RANKING WARTOŚCI MAREK WIELKOPOLSKI 2013 SPIS TREŚCI 1.Idea rankingu 2.O organizatorze 3.Korzyści dla uczestników 4.Metodologia 5.Propozycja współpracy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pozyskiwanie dotacji unijnych na systemy ERP
Advertisements

Efekty kluczowych działań i form wsparcia
Rola Krajowego Forum Wodnego
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Branżowy Program Promocji Polskiej Branży Biotechnologicznej.
Prezentacja Konkursu TERAZ POLSKA
ZAPROSZENIE DLA WYSTAWCÓW
Spotkanie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
Zielona Inicjatywa Gospodarcza, Kraków, 4 czerwiec 2009 r. Program Kupuj Nasze.PL Są powody do dumy !
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Konferencja r. Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VI. Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2. Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości.
— IDEA STWORZENIA RANKINGU —
KONSULTACJE SPOŁECZNE „Prohibicja na Dekabrystów?”
WYKORZYSTAJ SWÓJ POTENCJAŁ - IV edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej –
PRZEDSIĘBIORCY NA START - V edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Inkubator przedsiębiorczości - - miejscem Twojego biznesu
BIZNES PO WIELKOPOLSKU 5 LAT KONKURSU „POMYSŁ NA BIZNES”
EURES - Europejskie Służby Zatrudnienia
Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009.
Partnerstwo dla rozwoju przedsiębiorczości Partnerstwo dla aktywizacji społecznej Partnerstwo dla nowych technologii Bełchatowsko Kleszczowski Park Przemysłowo.
FIRMA ROKU PROJEKT REGULAMINU KONKURSU Urz ą d Miejski w Czechowicach-DziedzicachWydzia ł Strategii i Rozwoju Miasta Czechowice-Dziedzice, 9 marca 2009.
Celem KONKURSU jest wyłonienie i wypromowanie produktów, miejsc lub przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem.
Zasady uczestnictwa w IV edycji konkursu Pomysł na biznes Wojciech Strzelczyk r.
Etapy konkursu „Pomysł na biznes”
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
1 Sieć Punktów Kontaktowych w Wielkopolsce Oferta Sieci PK Matylda Dąbrowska Punkt Kontaktowy przy Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.
PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE. Darowizny żywności a podatek VAT Producenci artykułów spożywczych nie muszą już płacić podatku VAT od przekazanych darowizn.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Polska po rewolucji śmieciowej, czyli nasze rady na odpady oraz Rozstrzygnięcie XII edycji konkursu GMINA FAIR PLAY - Certyfikowana Lokalizacja Inwestycji.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Zespół Szkół Łączności
Pozyskiwanie środków na promocję produktów regionalnych Bożena Pietras-Goc FUNDACJA PARTNERSTWO DLA ŚRODOWISKA.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Założenia projektu KONSERWATOR – program aktywizacji zawodowej osób pozostających bez zatrudnienia .
Spotkanie mieszkańcówSpotkanie mieszkańców z Burmistrzem Byczyny z Burmistrzem Byczyny Spotkanie dotyczyć usprawnienia przepływu informacji i poprawy przekazu.
OFERTA DLA PARTNERA FESTIWALU 4M - MIŃSK MAZOWIECKI MIASTO MUZYKI
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
Fundacja Instytutu Filozofii i Socjologii PAN
Działalność Krajowej Grupy Poręczeniowej BGK Warszawa, październik 2009 r.
Jedz Smacznie i zdrowo.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
2014. Uzasadnienie realizacji projektu, czyli skąd taki pomysł... GŁÓWNE ŹRÓDŁA DANYCH O PROBLEMIE : Wnioski z badań ilościowych i jakościowych realizowanych.
KONKURS MUZYCZNY ZAPRASZAM WSZYSTKICH UCZNIÓW DO WZIĘCIA UDZIAŁU W INTERNETOWYM KONKURSIE MUZYCZNYM ORGANIZOWANYM PRZEZ WSZYSCY UCZNIOWIE ZA UDZIAŁ KONKURSIE.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Oferta sponsoringu MONIN Cup Junior MONIN Cup Junior to coroczny konkurs dla młodych barmanów w wieku lat, którzy rywalizują w tworzeniu najlepszych.
Wycena przedsiębiorstwa
Każdego roku organizacje pozarządowe podejmują liczne inicjatywy na rzecz mieszkańców naszego Miasta. Organizowane przez nie akcje i wydarzenia promują.
1 „Prowadzący – niepijący” Kampania edukacyjna 7 – 31 sierpnia 2008.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Instrumenty wsparcia polskich eksporterów Tomasz.
Spotkanie konsultacyjne. Czym jest budżet obywatelski ? Budżet obywatelski - proces, który umożliwia mieszkańcom dyskusję oraz bezpośredni wpływ na decyzje.
Dr Barbara Cieślik – opiekun naukowy Łukasz Wróblewski – prezes koła SKN Ubezpieczeń Komunikacyjnych Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
STĄD DO JAKOŚCI Wielkopolskie Stowarzyszenie Badań nad Jakością Centrum Badań i Monitorowania Jakości w Poznaniu.
Województwa Lubuskiego Pożyczki dla przedsiębiorców.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Mazowiecka Marka Ekonomii Społecznej
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Zapis prezentacji:

RANKING WARTOŚCI MAREK WIELKOPOLSKI 2013

SPIS TREŚCI 1.Idea rankingu 2.O organizatorze 3.Korzyści dla uczestników 4.Metodologia 5.Propozycja współpracy 6.Terminarz

IDEA STWORZENIA RANKINGU Celem przedsięwzięcia jest stworzenie wiarygodnego rankingu najcenniejszych marek w Wielkopolsce. Pomysł projektu powstał w trakcie obrad Rady Wspierania Przedsiębiorczości działającej przy Wielkopolskim Klubie Kapitału. Misją WKK jest wspieranie lokalnych inicjatyw i rozwijanie wiedzy. Dzięki społecznemu zaangażowaniu Partnerów projekt o wartości rynkowej zł zrealizujemy praktycznie non-profit.

ORGANIZATOR I PARTNERZY RANKINGU ORGANIZATOR Organizatorem Rankingu Wartości Marek Wielkopolskich 2013 jest Rada Wspierania Przedsiębiorczości przy Wielkopolskim Klubie Kapitału. REALIZATOR Grupa Fresh / Brand Marketing Strategy – inicjator i realizator rankingu, opieka merytoryczna, promocja wydarzenia PARTNERZY MERYTORYCZNI SAWYER należący do grupy DGA - opracowanie metodologii wyceny, przeprowadzenie wycen TNS Polska - realizacja badań B2B i B2C, raport badawczy

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW Prestiż – znalezienie się w gronie 100 najcenniejszych marek wielkopolskich Wiarygodna wycena – oszacowanie wartości marki zgodnie z wiarygodną metodologią Poufność danych- wszystkie przekazywane dane są pilnie strzeżone przez Realizatora Rankingu Uwzględnienie różnic w branżach - wyróżnienie marek o najwyższej wartości w podziale na B2B i B2C Certyfikacja wartości - uzyskanie certyfikatu potwierdzającego wartość marki przez każdą z 200 zakwalifikowanych firm Promocja marki – komunikowanie uzyskanej w rankingu pozycji dzięki specjalnemu raportowi oraz opublikowaniu rankingu w mediach Bezpłatny udział- Dzięki społecznemu zaangażowaniu Partnerów

ZASADY TWORZENIA RANKINGU Ranking Wartości Marek Wielkopolskich 2013 będzie organizowany w podziale na dwie kategorie: 1. dla marek B2B – wybrane zostanie 50 marek o najwyższej wartości, 2. dla marek B2C – wybrane zostanie 50 marek o najwyższej wartości. Nabór do II edycji Rankingu będzie odbywał się dwukierunkowo – organizatorzy wystosują zaproszenia skierowane do Prezesów marek wyselekcjonowanych do udziału w Rankingu oraz uruchomiony zostanie nabór publiczny (tzn. każda z marek w Wielkopolsce będzie mogła wziąć udział w Rankingu jeżeli będzie spełniała kryteria określone w metodologii wyceny). Ogłoszenie uruchomienia naboru do Rankingu odbędzie się w dniu w dniu 2 kwietnia 2013 roku.

KRYTERIA UDZIAŁU W RANKINGU 1. Miejsce utworzenia marki musi znajdować się na terenie Wielkopolski. 2. Główna siedziba firmy będącej właścicielem marki musi być zlokalizowana na terenie Wielkopolski. 3. Marka musi istnieć na rynku od minimum 5 lat. 4. Marka generowała w okresie ostatnich 3 lat min. 3 mln zł przychodu rocznie. 5. Firmy posiadające więcej niż jedną markę produktową/usługową w swoim portfolio mogą zgłosić do udziału w Rankingu wyłącznie wybrane 3 marki. 6. W rankingu nie mogą uczestniczyć marki będące spółkami z udziałem Skarbu Państwa, Władz Samorządowych i równocześnie posiadające monopol na rynku wielkopolskim.

METODOLOGIA WYCENY Stosowane procedury: określenie przychodów ze sprzedaży produktów sprzedawanych pod wycenianą marką z okresu ostatnich zakończonych 3 lat obrotowych, ustalenie wartości opłaty licencyjnej jako procent przychodów ze sprzedaży (opłata ta zostanie ustalona na podstawie analiz przeprowadzonych w późniejszym terminie), ustalenie przepływów pieniężnych, zdyskontowanie przepływów pieniężnych według stopy odpowiadającej ryzyku danych przepływów.

EFEKT BADAŃ 1.Ranking zawierający 100 najcenniejszych wielkopolskich marek w kategorii B2B oraz B2C 2.Raport branżowy zawierający cenne wskazówki dotyczące budowania silnej marki 3. Gala finałowa – wręczenie statuetek, podsumowanie działań

TERMINARZ – uruchomienie naboru 2.04 – – zbieranie zgłoszeń, potwierdzenie uczestnictwa w rankingu (nabór publiczny) – wycena za pomocą wskaźników finansowych oraz korekta w oparciu o badania rynkowe przeprowadzone w kategoriach B2B i B2C. Badania realizuje TNS Polska zgodnie z przyjętą metodologią. Grudzień 2013 – uroczysta Gala wraz z wręczeniem statuetek

KONTAKT Obsługą medialną Rankingu Wartości Marek Wielkopolskich 2013 zajmuje się Fresh Relations. Kontakt: Magdalena Górzna-Jaromin mobile: Opiekun merytoryczny rankingu: Adam Michańków Właściciel większościowy Grupy Fresh mobile: 608 –

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY KONTAKT: TEL , MAIL: