Indywidualny plan resocjalizacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wychowanie i pseudowychowanie
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Szkoła dla rodziców i wychowawców
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Wychowawca klasy- role i zadania
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Podstawy Pomocy Psychologicznej
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
PRACA SOCJALNA.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
PROGRAM PROFILAKTYKI RAKA PIERSI PROGRAM PROFILAKTYKI I RADZENIA SOBIE ZE STRESEM PROGRAM PROFILAKTYKI WAD POSTAWY.
Współpraca z rodzicami-szansa czy konieczność
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Dziecko sześcioletnie w klasie pierwszej
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Problemy wychowawcze szkoły
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Czas aktywności szansą na zmiany. Projekt realizowany na terenie Gmin Kęty, Oświęcim, Osiek i Polanka Wielka. Projekt współfinansowany ze środków Unii.
PEDAGOG SZKOLNY.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
ORGANIZOWANIE ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO W SZKOLE ĆWICZENIA
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Janów Lubelski r.. Zadanie gminy:  Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych Zadanie powiatu:
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
ASYSTENTURA RODZINY.
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Program szkolenia Integrowanie – niezbędny element oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych. Przełamanie barier w komunikowaniu się. Rozpoznawanie.
Co pomaga nastolatkom w radzeniu sobie z depresją
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Indywidualny plan resocjalizacji Zadania wychowania resocjalizującego Likwidowanie przyczyn wykolejenia - może być dwojakiego rodzaju ze względu na etiologię tych przyczyn: przyczyny motywacyjne i predyspozycyjne. Likwidacja i korygowanie nieprawidłowych stanów osobowości. Zadanie to skupia się głownie na organizacji bodźców wyrażających się w pojedynczych reakcjach na zachowanie. Działamy manipulując głownie poprzez wzmocnienia pozytywne i negatywne biorąc pod uwagę motyw, który często wywołuje reakcje nieadekwatną. Utrwalanie efektów korektury w zachowaniu jednostki. Jest to proces utrwalania dotychczasowych efektów pracy z wychowankiem. Polega na wprowadzeniu podopiecznego do środowisk konstruktywnych które dadzą możliwość zdobycia ważnych wartości i pokażą sposoby realizowania tych wartości. Wdrożenie do samowychowania - odbywa się poprzez wyrobienie mechanizmów samokontroli.

Indywidualny plan resocjalizacji Kontrolą objęto wszystkie IPR Mocne strony Dobra znajomość wychowanek i ich problemów Profil pracy ukierunkowany na korektę zachowania (kształtowanie umiejętności) wychowanek Umiejętność współpracy z ośrodkami pomocy społecznej (głównie usamodzielnianie) Emocjonalne zaangażowanie w problemy dziewcząt Współpraca z pedagogiem i psychologiem Profesjonalna praca w sferze społecznego funkcjonowania wychowanek, umiejętności wchodzenia w interakcje, funkcjonowania w rolach społecznych oraz dojrzałości interpersonalnej

Indywidualny plan resocjalizacji Rekomendacje Profilowanie pracy na rodziców/otoczenie społeczne w środowisku Profilowanie pracy na wychowawców/nauczycieli Nawiązywanie partnerskiej współpracy z instytucjami (nie tylko w konkretnych sprawach) Określenie kompetencji osoby odpowiedzialnej za realizację IPR

Indywidualny plan resocjalizacji Metody wychowania - podział ogólny: metody bezpośrednie - kiedy następuje relacja wychowawca - wychowanek pośrednie w relacji: Wychowawca – sytuacja - wychowanek Wychowawca – grupa - wychowanek Wychowawca – kultura - wychowanek

Indywidualny plan resocjalizacji Metody pracy w środowisku zamkniętym: Metody wpływu osobistego: - przykład własny - doradzania wychowawczego - przekonywania wychowawczego Metody wpływu sytuacyjnego: - treningi - organizowanie doświadczeń uczących - uświadamianie skutków zachowań - karanie i nagradzanie wychowawcze Metody wpływu grupą zwane metodami kolektywu Metody wpływu kulturą: - nauczanie wychowujące - wzory kulturowe - organizację rekreacji - aktywizację pracowniczą

Indywidualny plan resocjalizacji Indywidualne plany resocjalizacji powinny obejmować: społeczne funkcjonowanie jednostki, umiejętność wchodzenia w interakcje, funkcjonowanie w rolach społecznych, dojrzałość interpersonalną funkcjonowanie w roli ucznia, zawodowe funkcjonowanie zdrowotne

Indywidualny plan resocjalizacji Zadania umieszczone w programie powinny: mieścić się w sferze najbliższego rozwoju wychowanka, środowiska i rodziny ćwiczyć funkcje najbardziej zaburzone wykorzystywać mocne strony wychowanka sprawiać wychowankowi przyjemność, być atrakcyjne, zachęcać do pracy uwzględniać zasadę „małych kroków” umożliwiać odnoszenie sukcesów (nawet drobnych) nie mogą być ani zbyt łatwe, ani zbyt trudne

Indywidualny plan resocjalizacji Indywidualny plan resocjalizacji obejmuje: nieletniego/podopiecznego wychowawców rodziców/otoczenie społeczne w środowisku instytucje osoby odpowiedzialne za realizację IPR