Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Advertisements

Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Program wychowawczy szkoły
Analiza wyników ankiety
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
EWALUACJA WEWNĘTRZNA Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 2 im. Stefana Żeromskiego w Rudkach przez zespół w składzie.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
ANALIZA MATERIAŁU BADAWCZEGO
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Cel ewaluacji: Zebranie informacji na temat podejmowanych działań wychowawczych w szkole. Podjecie decyzji o kontynuacji bądź modyfikacji działań. Ustalenie:
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
i bezpieczeństwa uczniów
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Respektowane są normy społeczne
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE Raport ewaluacyjny
Ewaluacja wewnętrzna w szkole
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Prezentacja Zespołu Wychowawczego
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013    OBRZAR: PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE LUB PLACÓWCE  II.5.Kształtuje się postawy uczniów  

Wyniki ewaluacji sporządzono na podstawie: Cel ewaluacji: Pozyskanie informacji dotyczących postaw uczniów oraz procesów edukacyjnych, które je kształtują. Pozyskanie informacji na temat poczucia bezpieczeństwa w szkole wśród uczniów. Formułowanie wniosków do dalszej pracy. Wyniki ewaluacji sporządzono na podstawie:   analizy ankiet skierowanych do uczniów, analizy ankiet skierowanych do nauczycieli, analizy ankiet skierowanych do wychowawców klas, analizy ankiet skierowanych do rodziców, analizy ankiet skierowanych do personelu pomocniczego, analizy zachowania na podstawie zeszytów uwag,

Pytania kluczowe:   1. Czy nauczyciele brali udział w współtworzeniu Programu Wychowawczego, Profilaktyki, Planu Rozwoju Szkoły? 2. Czy klasowe plany pracy są spójne z powyższymi dokumentami? 3. Czy w szkole diagnozuje się zachowania uczniów? Jeżeli tak, to w jaki sposób wyniki tej diagnozy są wykorzystywane? 4. Czy uczniowie wiedzą jakich zachowań się od nich oczekuje? 5. W jakich działaniach sprzyjających kształtowaniu postaw uczestniczą uczniowie? 6. Czy zasady promowane przez szkołę są normami, którymi uczniowie kierują się poza szkołą? 7. Czy podejmowane są działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań? Jeżeli tak, to jakie są to działania? Jeżeli nie - dlaczego?

Wymaganie Wskaźniki wewnątrzszkolne Dowody, źródła, dokumenty   PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE LUB PLACÓWCE Wymaganie Wskaźniki wewnątrzszkolne Dowody, źródła, dokumenty Kształtuje się postawy uczniów Działania wychowawcze podejmowane w szkole są spójne. Działania wychowawcze są adekwatne do potrzeb uczniów. Uczniowie uczestniczą w działaniach sprzyjających kształtowaniu pożądanych społecznie postaw. Uczniowie biorą udział w planowaniu i modyfikowaniu działań wychowawczych w szkole. Wnioski z analizy działań wychowawczych są wdrażane. Ankiety skierowane do nauczycieli, uczniów, rodziców, personelu niepedagogicznego. Ankiety skierowane do uczniów. Analiza zachowania na podstawie zeszytów uwag. Ankiety skierowane do nauczycieli. Ankieta dla wychowawców. Analiza zeszytów uwag. Ankiety skierowane do uczniów, rodziców, nauczycieli. Ankieta skierowana do nauczycieli.

WYNIKI ANKIET Ankiety skierowane do uczniów Ankietowanych: 68 uczniów 1. Czy znasz Program Wychowawczy i Program Profilaktyczny Szkoły? Tak – 43 (64,2%) Nie – 24 (35,8%)

2. Czy Twoim zdaniem uczniowie mają wpływ na omawiane treści wychowawcze? Tak – 23 (34,3%) Nie – 20 (29,8%) Nie wiem – 24 (35,9%)

3. Czy według Ciebie dobre zachowanie wśród uczniów promowane są przez szkołę? Tak – 34 (50,7%) Nie – 20 (29,8%) Nie wiem – 13 (19,5%)

4. Czy znasz zasady właściwego zachowania? Tak – 56 ( 83,6%) Nie – 10 (15%) Nie wiem – 1 (1,4%)

5.Czy według Ciebie uczniowie stosują postawy i zachowania  promowane przez szkołę? Tak – 15 ( 22,4%) Nie – 13 (19,4%) Częściowo – 37 (55,2%) Nie wiem – 2 ( 3%)

6. Jeżeli tak to zaznacz jakie to są postawy i zachowania: kultura osobista – 49 (72%) szacunek do siebie i innych – 43 ( 66%) obowiązkowość – 24 ( 35%) odpowiedzialność – 32 (47%) punktualność – 21 ( 31%) patriotyzm – 27 (40%) tolerancja – 34 ( 50%) inne( jakie?) złe zachowanie – 1 (1,5%)

7. Jeżeli nie, to wymień postawy i zachowania, które są niezgodne z normami obowiązującymi w szkole. Bójki – 3 ( 4,4%) Palenie – 2 (2,9%) Bicie słabszych – 3 (4,4%) Wulgaryzmy – 4 ( 5,9%) Nie stosowanie się do poleceń nauczycieli – 1 (1,5%)

8. Czy w życiu codziennym kierujesz się zasadami promowanymi przez szkołę? Tak – 34 (50,7%) Nie – 19 ( 28,3%) Nie wiem – 14 (21%)

9. Czy podczas przerw międzylekcyjnych czujesz się bezpiecznie? Tak – 48 (71,6%) Nie – 14 (21%) Nie wiem – 5 (7,4%)

10. Jeżeli nie zaznacz w jakich miejscach w szkole czujesz się mało bezpieczne: (ilość wszystkich odp.62) W toalecie – 13 (20,1%) Na korytarzu – 13 (20,1%) W szatni – 15 ( 24,2%) Na boisku – 11 ( 17,7%) W autobusie szkolnym – 9 ( 14,5%) W sali lekcyjnej – 1 (1,6%)

11.Czy według Ciebie nauczyciele dostrzegają niestosowne zachowania uczniów? Tak – 23 (34,3%) Nie – 15 (22,4%) Czasami – 29 (43,3%)

12.Czy według Ciebie nauczyciele dostrzegają pozytywne zachowania uczniów? Tak – 31 (46,3%) Nie – 10 ( 14,9%) Czasami – 26 (38,8%)  

Ankiety skierowane do nauczycieli Ankietowanych: 16 przedstawicieli nauczycieli   1. Czy Państwo brali udział w współtworzeniu dokumentów obowią zujących w szkole tj: Planie Rozwoju Szkoły, Programie Wychowawc zym,  Programie Profilaktyki? Tak – 13 Nie – 2

2. Czy Państwa zdaniem szkoła promuje dobre zachowania wśród uczniów? Tak – 16 Nie Nie wiem 3. Czy uważają Państwo, że uczniowie wykazują postawy i zachowania promowane przez szkołę? Tak – 11 Częściowo – 5  

4. Czy według Państwa uczniowie znają zasady właściwego zachowania obowiązujące w szkole? Tak – 15 Nie Częściowo – 1 Nie wiem

5. Jeżeli tak, proszę zaznaczyć zachowania uczniów zgodne z normami obowiązującymi w szkole kultura osobista– 15 szacunek do siebie i innych –14 tolerancja–12 patriotyzm–16 odpowiedzialność–12 inne(jakie?)………………

6. Jeżeli nie, proszę wymienić zachowania niezgodne z normami obowiązującymi w szkole. ………………………………………………………………………………… 7. Czy według Państwa uczniowie kierują się zasadami i normami promowanymi przez szkołę w życiu codziennym? Tak – 6 Częściowo–10 Nie Nie wiem

8. Czy według Państwa podczas przerw międzylekcyjnych uczniowie czują się bezpiecznie? Tak – 16 Czasami Nie wiem Nie   9. Jeżeli nie, proszę zaznaczyć w których miejscach w szkole czują się mało bezpiecznie. w toalecie na korytarzu w szatni na boisku w autobusie szkolnym

10. Czy dostrzegają Państwo ryzykowne zachowania wśród swoich uczniów? Tak – 8 Nie – 2 Czasami – 6

11. Czy dostrzegają Państwo pozytywne zachowania uczniów ? Tak – 16 Nie Czasami   12. Czy w szkole diagnozuje się postawy uczniów? Tak – 16 Nie Nie wiem

13. Jeżeli tak, proszę zaznaczyć w jaki sposób? rozmowy wychowawcze -16 ankiety – 14 wywiady - 12 obserwacje – 14 analiza zachowania na podstawie dokumentów – 14 rozmowa z pedagogiem – 14 inne(jakie?)……………………  

14. Czy Państwo wyciągają wnioski z przeprowadzonej diagnozy? Tak – 16 Nie 15. Jeżeli tak, to jakie są to wnioski ? Należy promować dobre zachowanie wśród uczniów, poprawa zachowania uczniów, lepszy kontakt z rodzicami, rozmowy indywidualne z uczniami, rozmowy z rodzicami, należy dostrzegać i pochwalać pozytywne zachowania, przestrzeganie zasad, uczniowie czują się w szkole bezpiecznie, uczniowie wykazują postawy które promuje szkoła, dotyczące dalszej pracy z uczniem, wnioski do dalszej pracy profilaktyczno – wychowawczej.  

16. Czy wyciągane przez Państwa wnioski z analizy działań wychowawczych są wdrażane w dalszej pracy z uczniami? Tak - 16 Nie  

Ankiety skierowane do wychowawców Ankietowanych: 7 wychowawców Czy treści zawarte w Państwa Planie Pracy Wychowawczej są spójne z dokumentami: Planem Rozwoju Szkoły, Programem Wychowawczym i Programem Profilaktyki ? a) Tak - 7 b) Nie 2.Czy uczniowie mają wpływ na omawiane treści wychowawcze? a) Tak - 7 b) Nie

3.Czy podczas godzin wychowawczych poruszają Państwo treści kształtujące pożądane postawy uczniów? a) Tak - 7 b) Nie 4.Jeżeli tak, to o jakiej tematyce? profilaktyczne, patriotyczne, wzajemnej tolerancji, odpowiedniej kultury osobistej, agresja i przemoc, edukacja prozdrowotna, profilaktyka uzależnień, profilaktyka zachowań ryzykownych, rozwój emocjonalny uczniów, normy: społeczne, prawne, moralne, religijne, szacunek dla drugiego człowieka, tolerancja, prawa i obowiązki przyjaciół; czym jest praca dla człowieka; asertywność;  

Ankiet skierowanych do rodziców Ankietowanych: 52 rodziców 1. Czego Pana/ Pani zdaniem oczekuje się od dziecka? Koleżeństwa – 34 osoby Kultury osobistej - 44 osoby Poczucia identyfikacji ze szkołą – 20 osób Podejmowania zdrowej rywalizacji – 22 osoby Inne : systematyczności – 1 osoba

2. Czy sposób w jaki szkoła wychowuje uczniów odpowiada potrzebom Pani/ Pana dziecka? Tak – 25 osób Nie – 2 osoby Raczej tak – 23 osoby Raczej nie  

Ankieta skierowana do personelu pomocniczego Ankietowanych: 6 pracowników 1. Czy znacie Państwo dokumenty obowiązujące w szkole tj: Szkolny Program Wychowawczy, Profilaktyki i Plan Rozwoju Szkoły? Tak - 6 - 100% Nie 2. Czy według Państwa szkoła promuje dobre zachowania wśród uczniów? Tak – 6 – 100% Nie Nie wiem

3. Czy Państwa zdaniem uczniowie znają zasady właściwego zachowania obowiązujące w szkole? Tak – 6 – 100% Nie Nie wiem 4. Czy według Państwa uczniowie wykazują postawy i zachowania promowane przez szkołę? Tak – 6 – 100% Częściowo Nie wiem Nie

5. Jeżeli tak, proszę zaznaczyć zachowania zgodne z normami obowiązującymi w szkole. kultura osobista – 5 (83,3%) szacunek do siebie i innych – 6(100%) tolerancja – 5 (83,3%) patriotyzm – 5 (83,3%) odpowiedzialność – 6 (100%) inne(jakie?)……………

6. Jeżeli nie, proszę wymienić zachowania niezgodne z normami obowiązującymi w szkole. ……………………………………………………………………………   7. Czy według Państwa zasady promowane przez szkołę są normami, którymi uczniowie kierują się w życiu codziennym? Tak – 6 – 100% Częściowo Nie Nie wiem   8. Czy według Państwa uczniowie czują się bezpiecznie podczas przerw międzylekcyjnych? Tak – 6 – 100% Czasami Nie wiem Nie

9. Jeżeli nie, proszę zaznaczyć w których miejscach w szkole czują się mało bezpiecznie. W toalecie Na korytarzu W szatni Na boisku W autobusie szkolnym 10. Czy dostrzegają Państwo ryzykowne zachowania uczniów? Tak – 3(50%) Nie Czasami – 3 (50%)  

11.Czy dostrzegają Państwo pozytywne zachowania uczniów ? Tak – 6 (100%) Nie Czasami  

Analiza zachowania uczniów na podstawie zeszytów uwag Uczniowie wykazują zachowania i postawy promowane przez szkołę podczas szkolnych akademii, konkursów, udziału w akcjach charytatywnych.  

WNIOSKI I REKOMENDACJE Zdecydowana większość nauczycieli brała udział w współtworzeniu dokumentów obowiązujących w szkole. Wszyscy wychowawcy zgodnie twierdzą, że treści zawarte w ich Planach Pracy Wychowawczej są spójne z dokumentami obowiązującymi w szkole. Na godzinie wychowawczej najczęściej poruszanymi treściami kształtującymi pożądane postawy uczniów są: patriotyzm, wzajemna tolerancja, kultura osobista, edukacja prozdrowotna, profilaktyka uzależnień, rozwój emocjonalny uczniów, szacunek dla drugiego człowieka, prawa i obowiązki przyjaciół, asertywność, odpowiedzialność.

Według wszystkich nauczycieli szkoła diagnozuje postawy uczniów na bieżąco. Na podstawie wyników diagnozy, nauczyciele wdrażają odpowiednie działania w dalszej pracy wychowawczej wynikające z następujących wniosków: - należy promować dobre zachowanie wśród uczniów, - utrzymywać stały kontakt z rodzicami , - przeprowadzać rozmowy indywidualne z uczniami, - konsekwentnie egzekwować od uczniów przestrzegania zasad obowiązujących w szkole.

Według ankiet przeprowadzonych wśród nauczycieli, uczniów i personelu pomocniczego wynika, że uczniowie znają zasady właściwego zachowania, jednak tylko częściowo stosują się do postaw i zachowań promowanych przez szkołę w życiu codziennym. Z analizy zeszytów uwag wynika, że uczniowie poprzez udział w akademiach szkolnych, akcjach charytatywnych oraz konkursach wykazują postawy i zachowania promowane przez szkołę. Według ankiet wynika, że 21% uczniów nie czuje się bezpiecznie podczas przerw międzylekcyjnych.

Z wywiadu z wychowawcami wynika, że działaniami mającymi na celu eliminowanie zagrożeń i wzmacnianie właściwych zachowań u uczniów są podejmowane na godzinach wychowawczych rozmowy na temat: agresji i przemocy, profilaktyki zachowań ryzykownych (palenie papierosów, picie alkoholu, zażywanie substancji psychoaktywnych), norm społecznych , prawnych i religijnych.

Wyniki wymagające poprawy Należy zwrócić uwagę uczniów na to , aby kierowali się poznanymi w szkole normami społecznymi i moralnymi w życiu codziennym. Należy częściej dostrzegać, pochwalać i nagradzać pozytywne zachowania uczniów. Należy zwrócić większą uwagę na bezpieczeństwo uczniów podczas przerw międzylekcyjnych.

Sposoby prezentacji wyników: Nauczycielom – na posiedzeniu Rady Pedagogicznej. Uczniom – na szkolnej stronie internetowej. Rodzicom – na szkolnej stronie internetowej.

Dziękujemy za uwagę Skład zespołu: mgr Ewelina Miziołek Marta Kosobudzka   Dziękujemy za uwagę