ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W ROZWOJU ORGANIZACJI
Advertisements

Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji dla Mazowsza i określenie inteligentnej specjalizacji regionu – stan prac Małgorzata Rudnicka Wydział Innowacyjności.
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
1 Wyniki za III kwartał 2003 – rekordowy poziom sprzedaży Nowy zakład w strefie ekonomicznej Warszawa, listopad 2003.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Warszawa 20 stycznia 2003 Sieć Doskonałości: Budownictwo, Materiały i Technologie Dzień informacyjny Nanotechnologie, materiały wielofunkcyjne i procesy.
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla FIRMY PRODUKCYJNO-HANDLOWO -USŁUGOWEJ "HAGO" MAŁGORZATA HANDKIEWICZ Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Jędrzejczak.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PPUH JANPOL S.C. Halina Jan Bierła Zespół konsultantów: Henryk Szymczak Robert Lewicki Jarosław Piszczek.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Jarosław Piszczek
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PA-CO Paweł Minkwitz Głażewo Łowyń Zespół konsultantów:
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Dolnośląski rynek pracy w drodze do gospodarki w drodze do gospodarki opartej na wiedzy.
Znaczenie wartości niematerialnych w aspekcie wyzwań dla rozwoju społeczno- gospodarczego Polski praca zbiorowa pod kierunkiem Rafała Antczaka CASE-Doradcy,
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
1.
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Dolina Lotnicza Innowacyjny Klaster Przemysłowy
Panel 5: Metodologia diagnozy strategicznej
Opracował: Ireneusz Pietruszka, sierpien 2011
Listopad 2008 Co właściciel małej firmy wiedzieć powinien, a o co nie ma czasu zapytać. Nowoczesne oprogramowanie w Twojej firmie Mała firma, szerokie.
11 Oddziałów Regionalnych 200 Filii i Przedstawicielstw 150 Kredyt Punktów
Dolina Lotnicza Innowacyjny Klaster Przemysłowy
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność w biznesie Panel II Warszawa, 03 marca 2008 r.
Katowice, 17 kwietnia 2009 r. NewConnect wehikuł finansowania firm z perspektywami.
Kluczowe czynniki sukcesu
Spotkania konsultacyjne
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
Strategia przedsiębiorstwa
Fabryka Osprzętu Samochodowego POLMO-Łódź
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Europejski Kongres Gospodarczy Katowice, 31 maja - 2 czerwca 2010 Gospodarka w czasie kryzysu - mechanizmy wspierania przedsiębiorców.
Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego „PEPEES” S. A Łomża, ul
TECHNIKA PRECYZYJNA I PRÓŻNIOWA
POLSKA GRUPA ZBROJENIOWA S.A.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Profesja Centrum kształcenia Kadr we Wrocławiu Technik Obsługi Turystyki Zagranicznej Sem . III „Globalne systemy rezerwacji systemu GDS – Amadeus,
ENERGETYKA maja 2003 Sala Afrykańska, na terenie Międzynarodowych Targów Katowickich.
Magazyn energii: technologie, rynek
Kampania reklamowa firmy Mondo Promo Sp. z o.o.. Założona w 2001r. Aktywnie działająca firma w przemyśle tekstylnym Innowacyjne tkaniny oraz wyspecjalizowana.
Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu. 2 Osiąganie przez dwie firmy powiązane relacjami biznesowymi znaczących rezultatów z tych relacji nie.
Ochrona własności intelektualnej a rozwój przedsiębiorczości dr hab. Adam Grzegorczyk Kielce,
Katedra Zarządzania w Gospodarce1 STRATEGIA DYWERSYFIKACJI.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. ul. Malczewskiego Radom Biuro w Warszawie ul. Nowy Świat 4a Warszawa tel. (48)
Technologie w zasięgu ręki. Cele regionalne Umożliwienie transferu technologii pomiędzy przedsiębiorstwami oraz ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami.
Ogólne, uniwersalne zasady zarządzania: Zasada podziału
NAZWA WYNIKU (tytuł zgodnie z informacją podaną do ewidencji PK, nr ewid. PK) NAZWA PROJEKTU/WYNIKU (nienaukowy tytuł informujący o zastosowaniu.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
REWOLUCYJNA KONCEPCJA SYSTEMU AUTOGAZ
Model „pięciu sił” M.Portera
Zapis prezentacji:

ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE Panel III: Strategie na poziomie korporacyjnym (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Analiza SPACE (STRATEGIC POSITION AND ACTION EVALUATION) w procesie wyboru strategii Siła finansowa Atrakcyjność rynku Konkurencyjność Stabilność sektora PROFIL AGRESYWNY PROFIL KONSERWATYWNY PROFIL DEFENSYWNY PROFIL KONKURENCYJNY

Profile strategiczne i strategie w modelu SPACE

Analiza SPACE w procesie wyboru strategii STRATEGIA KONCENTRACJI (JEDNOBIZNESOWA) Siła finansowa Atrakcyjność rynku Konkurencyjność Stabilność sektora

Strategia koncentracji – strategia jednobiznesowa Strategia koncentrowania działalności w dotychczasowych sektorach / dziedzinach - kontynuacja dotychczasowej strategii rozwoju Przesłanki: Dobra sytuacja finansowa Zdolność do konkurowania Atrakcyjny i stabilny rynek Ryzyko: podatność na recesję sektora zaangażowanie kapitału w jednej branży (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Analiza SPACE w procesie wyboru strategii Siła finansowa Atrakcyjność rynku Konkurencyjność Stabilność sektora STRATEGIA INTEGRACJI PIONOWEJ STRATEGIA INTEGRACJI POZIOMEJ

Strategia integracji pionowej Strategia łączenia w ramach logiki technologicznej - strategie kooperacyjne Przesłanki: Dobra pozycja konkurencyjna Atrakcyjny rynek Słaba / słabnąca efektywność finansowa Ryzyko: brak doświadczenia w nowej dziedzinie niezbędne inwestycje „nieefektywność dużych organizacji” (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Koncepcja integracji pionowej – konglomerat stoczniowy ’93 Huta Częstochowa Fabryka silników im. Cegielskiego Stocznia Szczecińska S.A. (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Strategia integracji poziomej Strategia łączenia z konkurentami z sektora – INTEGRACJA, KONSOLIDACJA Ryzyko: uzależnienie od partnerów niezbędne inwestycje „nieefektywność dużych organizacji” Przesłanki: Dobra pozycja konkurencyjna Atrakcyjny rynek Brak lub słaba rentowność Niestabilna sytuacja w sektorze (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Strategia integracji poziomej w polskim przemyśle stoczniowym ’96 Etap I Koncepcja połączenia stoczni Szczecińskiej ze Stoczniami w Gdańsku i Gdyni Etap II Wchłonięcie (połączenie) mniejszych stoczni remontowych (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Dywersyfikacja jako strategia integracyjna

Analiza SPACE w procesie wyboru strategii Siła finansowa Atrakcyjność rynku Konkurencyjność Stabilność sektora STRATEGIA DYWESTYCJI STRATEGIA REORGANIZACJI STRATEGIA LIKWIDACJI

Case study: (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Case study: (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Strategie naprawcze

Analiza SPACE w procesie wyboru strategii STRATEGIA DYWERSYFIKACJI STRATEGIA DYWERSYFIKACJIKONCENTRYCZNEJ Siła finansowa Atrakcyjność rynku Konkurencyjność Stabilność sektora STRATEGIA DYWERSYFIKACJIKONGLOMERATOWEJ

Strategia dywersyfikacji – strategia wielobiznesowa Strategia rozwoju działalności na nowe sektory / dziedziny - tzw. strategia wielobiznesowa Przesłanki: Dobra sytuacja finansowa Słaba konkurencyjność Słaba atrakcyjność sektora Ryzyko: brak doświadczenia w nowej dziedzinie niezbędne inwestycje (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Strategia dywersyfikacji jako rozwój wewnętrzny firmy

Strategia dywersyfikacji jako rozwój wewnętrzny firmy

Dywersyfikacja oznacza rozszerzanie działalności w drodze tzw. „wejść” dywersyfikacja koncentryczna - rozszerzenie działalności na rynki / produkty pokrewne dywersyfikacja konglomeratowa - rozszerzenia działalności na rynki / produkty niepokrewne (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Dywersyfikacja a wyniki organizacji słabe wyniki dobre Brak dywersyfikacji Dywersyfikacja koncentryczna Dywersyfikacja konglomeratowa

Dywersyfikacja koncentryczna w Hondzie HONDA – Czy zmieścisz osiem Hond w swoim garażu? (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Strategia dywersyfikacji spokrewnionej firmy Phillips – wykorzystanie technologii elektronicznej Żarówki i systemy oświetleniowe to tradycyjna specjalizacja Phillips’a W latach 70. Phillips zainwestował w elektronikę użytkową W II połowie lat 70. Phillips zachęcił pracowników do innowacji Jedną z takich innowacji były dyski optyczne jako nośniki informacji – dzisiaj CD

Dywersyfikacja konglomeratowa w DAEWOO Koreański gigant (czebol) zbankrutował na skutek przeinwestowania w różnorodne branże Nam kojarzył się z niedrogą marką samochodów Ale to także producent elektrotechniki Lider przemysłu maszynowego Największa stocznia ….. I wiele wiele innych branż

www.virgin.com – dywersyfikacja po euroepjsku Koncern VIRGIN uchodzi dzisiaj za najbardziej zdywersyfikowaną firmę w Europie Zaczęło się od inwestycji Richarda Bransona (dzisiaj najbogatszego Brytyjczyka) Za młodu zainwestował w sieć sklepów muzycznych Dzisiaj to wytwórnie płytowe, linie lotnicze, operator telefoniczny, linie kolejowe, usługi turystyczne, a nawet loty w kosmos (c) prof. dr hab. Aneta Zelek

Strategia koncernu Saint Gobain Case Study Strategia koncernu Saint Gobain

Koncern międzynarodowy

Rozmiary koncernu

Czy wiesz, że Saint-Gobain: Wyprodukowało 660 szklanych rombów, które posłużyły do budowy Piramidy w Luwrze. Wytwarza szkło do co drugiego samochodu w Europie. Zapewnia izolację co piątego domu w USA. Produkuje 30 miliardów szklanych opakowań (m.in. do perfum). Wyposażyło 80 stolic i 1000 dużych miast na całym świecie w instalacje wodociągowo – kanalizacyjne. Posiada w Europie ponad 4 000 punktów sprzedaży materiałów budowlanych w 24 krajach, 72 600 pracowników. Zarejestrowało w 2007 roku 317 patentów. Produkuje kryształy stosowane w urządzeniach skanujących na lotniskach oraz w skanerach medycznych, które umożliwiają wykrycie groźnych chorób w bardzo wczesnym stadium ich rozwoju.

Dynamika wzrostu – ostatnia dekada

Pytania do Case Study W jakich branżach operuje Saint Gobain? Jaki typ strategii korporacyjnej stosuje Saint Gobain? Jakie są przesłanki stosowania tej strategii? Na czym polega efekt synergii w stosowanej strategii? Na czym polega ryzyko stosowania tej strategii?