowadzenie wywiadu indywidualnego (IDI, wywiad narracyjny, aktywny itd. do wyboru.); rejestracja audio/ video, transkrypcja; przeprowadzenie analizy treści wybranego pisma lub zagadnienia; LUB przeprowadzenie analizy treści przekazów wizualnych.

Punktacja: 3 prace domowe po 5 punktów = 3x5=15 Referat + konspekt = 5 Wejściówki – wszystkie powinny być zaliczone )jeśli nie za pierwszym razem, to do skutku) Kolokwium = 5 W sumie można zdobyć 25 punktów: 25 – bardzo dobry + 22-24 – bardzo dobry 20-21 – dobry + 17-19 – dobry 15-16 – dostateczny + 13-14 – dostateczny

Czytanie tekstów obowiązkowych NAjWAŻNIEjSZE Czytanie tekstów obowiązkowych !!!

kontakt kiwinska@collegium.edu.pl Info na stronie: www.qualitative.blox.pl www.iwinska.civitas.edu.pl Dyżury: Środy 11.15-12.00 i soboty zjazdowe 12.15-13.00 (po ustaleniu emailowym)

O podejściu jakościowym... Verstehen Współczynnik humanistyczny Weber, Znaniecki

Wybrani Badacze Jakościowi Anselm Strauss, Barney Glaser, Michael Burawoy, Norman Denzin, David Silverman, Clifford Geertz, Yvonna S. Lincoln Aldona Jawłowska, Barbara Fatyga, Krzysztof Konecki, Hanna Palska, Bronisław Malinowski, Jacek Wasilewski, Anna Wyka...

Wybrane badania socjologiczne Case studies – studia pojedynczych przypadków, badania monograficzne grup, instytucji, zbiorowości terytorialnych. Badania oparte na organizowanym materiale biograficznym: Metoda dokumentów osobistych – konkursy pamiętników. Wywiad narracyjny Badania opinii oparte o zogniskowane wywiady grupowe (fokusowe). Badania eksperymentalne Badania działań społecznych za pomocą interwencji socjologicznej i interakcji strategicznej

Ogólnie Podstawowe różnice: badania jakościowe a ilościowe Podstawowe korzyści płynące z realizacji badań jakościowych

Soc jakościowa/soc ilościowa ?? badania jakościowe badania ilościowe odpowiada na pytanie „co” odpowiada na pytanie "ile" wyników nie można przenosić na populację wyniki można generalizować elastyczny scenariusz ustrukturyzowany kwestionariusz podejście podmiotowe podejście rpzedmiotowe bardziej subiektywny charakter interpretacji interpretacja wyników bardziej obiektywna