Czy gimnazjaliści wiedzą jak właściwie postępować z odpadami?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chroń środowisko- segreguj odpady
Advertisements

MYŚL GLOBALNIE- DZIAŁAJ LOKALNIE JAK SEGREGOWAĆ I WYKORZYSTAĆ ODPADY W SZKOLE I NAJBLIŻSZYM ŚRODOWISKU.
Weronika Majewska Karolina Mokrzan
„PORZĄDKUJMY WSPÓLNY DOM - świadomość ekologiczna mieszkańców
EKOLOGIA.
Analiza wyników ankiety
Ogólne zasady postępowania z odpadami opakowaniowymi
Autor Wacława Czyżewska
Nasz projekt „Recykling- szansa dla ochrony środowiska. Szkolna akcja zbierana makulatury” Adrian Kordek Robert Kordek Wojciech Grudziądz Mateusz Ceberek.
Badania w naszej gminie zostały wykonane w dniach od 15 do 22 grudnia przez grupę uczniów naszego gimnazjum. Ale na początek co to w ogóle jest śmieć,
DRUGIE ŻYCIE ŚMIECI.
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
Projekt pt. „Co można zrobić z odpadami?”
ZIEMIA – NASZ DOM. DBAJMY O NIĄ.
Segregacja odpadów, recykling, odzysk
MULTIMEDIALNA SEGREGACJA czyli co o segregacji każdy wiedzieć powinien
Quiz O segregacji odpadów.
KOŁO PRZYRODNICZE ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA I ZDOLNOŚCI UCZNIÓW .
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
PREZENTACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MAŁOGOSZCZU
Test wiedzy o ochronie przyrody.
Początek projektu Projekt rozpoczął się pod koniec roku szkolnego Na początku za zadanie mieliśmy zlokalizować dzikie wysypiska i wykonać ich.
Ochrona Środowiska Nasza miejscowość nie może być śmietniskiem, co można zrobić z odpadami?
By nie utonąć w śmieciach...
Rozkład czasowy odpadów na Ziemi
URZĄD MIASTA Siemianowice Śląskie przedstawia
„Jak było do tej pory?” Ocena działań ekologicznych podjętych w naszej szkole i prezentacja nowych pomysłów.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
Według młodzieży w wieku 14 lat: Często segreguje się śmieci. Według młodzieży w wieku 15 lat: W ich domach nie segreguje się śmieci nigdy. Według młodzieży.
ODPADY – WIEM JAK Z NIMI POSTEPOWAĆ
Wykonała: Sara Michalik
Co to jest sprzątanie świata ?
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Recykling Metoda Odzysku.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
Cel badań – Uzyskanie informacji jaką wiedzę posiadają mieszkańcy Krakowa na temat segregacji odpadów – Uzyskanie informacji w jaki sposób mieszkańcy.
Segreguje i ziemie ratuje!
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
Staś Portacha i Adaś Liszewski Va Żółty-plastik Zielony-szkło Czerwony-metal Niebieski-papier.
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
„Kto jest przyjacielem lasu”
Segregacja śmieci wytworzonych w domach to zbieranie odpadów do specjalnie oznakowanych pojemników, z podziałem na rodzaje materiałów (surowców), z jakich.
Segregacja odpadów Oto prezentacja na temat segregacji odpadów i kilka ciekawostek Zapraszamy do oglądania.
Przygotowała: Małgorzata Plucińska
Ekologia Wykonała Maja Bocian.
DOBRE RADY NA ODPADY.
Jestem przyjacielem lasu!
TEMAT: SEGREGACJA ŚMIECI – LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ ZIEMI
MAŁE CZY DUŻE PRZYDA SIĘ NATURZE
Jak dbać o Ziemię ?.
MY i nasze śmieci.
Biomasa Najstarsze odnawialne źródło energii. Biomasa to cała istniejąca na Ziemi materia organiczna. Biomasą są resztki z produkcji rolnej, pozostałości.
ZIEMIA NASZĄ MATKĄ -CHROŃMY JĄ
„Odpady to nie musi być koniec”
Posłuchaj dobrej rady: „SEGREGUJ ODPADY”
Zasady segregacji śmieci
Prezentacja do scenariusza zajęć pn. „Jak postępować odpowiedzialnie z odpadami opakowaniowymi”
Ekoland Recykling Segregacja Kolory Segregacji Kolory Segregacji Zwierzęta Ozon Czystość Biodegradacja Opakowania CE Oficjalny Znak Eko Oficjalny Znak.
Recykling. Definicja Recykling, (ang. recycling) – jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Segregacja i przetwarzanie odpadów Grupa projektowa klasy 1 D Zespół Szkół nr 1 Gimnazjum nr 1 Koluszki, 2010/2011.
Wyniki ankiety zorganizowanej w ramach ogólnopolskiego projektu „Lokalny ekorozwój” W ankiecie brało udział 137 uczniów Zespołu Szkół w Siewierzu. „ Segregacja.
EKOLOGIA.
Ekologia.
Jesteś eko? Zbieraj makulaturę!
RECYKLING – czyli co możemy zrobić z odpadami
FIRMA UCZNIOWSKA SeGREENaction
Temat: Sgregacja odpadów, jak żyć ekologicznie. Odpady są jednym z najważniejszych problemów środowiskowych w Polsce i na świecie. W Polsce obecnie wytwarza.
Zapis prezentacji:

Czy gimnazjaliści wiedzą jak właściwie postępować z odpadami? Projekt edukacyjny z biologii

Cele projektu - poznanie stanu wiedzy naszych kolegów na temat tematyki odpadowej - zainteresowanie ich problematyką właściwego gospodarowania odpadami - zachęcenie do domowej segregacji odpadów

W ramach projektu realizowane były następujące zadania:

1. Ankieta Ankieta przeprowadzana była dwukrotnie, na początku i końcu projektu. Pytania: 1. Czy znasz jakieś surowce wtórne? 2. Czy segregujesz odpady? 3. Czy interesuje cię to co się dzieje z odpadami? 4. Czy wiesz co to recykling? 5. Czy w twoim domu segreguje się odpady? 6. Czy wiesz co to odpad opakowaniowy? 7. Czy wiesz co to są opakowania wielomateriałowe? 8. Uważasz, że recykling wpływa na stan przyrody? 9. Czy znasz kolory kontenerów do segregacji odpadów? 10. Czy w Twojej okolicy są takie kontenery? 84% 87% 48% 49% 30% 80% 92% 60% 38% 52% 46% 51% 78% 82% 68% 75% 66%

Zmiany (oczywiście zmiany na lepsze) pojawiły się przy pytaniach : -1 Zmiany (oczywiście zmiany na lepsze) pojawiły się przy pytaniach : -1. Czy znasz jakieś surowce wtórne? -2. Czy segregujesz odpady? -4. Czy wiesz co to recykling? -6. Czy wiesz co to odpad opakowaniowy? -7. Czy wiesz co to są opakowania wielomateriałowe? -8. Uważasz, że recykling wpływa na stan przyrody? -9. Czy znasz kolory kontenerów do segregacji odpadów? Wyniki pozostały takie same przy pytaniach: -3. Czy interesuje cię to co się dzieje z odpadami? -5. Czy w twoim domu segreguje się odpady? -10. Czy w Twojej okolicy są takie kontenery?

2. Wyszukiwanie informacji na temat odpadów Odpady stałe - substancje powstałe w wyniku bytowania lub działalności gospodarczej człowieka, nieprzydatne i uciążliwe dla środowiska. Odpady mokre - to odpady organiczne, które trafiać będą na kompostownię np. zepsute warzywa, zużyte chusteczki.

Surowce wtórne - to odpady produkcyjne lub zużyte produkty nadające się do ponownego przerobu np. szkło, plastik, papier, miedź, aluminium, stal. Recykling - jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych oraz zmniejszenie ilości odpadów poprzez segregacje.

3. Kontenery Rodzaje kontenerów : biały na szkło bezbarwne, żółty na plastik, czerwony na metal, zielony na szkło kolorowe, niebieski na papier, czarny na odpady organiczne (bioodpady).

Kontenery w Radomiu -Sródmieście (od ul. Skłodowskie-Curie do ul. Struga). Jest ich na tym osiedlu około 15

4. Listy dla Ziemi Jest to największa akcja ekologiczna w Polsce, polegająca na pisaniu listów, które mają zachęcić nasze rodziny do segregacji i do wszystkiego co pomoże naszej planecie. Przykłady naszych listów :

Przed napisaniem listów trzeba było jednak się przygotować, my obejrzeliśmy film fundacji Arka

Tak wyglądało nasze pisanie listów

http://listydlaziemi.pl facebook.pl/listydlaziemi

5. Zachęcnie uczniów do segregacji Robliśmy wszystko co w naszej mocy aby to uczynić i udało się tylko w małej części, ponieważ naszą młodzież gimnazjalną mało obchodzi segregacja. Uczniowie w naszym wieku są teraz w tej fazie kiedy nie słuchają nikogo, więc mało mieliśmy w tej sprawie do powiedzenia.

6. Plakaty Plakaty wykonane przez nas i zawieszone w szkole :

7. Prezentacja projektu Czas projektu: 5 miesięcy (luty-czerwiec) Harmonogram projektu Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Ankieta x Informacje Kontenery Prezentacja

Nasz projekt prezentowaliśmy wspólnie z kolegami z klasy IC przed uczniami z Parznic

8. Nasza opinia Sądzimy, że projekt można zaliczyć do udanych. Prawie wszystko wyszło tak jak chcieliśmy. Czasem było ciężko, szczególnie z prezentacją końcową, bo staraliśmy się, żeby wyszła ona jak najlepiej. 

Czy gimnazjaliści wiedzą jak właściwie postępować z odpadami? Głównym celem projektu było uzyskanie odpowiedzi na to pytanie. A brzmi ona: teraz tak. Nasza ankieta nie kłamie, uczniowie nauczyli się jak lepiej postępować z odpadami. Miejmy nadzieję, że zapamiętają na całe życie, że śmieci trzeba segregować.

Prezentację multimedialną wykonali: -Michał Łepecki -Dawid Kosior

W projekcie brali udział uczniowie klasy IIi: Michał Łepecki Dawid Kosior Kuba Kurowski Kamil Koniuszy Projekt pod kierunkiem pani Ireny Śniarskiej