JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Teoria inteligencji wielorakich H. Gardnera
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
uczyć się języka angielskiego
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
TIK w szkole podstawowej
Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
Inteligencja – problemy definicyjne
Materiały z warsztatów
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
PODMIOTOWE DETERMINANT PROCESU UCZENIA SIĘ
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Zasady efektywnego uczenia się
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Przygotowanie dziecka do szkoły
Matematyka w centrum uwagi. Jak możemy pomóc dziecku w uczeniu się?
Rozwój społeczny dziecka
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
10 prostych kroków by poprawić pamięć
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Jak uczyć się skutecznie?
Szkoła Promująca Zdrowie
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Projekt "Transgraniczne Centrum Wsparcia Rynku Pracy" realizowany jest przy pomocy finansowej Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Metody sprawnego uczenia się.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
INTELIGENCJE WIELORAKIE
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
NOTATKI CO I JAK ?.
Jak uczyć uczniów… zgodnie z nowoczesną wiedzą
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW
Nowoczesne techniki uczenia się
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
DYSLEKSJA.
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
JAK ZACHĘCIĆ DZIECKO DO NAUKI
Prezentacja efektów szkolenia Spice Up Your Teaching
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Sposoby radzenia sobie ze stresem
NOWOCZESNE METODY NAUCZANIA
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Inteligencja Marta Riess.
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ? Projekt "Internetowe centra edukacyjno - oświatowe na wsi" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, Priorytet 2, Działanie 2.1, Poddziałanie 2.1a JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ? PRZEGLĄD PROBLEMATYKI Krystyna Śmietało

Czy do uczenia się potrzebny jest cały mózg, czy wystarczy jego połowa? Budowa mózgu: - pień mózgu - układ limbiczny ( rola hipokampa) - kora mózgowa (funkcje obu półkul) Funkcjonowanie dziecka bez lewej półkuli mózgowej

Uczenie się przed narodzeniem i po narodzeniu Uczenie się w łonie matki Uczenie się po narodzeniu Uczenie się w relacji za światem Neurobiologiczny aspekt uczenia się Jaki jest sens starości – w aspekcie uczenia się.

Co to jest inteligencja, czy i jak można ją mierzyć? Krótka historia badań nad inteligencją Współczesne definicje inteligencji Koncepcje inteligencji Czynnikowe Biologiczne Poznawcze TEST P.Rićana do pomiaru inteligencji

Wpływ inteligencji na uczenie się Uczenie się i inteligencja – zależność obustronna Teoria wielorakiej inteligencji Howarda Gardnera: Lingwistyczna Matematyczna i logiczna Wizualna i przestrzenna Muzyczna Interpersonalna Intrapersonalna Kinestetyczna KWESTIONARIUSZ DO POMIARU RODZAJÓW INTELIGENCJI

Higiena pracy umysłowej Wyjaśnienie pojęcia „praca umysłowa” Otoczenie Oświetlenie Wietrzenie Temperatura Kolorystyka Meble Uporządkowanie Dźwięki otoczenia Organizacja dnia

Relaks umożliwiający uczenie się Techniki oddychania przepona Słuchanie muzyki (Bethoven, Haydn, Mozart) Śmiech Masaż Kąpiel, prysznic, pływanie Wizualizacje Ruch i gimnastyka w czasie przerwy Gimnastyka umysłowa technikami Aleksandra lub Denisona

Co zrobić, by się chciało uczyć? Czynniki indywidualne (podmiotowe) wpływające na motywację Po co mam się uczyć? Cel sprawnościowy – motywacja wewnętrzna Cel wykonaniowy – motywacja zewnętrzna Czy jestem w stanie wykonać to zadanie? Co jest przyczyną mojego sukcesu lub porażki? Czy potrafię się nauczyć? Czy posiadam zdolności, by się nauczyć? Z jakimi uczuciami podejmuję to zadanie? (lęk – przyjemność)

W jaki sposób inni ludzie mogą zmotywować do uczenia się? Czynniki organizacyjne (zadania, autorytet, uznanie, grupowanie, ocenianie, czas) Zachowania innych ludzi (nauczycieli, rodziców, rówieśników) - przekonanie o własnej skuteczności u nauczycieli - oczekiwania nauczycieli i rodziców wobec dzieci

Jak notować wykład, prelekcję i skorzystać z tych notatek Jak notować wykład, prelekcję i skorzystać z tych notatek? Praktyczne rady przy notowaniu hierarchia, kolory, linie, symbole Opracowywanie notatek

Nie przepisywać a streszczać. To ważna umiejętność Zalety streszczania Rola czytania ze zrozumieniem i monitorowanie czytania Techniki streszczania (ćwiczenia)

Jak skutecznie zapamiętywać? Praca w parach i w grupie Zapamiętywanie niedosłowne krótkich i długich tekstów Czas i kolejność zapamiętywania Techniki wspomagające zapamiętywanie Karty ze spisem treści, plakaty, sceniczny monolog, rapowanie, akronimy, technika loci Uczenie się w parach przyjazny krytyk, pomyśl – omów - przedstaw Uczenie się w grupie Zróżnicowanie zadań dla członków grupy

Co zrobić, by dłużej pamiętać? Sposoby zwiększania pojemności pamięci krótkotrwałej Porcjowanie Powtarzanie Techniki wspomagające powtarzanie Przepytywanie samego siebie, domino, kolaż, stawianie celów, podróż dookoła pokoju Mapy myśli

Przygotowanie wypracowania, referatu, wystąpienia Planowanie pracy Planowanie pisania wypracowania, referatu, wystąpienia Poszukiwanie informacji Zasady prezentowania zebranych informacji Struktura wypracowania Sporządzanie bibliografii

Radzenie sobie ze stresem Projekt "Internetowe centra edukacyjno - oświatowe na wsi" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, Priorytet 2, Działanie 2.1, Poddziałanie 2.1a Radzenie sobie ze stresem Koncepcja R.S.Lazarusa; Poszukiwanie informacji Bezpośrednie działanie Powstrzymywanie się od działania Procesy intrapsychiczne Inne sposoby Uprawianie sportu Gimnastyka i ruch Hobby Zmiana wyglądu zewnętrznego (fryzuza, makijaż, ubranie) Kupienie sobie jakiegoś drobiazgu, sen Uśmiech do innych i do siebie relaksacja