Bariery w efektywnym wykorzystaniu podpisu elektronicznego i elektronicznej skrzynki podawczej. Paweł Tomczak www. zgwrp.org.pl;
Informatyzację usług samorządu postrzegać należy jako stały i nigdy niekończący się proces, którego głównym celem jest poprawa jakości usług świadczonych przez administrację na rzecz jej klientów (interesantów). Do celu tego zdążać można przez osiąganie celów cząstkowych, takich jak: poprawa mechanizmów komunikacji z otoczeniem poprawa wewnętrznych mechanizmów gromadzenia, przetwarzania i składowania informacji.
CZYNNIK LUDZKI
Taka informatyzacja urzędu i wspieranie rozwoju informacyjnego jej mieszkańców, jakie zrozumienie dla tych działań szefów gmin ! (Jeśli kierownik urzędu nie zacznie zmian od siebie i swojego stanowiska pracy – od zamiany pióra czy długopisu na kartę certyfikatu podpisu kwalifikowanego – wydatki na informatyzację są bezsensownym wyrzucaniem pieniędzy)
mentalność urzędników, że papier jest najważniejszy niechęć do komputerów i systemów brak świadomości kadry zarządającej jednostką brak kadry informatycznej znającej zagadnienia merytoryczne jednostki administracji duża rotacja kadr ze względu na niskie zarobki
PRAWO
wzory elektronicznych formularzy niechęć do komputerów i systemów brak świadomości kadry zarządającej jednostką brak kadry informatycznej znającej zagadnienia merytoryczne jednostki administracji duża rotacja kadr ze względu na niskie zarobki
TECHNOLOGIA
KOSZTY
O czym należy pamiętać ? - Poznanie przestrzeni informacyjnej gminy - Poznanie przestrzeni bazodanowej gminy - Zgodność działań ze strategiami regionalnymi i krajowymi - Neutralność technologiczna - Formaty dokumentów - Interoperacyjność - Bezpieczeństwo
Dziękuję za uwagę www. zgwrp.org.pl ;