Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Plan Działania na lata
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Europejskie Dni Promocji Przedsiębiorczości Młodych
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
,, Szkoła Kluczowych Kompetencji
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Wydział Gospodarki UMWD Luty Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego 2020 Cel: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy Makrosfera: Edukacja, nauka,
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
"Matematyczne eksperymenty - poprawa jakości nauczania matematyki
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji. Ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów szkół ponadgimnazjalnych Polski centralnej i południowo – zachodniej” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia: Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia- projekty konkursowe w ramach Umowy z Ministerstwem Edukacji Narodowej.

Projekt jest realizowany przez: Lidera Wyższą Szkołę Ekonomii i Innowacji w Lublinie Partnera Dolnośląską Szkołę Wyższą we Wrocławiu

Cel ogólny Projektu Podniesienie poziomu kompetencji kluczowych uczniów szkół ponadgimnazjalnych, o profilu zawodowym, w Polsce centralnej i południowo-zachodniej umożliwiający im aktywne uczestnictwo w rynku pracy i gospodarce opartej na wiedzy

Cele szczegółowe projektu Wsparcie procesu rozwijania poziomu Kompetencji Kluczowych 4000 uczniów w ramach programów nauczania, Zwiększenie dostępności do pozalekcyjnych, uzupełniających, efektywnych i innowacyjnych form rozwijania Kompetencji Kluczowych

Projektem skierowany jest do Szkół z województw: dolnośląskiego, opolskiego, wielkopolskiego i warmińsko-mazurskiego. Łącznie do Projektu zostanie zakwalifikowanych 40 szkół. Średnio po 10 z każdego województwa.

Zostaną opracowane i zrealizowane w 40 szkołach, W ramach Projektu: Zostaną opracowane i zrealizowane w 40 szkołach, autorskie programy zajęć uwzględniające kompetencje kluczowe w zakresie przedmiotów: matematyczno-przyrodniczych, ze szczególnym uwzględnieniem matematyki; technologii informacyjno-komunikacyjnych(ICT); języków obcych; przedsiębiorczości;

Wsparciem dla nauczycieli przy opracowaniu autorskich programów będą: warsztaty, realizowane w dwóch etapach, doradztwo, forum dyskusyjne, pozwalające na wymianę doświadczeń, kontakty, współpracę. Programy podlegać będą opiniowaniu przez nauczyciela mianowanego, zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną oraz Dyrektora Szkoły. Wszystkie programy wydane zostaną w formie publikacji książkowej oraz przekazane do Szkół.

Wsparciem dla nauczycieli przy wdrażaniu autorskich programów od 1 września 2010 roku będą: półroczne seminaria, platforma internetowa, lekcje demonstracyjne lekcje pokazowe, doradztwo,

Dla Uczniów zaplanowano: Zajęcia prowadzone przez autora programu w ramach minimum oraz - zajęcia będące uzupełnieniem obowiązkowego programu nauczania, jednocześnie rozwijające, doskonalące nabywanych przez uczniów Kompetencji Kluczowych w ramach zajęć pozalekcyjnych:

Wakacyjne Obozy Naukowe: Tygodniowe obozy dla 10 uczniów z każdej szkoły w zakresie każdej kompetencji. Uczestnikami będzie 1600 uczniów 2. Koła Naukowe: Zajęcia ukierunkowane na rozwijanie poszczególnych kompetencji kluczowych, dla 1600 uczniów wyróżniających się w nauce

3. Studium Kompetentnych Liderów Udział 5 najzdolniejszych uczniów z każdej szkoły w wybranych zajęciach w uczelni, w przedmiotach rozwijających i uzupełniających ich kompetencje kluczowe

4. Przedsiębiorstwo Symulacyjne: 800 uczniów, po 20 z każdej szkoły, uczestniczyć będzie w działaniach firmy symulacyjnej z zachowaniem rzeczywistych warunków funkcjonowania

Nauczyciele będą mieli zapewnione

warsztaty dotyczące opracowywania i modyfikowania programów nauczania; doradztwo w zakresie wyprofilowania programów kształcenia w kontekście KK do zidentyfikowanych uwarunkowań regionalnych i lokalnych; warsztaty z zakresu metodyki rozwijania kompetencji kluczowych; środki dydaktyczne umożliwiające uatrakcyjnienie realizowanych zajęć;

Obserwację i analizę wybranych zajęć prowadzonych przez zespół metodyków Mobilnego Instytutu Kompetencji;

Dla organów nadzoru pedagogicznego, organów prowadzących szkoły, lokalnych i regionalnych instytucji rynku pracy oraz przedstawicieli zainteresowanych szkół zorganizowane zostaną

Seminaria w celu zidentyfikowania potrzeb lokalnego środowiska oświatowego i samorządowego co do jakości i kierunków kształcenia w szkołach zawodowych i dostosowania programów do ich oczekiwań;

Rezultaty Projektu

- 160 opracowanych i upowszechnionych programów nauczania w zakresie przedsiębiorczości, języków obcych, przedmiotów matematyczno – przyrodniczych, i ICT 40 szkół objętych projektem 4000 uczniów objętych nauczaniem w oparciu o autorskie programy 1600 uczniów uczestniczących w Wakacyjnych Obozach naukowych, 240 uczniów uczestniczących w Studium Kompetentnych Liderów 160 nauczycieli uczestniczących w działaniach w ramach Projektu, 400 uczniów uczestniczących w działaniach Przedsiębiuorstwa Symulacyjnego, 40 grantów, przyznanych szkołom

- nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania Kompetencji Kluczowych przez 4000 uczniów - nawiązanie współpracy pomiędzy nauczycielami z różnych szkół i województw,

Wszystkie informacje o Projekcie znajdują się na stronie www.kluczowE-kompetencje.pl/edycja2

Biuro Projektu: Marta Drygała – Kierownik Projektu ul. Mełgiewska 7-9, 20- 209 Lublin, tel. (081) 749-32-39 Paweł Korczewski - Koordynator regionalny dla województw dolnośląskiego i opolskiego  Filia Biura, ul Wagonowa 9 53 - 609 Wrocław, tel.: (071) 356 15 38

Dziękuję za uwagę, Marta Drygała – Kierownik Projektu ul. Mełgiewska 7-9, 20- 209 Lublin, tel. (081) 749-32-39, marta.drygala@wsei.lublin.pl