Inżynieria lotnicza Piotr Kalisiewicz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dział Rekrutacji.
Advertisements

do podjęcia studiów na kierunku
STUDIA W ATH STUDIA I-go STOPNIA (inżynierskie lub licencjackie) STUDIA II-go STOPNIA.
Dlaczego warto wybrać specjalność CYBERNETYKA EKONOMICZNA
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
Mechanik Samochodowy.
Planowanie przyszłości edukacyjnej i zawodowej?
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
1 System kształcenia na WETI w świetle nowego prawa o szkolnictwie wyższym i nowych standardów kształcenia Projekt Opracował: Krzysztof Goczyła.
KIERUNEK STUDIÓW ZARZĄDZANIE I INŻYNIERIA PRODUKCJI Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
WARUNKI REKRUTACJI na studia w Politechnice Wrocławskiej na rok akademicki 2008/2009 Doc. dr inż. Magdalena Rutkowska REKRUTACJA 2008.
Mechatronika – zawód przyszłości
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
85 – lecie DZIAŁALNOŚCI ODDZIAŁU WARSZAWSKIEGO SEP
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
ENERGETYKA ROZPROSZONA Kierunek ENERGETYKA
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Technik Mechanik Zawód z przyszłością.
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
Szczegółowe informacje o kierunkach na stronie:
Losy absolwentów ZSP Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Stalowej Woli
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im. Jadwigi Markowej
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
WYMAGANIA PROGRAMOWE STAWIANE KANDYDATOM NA UPRAWNIENIA BUDOWLANE
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Nauk o Pracy
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Po klasie matematycznej
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Szkoły wyższe na rzecz energetyki jądrowej
Instytut Inżynierii i Gospodarki Wodnej Instytut Inżynierii Cieplnej i Ochrony Powietrza Instytut Zaopatrzenia w Wodę i Ochrony Środowiska Instytut Geotechniki.
Instytut Inżynierii i Gospodarki Wodnej Instytut Inżynierii Cieplnej i Ochrony Powietrza Instytut Zaopatrzenia w Wodę i Ochrony Środowiska Instytut Geotechniki.
ZAPRASZAMY NA STUDIA Wydział Inżynierii Środowiska Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki w Krakowie Warunki rekrutacji Kierunki i Specjalności.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Technik mechatronik Monter mechatronik
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Politechnika Śląska Wydział Inżynierii Biomedycznej Marek Gzik
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
Zarządzanie i inżynieria produkcji to interdyscyplinarny kierunek, łączący przygotowanie inżynierskie z nowoczesną wiedzą i umiejętnościami menedżerskimi.
DEAN: DR HAB. INŻ. PROF. NADZW. PCZ LUCJAN KURZAK.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Inżynier budowy systemów komputerowych nadzoruje, projektuje i konstruuje systemy oraz wdraża oprogramowanie systemowe w różnych dziedzinach gospodarki.
Inżynier biomedyczny. Inżynieria biomedyczna dzieli się na następujące działy: biomateriały biomechanika bioinformatyka informatyka i elektronika medyczna.
KATEDRA INŻYNIERII CHEMICZNEJ I PROCESOWEJ ODNAWIALNE ŹR Ó DŁA ENERGII Prezentacja specjalności KIKI.
Politechnika Krakowska Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej Kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa Inżynieria chemiczna i procesowa jest dyscypliną.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
Specjalista ds. Kontroli Jakości Instalacji
Studiuj Zarządzanie – to praca z ludźmi
Technikum informatyczne
EKOLOGICZNE ŹRÓDŁA ENERGII
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

Inżynieria lotnicza Piotr Kalisiewicz

Czemu inżynieria lotnicza ? Wzrost konkurencji w branży usług lotniczych przyniósł zwiększenie liczby pracowników zatrudnianych w tym sektorze oraz rozwój programów praktyk  i staży studenckich. Sektor rozwija się niesłychanie szybko i nic nie wskazuje na spowolnienie tempa. Firmy walcząc o klienta poszukują coraz nowszych rozwiązań i wykwalifikowanego personelu. Poszukiwani są pracownicy, którzy zajmą się planowaniem połączeń, koordynacją personelu i sprzętu, planowaniem, testowaniem i opiniowaniem projektów.

Czemu inżynieria lotnicza? Ponadto branża stale poszukuje osób do obsługi klientów, przyjmowania zamówień czy też obsługi nadziemnej. Praca często wiąże się z koniecznością podejmowania szybkich decyzji, pod presją czasu i stresu. Pracodawcy wymagają także pełnej dyspozycyjności ze względu na częste wyjazdy służbowe. Branża oferuje pracownikom szerokie możliwości szkoleń i rozwoju zawodowego.

Wymagania Podstawowym wymaganiem jest znajomość języków obcych oraz ponadprzeciętne zdolności interpersonalne. Coraz częściej pracodawcy poszukują nie pracowników, lecz "pasjonatów z inicjatywą" - Centralwings. Kandydaci muszą posiadać dyplom ukończenia uczelni wyższej (mechanika, elektronika, elektryka, a także fizyka, matematyka, informatyka, kierunków inżynierii materiałowej) oraz znać branżę.

Wymagania Aby zostać zatrudnionym, trzeba ponadto pokazać przyszłemu pracodawcy, że jest się osobą otwartą, która szybko się uczy i potrafi wyciągać wnioski. Cenione są również umiejętność zarządzania czasem, zdolności komunikacyjne oraz kreatywność i ciągłe poszukiwanie nowych, lepszych rozwiązań. Atutem kandydata niewątpliwie będą studia podyplomowe, praktyki i staże w branży, o których warto pomyśleć już na ostatnich latach studiów.

Główne założenie programu Głównym założeniem programowym kursu inżynierskiego jest wykształcenie absolwenta w zakresie szeroko rozumianej eksploatacji sprzętu lotniczego. Absolwent otrzymuje zakres wiedzy i umiejętności predysponujących go do pracy w systemach eksploatacji statków powietrznych przy planowaniu, organizacji i kontroli procesu obsługiwania statków powietrznych jak i ich napraw oraz remontów. Wiedza absolwentów predysponuje ich także do pracy w zakładach produkcyjnych branży lotniczej, w dziedzinach związanych z technologią produkcji, kontrolą jakości oraz diagnostyką.

Zatrudnienie Przewiduje się, iż przyszli inżynierowie lotniczy znajdą zatrudnienie w zakładach produkcyjnych związanych z techniką lotniczą, w systemach eksploatacji linii lotniczych, w lotnictwie Sił Zbrojnych RP, a także w instytucjach naukowo-badawczych. Uzyskanie specjalności "Inżynieria lotnicza" nie wyklucza możliwości podjęcia przez absolwenta pracy w firmach, których obszarem działalności jest inny rodzaj techniki. Konstrukcja statku powietrznego zawiera w sobie awangardową myśl techniczną, co powoduje, iż studenci Zakładu wyposażani są w wiedzę inżynierską na najwyższym poziomie. Oprócz zasadniczej wiedzy specjalistycznej absolwent otrzymuje rozległy zakres wiedzy dotyczącej techniki lotniczej w ogóle. Zarobki na Mazowszu według statystyk z roku 2008 kształtują się na poziomie od 4402 zł do nawet ok. 13 tys zł. Lecz średnia pensja brutto wynosi ok. 7 tys zł.

Wiodące firmy British Airways, Centralwings Nowy Przewoźnik Sp. z o.o., Lufthansa, Polskie Linie Lotnicze Lot SA, Ryanair, SkyEurope Airlines, Wizzair

Program kształcenia Ze względu na specyfikę kształcenia studenci wybierają specjalność Inżynieria Lotnicza już na IV semestrze. Aerodynamika, Termodynamika napędów lotniczych, Wstęp do inżynierii lotniczej, Mechanika lotu, Lotnicze maszyny i urządzenia elektryczne, Materiały lotnicze, Spalanie, Samoloty i szybowce, Wytrzymałość konstrukcji lotniczych, Tłokowe silniki lotnicze, Budowa płatowców, Śmigłowce, Osprzęt lotniczy, Awionika i sterowanie aparatami latającymi, Lotnicze silniki turbinowe, Diagnostyka sprzętu lotniczego; Płyny, paliwa i smary w lotnictwie, Organizacja i sterowani ruchem lotniczym, Zasady eksploatacji statków powietrznych, Remont i konserwacja sprzętu lotniczego, Rakiety i statki kosmiczne, Praca przejściowa. Studia kończą się złożeniem i obroną pracy dyplomowej.

Uczelnie Politechnika Wrocławska - Wydział Mechaniczno-Energetyczny Politechnika Warszawska - Wydział mechaniczny energetyki i lotnictwa Politechnika Rzeszowska - Mechanika i Budowa Maszyn Wojskowa akademia techniczna Im. Jarosława Dąbrowskiego

MEiL Na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa prowadzone są stacjonarne (dzienne) studia trójstopniowe: • I-ego stopnia, inżynierskie (3,5 roku, 7 semestrów), realizowane na kierunkach: Automatyka i Robotyka, Energetyka, Lotnictwo i Kosmonautyka, oraz Mechanika i Budowa Maszyn; • II-ego stopnia, magisterskie (3 semestry), realizowane na kierunkach: Automatyka i Robotyka; Energetyka, Lotnictwo i Kosmonautyka oraz Mechanika i Budowa Maszyn; • doktoranckie (4 lata).

Rekrutacja na studia dzienne prowadzona jest bez podziału na kierunki studiów. Pierwszy rok studiów (dwa semestry) jest wspólny dla wszystkich kierunków. Po ukończeniu drugiego semestru następuje wybór kierunku studiów. Pod koniec semestru czwartego student wybiera jedną ze specjalności oraz tzw. „ścieżkę” (tzn. drogę dojścia do dyplomu lub kierunku dyplomowania). Jedynymi ograniczeniami w wyborze przez studenta kierunku studiów lub specjalności mogą być wyniki studiów oraz liczba miejsc na danym kierunku studiów. Na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa wyniki nauczania studentów oceniane są także w systemie punktowym. Student zobowiązany jest do zgromadzenia określonej liczby punktów przypadających na kolejne okresy rozliczeniowe (semestry), a w ostatnim semestrze także złożenia i obrony pracy dyplomowej. System punktowy jest zgodny z Europejskim Systemem Transferu Punktów ułatwiających uznawanie zaliczeń przedmiotów lub okresów studiów odbytych na innych uczelniach (w tym zagranicznych). przedmioty wydziałowe (np. Matematyka, Fizyka, Techniki Komputerowe, Grafika Inżynierska - CAD, Mechanika, Termodynamika, Wytrzymałość        Konstrukcji, Podstawy Konstrukcji Maszyn, Elektrotechnika, Elektronika); przedmioty kierunkowe (np. na kierunku „Energetyka” są to: Maszyny Elektryczne, Teoria Maszyn Cieplnych, Wymiana Ciepła, Silniki Tłokowe, Źródła i Przetwarzanie Energii, Układy Chłodnicze i Klimatyzacyjne, Systemy Energetyczne, Paliwa i Spalanie i inne); przedmioty specjalnościowe (np. na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka są to: Budowa Rakiet, Dynamika Sztucznych Satelitów Ziemi, Lotnicze Struktury Inteligentne, Spalanie w Silnikach Lotniczych, Konstrukcja i Technologia Silników Lotniczych, Teledetekcja Satelitarna, Telekomunikacja Satelitarna, i inne) przedmioty obieralne, które mogą być wybrane przez studenta jako dodatkowe spośród przedmiotów kierunkowych i specjalnościowych z dowolnego z czterech kierunków nauczania.

Podsumowanie Wybrałem inżynierię lotniczą ponieważ: jest to zawód bardzo przyszłościowy, prócz tego wykształcenie to pozwala na podejmowanie pracy nawet w innych kierunkach technicznych jak np. diagnostyki, co daje poczucie dużej swobody przy wyborze pracy. Przez najbliższe kilkadziesiąt lat zarobki inżyniera będą pozwalały na życie na bardzo przyzwoitym poziomie materialnym. Prócz tego od dziecka interesują się lotnictwem i taka praca była by spełnieniem marzeń.