Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Advertisements

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Rodzic jako doradca zawodowy
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
i edukacja dla bezpieczeństwa w nowej podstawie programowej
w nowej podstawie programowej
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Nie pal przy mnie, proszę
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Nowy status edukacji zdrowotnej
w praktyce pedagogicznej
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Szkoła Promująca Zdrowie
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
ROLA SZKOŁY W PROFILAKTYCE OTYŁOŚCI
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Wyniki ankiety nt. zajęć wychowania fizycznego w ZSE.
„NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ”
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Szkoła Promująca Zdrowie
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Przykłady dobrych praktyk
Szkoła Promująca Zdrowie
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor ankiety — prof. Barbara Woynarowska, Uniwersytet Warszawski Opracowanie — Agnieszka Obrzazgiewicz, Danuta Brzózka-Ciechanowska Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy Bydgoszcz, 8 czerwca 2011 r.

Dane liczbowe dotyczą: Gimnazja 261 Oddziały 2161 Nauczyciele WF 864

Czy w szkole prowadzone były/są zajęcia dotyczące bloku „edukacja zdrowotna” zawartego w podstawie programowej wychowania fizycznego? 1

W których klasach realizowany jest/był blok „edukacja zdrowotna”? 3

Ilu nauczycieli wychowania fizycznego prowadzi te zajęcia? 4

Jaką łączną liczbę lekcji (godzin lekcyjnych) przewidziano na realizację bloku „edukacja zdrowotna” dla każdego oddziału w całym okresie (3 lat) nauki w gimnazjum? 5

W jaki sposób zaplanowano zajęcia z „edukacji zdrowotnej” w rozkładzie (planie) lekcji? 6

Z jakiej puli zajęć WF organizowane są zajęcia w ramach bloku „edukacja zdrowotna”? 7

W jakich grupach prowadzone są te zajęcia? 8

Ile jednostek lekcyjnych (45 min) przeznacza się zwykle jednorazowo na te zajęcia? 9

W jakich pomieszczeniach w szkole prowadzone są zajęcia w ramach bloku „edukacja zdrowotna”? 10

Czy przed zaplanowaniem zajęć przeprowadzana jest diagnoza potrzeb uczniów w zakresie edukacji zdrowotnej? 11

W jakim stopniu uwzględnia się wyniki diagnozy potrzeb uczniów przy planowaniu zajęć w ramach bloku „edukacja zdrowotna”? 12

Czy w czasie zajęć w ramach bloku „edukacja zdrowotna” stosowane są metody aktywizujące? 13

W jaki sposób oceniane są osiągnięcia uczniów? 14

Kto udziela nauczycielom WF pomocy w realizacji zajęć w bloku „edukacja zdrowotna”? 15

Czy przed rozpoczęciem zajęć w ramach bloku „edukacja zdrowotna” nauczyciele WF odbyli szkolenie przygotowujące do ich realizacji? 16

Jaki jest stosunek większości nauczycieli WF do prowadzenia zajęć w ramach bloku „edukacja zdrowotna”? 17

Jaki jest stosunek większości uczniów do uczestnictwa w zajęciach w ramach bloku „edukacja zdrowotna”? 18

Jaki jest stosunek większości rodziców do wprowadzenia do WF zajęć w ramach bloku „edukacja zdrowotna”? 19

Wymaganie/Uczeń : wyjaśnia, czym jest zdrowie; wymienia czynniki, które wpływają pozytywnie i negatywnie na zdrowie i samopoczucie oraz wskazuje te, na które może mieć wpływ. Ocena stopnia trudności: 20

Wymaganie/uczeń: wymienia zachowania sprzyjające i zagrażające zdrowiu oraz wyjaśnia, na czym polega i od czego zależy dokonywanie wyborów korzystnych dla zdrowia Ocena stopnia trudności: 20

Wymaganie/Uczeń: identyfikuje swoje mocne strony, planuje sposoby ich rozwoju oraz ma świadomość słabych stron, nad którymi należy pracować Ocena stopnia trudności: 20

Wymaganie/Uczeń: omawia konstruktywne sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami. Ocena stopnia trudności: 20

Wymaganie/Uczeń: omawia sposoby redukowania nadmiernego stresu i konstruktywnego radzenia sobie z nim. Ocena stopnia trudności: 20

Wymaganie/Uczeń: omawia znaczenie dla zdrowia dobrych relacji z innymi ludźmi, w tym z rodzicami oraz rówieśnikami tej samej i odmiennej płci. Ocena stopnia trudności: 20

Wymaganie/Uczeń: wyjaśnia, w jaki sposób może dawać i otrzymywać różne rodzaje wsparcia społecznego Ocena stopnia trudności: 20

Wymaganie/Uczeń: wyjaśnia, co oznacza zachowanie asertywne i podaje jego przykłady. Ocena stopnia trudności: 20

Wymaganie/Uczeń: wymienia szkody zdrowotne i społeczne związane z paleniem tytoniu, nadużywaniem alkoholu i używaniem innych substancji psychoaktywnych. Ocena stopnia trudności: 20

Wymaganie/Uczeń: wyjaśnia, dlaczego i w jaki sposób należy opierać się presji oraz namowom do używania substancji psychoaktywnych i innych zachowań ryzykownych. Ocena stopnia trudności: 20

Wymagania sprawiające najwięcej trudności Wymaganie/Uczeń: Stopień trudności Tematyka nie była realizowana duży umiarko- wany mały nie ma Omawia konstruktywne sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami 35 88 40 13 85 Omawia sposoby redukowania nadmiernego stresu i konstruktywnego radzenia sobie z nim 39 84 38 12 89 Wyjaśnia, w jaki sposób może dawać i otrzymywać różne rodzaje wsparcia społecznego 34 71 104

Wymagania sprawiające najmniej trudności Wymaganie/Uczeń: Stopień trudności Tematyka nie była realizowana duży umiarko- wany mały nie ma Wyjaśnia, czym jest zdrowie; wymienia czyn-niki, które wpływają pozytywnie i negatywnie na zdrowie i samopoczucie oraz wskazuje te, na które może mieć wpływ 12 54 67 52 74 Wymienia zachowania sprzyjające i zagrażają-ce zdrowiu oraz wyjaśnia, na czym polega i od czego zależy dokonywanie wyborów korzyst-nych dla zdrowia 58 72 40 79 Wymienia szkody zdrowotne i społeczne zwią-zane z paleniem tytoniu, nadużywaniem alko-holu i używaniem innych substancji psychoak-tywnych 13 65 57 86 Wyjaśnia, dlaczego i w jaki sposób należy opierać się presji oraz namowom do używania substancji psychoaktywnych i innych zacho-wań ryzykownych 10 69 62 32 88

Co sprawia nauczycielom WF największe trudności w podjęciu i realizacji zajęć w ramach bloku „edukacja zdrowotna”? 21

22 Co należałoby zrobić aby pomóc nauczycielom WF w realizacji zajęć w bloku „edukacja zdrowotna”? 22

Dziękujemy za uwagę