Średnia ważona Średnia ważona – średnia elementów, którym przypisywane są różne wagi (znaczenia) w ten sposób, że elementy o większej wadze mają większy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Advertisements

Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Marek Białoń Witold Naglik
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
OCENA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Wewnątrzszkolny system oceniania
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
ZASADY OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
OCENA MOTORYCZNOŚCI W WYCHOWANIU FIZYCZNYM
TERESA PIECHO Nauczyciel WF Gimnazjum nr 132 w Warszawie
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
SKS – piłka siatkowa Autor programu: mgr Hubert Krawiec
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Zasady rekrutacji do Gimnazjum w Karlinie na rok szkolny 2014/2015
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
System edukacji w Polsce
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
PIŁKA SIATKOWA.
Wewnątrzszkolny system oceniania
Projekt opracowany przez
Sprawdzian szóstoklasisty
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Paragraf 1.5 Sporządzamy wykresy.
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
OCENIANIE W WYCHOWANIU FIZYCZNYM mgr Małgorzata Kulik Koszalin 2012.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ NA PIŁCE GIMNASTYCZNEJ
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
ROZGRZEWKA MECZOWA Jarosław Grycman.
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Średnia ważona Średnia ważona – średnia elementów, którym przypisywane są różne wagi (znaczenia) w ten sposób, że elementy o większej wadze mają większy wpływ na średnią.

Nie będzie plusów i minusów przy ocenach! Kolor czerwony w dzienniku to oceny wagi 3 Kolor zielony w dzienniku to oceny wagi 2 Kolor niebieski lub czarny – to oceny wagi 1

Wagi język polski Waga Za co? 3 2 1 praca klasowa, sprawdziany wiadomości (gramatyka, literatura), dyktanda, sukces w konkursie na etapie szkolnym i powyżej szkolnego, wypracowanie domowe (dłuższa forma wypowiedzi) 2 kartkówki i próbne testy szóstoklasisty, testy kompetencji, odpowiedzi ustne, prace domowe (krótkie ćwiczenie, wyjaśnienie), recytacje, inscenizacje 1 aktywność na lekcji (indywidualna i grupowa), udział w konkursie na etapie szkolnym, czytanie, zeszyt, inne (np. referaty, prace literacko-plastyczne, efekty prac grupowych)

Wagi matematyka Waga Za co? 3 sprawdziany i prace klasowe; sukcesy w konkursach przedmiotowych 2 kartkówki; próbne sprawdziany szóstoklasisty; testy diagnozujące 1 praca domowa (obowiązkowa oraz dodatkowa); zaangażowanie i aktywność na lekcji; udział w konkursie; zeszyt przedmiotowy i zeszyt ćwiczeń

Wagi język angielski Waga Za co? 3 sprawdziany podsumowujące dany rozdział, odbiór tekstu czytanego, słuchanego, udział w konkursie pozaszkolnym 2 znajomość leksyki oraz krótkich tekstów na pamięć, krótka wypowiedź pisemna, ustna, projekty, udział w konkursie szkolnym 1 aktywność na lekcji, praca domowa, prowadzenie zeszytu przedmiotowego i zeszytu ćwiczeń

Wagi historia prace klasowe (sprawdziany) kartkówki Waga Za co? 3 prace klasowe (sprawdziany) 2 kartkówki 1 odpowiedzi ustne, aktywność na lekcji, praca na lekcji, prace domowe, zeszyt, nieprzygotowania

Wagi przyroda 3 2 1 Za co? Waga sprawdziany z całego działu; sukcesy w konkursach na etapie szkolnym i powyżej szkolnego. 2 sprawdziany z mniejszej partii materiału (obejmujące materiał więcej niż z 3 lekcji ale mniej niż z całego działu); wykonanie pracy pisemnej na zadany temat (np. doświadczenie, album, portfolio, plakat, makieta, kolekcja skał, itp.); wypowiedź ustna na lekcjach bieżących (obejmuje materiał z trzech ostatnich lekcji), powtórzeniowych, syntetyzujących (wiedza umiejętności w zakresie rozumienia, wnioskowania, porównywania); projekty; testy diagnozujące; aktywny udział w zajęciach koła przyrodniczego. 1 zadania oparte na pracy: z materiałem źródłowym, podręcznikiem, mapą, w grupie (sprawdzające umiejętności ucznia do planowania, wykonania, prezentacji działań oraz współpracy w grupie); krótki sprawdzian tzw. kartkówka (obejmuje materiał z 3 ostatnich lekcji); prace domowe; aktywność na lekcjach; ocena z zeszytu przedmiotowego i zeszytu ćwiczeń; udział w konkursach.

Wagi plastyka Waga Za co? 3 zeszyt ćwiczeń, odpowiedzi ustne, osiągnięcia w konkursach 2 prace plastyczne obowiązkowe, prace konkursowe 1 zaangażowanie, prace domowe

Wagi technika Waga Za co? 3 2 1 sprawdziany, prace praktyczne, sukcesy w konkursach przedmiotowych 2 kartkówki, ćwiczenia z rzutowania przedmiotów, wymiarowania, pisma technicznego, ocena za przygotowanie do zajęć (jedna na semestr), udział w konkursach, odpowiedź ustna na lekcjach bieżących (materiał z trzech ostatnich lekcji) i powtórzeniowych 1 zaangażowanie i aktywność na lekcji, systematyczne prowadzenie zeszytu, prace domowe

Wagi informatyka Waga Za co? 3 2 1 sprawdzian wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych, osiągnięcia w konkursach (etap rejonowy) 2 krótkie zadania, sprawdzające umiejętności praktyczne, udział w konkursach, wykonywanie prac dodatkowych, projektów (np. obszerna prezentacja) 1 wypowiedź ustna, referat, prowadzenie zeszytu, samodzielne prace domowe, obserwacja prowadzona przez nauczyciela (aktywność i praca na lekcji)

Wagi religia Waga Za co? 3 prace klasowe, wypracowania, kartkówki (3 ostatnie tematy) 2 udział w życiu parafii, aktywność na katechezie, referaty, plakaty, rysunki, zdobywanie dodatkowych informacji na katechezę, wiadomości z życia Kościoła 1 praca domowa, prace konkursowe, udział w konkursach religijnych, apelach okolicznościowych religijnych

Wagi muzyka Waga Za co? 3 wysiłek i zaangażowanie na zajęciach, aktywność na zajęciach, aktywność pozalekcyjna (wysokie wyniki w konkursach muzycznych, występy w chórze szkolnym, wykonywanie prac dodatkowych, praca klasowa , test z wiadomości) 2 śpiew, gra na instrumentach, tworzenie muzyki, percepcja muzyki, wykonywanie ćwiczeń ruchowych, odpowiedzi ustne, kartkówki 1 prowadzenie notatek w zeszycie, zadania domowe proste ćwiczenia i utwory muzyczne,

ELEMENTY SKŁADOWE OCENY Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Wagi wychowanie fizyczne ELEMENTY SKŁADOWE OCENY Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego należy brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć. Zapis graficzny w dzienniku lekcyjnym: I. Motoryka II. Umiejętności i wiadomości III. Praca na lekcji

Dział I - motoryka: (waga oceny 1 ) Są to oceny uzyskane z pomiaru cech motorycznych (wg tabel Międzynarodowego Testu Sprawności Fizycznej, Indeksu Zuchry). bieg na 50 m (start wysoki); skok w dal z miejsca; siady z leżenia w czasie 30 s; skłon tułowia w przód; bieg wahadłowy 4 x 10 m; bieg długi na 600 m, 800 m, 1000 m (w zależności od wieku); zwis na drążku na ugiętych rękach (chł. kl. VI - podciąganie); rzut piłką lekarską oburącz w tył; marszowo biegowy test Coopera; Brany jest pod uwagę postęp w porównaniu do swoich wcześniejszych wyników.

Dział II - Umiejętności i wiadomości (waga oceny 2) W tym dziale uczeń otrzymuje oceny za to czego się nauczył i wiadomości jakie zapamiętał zgodnie z programem nauczania w danym roku szkolnym. gimnastyka (przewrót w przód i w tył z prawidłowym ułożeniem rąk i głowy, stanie na rękach, przeskok kuczny przez skrzynię); LA (skok wzwyż techniką naturalną, pozycja startowa niska, przekazywanie pałeczki sztafetowej, rzut piłeczką palantową, bieg na 60m ze startu niskiego) minikoszykówka (podanie i chwyt piłki oburącz, kozłowanie, rzut do kosza z biegu, dwutakt) minisiatkówka (odbicia piłki sposobem oburącz górnym i oburącz dolnym, zagrywka sposobem dolnym, wystawienie piłki i zbicie)

minipiłka nożna (uderzenie i przyjęcie piłki wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy nogą prawą i lewą, strzał do bramki wewnętrznym podbiciem nogą prawą i lewą); minipiłka ręczna (rzut do bramki jednorącz dowolnym sposobem, prowadzenie piłki w dwójkach zakończone rzutem, rzut z wyskoku); unihokej (strzały na bramkę z różnych pozycji, prowadzenie piłki kijem ze zmianą tempa i kierunku); ringo (rzuty i chwyty kółkiem, zagrywka); tenis stołowy (zagrywka, odbiór forhendem i bekhendem); znajomość przepisów gier sportowych.

Dział III - Praca na lekcji i postawa ucznia (waga oceny 3) frekwencja, systematyczne uczestnictwo w zajęciach; aktywność na lekcji; udział w zajęciach pozalekcyjnych UKS; udział w zawodach szkolnych, powiatowych; stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas ćwiczeń i gry, przestrzeganie zasady "fair play" (jedna ocena w semestrze)

Wzór obliczania średniej ważonej Suma iloczynów (wartość oceny x waga oceny) Średnia ważona Suma iloczynów (liczba ocen danej wagi x waga) =

Przykład obliczenia średniej ważonej Waga ocen 3 2 1 Oceny cząstkowe 4, 2, 5 3, 3 5, 4, 1 Liczebność ocen

Sposób przeliczania średniej ważonej semestralnej/rocznej na ocenę. Ocena Średnia ważona niedostateczny 1,00 – 1,50 dopuszczający 1,51 – 2,50 dostateczny 2,51 – 3,50 dobry 3,51 – 4,50 bardzo dobry 4,51 – 5,49 celujący 5,5 – 6,0

Dziękuję za uwagę. Anna Wojtan