Bariery w efektywnym wykorzystaniu podpisu elektronicznego i elektronicznej skrzynki podawczej. Paweł Tomczak www. zgwrp.org.pl;

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej
dr Krzysztof B. Matusiak
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Szkolenia dla budowy Społeczeństwa Informacyjnego Regionu Łódzkiego Szkolenia dla budowy Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Łódzkiego Paweł A. Nowak.
Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP.
Wszczęcie postępowania (art. 61 KPA)
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Co to jest „STIM”? Członek Ogólnopolskiej Sieci Transferu Technologii i Wspierania Innowacyjności MŚP „STIM”. Projekt STIM jest współfinansowany z.
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
PODSUMOWANIE PROJEKTU: Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Powiecie Głogowskim w oparciu o założenia Regionalnej Strategii Innowacji.
Projekt nr Z/2.32/I/1.5/365/05/U/6/09 pn.: E - urząd – przyjazna administracja w Urzędzie Miejskim w Stargardzie Szczecińskim współfinansowany p przez.
Ministerstwo Finansów
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
Wyniki i rezultaty projektu CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA. PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE.
Wdrażanie metody CAF na przykładzie GMINY CEKCYN
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Zakładane cele : Jednolity kanał udostępniania elektronicznych usług publicznych przez administrację publiczną (ESP) Platforma współkorzystania z wypracowanych.
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Skuteczny i przyjazny urząd kompletna informacja o kliencie w jednym miejscu, komunikacja za pomocą e-formularzy.
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
KONCEPCJA ROZWOJU LOKALNEJ TURYSTYKI W GMINIE URZĘDÓW.
Urząd Miejski w Modliborzycach
Warszawa, r. Systemy zarządzania jakością w administracji samorządowej – Urząd Miasta w Dzierżoniowie Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Pod kierownictwem dr hab. inż. Piotra Zaskórskiego prof. WWSI
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja wyników badania satysfakcji klientów.
Starostwo Powiatowe w Radomiu Henryk GwiazdaKierownik Zespołu Projektowego Naczelnik Wydziału Organizacji i Nadzoru Zdzisław DuliasRadny Rady Powiatu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu
E – o b s ł u g a i n t e r e s a n t a S t a r o s t w o P o w i a t o w e w R a d o m i u.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
PROJEKTY: ISO, ZAUFANY URZĄD REALIZOWANE PRZEZ GMINĘ DOPIEWO
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Narzędzia wspomagające procesy zarządzania w gminach wiejskich Ossa, dnia września 2014 roku.
E-Obywatel. Czy w Polsce to w ogóle możliwe? Zapóźnienia w rozbudowie infrastruktury telekomunikacyjnej Różne doświadczenia kolejnych pokoleń, z wykluczeniem.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
1 ANDRZEJ MAREK LENART STAROSTA KONECKI Wpływ projektu „e-Świętokrzyskie” na rozwój informatyzacji w powiecie koneckim Kielce, 6 październik 2009r.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Konsultacje społeczne projektu zaktualizowanej Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020 Spotkanie Zespołu Koordynacyjnego.
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Satysfakcja interesanta, a społeczeństwo informacyjne
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania ,,Partnerstwo Izerskie”
Podsumowanie realizacji projektu pn. Akademia TRIZ dla biznesu.
Wdrożenie systemu zarządzania jakością powietrza
Zapis prezentacji:

Bariery w efektywnym wykorzystaniu podpisu elektronicznego i elektronicznej skrzynki podawczej. Paweł Tomczak www. zgwrp.org.pl;

Informatyzację usług samorządu postrzegać należy jako stały i nigdy niekończący się proces, którego głównym celem jest poprawa jakości usług świadczonych przez administrację na rzecz jej klientów (interesantów). Do celu tego zdążać można przez osiąganie celów cząstkowych, takich jak: poprawa mechanizmów komunikacji z otoczeniem poprawa wewnętrznych mechanizmów gromadzenia, przetwarzania i składowania informacji.

CZYNNIK LUDZKI

Taka informatyzacja urzędu i wspieranie rozwoju informacyjnego jej mieszkańców, jakie zrozumienie dla tych działań szefów gmin ! (Jeśli kierownik urzędu nie zacznie zmian od siebie i swojego stanowiska pracy – od zamiany pióra czy długopisu na kartę certyfikatu podpisu kwalifikowanego – wydatki na informatyzację są bezsensownym wyrzucaniem pieniędzy)

mentalność urzędników, że papier jest najważniejszy niechęć do komputerów i systemów brak świadomości kadry zarządającej jednostką brak kadry informatycznej znającej zagadnienia merytoryczne jednostki administracji duża rotacja kadr ze względu na niskie zarobki

PRAWO

wzory elektronicznych formularzy niechęć do komputerów i systemów brak świadomości kadry zarządającej jednostką brak kadry informatycznej znającej zagadnienia merytoryczne jednostki administracji duża rotacja kadr ze względu na niskie zarobki

TECHNOLOGIA

KOSZTY

O czym należy pamiętać ? - Poznanie przestrzeni informacyjnej gminy - Poznanie przestrzeni bazodanowej gminy - Zgodność działań ze strategiami regionalnymi i krajowymi - Neutralność technologiczna - Formaty dokumentów - Interoperacyjność - Bezpieczeństwo

Dziękuję za uwagę www. zgwrp.org.pl ;