POWIATOWE PRZEWOZY UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W POWIECIE WODZISŁAWSKIM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Mielcu
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Funkcjonowanie transportu lokalnego w Dzierżoniowie i w powiecie dzierżoniowskim Przygotował: Zygmunt Kuc Brzeg maja.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
Komunikacja i Turystyka
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Działania realizowane przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego na rzecz transportu pasażerskiego
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego.
radca prawny Jędrzej Klatka
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
BILETY OKRESOWE Z RABATEM 10 %. Od 1. kwietnia 2012 r. został wprowadzony system promocyjnej sprzedaży biletów okresowych komunikacji miejskiej w Stalowej.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
ZDW Kraków Orawska droga Maj 2011 r.. ZDW Kraków Projekt Orawska droga jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Remont – odnowa nawierzchni drogi powiatowej nr 1405G Szemud-Karczemki, odcinek Kamień-Kielno Projekt Z/2.22/III/3.1/476/05 Projekt współfinansowany przez.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Główne założenia ustawy o publicznym transporcie zbiorowym Kielce, 1 lipca 2014 r., Świętokrzyski Urząd Wojewódzki.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Gmina Kórnik leży w środkowej części Wielkopolski, w powiecie poznańskim. Zajmuje powierzchnię 186m² i zamieszkiwana jest przez ponad 19 tys. mieszkańców.
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
Marcin Gromadzki Public Transport Consulting
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
Program Zrównoważonego Rozwoju Gminy Przesmyki Przyjęty uchwałą Rady Gminy Przesmyki nr XXVII/145/02 z dnia r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Prawo transportowe 3 Zgłoszenie przewozu.
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.

Transport drogowy na Mazowszu
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
Przegląd infrastruktury transportowej województwa podlaskiego
Zakopane 25 października 2018
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

POWIATOWE PRZEWOZY UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W POWIECIE WODZISŁAWSKIM

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Położenie geograficzne Powiat wodzisławski położony jest w południowo-zachodniej części województwa śląskiego. Od zachodu graniczy z powiatem raciborskim, od północnego wschodu z powiatem rybnickim (ziemskim i grodzkim) oraz miastem na prawach powiatu – Jastrzębiem-Zdrój. Z kolei południowa granica powiatu stanowi również granicę Rzeczypospolitej Polskiej z Republiką Czeską. Łączna powierzchnia powiatu wynosi 286,9 km², co stanowi około 5% powierzchni województwa śląskiego. Obszar zamieszkiwany jest przez 158 421 mieszkańców, co plasuje go w ścisłej czołówce najbardziej zaludnionych powiatów ziemskich w Polsce (553 osoby/km2 – drugie miejsce po powiecie pruszkowskim).

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Położenie geograficzne

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Położenie geograficzne W obecnym kształcie powstał on w wyniku reformy administracyjnej Rzeczypospolitej Polskiej, która wprowadziła od 1 stycznia 1999 r. dwa nowe szczeble administracji samorządowej: powiat i województwo. Powiat wodzisławski znalazł się wśród ponad trzystu powiatów ziemskich obejmując pięć gmin wiejskich: Marklowice, Mszana, Gorzyce, Godów i Lubomia oraz cztery miasta: Wodzisław Śląski, Rydułtowy, Radlin i Pszów.

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Położenie geograficzne

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Sieć drogowa Sieć drogowa powiatu wodzisławskiego składa się z: autostrady A1, drogi krajowej nr 78, dróg wojewódzkich, dróg powiatowych, dróg gminnych. Autostrada A1 przebiegająca przez powiat ma długość 18,3 km, natomiast droga krajowa – 16 km. Sieć dróg wojewódzkich ma łączną długości 45,8 km, dróg powiatowych 205 km, natomiast dróg gminnych około 500 km (we wszystkich gminach powiatu).

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Sieć drogowa

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja indywidualna W powiecie wodzisławskim jest zarejestrowanych 99 442 pojazdów, z czego 76 322 stanowią samochody osobowe. Na 1000 mieszkańców przypada 482 samochodów osobowych, 70 ciężarowych oraz 99 motocykli i motorowerów.

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja publiczna autobusowa Ze względu na zasięg terytorialny komunikację w powiecie wodzisławskim możemy podzielić na: komunikację międzyregionalną: połączenia powiatu wodzisławskiego z miastami spoza województwa śląskiego

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja publiczna autobusowa

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja publiczna autobusowa komunikację regionalną: połączenia miejscowości położonych w powiecie wodzisławskim z miejscowościami położonymi w innych powiatach w województwie śląskim

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja publiczna autobusowa

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja publiczna autobusowa komunikację lokalną: linie komunikacyjne w granicach powiatu oraz wykraczające do powiatów ościennych (Jastrzębie-Zdrój, powiat raciborski, powiat rybnicki)

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja publiczna autobusowa Obecnie pasażerski przewóz regularny na liniach komunikacyjnych o zasięgu lokalnym wykonują: Międzygminny Związek Komunikacyjny z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Raciborzu Spółka z o.o., Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. z siedzibą w Raciborzu, Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku, Dolnośląskie Linie Autobusowe Sp. z o.o.

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja publiczna autobusowa Większą część rynku przewozowego obsługuje Międzygminny Związek Komunikacyjny (gminy: Pszów, Rydułtowy, Radlin, Marklowice, Mszana). Gminy Godów, Gorzyce i Lubomia są obsługiwane przez PKS Racibórz, który jest operatorem wyznaczonym przez Starostę Wodzisławskiego (organizatora transportu). Od 1 stycznia 2013 roku działanie rozpoczął nowy organizator transportu – Prezydent Miasta Wodzisławia Śląskiego, który do obsługi linii komunikacyjnych na obszarze miasta wyznaczył Dolnośląskie Linie Autobusowe Sp. z o.o. Uzupełnieniem oferty komunikacyjnej jest transport wykonywany w mieście Radlin, Pszów i Rydułtowy przez Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku i Przedsiębiorstwo Komunalne w Raciborzu.

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja publiczna autobusowa Obszar działania poszczególnych organizatorów

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja publiczna autobusowa Ofertę przewozów realizowanych przez operatorów wyłonionych przez jednostki samorządowe uzupełniają przedsiębiorcy, którzy wykonują przewozy na zasadach komercyjnych (rynkowych). Takie przewozy są wykonywane między innymi na liniach z Wodzisławia Śląskiego do: Katowic, Gliwic, Krakowa, Nysy.

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja publiczna szynowa Kolejowe przewozy odbywają się na linii nr 158 prowadzącej z Rybnika do Chałupek (granica państwa) oraz linii nr 140 prowadzącej z Katowic przez Rydułtowy do Nędzy Przewóz pasażerski na linii nr 158 na obszarze powiatu wodzisławskiego wykonywany jest na odcinku Radlin – Wodzisław Śląski

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja publiczna szynowa Obecnie trwają przygotowania do generalnego remontu odcinka Wodzisław Śląski – Chałupki, dzięki któremu znacznie podwyższone zostaną parametry techniczne linii, a także dopuszczalna prędkość pociągów W ramach remontu w centrum Wodzisławia Śląskiego zostanie wybudowany peron do obsługi ruchu pasażerskiego, co pozwoli na integrację transportu kolejowego z autobusowym Środki na remont zostały pozyskane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko finansowanego przez Unię Europejską

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja publiczna szynowa Na obszarze powiatu istnieją również linie kolejowe towarowe obsługujące przedsiębiorstwa zajmujące się wydobywaniem kruszyw i odzyskiem węgla w gminie Lubomia (linie nr 176 i 192) oraz Kopalnię Węgla Kamiennego „Marcel” w Radlinie i Marklowicach (linie nr 215 i 216) Przebieg linii kolejowych przedstawiono poniżej

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Komunikacja publiczna szynowa

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Generatory ruchu pasażerskiego Największymi generatorami ruchu pasażerskiego w powiecie wodzisławskim są: obiekty edukacyjne, obiekty administracyjne, szpitale, przychodnie specjalistyczne, obiekty sportowe i targowiska Obiekty edukacyjne generują największe zapotrzebowanie transportowe

Charakterystyka powiatu wodzisławskiego Generatory ruchu pasażerskiego Wśród obiektów edukacyjnych największe znaczenie mają szkoły ponadgimnazjalne (których jest 11, z czego 7 w Wodzisławiu Śląskim) Kształcą one około 6,2 tys. uczniów, z czego 5,6 tys. stanowią mieszkańcy powiatu wodzisławskiego

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Powiat Wodzisławski organizuje powiatowe przewozy użyteczności publicznej na obszarze następujących gmin: Godów, Gorzyce, Lubomia. Głównym zadaniem przewozów jest zapewnienie mieszkańcom tych gmin dojazdu do szkół i obiektów użyteczności publicznej położonych w Wodzisławiu Śląskim. Przewozy wykonuje podmiot wewnętrzny powiatu - Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Raciborzu Sp. z o. o. Organizator ma możliwość dokonywania interwencji na rynku przewozów (np. poprzez dofinansowanie), tak by zapewnić świadczenie usług niezbędnych z punktu widzenia interesu społecznego, których wykonywanie na zasadach rynkowych jest nieopłacalne.

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Finansowanie przewozów Finansowanie publicznego transportu zbiorowego realizowanego w ramach użyteczności publicznej polega na: pobieraniu opłat ze sprzedaży biletów i innych opłat dodatkowych, przekazaniu operatorowi rekompensaty z tytułu: utraconych przychodów w związku ze stosowaniem ustawowych uprawnień do ulgowych przejazdów, poniesionych kosztów w związku ze świadczeniem przez operatora usług

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Finansowanie przewozów Źródłem finansowania przewozów są środki własne jednostek samorządu terytorialnego. Z uwagi na nierentowność przewozów rekompensata jest finansowana zarówno przez Powiat Wodzisławski, jak również przez gminy, na obszarze których komunikacja powiatowa jest organizowana. Kwota rekompensaty została podzielona na poszczególne gminy proporcjonalnie do ilości wozokilometrów wykonanych przez operatora na obszarze danej gminy. Wysokość rekompensaty jest waloryzowana corocznie.

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Finansowanie przewozów W celu zwiększenia rentowności przewozów pasażerskich Starosta Wodzisławski na bieżąco monitoruje frekwencję w autobusach i optymalizuje trasy oraz rozkłady jazdy. Prowadzone są również badania i analizy popytu na usługi przewozowe.

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Charakterystyka przewozów Dużą uwagę przywiązuje się do potrzeb uczniów szkół ponadgimnazjalnych, podstawowych i gimnazjów. Realizacja dowozu dzieci i młodzieży do szkół w znacznym stopniu wpływa na poprawę efektywności linii i generuje większość przychodów operatora. Stosowane są preferencyjne ceny biletów miesięcznych oraz ułatwienia związane z dystrybucją biletów (np. sprzedaż biletów w szkołach)

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Charakterystyka przewozów Praca przewozowa wykonywana miesięcznie wynosi od 40 tys. km (miesiące lipiec – sierpień) do 70 tys. km (miesiące wrzesień – maj) Sprzedaż biletów jednorazowych sięga 23 tys. miesięcznie, biletów okresowych 1 300 (98% stanowią bilety szkolne uczniowskie).

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Charakterystyka przewozów Najbardziej efektywnymi miesiącami pod względem ilości przewożonych pasażerów są: marzec, kwiecień, wrzesień i październik. W tym okresie napełnienie taboru sięga poziomu 72 000 osób miesięcznie Najmniej pasażerów przewożonych jest w miesiącach od czerwca do sierpnia. Z usług przewoźnika korzysta wówczas około 20 000 – 21 000 pasażerów miesięcznie W pozostałych miesiącach roku liczba pasażerów kształtuje się na poziomie około 55 000 – 60 000 osób miesięcznie

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Charakterystyka przewozów Usługi przewozowe świadczone są za pomocą taboru autobusowego, w skład którego wchodzi 58 autobusów. Na terenie powiatu wodzisławskiego używane są pojazdy marki MAN, Mercedes oraz Autosan Solina i Tramp nie starsze niż 10 lat.

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Charakterystyka przewozów

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Sieć komunikacyjna Przewozy powiatowe są wykonywane na 8 liniach komunikacyjnych

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Sieć komunikacyjna

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Plany i zamierzenia W najbliższej przyszłości planuje się stworzenie następujących udogodnień dla pasażerów: wyposażenie pojazdów w system lokalizacji GPS, co umożliwi prowadzenie nadzoru nad realizacją zleconych zadań przewozowych stopniowa wymiana pojazdów na spełniające surowsze normy ochrony środowiska modernizacja systemu informacji dla pasażerów (montaż tablic elektronicznych na budowanym dworcu autobusowym w Wodzisławiu Śląskim)

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Plany i zamierzenia poprawa dostępności osób o ograniczonej sprawności ruchowej do systemu transportowego (wymiana części autobusów na dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych) integracja rozkładów jazdy różnych operatorów wykonujących przewozy na obszarze powiatu, wprowadzenie jednego biletu elektronicznego dla wszystkich rodzajów komunikacji publicznej (autobusowej) na terenie powiatu

Powiat Wodzisławski jako organizator transportu zbiorowego Zakończenie Vielen Dank für Ihre Aufmerksamkeit Dziękuję za uwagę