Najlepsze dopiero przed nami, czyli co dalej po gimnazjum

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
Advertisements

Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
Rodzic jako doradca zawodowy
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Planowanie przyszłości edukacyjnej i zawodowej?
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Młodzi wobec wyzwań współczesnego z uwzględnieniem Warmii i Mazur
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Liceum Ogólnokształcące
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Kończycie w tym roku gimnazjum. Przed wami stoją ważne wybory dalszego kształcenia. Nasza szkoła oferuję: Przyjazną i bezpieczną atmosferę, Doskonałą
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
Spotkanie z rodzicami i uczniami
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
REKRUTACJA 2007 szkoły ponadgimnazjalne zasady rekrutacji.
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
W naszej szkole naucza wysoko wykwalifikowana kadra dydaktyczna. Znajdziecie tutaj pracownie multimedialne z dostępem do internetu, dwie sale.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Adrianna Romaniec prezentacja końcowa Grupa 1015
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Co uczeń gimnazjum i jego rodzic powinni wiedzieć o nauczaniu w szkole ponadgimnazjalnej od 1 września 2012 r.? Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa I.
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Czynniki potrzebne GIMNAZJALIŚCIE przy wyborze szkoły marzeń
Co dalej Gimnazjalisto ?
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
ŹRÓDŁO: ALINA BOROWSKA „KSZTAŁCENIE DLA PRZYSZŁOŚCI” WYDAWNICTWO AKADEMICKIE „ŻAK” WARSZAWA 2004 ZNACZENIE ZAWODU WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE.
Jak wybrać szkołę po gimnazjum?
Sprawozdanie z działań szkolnego doradcy zawodowego
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
GIMNAZJUM NR 12 w ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 W TYCHACH. GDZIE JESTEŚMY?
KSZTAŁCIMY NA 5 GWIAZDEK
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
E- mail: I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. M. KONOPNICKIEJ W SUWAŁKACH.
WYBIERAMY SZKOŁĘ PONADGIMNAZJALNĄ INFORMACJE DLA TRECIOKLASISTÓW I NIE TYLKO……… /2017.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
PORADNICTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE WYBIERAM, WIĘC MYŚLĘ…
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Najlepsze dopiero przed nami, czyli co dalej po gimnazjum

Dane informacyjne Nazwa szkoły ID grupy: Gimnazjum nr 12 im. Sybiraków 96_88_P_G1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Najlepsze dopiero przed nami, czyli co dalej po gimnazjum Semestr/rok szkolny: Semestr IV rok 2011/2012

Cele projektu: Przygotowanie uczniów do rozsądnego planowania ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej, Wyposażenie uczniów w wiedzę na temat szkół ponadgimnazjalnych i ich ofert. Uświadomienia dlaczego wybór szkoły może zadecydować o ich przyszłości. Kształtowanie postawy samodzielności i odpowiedzialności za własny los. Umiejętne posługiwanie się technologią komputerową w celu zdobycie informacji i wykorzystania jej do opracowania poradnika w formie prezentacji mającej pomóc innym uczniom w świadomym wyborze dalszego kształcenia

Po gimnazjum możemy wybrać jedną z trzech typów szkół Zasadnicza Szkoła Zawodowa cykl nauki 3 lata Liceum Ogólnokształcące cykl nauki 4 lata Technikum

Po każdej ze szkół masz możliwość dalszego kształcenia ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA 3 lata LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE 3 lata TECHNIKUM 4 lata Technikum 3 lata Matura Szkoły policealne 2 lata TECHNIKUM Studia wyższe

Każdy typ szkoły ma swoje plusy i minusy Liceum ogólnokształcące zalety wady daje dużo wiedzy ogólnej, możesz wybrać rozszerzenie, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, lepiej przygotowuje do matury. łatwiej dostać się na studia. przedmioty niemal takie same jak w gimnazjum, nie daje wiedzy praktycznej, po LO nie masz zawodu, by znaleźć pracę musisz dalej się uczyć: na studiach lub w szkołach policealnych późno się usamodzielnisz.

Każdy typ szkoły ma swoje plusy i minusy Technikum zalety wady oprócz wiedzy teoretycznej daje wiedzę praktyczną, kończąc szkołę przystępujesz do egzaminu zawodowego i otrzymujesz dyplom technika (np. mechanika, elektryka, ekonomii, turystyki itp.) możesz przystąpić do matury i pójść na studia, z dyplomem technika łatwiej niż po LO znajdziesz pracą. brak lub mniej niektórych przedmiotów ogólnokształcących, trudniej dostać się na kierunki studiów niezgodne z kierunkiem kształcenia, uczysz się rok dłużej, Nie masz pewności czy zawód, w którym się wykształcisz będzie ci odpowiadał.

Każdy typ szkoły ma swoje plusy i minusy Zasadnicza Szkoła Zawodowa zalety wady nie trzeba się dużo uczyć by ją skończyć, dużo praktyk czasem płatnych, po 3 latach masz zawód, możesz iść do pracy i się usamodzielnić, absolwenci, niektórych ZSZ są poszukiwanymi fachowcami, znajdują pracą zagranicą i dobrze zarabiają, gdy chcesz się dalej kształcić możesz iść do technikum. niski poziom kształcenia ogólnego, ZSZ nie kończy się maturą więc utrudnia i wydłuża możliwość studiowania w przyszłości z wykształceniem zawodowym wykonuje się głównie pracę fizyczną z wykształceniem zawodowym trudno zrobić tzw. karierę.

Twój wybór typu szkoły powinien zależeć od zdolności i chęci do nauki, dotychczasowych wyników i oceny własnych możliwości, zainteresowań, predyspozycji, tego co byś chciał robić w przyszłości, tego jak długo chcesz się uczyć, sytuacji materialnej.

Decydując się na dany typ szkoły zwróć uwagę jaką opinią cieszy się szkoła, czy ma profil-kierunek kształcenia zgodny z twoimi zainteresowaniami, ile punktów rekrutacyjnych wystarczyło w poprzednich latach by się do niej dostać, jakie szkoła ma koła zainteresowań, realizuje projekty co oferuje dodatkowo, jaką ma bazę (budynek, pracownie, warsztaty, salę gimnastyczną) i wyposażenie, jaka atmosfera panuje w szkole, jaki szkoła ma poziom (zdawalność matur, egzaminów zawodowych) co mówią o szkole jej absolwenci.

Nie do każdej szkoły łatwo się dostać Decydują o tym punkty rekrutacyjne. Otrzymujesz je za: Wyniki egzaminu gimnazjalnego do 100 pkt. (50% możliwych) Za wyniki w nauce do 100 pkt. (50% możliwych) w tym: - za oceny z 4 przedmiotów (język polski, matematyka, język obcy i przedmiot kierunkowy) - za świadectwo z wyróżnieniem - za ocenę zachowania (tylko ocena wzorowa i bardzo dobra), - osiągnięcia w konkursach, zawodach - wolontariat Pamiętaj masz jeszcze trochę czasu by powalczyć o lepsze ceny i dobry wynik na egzaminie

Poradnik gimnazjalisty przy wyborze szkoły Nie kieruj się modą i chwilowym kaprysem, Wybór koleżanki/kolegi nie zawsze musi być najlepszy dla Ciebie, Mierz siły na zamiary Myśl nie tylko o tym co chcesz robić za rok, ale o tym co chcesz robić za lat 10, Sprawdź czy kierunek kształcenia, który wybierasz ułatwi ci znalezienie pracy, Pamiętaj, że nietrafiony kierunek kształcenia i jego zmiana mogą się wiązać ze stratą kilku lat Twojej kariery.

Oczekiwania młodych ludzi wobec przyszłej pracy wysokie wynagrodzenie, dobre warunki pracy, satysfakcja zawodowa, stabilizacja, możliwość awansu i uznania przełożonych, zgodność z posiadanymi kwalifikacjami, dobra atmosfera, dogodne położenie względem miejsca zamieszkania. A czego Ty oczekujesz?

Czy wiesz jaki jest wskaźnik bezrobocia na Warmii i Mazurach młodzi województwo 25% 18%

Po jakich kierunkach kształcenia znajdziesz pracę łatwiej trudniej ścisłe politechniczne, medyczne, informatyczne elektronika, automatyka, nowe technologie np. biotechnologia geologia i geofizyka pedagogiczne, społeczne (socjologia, dziennikarstwo), humanistyczne psychologia, prawo, administracja, marketing i zarządzanie

Umiejętności, które będą ważne na rynku pracy zdaniem ekspertów Wnioskowanie- zdolność do krytycznego myślenie wyciągania wniosków Inteligencja emocjonalna- budowanie relacji opartych o zdolność empatii Sprawność adaptacyjna- umiejętność przystosowania się do sytuacji oraz znajdowania nie szablonowych i skutecznych rozwiązań Kompetencje międzykulturowe- umiejętność kooperacja z ludźmi operującymi innym językiem ,posiadającymi odmienne przekonania i światopogląd Przetwarzanie danych- umiejętność wyciągania wniosków i podejmowania decyzji w oparciu o coraz większe ilości danych Praca z nowymi mediami- umiejętność tworzenie i krytycznej analizy zasobów udostępnianych za pomocą nowych mediów (obrazów, grafik, animacji) Interdyscyplinarność- głęboka wiedza z jednej dziedziny w połączeniu ze znajomością innych powiązanych z nią sektorów wiedzy

Zaplanuj swoją drogę do sukcesu i kariery: Odpowiedz co będzie dla Ciebie sukcesem i jaką karierę chcesz zrobić, Zrób analizą swoich mocnych i słabych stron, Pomyśl co musisz w sobie zmienić by wzmocnić swoje szanse, Zaplanuj i zrealizuj rozwój potrzebnych cech, Ucz się języków ich znajomość może okazać się bardzo potrzebna, Rozwijaj swoje zainteresowania zwłaszcza te, które będzie można połączyć z przyszłą pracą, Nie zrażaj się niepowodzeniami, Bądź aktywny, wykorzystuj nadarzające się szanse.

Najlepsze dopiero przed Tobą O przyszłości musisz pomyśleć już teraz Najlepsze dopiero przed Tobą Życzymy powodzenia