OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA BIBLIOTEKARZY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONFERENCJA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE INNOWACYJNY PROGRAM NAUCZANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH.
Advertisements

Telepraca w EBIB redaktor ebib.
Społeczności w Internecie
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Internet w pracy bibliotekarza
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
WYRÓŻNIENIE PRACOWNIKA URZĘDU MIEJSKIEGO W SŁUPSKU MIASTO SŁUPSK
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
Kształtowanie motywacji pracowników
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Ankietę przeprowadzili uczniowie: Zespołu Szkół Budowlanych, Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zespół Szkół Ekonomicznych w Żarach.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
O pożytkach z badań satysfakcji użytkowników biblioteki Omówienie ankiety SPB oraz sposobów analizy uzyskanych z niej danych Dariusz Wojakowski AKADEMIA.
Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna,
Efektywne gospodarowanie czasem
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
OFERTA HANDLOWA DLA FIRM.
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Jak przekonać pracodawcę by zatrudnił kobietę? Jolanta Czarniecka imię i nazwisko wykonawcy prezentacji grupa Prezentacja.
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
BIBLIOTEKARZ W OCZACH STUDENTÓW WYŻSZEJ SZKOŁY ZARZĄDZANIA W GDAŃSKU Sylwia BaranowskaBibliotekarz – zawód czy powołanie – Gdańsk, wrzesień 2009 r.
SPECYFIKA PRACY BIBLIOTEKARZA UCZELNI ARTYSTYCZNEJ W OPINII CZYTELNIKÓW – PRACOWNIK MERYTORYCZNY, DORADCA CZY PRZYJACIEL? mgr Sławomir Sobczyk Biblioteka.
Działalność wydawnicza Politechniki Lubelskiej
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Małgorzata Bródka Kinga Adamiak
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Konin Konin dawniej Nowa przeprawa Urząd miejski Boisko typu „Orlik”
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
E-pytanie, e-odpowiedź... czyli jakich badań potrzebują biblioteki przyszłości? Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademia.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach W ankiecie Egzaminy i diagnozowanie zewnętrzne przeprowadzonej dla nauczycieli wzięło udział
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
Title Slide 1 It starts with you
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Bibliotekarz i biblioteka szkolna jako podmioty promocji
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Konferencja organizowana przez Bibliotekę Główną Politechniki Warszawskiej w dniach września 2002 roku Współpraca bibliotek naukowych w zakresie.
Wychowanie ekologiczne
Personal Management w bibliotece
Biblioteki XXI wieku. Czy przetrwamy? Łódź, czerwca 2006 Komisja wnioskowa w składzie: Halina Ganińska – Przewodnicząca Elżbieta Rożniakowska Lidia.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Uruchomienie systemu kdpw_otc - rozwiązania techniczne 20 września 2012 r.
B ADANIA ANKIETOWE W RAMACH PROJEKTU C OMENIUS „E UROPA WZRASTA RAZEM (?)” Miejsce przeprowadzonych badań: Zespół Szkół nr 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Ewa Wierzba i Tomasz Ziemann
Misja i wizja przedsiębiorstwa!
Zapis prezentacji:

Praca zespołu czy indywidualne postawy — co buduje zewnętrzny wizerunek nowoczesnej biblioteki? OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA BIBLIOTEKARZY Bibliotekarz – zawód czy powołanie? Gdańsk, 02 – 04 września 2009r. Violetta Frankowska Joanna Basińska Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej

Zespół - klucz do sukcesu firmy Bezpośrednia postawa jest najbardziej wiarygodną i cenioną informacją dla otoczenia, bowiem pracownicy mają największy wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku biblioteki. To oni wydają jej świadectwo. Gdy utworzy się zespół ludzi wyposażony w odpowiednie umiejętności będzie on kluczem do sukcesu całej firmy zgodnie z zasadą że 2 + 2 > 4

Narzędzie do tworzenia ankiety Ankieta została przygotowana w wersji elektronicznej. Skorzystano z serwisu webankieta.pl, który jest jednym z pierwszych serwisów w Polsce, zbudowanych w oparciu o bibliotekę Ruby On Ralis. Oferuje on narzędzie online pozwalające na samodzielne zaprojektowanie oraz przeprowadzenie badania ankietowego.

Adresat ankiety Adresatem ankiety byli wszyscy pracownicy systemu informacyjno-bibliotecznego BG PW. Na podstawie odpowiedzi respondentów na pytanie, jakie zadania są dla nich wiodącymi w codziennej pracy ustalono, że 37% respondentów pracuje na zapleczu i ma sporadyczny kontakt z użytkownikiem, 63% ankietowanych pracuje w oddziałach związanych bezpośrednio z obsługą użytkownika.

Rodzaje pytań Zadano piętnaście pytań ułożonych w następujące grupy: pytania wyboru, w których respondent mógł zaznaczyć jedną, bądź dwie odpowiedzi traktowane z jednakową ważnością, pytania matrycowe, w których odpowiedzi ułożone są w formie tabelarycznej.

Dobór pytań Wybór cech, postaw, umiejętności do budowania pytań ankietowych na podst. publikacji: Pioterek Paweł. Budowanie efektywnego zespołu w bibliotece. Wydawnictwo SBP, Warszawa 2008.

Badane cechy, postawy, umiejętności Skoncentrowano się na takich cechach, umiejętnościach i postawach jak: entuzjazm, precyzja, terminowość, efektywność, indywidualizm, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole.

Entuzjazm

Precyzja

Terminowość

Efektywność

Komunikatywność

Umiejętność pracy w zespole

Indywidualizm

Najbardziej pożądane zestawy cech pracownika do pracy w zespole

Co według ciebie możesz wnieść do zespołu?

Jak często wykonujesz prace związane z budowaniem dobrego wizerunku biblioteki?

Którą z podanych form pracy preferujesz?

Kto kształtuje wizerunek biblioteki? Wyniki ankiety dały odpowiedź na pytanie kto kształtuje wizerunek współczesnej biblioteki: oddział, zespół, czy pojedynczy człowiek. Wykazały, jaki wpływ na skuteczność podejmowanych przez bibliotekę działań ma przyjęty sposób organizacji pracy (zespoły zadaniowe, pełnomocnicy, zmiany w strukturze organizacyjnej).

Podsumowanie Świadomość jak ważne jest budowanie pozytywnego wizerunku biblioteki jest istotna dla pracowników biblioteki. Niemal wszyscy respondenci dużą wagę przywiązują do dbałości o jakość usług i zgodnie przyznali takim działaniom najwyższą ilość punktów. Dobrze to rokuje dla możliwości jej dalszego rozwoju.

Dziękujemy za uwagę Joanna Basińska Violetta Frankowska Filia BGPW basinska@bg.pw.edu.pl Violetta Frankowska Oddział Opracowania BGPW viola@bg.pw.edu.pl