CZY WSPÓLNY RYNEK JEST NAPRAWDĘ WSPÓLNY?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Advertisements

EU kontekst intermodalnych systemów transportowych
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Historia CEFTA Powstała na podstawie porozumienia podpisanego 21 grudnia 1992 r. w Krakowie Porozumienie CEFTA weszło w życie.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Unia Europejska Oparta na trzech filarach I filar-gospodarczy
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Rok w Unii. Ocena i perspektywy dla biznesu
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Nowelizacja Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w Unii Europejskiej Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych.
Najważniejsze prace legislacyjne dotyczące problematyki społeczeństwa informacyjnego zakończone w 2001 r. Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów.
Polityka handlowa i protekcjonizm
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Rozszerzenie Unii Europejskiej a rozwój gospodarczy
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
EURES - Europejskie Służby Zatrudnienia
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
HARMONIZACJA PODATKÓW W KRAJACH UE
Internet 2006: rozwój e-commerce
2009 Jak zaistnieć na rynkach zagranicznych? EEN jako źródło informacji o warunkach podejmowania działalności na rynkach UE Justyna Kulawik Zespół Przedsiębiorczości.
Jednolity rynek wiedzy i pracy - polityka UE w zakresie innowacji i mobilności obywateli Małgorzata Handzlik Poseł do Parlamentu Europejskiego.
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
Unia Europejska po 1990 roku Michał Jasiulewicz
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
MERCOSUR-Wspólny Rynek Ameryki Południowej
Europejski obszar gospodarczy
Europejskie Stowarzyszenie O Wolnym Handlu
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
MIEJSCE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ MIEJSCE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Promnice, Zameczek Myśliwski
Konferencja Polskiego Towarzystwa Wspierania Przedsiębiorczości
Uwarunkowania ekonomiczne a gospodarka zeroemisyjna Jan Brzóska Jan Pyka 24 luty 2011.
Chcemy studiować za granicą… Może na Erasmusa? Erasmus - mobilność studentów i współpraca uniwersytetów.
Strategia Lizbońska – główne priorytety i wyzwania
Portal Twoja Europa The Your Europe Portal. Twoja Europa – co to jest? Wielojęzyczny portal informacyjny dla obywateli i przedsiębiorców funkcjonujących.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
10 lat członkowstwa Polski w Unii Europejskiej
Perspektywy specjalizacji sądów w sprawach patentowych w Polsce i w Unii Europejskiej Michał du Vall.
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
DEBATA: Klient na rynku energii – forum odbiorców energii M.Kulesa, TOE ( Warszawa,
Wsparcie dla rozwoju technologii
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Kartele cenowe - nielegalne porozumienia pomiędzy przedsiębiorstwami
WYZWANIA DLA BIZNESU. Przedsiębiorstwa w Europie Włączają się w proces globalizacji (integracja, konkurencyjność, regulacje wspólnotowe, polityka wobec.
To finansowy obszar zdrowej gospodarki państwa, którego dochody osiągane z produkcji niezakazanej przez prawo. Są ukrywane w całości lub w części przed.
SYSTEM ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW RYNKU WEWNĘTRZNEGO Seminarium „Dyrektywa usługowa – nowe szanse dla przedsiębiorców” 27 maja 2009 r.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
1. Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” Program został opracowany w oparciu o:  przepisy prawa UE rozporządzenie PE i Rady nr 1303/2013 w sprawie wspólnych.
Izba Rzemieślnicza Małej i Średniej Przedsiębiorczości Al. Wojska Polskiego 78, Szczecin, tel: 91/
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Lokalna Grupa Działania Rozwój przedsiębiorczości przygotowała: Patrycja Butlewska.
Komisja Europejska 10 priorytetów w 10 scenariuszach Rynek wewnętrzny Sylwia K. Mazur, Scenariusz 4, Załącznik 1.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Komisja Europejska 10 priorytetów w 10 scenariuszach Pobudzanie zatrudnienia, wzrostu i inwestycji Sylwia K. Mazur, Scenariusz 1, Załącznik 1.
Konkurencja a polityka konkurencji
Rola sektora MŚP w gospodarce rynkowej dr Krystyna Kmiotek
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Promotorzy prac magisterskich
Zapis prezentacji:

CZY WSPÓLNY RYNEK JEST NAPRAWDĘ WSPÓLNY?

Czym jest Rynek Wewnętrzny? Obszar obejmujący terytorium krajów członkowskich UE bez wewnętrznych granic z zapewnionym wolnym przepływem: towarów osób kapitału usług Utworzony pod koniec 1992 r. na podstawie Jednolitego Aktu Europejskiego (wkrótce 20 lat!!!)

Sukcesy Rynku Wewnętrznego Utworzenie 2,5 mln nowych miejsc pracy Wygenerowanie ponad 800 mln euro PKB Większa konkurencja między przedsiębiorstwami Coraz tańsze rozmowy telefoniczne (roaming) Znaczne obniżenie cen biletów lotniczych i otwarcie przelotów na nowych trasach Swobodny wybór dostawcy energii elektrycznej i gazu Nieograniczony dostęp przedsiębiorstw do prawie 500 mln konsumentów

Trudności Rynku Wewnętrznego W niektórych obszarach brak prawdziwej integracji europejskiego rynku - braki w przepisach i regulacjach, różnice w interpretacji prawa Skomplikowane wymogi administracyjne - patent europejski Niewystarczające egzekwowanie prawa wspólnotowego w krajach członkowskich (dyrektyw) - Internal Market Scoreboard

Single Market Act Akt o Jednolitym Rynku 12 priorytetów Komisji Europejskiej: Jednolite prawo patentowe Europejska legitymacja zawodowa – uznawanie kwalifikacji zawodowych Wspólna Skonsolidowana Podstawa Opodatkowania Wzmocnienie ochrony pracowników przed nadużyciami pracodawców Rozwijanie handlu elektronicznego, upowszechnienie podpisu elektronicznego Dostosowanie polityki transportowej do potrzeb rynku wewnętrznego

Single Market Act Akt o Jednolitym Rynku cd. 12 priorytetów Komisji Europejskiej: Uproszczenie przepisów oraz procedur administracyjnych dla małych przedsiębiorstw Większy nacisk na dostęp do usług (nie tylko produktów) w ramach rynku wewnętrznego Zwiększanie dostępu małych i średnich przedsiębiorstw do rynków kapitałowych Stworzenie systemu podatkowego sprzyjającego energooszczędności i ochronie środowiska Otwarcie rynku zamówień publicznych na uczciwą konkurencję Ukierunkowanie zamówień publicznych na dobra i usługi przyjazne dla środowiska

Jak usprawnić Rynek Wewnętrzny? Forum Rynku Wewnętrznego (3-4.X.2011 – KRAKÓW) „UNIA BEZ BARIER” projekt promujący rynek wewnętrzny