Biznes Plan – charakterystyka przedsięwzięcia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Advertisements

Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT… a po co mi to? (cz.2)
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
Analiza SWOT… a po co mi to?
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Zakładam firmę … PODSUMOWANIE - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Faktury w 2014 roku - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Zakładam firmę … pierwsze kroki
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
opis projektu jednym zdaniem
Prawdy oczywiste Dobre praktyki w biznesie - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Zakładam firmę … wybieram Biuro Rachunkowe - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Wszystko na temat faktur…
Prawdy oczywiste Delegacje Część 32
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Preferencyjne składki ZUS dla nowych przedsiębiorców - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Zakładam firmę … formalności - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Delegacje cz. 4 Delegacja przy umowie o dzieło lub zlecenie - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Metody amortyzacji Część 39
Prawdy oczywiste Prezenty dla kontrahentów - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Zmiany w podatkach od kwietnia 2014 r. - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Planowanie przepływów materiałów
Prawdy oczywiste Delegacje cz.2 - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Delegacje cz.3 Zagraniczne podróże służbowe - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Sprzedaż zgodnie z ustawą o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Zwolnienie z VAT na fakturze
Prawdy oczywiste Część 40
Prawdy oczywiste Dodatkowy dzień wolny za święto przypadające w sobotę - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Pożyczki dla pracowników na preferencyjnych warunkach - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Towary przeterminowane w księdze rachunkowej - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Zaległy urlop – co z nim zrobić? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Urlop wypoczynkowy Część 52
Prawdy oczywiste Niedroga siedziba dla firmy - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Urlop macierzyński i rodzicielski
Prawdy oczywiste Amortyzacja środków trwałych cz. 2 - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Regulamin sklepu internetowego - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Podatek i składki ZUS od świadczeń przyznanych z ZFŚS na letni wypoczynek - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Nota księgowa jako dokument rozliczeniowy firmy
Prawdy oczywiste Prawa i obowiązki blogera - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Kto będzie zmuszony do prowadzenia ksiąg rachunkowych w 2015 r.? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Odsetki podatkowe - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Użytkowanie wieczyste
Prawdy oczywiste Amortyzacja środków trwałych - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Składki ZUS od wynagrodzenia wypłacanego za okres niezdolności do pracy - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Mały podatnik PIT i CIT w 2015 roku - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Polityka Nowej Szansy - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawdy oczywiste Inwentaryzacja środków pieniężnych w kasie - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Opłaty za radioodbiorniki i telewizory w firmie - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Prawdy oczywiste Zmiany przy zakładaniu spółki cywilnej - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zapis prezentacji:

Biznes Plan – charakterystyka przedsięwzięcia Prawdy oczywiste Część 19 Biznes Plan – charakterystyka przedsięwzięcia      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

WSTĘP Jak już w poprzednim odcinku „Prawd oczywistych Finite” ustaliliśmy, dobry Biznes Plan powinien zawierać ogólną charakterystykę przedsięwzięcia, w postaci określonego celu działalności gospodarczej oraz wizji jego realizacji, a także w zwięzły sposób zaprezentować niezbędne informacje na temat właścicieli działalności. Dodatkowo dobrze jeśli na tym etapie już potrafimy określić nazwę i zaprezentować firmowe logo, określić formę organizacyjno-prawną, wskazać lokalizację, przedmiot i obszar planowanych działań.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Firma istniejąca - charakterystyka W tym miejscu firmy, które już funkcjonują na rynku opisują: swoją dotychczasową działalność, w tym krótką historię. wskazują, czym przedsiębiorstwo się zajmuje, na jakim rynku oferuje swoje usługi lub produkty, w jakim stopniu teraźniejsza pozycja wśród konkurencji przyczyni się do powodzenia przedsięwzięcia, które jest przedmiotem biznesplanu.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Firmy nowopowstające - charakterystyka W tym przypadku trudno mówić o jakiejkolwiek historii działalności, dlatego nowopowstające przedsiębiorstwa powinny skupić się tu na: podkreśleniu tego co już udało się pozyskać bądź osiągnąć w fazach początkowych tworzenia firmy, np. uzyskane pozwolenia, zdobyty lokal na potrzeby działalności. Jeśli biznes plan tworzony jest w bardzo wczesnej fazie, można ten moment pominąć, gdyż wszelkie niezbędne informacje zostaną opisane w dalszych częściach dokumentu.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Cele przedsięwzięcia Definiując główne cele przedsiębiorstwo może skupić się na: celach ekonomicznych, jak zysk i rentowność, celach finansowych, czyli płynności finansowej, zdolności kredytowej, samofinansowaniu, strukturze kapitału, celach rynkowych, tj. obrocie, udziale w rynku, pozycji rynkowej, nowych rynkach, celach socjalnych, a więc bezpieczeństwie, satysfakcji z pracy, integracji społecznej, zapewnieniu rozwoju kadry, celach związanych z władzą i prestiżem, czyli niezależności, wizerunku, prestiżu, wpływach społecznych i politycznych. Zwykle jednak głównym celem przedsiębiorstwa jest maksymalizacja zysku poprzez zdobywanie klientów i budowanie ich lojalności wobec organizacji.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Opis przedsięwzięcia Opis planowanego przedsięwzięcia powinien zawierać elementy, które stanowią o naszej: przewadze konkurencyjnej, innowacyjności, dodatkowych korzyściach oferowanych dla klienta. Wskazując powyższe czynniki, warto wskazać ich wpływ na wzrost zyskowności, skupiając się przede wszystkim na przewagach przedsiębiorstwa, które przełożą się na sukces planowanego przedsięwzięcia.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Nazwa przedsięwzięcia Niezwykle ważnym choć często niedocenianym elementem, który warto wykazać pisząc biznes plan jest nazwa przedsięwzięcia lub firmy. Nazwa w znaczący sposób wpływa na przyciąganie klientów do skorzystania z usług lub zakupu produktów. Dlatego warto zwrócić uwagę na to czy dobrze brzmi, kojarzy się z prowadzoną działalnością lub regionem (w zależności od zasięgu przedsięwzięcia), czy jest niepowtarzalna i jednocześnie uniwersalna (ważne w przypadku działalności również innych krajach) , łatwa do zapamiętania (reklama) oraz dostępna jako domena dla strony internetowej.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Logotyp Równie ważnym elementem jak nazwa przedsięwzięcia, jest jego logotyp. Obecnie identyfikacja wizualna firmy lub przedsięwzięcia jest jednym z podstawowych narzędzi budowania wizerunku. Wiąże się to ze stworzeniem symbolu (logo) pozwalającego jednoznacznie wyróżnić się wśród konkurencji. Fachowo dobrane logo oddaje główne informacje o firmie i określa jej charakter.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

Lokalizacja Jeśli to możliwe na tym etapie warto już wskazać miejsce prowadzenia działalności, jeśli nie, przynajmniej opisać jego specyfikę oraz wskazać konieczne do spełnienia standardy. Warto przede wszystkim wskazać adres siedziby przedsiębiorstwa oraz jeśli to możliwe – miejsce prowadzenia działalności. W tym miejscu należy również określić zakres terytorialny uwzględniając lokalizację oraz odbiorców (pochodzenie klientów). W zależności od skali przedsięwzięcia, może ono funkcjonować na rynku: lokalnym, Krajowym, międzynarodowym.      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

… ciąg dalszy nastąpi ;) W razie problemów z prowadzeniem księgowości, niezadowolenia z obecnej obsługi lub planowaniem założenia nowej działalności zachęcamy do kontaktu z nami: POLECAMY: ACCOUNT Kancelaria Rachunkowa ul. Warowna 1 lok.3, 02-654 Warszawa tel. kom.: 535 513 733, tel.: 22 493 08 67 m.sagala@ksiegi.com, www.ksiegi.com      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl

http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl Dziękujemy za uwagę! Biuro Rachunkowe FINITE INFOLINIA: 801 007 196 ul. Przejazd 6/67 | 02-654 Warszawa| tel. 22 266 86 44 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl      - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: 801 007 196 http://www.finite.pl | e-mail: kontakt@finite.pl