Informacja o działalności Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tarnowie w roku szkolnym 2009/2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Olecku 2012/2013
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA w Krośnie Odrzańskim
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Ramy prawne i zasady współpracy PPP- P w Ślesinie z dyrektorami
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Działania PPPP w Tarnowie
Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Punkt Pośrednictwa Pracy
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
SPRAWOZDANIE z działalności Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tarnowie w roku szkolnym 2008/2009.
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Prezentacja instytucji
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Informacja o działalności Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tarnowie w roku szkolnym 2009/2010

Siedziba PPPP w Tarnowie Tarnów, ul. Krzyska 17 a

Filie PPPP w Tarnowie Filia w Tuchowie: ul. Wróblewskiego 1 Filia w Wojniczu: ul. Długa 82 Filia w Żabnie: ul. Św. Jana 1

Misja PPPP w Tarnowie p o m o c dzieciom, młodzieży, rodzicom (opiekunom) i nauczycielom, potrzebującym wsparcia i poszukującym dróg w samorozwoju p o m o c dzieciom, młodzieży, rodzicom (opiekunom) i nauczycielom, potrzebującym wsparcia i poszukującym dróg w samorozwoju indywidualne podejście oraz pomoc poprzez w n i k l i w ą d i a g n o z ę psychologiczną, pedagogiczną i logopedyczną indywidualne podejście oraz pomoc poprzez w n i k l i w ą d i a g n o z ę psychologiczną, pedagogiczną i logopedyczną w s p a r c i e dla rodziców i nauczycieli w działaniach wychowawczych oraz pomoc w minimalizowaniu nieharmonijności rozwojowych dzieci w s p a r c i e dla rodziców i nauczycieli w działaniach wychowawczych oraz pomoc w minimalizowaniu nieharmonijności rozwojowych dzieci

Obszar działania PPPP w Tarnowie 16 gmin Powiatu Tarnowskiego podzielone pomiędzy Poradnię Tarnów i poszczególne filie

Obszar działania – PPPP Tarnów Lisia Góra Lisia Góra Pleśna Pleśna Radłów Radłów Ryglice (Zalasowa, Lubcza, Wola Lubecka) Ryglice (Zalasowa, Lubcza, Wola Lubecka) Skrzyszów Skrzyszów Tarnów Tarnów Wierzchosławice Wierzchosławice Obszar działania – Filia Tuchów Ciężkowice Ciężkowice Gromnik Gromnik Ryglice (Ryglice, Bistuszowa, Joniny, Kowalowa) Ryglice (Ryglice, Bistuszowa, Joniny, Kowalowa) Rzepiennik Strzyżewski Rzepiennik Strzyżewski Szerzyny Szerzyny Tuchów Tuchów

Obszar działania - Filia w Wojniczu Wojnicz Wojnicz Zakliczyn Zakliczyn Obszar działania - Filia w Żabnie Wietrzychowice Wietrzychowice Żabno Żabno

Kadra pedagogiczna (stan na r.) 25 osób (24,7 etatu) w tym: 10 psychologów (10 etatów) 10 psychologów (10 etatów) 8 pedagogów (8 etatów) 8 pedagogów (8 etatów) 7 logopedów (6,7 etatu) 7 logopedów (6,7 etatu)

Pracownicy administracji i obsługi (stan na r.) 8 osób (5,75 etatu) w tym: główna księgowa (0,5 etatu) główna księgowa (0,5 etatu) 3 starszych referentów (2,5 etatu) 3 starszych referentów (2,5 etatu) 2 sekretarki (1,25 etatu) 2 sekretarki (1,25 etatu) 1 referent (1 etat) 1 referent (1 etat) sprzątająca (0,5 etatu) sprzątająca (0,5 etatu)

Zakres zadań pracowników pedagogicznych diagnozowanie diagnozowanie terapia indywidualna i grupowa terapia indywidualna i grupowa psychoedukacja psychoedukacja doradztwo zawodowe doradztwo zawodowe mediacje mediacje interwencje w środowisku ucznia interwencje w środowisku ucznia działalność informacyjna działalność informacyjna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i logopedyczna w roku szkolnym 2009/2010

Liczba placówek oświatowych w rejonie działania 68 przedszkoli 68 przedszkoli 122 szkół podstawowych 122 szkół podstawowych 52 gimnazja 52 gimnazja 10 szkół ponadgimnazjalnych 10 szkół ponadgimnazjalnych

Liczba dzieci pod opieką W roku szkolnym 2009/2010 pod opieką Poradni znajdowało się dzieci i młodzieży

Działalność merytoryczna w liczbach przyjęto w PPPP w Tarnowie oraz w Filiach 4658 dzieci przyjęto w PPPP w Tarnowie oraz w Filiach 4658 dzieci wystawiono 2591 diagnoz wystawiono 2591 diagnoz

Działalność merytoryczna w liczbach c.d. w zajęciach psychoterapii uczestniczyło 101 dzieci w zajęciach psychoterapii uczestniczyło 101 dzieci na terapię pedagogiczną uczęszczało 89 dzieci na terapię pedagogiczną uczęszczało 89 dzieci w terapii logopedycznej wzięło udział 1042 dzieci w terapii logopedycznej wzięło udział 1042 dzieci

Działalność merytoryczna w liczbach c.d. zorganizowano zajęcia psychoedukacyjne w szkołach dla 1169 dzieci i młodzieży zorganizowano zajęcia psychoedukacyjne w szkołach dla 1169 dzieci i młodzieży pracownicy Poradni udzielili 1752 porad po badaniach przesiewowych dzieci 6 – letnich pracownicy Poradni udzielili 1752 porad po badaniach przesiewowych dzieci 6 – letnich

Dla rodziców i nauczycieli udzielono 1152 indywidualnych porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli udzielono 1152 indywidualnych porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli pracownicy wygłosili 43 prelekcje dla rodziców pracownicy wygłosili 43 prelekcje dla rodziców na zaproszenie Dyrektorów szkół pracownicy uczestniczyli w 21 posiedzeniach Rad Pedagogicznych na zaproszenie Dyrektorów szkół pracownicy uczestniczyli w 21 posiedzeniach Rad Pedagogicznych

Doradztwo zawodowe w zajęciach aktywizujących do wyboru kierunku kształcenia i zawodu udział wzięło 84 uczniów w zajęciach aktywizujących do wyboru kierunku kształcenia i zawodu udział wzięło 84 uczniów udzielono134 porad zawodowych udzielono134 porad zawodowych

Zespół Orzekający wydano 309 orzeczenia dla dzieci z różnymi niepełnosprawnościami i upośledzeniami wydano 309 orzeczenia dla dzieci z różnymi niepełnosprawnościami i upośledzeniami 11 dzieci otrzymało orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych 11 dzieci otrzymało orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wydano 113 orzeczeń o potrzebie indywidualnego nauczania wydano 113 orzeczeń o potrzebie indywidualnego nauczania 17 dzieci w wieku 0-7 lat otrzymało opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju 17 dzieci w wieku 0-7 lat otrzymało opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju

Pracownicy Poradni doskonalili swój warsztat pracy poprzez: nabywanie nowych kwalifikacji na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych nabywanie nowych kwalifikacji na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych uczestnictwo w warsztatach, szkoleniach, kursach uczestnictwo w warsztatach, szkoleniach, kursach samodoskonalenie oraz WDN samodoskonalenie oraz WDN korzystanie z literatury specjalistycznej korzystanie z literatury specjalistycznej

Współpraca PPPP w Tarnowie z różnymi instytucjami Starostwo Powiatowe w Tarnowie Starostwo Powiatowe w Tarnowie Urzędy Miast i Gmin Urzędy Miast i Gmin Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Samorządowe Centrum Edukacji Samorządowe Centrum Edukacji Gminne Ośrodki Pomocy Społecznej Gminne Ośrodki Pomocy Społecznej Świetlice profilaktyczno – wychowawcze Świetlice profilaktyczno – wychowawcze Pogotowie Opiekuńcze Pogotowie Opiekuńcze Sąd dla nieletnich Sąd dla nieletnich Policja Policja Specjalne Ośrodki Szkolno-Wychowawcze Ośrodek Opiekuńczo – Rehabilitacyjny w Jadownikach Mokrych Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Urzędy Pracy OHP placówki służby zdrowia media lokalne (m.in. RDN Małopolska, Ekstra Galicja, Gazeta Krakowska)

Przedsięwzięcia zrealizowane w roku szkolnym 2009/2010

Działania terapeutyczno - edukacyjne WYGRAĆ Z DYSLEKSJĄ WYGRAĆ Z DYSLEKSJĄ ORTOGRAFFITI ORTOGRAFFITI WSPOMAGANIE ROZWOJU I WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA WSPOMAGANIE ROZWOJU I WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA DOBRY START SZKOLNY DOBRY START SZKOLNY DZIEN BEZPŁATNYCH DIAGNOZ LOGOPEDYCZNYCH DZIEN BEZPŁATNYCH DIAGNOZ LOGOPEDYCZNYCH ZAJĘCIA INTEGRACYJNO-ADAPTACYJNE DLA UCZNIÓW KLAS I GIMNAZJÓW ZAJĘCIA INTEGRACYJNO-ADAPTACYJNE DLA UCZNIÓW KLAS I GIMNAZJÓW ZAJĘCIA AKTYWIZUJĄCE DO WYBORU ZAWODU ZAJĘCIA AKTYWIZUJĄCE DO WYBORU ZAWODU ZAJĘCIA WARSZTATOWE NA TEMAT UZALEŻNIEŃ ZAJĘCIA WARSZTATOWE NA TEMAT UZALEŻNIEŃ

Ogólnopolski Tydzień Kariery 2009 Organizator: Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie Adresaci: uczniowie gimnazjum oraz grupa dzieci 6-cio letnich grupa dzieci 6-cio letnich Termin: Zajęcia prowadzili: doradcy zawodowi zatrudnieni w Poradni Cel : profesjonalne wsparcie w planowaniu dalszej edukacji i wyboru zawodu Forma : zajęcia warsztatowe i porady indywidualne

Ogólnopolski Tydzień Kariery 2009

Ferie z Poradnią 2010 Organizator : Filia w Tuchowie Adresaci : dzieci z trudnościami w czytaniu oraz z zaburzeniami mowy Termin : stycznia 2010r. Prowadzący : pracownicy Filii w Tuchowie

Ferie z Poradnią 2010 Cel: wspomaganie rozwoju dzieci z wadami wymowy Forma : art-terapia, relaksacja, terapia logopedyczna i terapia pedagogiczna, zabawy rytmiczno-ruchowe Metody: Dobrego Startu M. Bogdanowicz, Kinezjologii Edukacyjnej Dennisona, Program Rozwoju Percepcji Wzrokowej Kinezjologii Edukacyjnej Dennisona, Program Rozwoju Percepcji Wzrokowej Liczba uczestników: 19

Ferie z Poradnią 2010

Dni Pracy, Edukacji i Szkoleń 2010 Organizator: Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie Adresaci: uczniowie gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz absolwenci planujący swoją karierę zawodową Termin: 5-6 maja 2010r. Porad zawodowych udzielali: doradcy zawodowi zatrudnieni w Poradni

Dni Pracy, Edukacji i Szkoleń 2010

Kolorowy pociąg- zajęcia dla dzieci Organizator : Świetlica Profilaktyczno- Wychowawcza w Żabnie, PPPP w Tarnowie - Filia w Żabnie Adresaci : wychowankowie świetlicy profilaktyczno-wychowawczej Termin : 10 czerwca 2010r. Koordynatorzy : pracownicy ŚP-W w Żabnie, Filii Poradni w Żabnie Cel : umilenie obchodów Dnia Dziecka, zaprezentowanie działalności poradni psychologiczno – pedagogicznej Forma : konkurencje sportowe, zabawy językowe, indywidualne rozmowy

Kolorowy pociąg- zajęcia dla dzieci

Turnus logopedyczny Lato z Zuzią 2010 Organizator : Filia w Wojniczu Adresaci : dzieci oddziału przedszkolnego i nauczania zintegrowanego Termin : r. Prowadzący : pracownicy Filii w Wojniczu, GOPS w Wojniczu wolontariusze, studenci, praktykantki

Turnus logopedyczny Lato z Zuzią 2010 Cel: wspomaganie rozwoju dzieci z wadami wymowy Forma : art-terapia, relaksacja, terapia logopedyczna i terapia pedagogiczna Metody: Dobrego Startu Marii Montessorii Marii Montessorii Kinezjologii Edukacyjnej Dennisona Kinezjologii Edukacyjnej Dennisona Liczba uczestników: 16

Turnus logopedyczny Lato z Zuzią 2010

Wakacyjna półkolonia dla dzieci Organizator : Filia w Żabnie Adresaci : uczniowie szkół podstawowych z zaburzeniami mowy i trudnościami w czytaniu i pisaniu Termin : r. Prowadzący : pracownicy Filii w Żabnie

Wakacyjna półkolonia dla dzieci Cel: usprawnianie funkcji psychomotorycznych odpowiedzialnych za czytanie, pisanie i mowę, usprawnianie funkcji psychomotorycznych odpowiedzialnych za czytanie, pisanie i mowę, stymulowanie wrażliwości ortograficznej, stymulowanie wrażliwości ortograficznej, doskonalenie kompetencji językowych, doskonalenie kompetencji językowych, poznanie przez uczestników ciekawych miejsc w bliższej i dalszej okolicy poznanie przez uczestników ciekawych miejsc w bliższej i dalszej okolicy Forma : warsztaty, terapia logopedyczna i terapia pedagogiczna Liczba uczestników: 12

Wakacyjna półkolonia dla dzieci

Zespół samokształceniowy pedagogów Organizator: PPPP w Tarnowie Adresaci: pedagodzy szkolni Czas trwania: listopad 2008r. – nadal Prowadzący: mgr Bożena Dulowska – pedagog, mgr Joanna Wróbel – psycholog Cele: pomoc i wsparcie dla pedagogów szkolnych, określenie zasad współpracy pedagogów z poradnią Forma : zajęcia samokształceniowe, dyskusja, superwizja Liczba uczestników: 10

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka od maja 2008r. w odbywają się w PPPP w Tarnowie zajęcia z dziećmi potrzebującymi wspomagania rozwoju, które otrzymały opinię poradni o konieczności zastosowania takich zajęć od maja 2008r. w odbywają się w PPPP w Tarnowie zajęcia z dziećmi potrzebującymi wspomagania rozwoju, które otrzymały opinię poradni o konieczności zastosowania takich zajęć w roku szkolnym 2009/2010 z tego rodzaju pomocy w naszej Poradni skorzystało 20 dzieci w roku szkolnym 2009/2010 z tego rodzaju pomocy w naszej Poradni skorzystało 20 dzieci posiadamy wiele atrakcyjnych pomocy dydaktycznych do pracy z małymi dziećmi posiadamy wiele atrakcyjnych pomocy dydaktycznych do pracy z małymi dziećmi

Poradnia sukcesywnie wzbogacana jest w najnowsze: testy do badań pomoce dydaktyczne do zajęć terapeutycznych literaturę specjalistyczną sprzęt biurowy i komputerowy

Dziękujemy za uwagę i zapraszamy do współpracy Dziękujemy za uwagę i zapraszamy do współpracy